' freak.no - Kjøre Vista-recovery på HP-laptop - Hvordan?
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Windows (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=89)
-   -   Kjøre Vista-recovery på HP-laptop - Hvordan? (https://freak.no/forum/showthread.php?t=126169)

kakeflekk 25. februar 2009 22:55

Kjøre Vista-recovery på HP-laptop - Hvordan?
 
Det er en HP Presario CQ60 laptop det er snakk om. Når man starter den, der man kan gå inn i setup og slikt, står det at man skal trykke F11 for recovery, noe som ikke hjelper mye. Det skjer absolutt ingenting. Innstalerte Windows XP på den (ikke på partisjonen recovery-programmet er), og alt er der ser det ut som i recoverypartisjonen. Fant en exe-fil der, "RestoreWiz.exe" som hørtes flott ut, men den klager bare på at MSVCR71.dll ikke finnes og at programmet kan installeres på nytt. Så spørsmålet mitt er, kan jeg få kjørt recovery-programmet, hvordan? Eller har recoveryprogrammet tatt seg sydenferie og kommet ødelagt tilbake for å fortsette selvdestrueringen?

På forhånd takk for svar. :)

Hiro! 26. februar 2009 14:34

Fikk du ikke med en recovery cd som du må bruke da?

bJQRN 26. februar 2009 14:43

Nei, de har begynnt og legge det inn på harddisken nå. Er så jævla irriterende, du kan jo prøve og legge inn den manglende filen da.

g33k2K 26. februar 2009 18:13

trykk på riktig knapp!:P
 
hvis målet ditt er å tilbakestille maskinen til fabrikkintillingene, er det bare å trykke f8 under oppstart --> reparer og følge instruksene derfra. var ihvertfall slik på min hp:cool:

kakeflekk 26. februar 2009 21:29

Tror F8 er det samme som F11 på denna maskinen, g33k2k. F8 gjør forøvring heller ingenting. Virker som F11-knappen egentlig skal kjøre no dos-greier eller noe sånt som skal kjøre de riktige greiene. Tror dere det kunne fungert å kjøre freedos eller noe sånt fra boot-cd, og kjørt det derifra?

Fant en WINDOWS-mappe på E (recovery-partisjonen), men den er praktisk talt tom (minus noen språkfiler og sånt) og system32 mappa inni der er bare full av ".log" filer. Mappen "PREALOAD" er den som tar plassen, 7.64GB. Inni der er det samme språkfilene som er alle andre stedene inni der ("protect.english" og slikt), FactoryUpdate mappen som tar 187mb som inneholder bl.a masse cmd filer og noen DLLer og exe-filer. I preload mappa igjen er det et par dat-filer og base.wim, som tar 7.42GB. noen som har noen tips til hva gjøre herifra?

Virker som jeg har funnet løsningen - nå holder jeg på å ekstrahere base.wim filen med imagex.exe til "C:\wim". Den har stått på 0% en god stund, og den har ikke gjort noe annet enn å lage mapper, alle windows-mappene og slikt. Ingen andre filer. Noen som veit noe mer?

Yey!
Fikk pakket ut filen - den kom ikke videre, men startet på nytt, og da gikk det. Da sitter jeg altså med en XP-innstalasjon, med en mappe med (det jeg tror) er en fullverdig ferdig vista-installasjon. Spørsmålet mitt nå er bare hvordan jeg skal få den til å boote derifra? :p

Da er jeg ferdig og alt er bra! Hjelpen jeg fikk her hjalp veldig.
Det jeg gjorde var å laste ned "Vista Recovery CD", som såvidt jeg vet bare er en vanlig Vista-install CD, bare uten install-delen og bare recoverydelen. Brukte konsollen derifra, formaterte C: på nytt, og brukte imagex for å pakke ut "base.wim" filen direkte ut til C:. Det var tydeligvis nok, får nå funker den!


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 13:50.