' freak.no - Stilnoct
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Rus på legemidler (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=192)
-   -   Stilnoct (https://freak.no/forum/showthread.php?t=150084)

Meanstreak 11. februar 2010 16:35

Stilnoct
 
Hei,

jeg har bare et kjapt spørsmpål som jeg ikke finner et klart svar på.

Jeg leverer for øyeblikket urinprøver hver fredag og disse skal være rene. For alt.

Jeg har ikke tatt noe som helst på veldig veldig lenge men har hatt store søvnproblemer i det siste. Har ikke gått til legen med det fordi disse er av erfaring forbigående.

I går klaget jeg min nød til en venn som sa at jeg kunne få 2 Stilnoct av ham (5 + 5 mg, altså 10mg tilsammen)

Jeg var i tvil om dette siden jeg mistenkte at det var et benzopreparat eller i hvert fall et lignende stoff eller et derivat. Han garanterte meg at dette var det ikke for det hadde han fått bekreftet fra legen. Jeg gikk i min lyst på søvn til slutt med på det og heiv innpå 2 stk og sov som et barn i natt.

Det jeg fant på wikipedia var:

"Zolpidem är ett läkemedel som används vid tillfälliga och kortvariga sömnbesvär. Understödjande terapi under begränsad tid vid behandling av kroniska sömnbesvär. Säljs i Sverige under namn som Eanox, Stilnoct och Stilnox.
Bensodiazepiner och bensodiazepinliknande substanser (zolpidem) bör inte användas som monoterapi vid behandling av depression och..."

Det er jo ikke et benzopreparat direkte. Så det jeg da i bunn og grunn lurer på er om dette vil slå ut positivt på prøvene mine? De ser ikke etter virkestoffet Zolpidem, det vet jeg... men jeg er i tvil om dette kan være så likt at det slår ut på Benzo.

Jeg tenkte å si fra om dette til legen og jeg tror ikke det skal være noe problem. De ser jo verdiene og kan lett se at det ikke dreier seg om misbruk.

Men jeg lurte bare.. om jeg kan få bekreftet 100% at det IKKE vil slå ut så gidder jeg ikke si noe.

mercen 11. februar 2010 16:50

spørs hva legen leter etter. Er det benzodiazepiner, så får du utslag, men hvis han leter etter opiater eller narkotika skjer det ikke noe..

Fredrik2k 11. februar 2010 16:59

Uten at jeg har veldig mye peiling på medikamenter og benzoer, så tviler jeg sterkt på dette blir noe problem.

Meanstreak 11. februar 2010 17:05

De leter etter det meste som sagt. Så virkestoffet Zolpidem vil gi benzoutslag? Fredrik: Jeg tror heller ikke at det blir noe problem. Med tanke på at verdiene vil være svært lave på Fredag (da jeg tar prøver) og min forklaring vil nok kunne bekreftes opp mot de verdiene.

Fredrik2k 11. februar 2010 19:27

Sitat:

Sitat av Meanstreak (Innlegg 1630589)
De leter etter det meste som sagt. Så virkestoffet Zolpidem vil gi benzoutslag? Fredrik: Jeg tror heller ikke at det blir noe problem. Med tanke på at verdiene vil være svært lave på Fredag (da jeg tar prøver) og min forklaring vil nok kunne bekreftes opp mot de verdiene.

Tvilsomt at Zolpidem vil gi benzoutslag, da det er en "non-benzodiazepine".
Sitat:

Sitat av Wikipedia
The nonbenzodiazepines, also called benzodiazepine-like drugs, are a class of psychoactive drugs whose pharmacological actions are similar to those of the benzodiazepines, but are structurally distant or unrelated to the benzodiazepines on a chemical level. They have similar side effects and benefits and risks as the benzodiazepines.

Du spiste vel også bare 10mg? Burde ikke dette være ute av urinen innen pisseprøve? Uansett, dette er bare googling fra min side, så ikke ta det for god fisk :)

Meanstreak 11. februar 2010 19:45

Ja, jeg tviler på det selv. Jeg vet ikke noe om hvor lenge dette henger i men generelt for benzo om man ikke er misbruker er 48-72 timer. I urin altså, har ikke noe med halveringstid å gjøre.

Men i alle tilfeller. Jeg tror jeg bare kommer til å si til sykesøster/lege at jeg tok en Stilnoct for å få sove og at jeg ikke regna med at dette kom til å gå under benzo og i hvert fall ikke under "misbruk"

Da var det gjort. Sa fra til legen og fikk bekreftet at Stilnoct ikke gir utslag på Benzo.

JRThaMan 13. februar 2010 12:18

benzenderivat i dem=P
 
så de kommer muligens på benzo på prøven=(

Trude 23. februar 2010 13:23

kan du ikke bare være ærlig ovenfor legen a?? ellers får du gå for såpe-trikset under neglen,, eller smøre dongen din inn med klor. da ødelegger du prøva..
lykke til klem

Meanstreak 23. februar 2010 15:55

Sitat:

Sitat av Meanstreak (Innlegg 1630798)
Da var det gjort. Sa fra til legen og fikk bekreftet at Stilnoct ikke gir utslag på Benzo.

Har vert der, pissa sagt, fra til legen og var i tillegg rein som brevann.

bronsky 23. februar 2010 16:01

Sitat:

Sitat av Meanstreak (Innlegg 1641265)
Har vert der, pissa sagt, fra til legen og var i tillegg rein som brevann.

Fant forøvrig dette, hvis noen skulle lure:
Sitat:

Stilnoct (zolpidem) er et innsovningspreparat som har hurtig innsettende effekt og kort halveringstid (2,4 timer i gjennomsnitt). Stilnoct er egnet til personer som kun har behov for medikamentell hjelp til innsovning (1).
Med den halveringstiden kan det vel uansett ikke sitte i for lenge?


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 13:53.