' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

eisval 8. juli 2008 20:27

Kodein
 
Har tilgang på en del piller med kodein, tror det er 5mg elr 10mg. Hvor mange bør jeg ta for å få en rus? Og hvor mye alcohol er greit å drikk emed disse pillene?

nidhogg 8. juli 2008 20:35

Foreslår at du finner ut hvor mye kodein det faktisk er i de, fordi hvis du tar 2x 5mg så er det 10 men var det 10 er det plutselig 20mg.. Nå må jeg innrømme at jeg ærligtalt ikke vet hvor mye kodein som skal til for å få rus, men du burde finne ut det før du begynner å eksperimentere.

Macca 11. juli 2008 02:40

Hei! Er det noen der ute som vet om det er mulig å skyte nobligan? (ikke kom med noe moralpreken, hørt det før!)

Poopypants M.D 11. juli 2008 02:56

nobligan/tramadol er en svak opiatbasert analgetisk medisin. har spist nok av dem før, fikk ikke noen rus, bare irriterende kramper da jeg prøvde å sove. intravenøst bruk av opiater er vel egentlig ikke akkurat et nytt fenomen; det går nok an, selv om det er ikke noe særlig vits.. finn deg noe bedre heller, så slipper du å skyte.

Macca 11. juli 2008 03:54

Jepp...
noen her som har prøvd å skyte de?
jeg er heroinmissbruker så jeg vet vel litt av hvert om opiater kan du si, men å skyte b-preparater er sjeldent jeg gjør.

ZionRoad 15. juli 2008 03:47

Kompisen min ga meg noen piller han mente var valium. Jeg ble veldig forvirret når jeg så pilla, den var rund og med dele strek, på pilla sto det også "Roche 5" og var hvite.

Fikk jeg rochere?

mentalmelt 16. juli 2008 04:03

Det er Roche som produserer valium, og 5 mg er den typen som er listet i felleskatalogen.

lille___meg 16. juli 2008 13:51

hvor lenge kan man spore bruk av vival?

salhusramp 16. juli 2008 19:14

Noen som har hørt om temmere/tømmere før? :confused: de er små hvite, mener ikke å huske at det var delestrek på..var vistnok ganske chill å snorte mens du røyka tjall

Macca 16. juli 2008 20:12

temmere er temgesic. et preparat man får mot blandt annet opiat avhenginghet.
se på felleskatalogen. det er et opiat

Psilofyr 18. juli 2008 21:04

Voltaren
 
Funker det, kan jeg ruse meg på disse?

Voltaren brukes til behandling av leddgikt, Bekhterevs sykdom, slitasjegikt og akutte betennelsestilstander i muskel og skjelett.

Voltaren er et legemiddel med betennelsesdempende, smertestillende og febernedsettende egenskaper.

MicroWar 18. juli 2008 21:24

Jeg fikk diare av dem da jeg fikk sånne av legen.
Kansje ikke den effekten du er ute etter. hehe.

Psilofyr 18. juli 2008 21:33

Nei er ikke akkurat ute etter diarè, jeg har sikkelig feber og er syk så jeg poppet meg en uansett. Bare lurte på om disse hadde noen effekt lignende benzo? da popper jeg meg en til. =)

tribalgoth 18. juli 2008 21:37

de har vel ingen rus form som jeg har merket etter heftig bruk pga betennelse i kne leddene.

er vel en betennelses dempende effekt ingen rus

flipsyde 24. juli 2008 19:59

Noen som har noe erfaring med bruk av Lyrica som rusmiddel?

mr.kilmister 30. juli 2008 07:44

dekstropropoksyfen
 
hei folkens jeg ryddet opplitt her og kom over noen piller jeg fikk med meg fra tunisia, di-antalvic (400mg paracetamol, 30 mg dekstropropoksyfen) heter de visst, hoved ingrediensen kalles dekstropropoksyfen og er visst et mildt opiat.
-spørsmålene er hvor mange mg av dette stoffet må til for å oppnå rus?
-er det like lett å ekstrahere vekk paracetamolen som det er med paragin og pinex forte(knuse de og legge de i et glass vann over natta)?

lyselilla 30. juli 2008 10:02

Lyrica er ikke et rusmiddel. Går på det daglig, så hadde nok lagt merke til det.
Og siden det er et c-preperat er det lite sannsynlig.
Sikkert veldig individuelt, men Lyrics hjelper litt mot angst og forsinker abstinenser litt og hjelper mot uro. Har også hørt det forsterker rusen hvis det tas sammen med f.eks Xanor eller alkohol.

murmelfrk 31. juli 2008 00:19

Hjelp til identifisering av tablett
 
1 Vedlegg
Litt uklart bilde..men er det noen som ser hva det er...den er grønn, og det står ingenting på den:( Skal visstnok være en sovetabbis..men..skeptisk:)

empty 31. juli 2008 00:21

Jeg synest det ser ut som en Nozinan, men er ikke sikker på hvor mange mg.

Deci 31. juli 2008 00:29

Yep, ganske sikker på at det der er nozinan. Det er ikke den sprekeste av dem, men nøyaktig hvor mange mg det er i den husker jeg ikke.

Absolutt ikke noe å ruse seg på med mindre man vil føle en ubehagelig tretthetsfølelse hele dagen.

mr.kilmister 31. juli 2008 00:39

Sitat:

Sitat av murmelfrk
Litt uklart bilde..men er det noen som ser hva det er...den er grønn, og det står ingenting på den:( Skal visstnok være en sovetabbis..men..skeptisk:)


ja det er nok nozinan spiste sånne for non dager siden men det er antipsykotiske eller noe sånt

murmelfrk 31. juli 2008 00:48

Takker for oplysninger fra alle sammen:)

Murmelfrk :D

Pablo_P 31. juli 2008 01:36

Det er 5mg. De grønne er 5 og de røde er 25.

contain 1. august 2008 22:24

identifiser pilla mi
 
Hei jeg fikk noen piller, og sitter og klør i hodet.
De er rosa kanskje litt oransje, og det står Z og under der står det 3626, og sjekka det ut.
HTML-kode:

http://www.drugs.com/imprints/z-3626-7729.html
Her
Og her står det: This is Doxycylcine 100mgs, a generic for the antibiotic Vibramycin. This is a tetra-cycline class antibiotic.

De sa noe om at de faket inprint. Og det egentlig var roche 10 eller noe sånt.
HJELP :)

mentalmelt 1. august 2008 22:35

Hva er det egentlig du lurer på?? Står ikke svaret her?

RESpekt 1. august 2008 23:30

Sitat:

Sitat av Psilofyr
Funker det, kan jeg ruse meg på disse?

Voltaren brukes til behandling av leddgikt, Bekhterevs sykdom, slitasjegikt og akutte betennelsestilstander i muskel og skjelett.

Voltaren er et legemiddel med betennelsesdempende, smertestillende og febernedsettende egenskaper.

Og de kan gi noe sinnsyke med blødninger i mage, eller i tarmen, hvis for mye inntas. Og har du en forhistorie med magesår, bør voltaren unngås til en hver pris.

Dr_Alzheimer 4. august 2008 22:22

Ruse seg på tolvon?
 
Blir litt vanskelig å forklare det her, men jeg prøver:

Jeg er, og har alltid vært, skeptisk til kjemikalier som leger gir ut i hytt og gevær. Tenker da spesielt på antidepressiva.
Å røyke planter har jeg ingen problemer med.

Mine foreldre derimot stoler blindt på det legene gir ut, noe som har resultert i at jeg har fått i meg mye rart opp igjennom årene.
Ting man kan røyke er de veldig skeptiske til.

Vi har hatt flere diskusjoner om hvorvidt en liten joint en gang i blant ødelegger mer enn å putte i seg forskjellige piller.

Siste tilskudd i apoteket mitt er tolvon. Disse skaffet mamma meg for et par år siden, men jeg har ikke tatt noen.

Nå vil jeg gjerne bevise for henne at det hun har gitt meg kanskje ikke er fullt så trygt som hun vil ha det til.

Altså:
Funker det å ruse seg på tovlon, og er det noen som har eksempler (kilder) på at dette har skjedd. Eventuelle dødsfall og lignende.

Incogn1to 4. august 2008 22:24

Tolvon funker ikke til annet enn og trekke ned i dass spør du meg!

mentalmelt 4. august 2008 22:46

Tolvon er et antidepressivum og en sovemedisin. Ikke akkurat noe å ruse seg på, men heller ikke direkte sunt for å si det sånn. "Medisiner" som dette bør kun benyttes hvis det virkelig er et alvorlig behov for det, hvis ikke mener jeg det bør unngås for enhver pris.

Hadde noen prøvd å prakke på meg noe sånt så hadde jeg blitt oppriktig opprørt tror jeg..

Dodecha 4. august 2008 22:46

Ikke store greiene å rapportere, Mianserin er virkestoffet som er i gruppen tetrasykliske antideppresiva, egentlig bare tatt fra molekylstrukturen, en "T", man har også SSRI og MAOI antidepressiva.

Det fungerer ved å svakt senke gjennopptaket av norepinefrin og stimulerer sterkt produksjonen av samme stoff. Man får rett å slett mer norepinefrin i hjernen.

Det skal vel en usansynlig mengde av stoffet for å kunne skade kroppen.

Kastrup 4. august 2008 22:51

Sitat:

Forsiktighetsregler: Det advares mot bilkjøring og håndtering av maskiner de første dager av behandlingen. Preparatet seponeres ved forekomst av hypomani, ikterus eller kramper. Benmargsdepresjon, vanligvis i form av granulocytopeni eller agranulocytose, er rapportert under behandling med mianserin. Rapporterte tilfeller opptrådte vanligvis etter 4-6 ukers behandling og var hovedsakelig reverserbare ved seponering. Hvis en pasient får feber, sår hals, stomatitt eller andre tegn på infeksjon skal telling av alle typer blodceller foretas. Bivirkninger er rapportert hos alle aldersgrupper, men synes å være mest vanlig hos eldre. Pasienter med diabetes, lever-, nyre- eller hjerteinsuffisiens kontrolleres regelmessig, også med tanke på doseendring av annen medikasjon. Pasienter med trangvinklet glaukom eller prostatahypertrofi bør overvåkes selv om preparatet ikke er forbundet med antikolinerge bivirkninger. Bør ikke brukes til barn og ungdom <18 år. Suicidrelatert oppførsel og fiendtlighet er sett hos barn og ungdom behandlet med antidepressiva. Dersom en likevel bestemmer seg for å behandle, bør pasienten overvåkes nøye for suicidale symptomer. Langtids sikkerhetsdata hos barn og unge mht. vekst, modning samt kognitiv og adferdsutvikling foreligger ikke.
Sitat:

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Lever: Forhøyede leverenzymer. Sentralnervesystemet: Døsighet. Øvrige: Vektøkning, ødemer. Mindre hyppige: Hud: Eksantem. Sirkulatoriske: Hypotensjon. Øvrige: Artralgi. Sjeldne (<1/1000): Blod: Bloddyskrasier. Sentralnervesystemet: Kramper, hypomani, neuroleptisk malignt syndrom. Øvrige: Gynekomasti, «restless legs», gulsott.

Kilde: Www.felleskatalogen.no

mentalmelt 4. august 2008 22:53

Altså, det er ingen stor fare for død og overdose, men en kjemisk påtvunget personlighetsendring må man være forberedt på. De jeg kjenner som har blitt tvunget i slike piller har rapportert om et generelt sett sløvere sinn, og en mer apatisk holdning til livet. Så om du ikke virkelig trenger slike preparater så hold deg unna..

Liftman 4. august 2008 22:54

Tolvon (30mg) har fungert veldig bra for meg for å få sove når d har vært et problem. Sitter lenge i kroppen ut over neste dag, og øker apetitten merkbart. Fungerer best når man ikke bruker de ofte. Blir fort tolerant mot dem.

empty 5. august 2008 21:40

Abilify
 
Jeg står på en medisin som heter Abillify(antipsykotisk). Jeg har hørt at man ikke kan kombinere den og amfetamin, noen som vet om dette stemmer?

xtapolapocetl 5. august 2008 22:33

Den inneholder virkestoffet Aripiprazole, som iallfall har vært forsøkt brukt mot amfetaminavhengighet. Har ikke tid til å finne ut mer nå, gjør'e sjæl: A Comparison of Aripiprazole, Methylphenidate, and Placebo for Amphetamine Dependence.

Google

Fudge 7. august 2008 00:26

ser mye prat om tolvon her på forumet. har tatt 10mg tolvon og 10mg cipralex i et par mnd'er. vet ikke hvem av dem som var værst for meg, med sammen med alkohol funket det iallefall dårlig.

Tolvon hjelper for å sove, og funker greit til det om man tar det en gang i blandt, men er veldig fort toleransebyggende. men å ta mye av det for anderledes effekt har jeg ingen erfaringer med, men tror jeg heller ville ha prøvd noe anna.

Forresten, igår så leste jeg her om noen som hadde tenkt seg noen fine piller som man kan ta om morgenen for å våkne.

Er det noen som kan gi meg navnet på noen legemidler som er oppført på legemiddel-lista, som kan gi meg en slik effekt.

kakeflekk 7. august 2008 00:28

Fudge: Koffein?

Fudge 7. august 2008 01:16

prøvd både i flytende form og piller og uten helt det store.

Franklin 7. august 2008 01:25

Efedrin funker jo alltids.

Macca 7. august 2008 02:33

ritalin?
*10tegn*

Fudge 7. august 2008 11:44

Var et legemiddel som spesifikt var for oppvåkning om morgningen, og nei, var ikke kokain, amfetamin, adrealin eller noen vanlige stimulanter.

Franklin: hvordan stiller loven seg til efedrin her til lands?

halla 7. august 2008 12:56

Efedrin = "Dopingmiddel"
Lovlig å ha "personlige" mengder til eget bruk uten resept men ulovlig å importere.

mrOxy 12. august 2008 15:11

Oxynorm - eufori - alternative stoffer for dette?
 
Hei,

Fikk for en tid siden 28 stk. 20 mg oxynorm tabletter fra en sykehuslege etter en alvorlig klatre/fallskade i ryggen (var tilvendt med noe morfin i drypp på sykehuset først).

(til info) Jeg har ikke rusa meg på noe stoff før bortsett fra alkohol og hasj et par ganger.

Så lenge jeg hadde store smerter merket jeg ingen rus, men da smertene begynte å slippe taket etter skjedde det noe kult.

Etter å ha tatt to tabletter med litt kort mellomrom (2 timer) ble jeg ekstremt happy, glad og blid. Kan faktisk ikke huske å ha vært så happy.... Herlig følelse!

Selve "gledesfasen" varte et par timer, men etter det hadde jeg noen få timer hvor jeg følte at jeg hadde ekstra mye "energi" til å gjøre alt mulig. Syk følelse.

Forsøkte å ta to tabletter samtidig noen få dager etter og med samme effekt - skikkelig fett....!

Noen som vet om dette er en vanlig effekt av skile tabletter og finnes det noe annet på "markedet" som gir samme effekt? Noe som er lettere tilgjenglig enn A-preparater? Det var i alle fall en skikkelig urkul effekt....

Noen som vet om det er sterkt vanedannende???

TAAAAKKER for svar!

IFredrik 12. august 2008 15:24

litt copy and paste fra norsk legemiddel håndbok
http://www.legemiddelhandboka.no/xml...1046&b_start=1


L20.1.2.3.6 Oksykodon

Se L20.1.2 Opioidanalgetika og L20.1.2.3 Sterkere opioidagonister.
Farmakokinetikk:
Biotilgjengeligheten er 50-87 % ved oral tilførsel. Responstiden er 1 time for vanlige tabletter, noe lengre for depottabletter. Virketid opptil 6 timer ved vanlige tabletter og parenteral tilførsel, 12 timer ved depottabletter. Metaboliseres i leveren ved CYP2D6 og CYP3A4. Genetisk metabolisme: Langsom/rask. Svakt aktive hovedmetabolitter. Utskilles via nyrene, 19 % umetabolisert. Halveringstiden er ca. 3 timer.
Dosering:
Depottabletter (OxyContin): vanlig startdose for pasienter som ikke tidligere har fått opioider er 10-20 mg hver 12. time. Tabletter (OxyNorm): Vanlig startdose for pasienter som ikke tidligere har fått opioider er 5 mg hver 6. time. 5 mg oksykodon tilsvarer omtrent 10 mg morfin peroralt, intravenøs dose er ekvipotent med morfin.
Oksykodon


OxyNorm

«Mundipharma»

*
injeksjons-/infusjonsvæske 10 mg/ml. 5 × 1 ml kr 116,00, 5 × 2 ml kr 186,20.
*
kapsler 5 mg. 28 stk. (enpac) kr 99,30, 98 stk. (enpac) kr 228,10.
*
kapsler 10 mg. 28 stk. (enpac) kr 154,80, 98 stk. (enpac) kr 402,50.
*
kapsler 20 mg. 28 stk. (enpac) kr 266,30, 98 stk. (enpac) kr 746,90.
*
mikstur 1 mg/ml. 250 ml kr 171,20.
*
mikstur 10 mg/ml. 120 ml kr 670,30.

Eyeamare 12. august 2008 15:25

Tror ikke det finnes slike " lettere tilgjengelige " preparater med mindre du kjøper privat.

Om det er Sterkt vanedannende, tja. du sier du aldri
har rusa deg på annet enn hasj å alkohol, men etter å fått smaken på den rusen du forklarer spør du allerede om andre preparater med samme virkning, "lettere tilgjengelig".

Jeg vet av en type som heter " Lyrica ",
men er ikke sikker på om dette er ett A eller B preparat.
Men disse gir eufori å mere til.

Picard 12. august 2008 15:54

Selv om tilfellet var at det ikke er fysisk vanedannende burde du trå varsomt. Er lett å bli avhengig av piller som gjør det glad, altfor lett:)

Siden den har lignende effekt som morfin, og ut i fra det du beskriver ville jeg absolutt tro den er fysisk vanedannende i tillegg.

nurse_betsy 12. august 2008 17:01

Oksykodon er et sterkt opioidlignende smertestillende, mer avhengighetsskapende enn de fleste andre opiater, utenom heroin og kanskje morfin. I og med at du er smertepasient/på nedtrapping ville jeg definitivt råde deg til å ta medisinene dine som legen har ordinert, da jeg forbinder russøken hos smertepasienter som et definitivt faresignal i forhold til avhengighetsproblematikk.

Juhana 13. august 2008 18:54

Rivotril... Hva er det egentlig? Og hva gjør det med kroppen?
 
Noen som vet hva det gjør med kroppen? Og som vil dele litt erfarnger?
Takker masse for alle svar!

mentalmelt 13. august 2008 19:39

Det aktive virkestoffet i Rivotril heter clonazepam. Det er et benzodiazepinderivat, og har flere medisinske egenskaper. Det fungerer som muskelavslappende, angstdempende og roer ned nevronene i hjernen hvis de er overstimulerte, som for eksempel ved epileptiske anfall osv.

I kroppen vår fungerer clonazepam ved å binde seg til benzodiazepinreseptorene som igjen fører til økt forekomst av GABA-bindinger (ikke nivåer) i sentralnervesystemet. Dette demper sentralnervesystemet og gjør oss slappe, søvnige og sløvende beruset.

Clonazepam er både avhengighetsdannende og tolleransebyggende, og bør generelt sett ikke brukes utenfor medisinske rammer. Ved langtidsbruk oppstår det gjerne flere ubehagelige bieffekter, som tap av fysisk styrke, mental utmattelse, fysisk avhengighet som allerede nevnt, og diverse kjipe abstinenser ved nedtrapping eller stop.

DeMenT 13. august 2008 19:41

Prøv søk, til høyre på linja på toppen av sida.

Du finner pakningsvedlegget på www.felleskatalogen.no (Søk:rivotril), det dekker vel det meste.

Ellers går det i apedop kategorien, og er i guppen av benzodiazepiner (Valium(diazepam), Rohypnol(Flunitrazepam) osv). Virkestoffet heter forøvrig Clonazepam, og det brukes for å unngå diverse anfall som du kan lese under Indikasjoner på felleskatalogen.no. Det er altså STERKT sløvende.

I mine (dårlige) tider var jeg mere glad i andre piller enn Rivotril, merka mer ubehagelige bivirkninger av de enn stort sett det meste andre jeg var borti.

Og bare for å ta det med på slutten: Jeg anbefaler deg å ikke ta denne type medisiner, med mindre man har plager og får det i samråd med en lege som er oppegående. Dette mener jeg seriøst, fordi jeg veit at det skader deg enten du tror meg eller ei. De har en langtidsvirkning på nervene som ikke er lett å reversere, om det går i det hele tatt. Det er rett og slett ikke verdt det.

Men igjen, hvem er jeg til å snakke?

edit: litt seint ute der ja..


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 12:40.