' freak.no - Beste pc merke?
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Hardware (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=69)
-   -   Beste pc merke? (https://freak.no/forum/showthread.php?t=80558)

Geekness 22. februar 2007 04:21

Beste pc merke?
 
Hei!

Jeg lurer på hvilke pc merker folk syntes lever best av disse:

Acer, Asus og HP?

Petter Pan 22. februar 2007 05:03

,.Hørt mye bra om First-Price
Neida,. men de bruker HP på skolen vår(media & komunikasjon), og dem er det bare problemer med,. men utenom dem, så har jeg allti hatt positivt intrykk av HP. Kan forresten nevne at jeg ikke kan fordra Packard Bell, de leverer sikkert goe maskiner, og til gunstige priser,. men de skal på død og liv presse inn den bistygge, brekkningsfremkallende lilla bakgrunnen under oppstart + en haug med like ekkle lilla ikoner som hennviser til allskens unødvendige søketjenester og annet piss man ikke får bruk for hvis jeg ikke husker helt feil?

ZODORiX 22. februar 2007 08:45

Bygg selv!

Tias 22. februar 2007 09:12

Apple, vel. Ellers er Lenovo the shit.

vidarlo 22. februar 2007 09:39

På laptoper er Lenovo Thinkpad industristandard, på desktop-pcer er ingen av dei store merka spesielt gode IMHO fordi dei insisterer på å bruke custom komponenter, som gjer oppgradering vanskelig.

Ellers så har faktisk Fujitsu Siemens en del :)

Christian 22. februar 2007 19:03

Jeg er fornøyd med Cooler Master maskinen min! Og Apple ville jeg ellers hatt.
Men til dine 3 alternativ ville jeg tatt Acer, er bare det jeg har hørt skryt om.

Sangheili 22. februar 2007 19:05

Har en Samsung NP-R55 og stortrives med den :D

Centurius 22. februar 2007 19:09

Sitat:

Sitat av Tias
Apple, vel. Ellers er Lenovo the shit.


Apple er ikke pc, du kan kalle det en datamaskin.
Men her spør han om "pc". :rolleyes:


Selv foretrekker jeg asus når det kommer til pc.

bendiks 22. februar 2007 19:14

Proff Equipment :D

bllan 22. februar 2007 19:15

Sitat:

Sitat av Centurius
Apple er ikke pc, du kan kalle det en datamaskin.
Men her spør han om "pc". :rolleyes:


Selv foretrekker jeg asus når det kommer til pc.


PC = personal computer. appel er vel det også

fredrikweb 22. februar 2007 19:21

Jeg vil anbefale deg en HP pc, eller en MAC. Det kommer jo ann på hvilket operativsystem du vil bruke. Jeg har selv brukt både acer, hp, dell, apple, fujitsu siemens, asus. På jobben har de brukt en del acer maskiner, når jeg skulle oppdatere systemet der. (alle PCer inn i domene osv) bestemte jeg meg for å formatere alt som var. Det viste seg å være et mareritt å finne drivere til acer pc ene. Det samme gjelder fujitsu og dell. Apple har jo ikke dette problemet da de leverer helt komplett. HP derimot har jeg aldri hatt noen problemer med. Nå har jeg ikke brukt HP pc ene til annet enn bedriftsnettverk og generelt i arbeidslivet, men for meg har det vært HP pcene jeg kan stole på.

ps: Mye produksjonsfeil hos fujitsu, asus, apple og acer.

Tias 22. februar 2007 19:27

Sitat:

Sitat av Centurius
Apple er ikke pc, du kan kalle det en datamaskin.
Men her spør han om "pc". :rolleyes:


Selv foretrekker jeg asus når det kommer til pc.

Neivel? Les historieboken på nytt, gutt. Tror neppe Apples reklameavdeling bør få sette industristandard der.

Mulig du referer til termen IBM-PC kompatibel, som etterhvert satte standarden der - til tross for at det åpenbart var og er mange flere PC-produsenter enn de som bruker x86-platformen. Dog, å si at Apple ikke er IBM-PC kompatibel er også feil, da de tross alt skiftet til x86 for over et år siden.

Centurius 22. februar 2007 19:30

Min mor sa til meg at det ikke var det. Jeg vet ikke bedre. hehe. Må unnskylde meg. :)

devotio 22. februar 2007 19:35

Din mor er dum :p Neida, men med reklamene som Apple har er det ikke rart at mange tror det!

Selv har jeg best erfaring fra Acer, Fujitsu Siemens har jeg bare hatt problemer med og har hørt flere andre har det. Nå bruker jeg Apple PowerBook og er utrolig fornlyd med den, utrolig stabil!

SalkiN 22. februar 2007 20:52

Må vel nevne Alienware. Kanskje lit dyr, men er vel det sellskapet som leverer de kraftigste pc'ene til dags dato. Èller ?

isars 23. februar 2007 15:31

På Stajonere PCer er Ingen av dem noe tess. Da lønner det seg å bygge Selv.
På laptops så kan man ikke si at acer er bedre en asus eller hp bedre en acer. Når du skal velge deg en Laptop så se etter komponentene og hva du får for pengene, om Biosen er Stygg som feks. i DELL pcer hvor dell bruker egen BIOS så er det bare å avinstallere og installere noe annet. Det viktigste er at PC komponentene henger sammen med prisen på PCen. Så ta deg god tid til å plukke ut en LAPTOP.

bavarai 23. februar 2007 15:39

Jeg har bare hatt problemer med acer (2stk).
Gikk for en apple macbook, og har ikke hatt problemer med den.

Spelly 23. februar 2007 15:48

Jeg foretrekker Asus, har en Asus a6t (laptop), har hatt den i rundt 4-5 måneder, har ikke hatt noe som helst problem med den.
Er svært fornøyd med den


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 03:49.