' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

adiabatic 24. desember 2007 06:52

Sitat:

Sitat av Bothrops
Du merker ikke hvor ape du er :) Det er det som er litt skummelt.
Nå veit ikke jeg om du er super-tolerant til imovane eller hva, men du burde kunne få ting til å bevege på seg hvis du legger deg et sted og slapper av.

Ape, mener du da "øøøøøhhhh*sikle*øøøøøhhhh...lala"?:) Totalt fjern liksom...

Ting som bever seg....jeg MÅ se det nå....men det virker så "naturlig" på en måte?

Sitat:

Sitat av Bothrops
Zopiklon og Imovane er mer eller mindre det samme tror jeg. Ta et par tre stykker og sett deg ned. Du kan få ganske fine visuals hvis du vil. Snakkende kosedyr osv.

La merke til det nå: "Ta et par tre" !?!
Et par tre!? !!!
Jeg Har tatt seks(7,5mg) stk! Hvordan kommer jeg til å bli om en stund da??:(

Dette var faktisk svært tilfredstillende/gøy, jeg har sitti og sett på et bilde av en person i ca. 15 min.. og fått det til og virke som en film...Morfing av trynet og alt tiksom...

Rått!

Prototype#1 24. desember 2007 11:07

Dere hallusinerer da ikke på zopiklon og imovane? WTF?!

Worner 24. desember 2007 13:11

Det kan man fint gjøre jo. Og man glemmer somregel alt som har skjedd også.
Jeg heiv i meg et brett for mange år siden og det eneste jeg husker var at jeg satt på gulvet med et kvinnfolk og røyket salvia. Jeg trodde jeg hadde drømt dette for jeg viste at det ikke hadde vært et kvinnfolk der. Men dagen etterpå så lå det en hjemmelaget vannpipe på gulvet og salvia utover hele leiligheten.

Drøggs 24. desember 2007 14:31

Nozinan er ræva..
 
Imovane/Zopiklon er hundre ganger bedre. C-peparatet Nozinan får folk til å sovne uten rus, men med ubehagelige bivirkninger. Om morgenen når man våkner er man utrolig tørr i munnen, styr unna Nozinan. Imovane/Zopiklon kan gi en lett rusliknende virkning, og de er uten fæle bivirkninger. Noe mange sier dog, er at de kjenner en metallsmak i munnen ca 20-30 min etter at de har spist Imovane. Stilnoct heter en type sovepiller som gir bedre rusvirkning for mange enn zop/imov, og den er like lett å få resept på. :cool:
(dosering zop/imov: 15mg holder som innsovningsmiddel på kvelden, 7.5mg holder også for mange. Hvis man synes "rusen" på dem er noe å hige etter, kan man vel ta 5-10 tabletter. Noen Stilnoct/Stilnox gir vel bedre rus, men) :cool:

Sigurd4u 24. desember 2007 17:38

Zopiklon?
Sove medesin aleine værtfall.
Tror ikke du får no opptimal ruseffekt av å knaske mange av de, men forsterker noen andre droger etter som jeg har hørt (men ikke noe kjempe mye).
Personelig erfaring med Nozinan er bare dritt hvor jeg følte meg kake i hodet 3 dager etterpå etter en hard kveld.
Ville ikke kjøpt Nozinan om jeg fikk det tilbydd eller knasket de om jeg fikk de gratis.
Å blande disse med alkohol / røykings gjør deg bare tura og du våkner 2 dager seinere (skjedde værtfall meg)

Så hvis du virkelig sliter med å sove er vell nozinan fine sove tabbs (ville ikke missbrukt de tho)
Men å ruse seg villt på de vill jeg aldri anbefale

adiabatic 25. desember 2007 01:30

Zopiklon=kult... Vet ikke om jeg vil kalle det halliser, men seriøs(seriøst) "morphing" ble opplevd. Husker ikke så mye...men ville tippe jeg var "ape", trodde(som sett i en post ovenfor, skrevet "da") at profilbildene på nettby bevegde seg, og satt og så på et bilde av meg selv(ikke, narsissist) i flere min. og så ut som jeg snakka og alt mulig....
Zopiklon skal jeg ha mer av, men Nozinan; har tatt dosen som legen anbefalte meg for ca. 12 timer siden og akkurat vokna, i verste form ever! Har over 100 stk. men skal ikke røre de igjen! Tviler på at jeg vil ha noen, i det minste ikke en god rus av dette.

Zopiklon, jeg vet ikke hvor ape jeg var, men tror ikke det var så alt for galt, men kult var det da. Husker bare litt nå, men var nok ikke "helt vekke", men, men....

Sigurd4u 25. desember 2007 01:41

Ja som jeg sa. Nozinan gjorde at jeg sov i litt over 2 dager og satt å vare helt kake som en retard i over ett døgn etter jeg våkna. Og det værste av alt jeg viste i hodet mitt at det var tabbsa som gjorde det og jeg kunne ikke snappe ut av det (noe jeg er flink til å gjøre med andre rusmiddler hvis situasjonen trenger det, snappe ut til vanelig form i en liten stund)
Men som sagt. Prøvd det 1 gang og holder meg langt unna nozinan fra nå. Makan til apedop burde ikke vært lov å produseres

Paven 29. desember 2007 01:56

Må inrømme at jeg lider av en ekstrem tannlegeskrekk.
For noen uker siden, da jeg var inne på "helsesjekk" hos tannlegen fant de ut at jeg hadde 2 høl i tenna.
Jeg spørte etter noe beroligende og fikk en pitteliten pille. Vet at det hadde hjulpet dere veldig om jeg hadde sagt navnet men har rota bort pilla>.<
Selv om det er umulig for dere å si hva som er sant, spør jeg uansett!
Tror du tannlegen ga meg placebo pille? Iogmed at jeg bare er 16 år kunne det jo hende at de prøvde seg på den?

Noen andre som har hatt noen erfaringer med piller hos tannlegen?

Drøggs 29. desember 2007 08:43

Hos tannlegen kan du få milde beroligende tabletter, men de pleier man å ta en time før behandlingen faktisk. Piller virker jo ikke med en gang heller. Noen tannleger har også "lystgass" for inhalering med maske. Den nedsetter bevisstheten litt og virker med en gang. Placebo-tabletter vil tannlegen ikke gi noen, nei.

Paven 29. desember 2007 21:32

Tror du tannlegen godtar om jeg tar med meg lystgass dispenseren min?Oo

Drøggs 29. desember 2007 22:24

Nei, men det han har funker bedre tror jeg. Hvis han har, da. Jeg tror ikke alle tannleger har det. Jeg har ikke turt å spørre tannlegen min, for han veit at jeg ruser meg og hadde helt sikkert ikke latt seg lure.. :cool:

Paven 30. desember 2007 04:03

Om jeg skal ha lystgass så koster det svin: /
Men hvordan veit tannlegen din det? Så han det på tenna dine at du hadde brukt pepper ellerno?

Drøggs 30. desember 2007 04:13

Ja, han spurte rett ut. Hehe, de svarte øynene mine hjalp han sikkert å gjette det også.. Og jeg er ganske kjent på hjemstedet som amfetaminbruker dessverre.. (Det koster mye, ja? Ja, det gjør jo det meste hos tannlegen..) :\ Men jeg hadde jo ikke fått det uansett :rolleyes:

pilcomayo 30. desember 2007 19:18

Jegknaska 2 piller med noe som heter citalopram. Etter de 2 pillene (hver på 20mg) så knuste vi noen piller og jeg snorta ca. en halv pille. Jeg følte meg ovenpå, hyper og glad. Rusen minte meg på noen måter litt om kokain. Men snortingen førte til at det svei som faen i nesa. Og etter rundt en halvtime ble jeg bare fjern og apatisk. Dagen etterpå (tidlig på morgenen) følte jeg meg i elendig form. Er det noen som har kjennskap til dette stoffet? Dette er min første erfaring med piller, og sannsynligvis den siste.

Dodecha 30. desember 2007 19:45

pilcomayo: Pillene inneholder Citalopram, det er et SSRI antidepressiva.
(forhindrer gjennoptaket av serotinin, slik at det bygger seg opp i hjernen).

Jeg har faktisk prøvd cipramil (samme virkestoff) en gang når jeg var yngre og dummere enn jeg er nå, med lett oppstemthet og litt ekstra energi som resultat.

Å snorte pillene er totalt ubrukelig, det gir ingen bedre/raskere effekt enn å spise dem. Og i tillegg får du i deg masse fyllstoffer (husk virkestoffet er bare 10-20 mg i disse tablettene)
som aldri har vært ment å ha i luftveiene/lungene.

Hasher 31. desember 2007 07:04

Er det noen som veit om man kan få noen skader av å sniffe Ritalin?
Og om det er noen fare for "overdose" ?

spQ 3. januar 2008 11:32

pilcomayo:

*Host* Rus av Cipramil?! Eller placebo?

Som Dodecha sier er Cipramil et antidepressiva. Dette er ikke medikamenter med rød trekant på engang, hvorfor i det heletatt gidde å eksprimentere.
Cipramil gir ikke rus med mindre hodet ditt klarer å overbevise seg selv om at man blir ruset. En som bruker Cipramil til behandling, bruker gjerne 3 tabletter for dagen, noen mer. Dvs. at de 2 tablettene du snortet ikke har vært høye dosen. Og det du har kjent på er bivirkninger. Hvis du vil kalle kribling i bena og rastløshet for rus, så OK - men da er vi uenige om hva rus er.

Jeg synest det er viktig å få frem at å ruse seg på antidepressiva ikke har noe nytteverdi. Prøv å sett dere ned å tenk igjenom hvorfor det heter antidepressiva. Dette har lite med moral å gjøre, heller en frarådning til å putte i seg ting som ikke avgir noe mer en placebo effekt. Det finnes ikke rus å hente i disse tablettene.

Hasher: Ritalin er som alt annet skadelig for kroppen. Slimhinnene dine tar selfølgelig skade av å sniffe ritalin, spesiellt i lengden. Ritalin er ment for å spises. Så skal du ruse deg på de, fungerer det faktisk også å spise dem ->slik de er ment for.
Overdosering av Ritalin har jeg ikke hørt om, men det kan nok skje hvis man overdriver inntaket. Noe fasit finnes ikke, da det er veldig inviduellt fra person til person.
Det værste som kan skje om du overdriver inntaket, slik jeg ser det. Er at du vil ende opp med anspendte muskler, en kraftig hodepine, kvalme, søvnløshet og kanskje bli dehydrert.
Jeg bruker Ritalin daglig og 2 ganger i året må jeg inn til legesjekk for nyrer, lever og hjerteryttme. Dette er noe som legene er lov på lagt å gjøre, hvor nødvendig det er - er jeg usikker på.
Om du absolutt skal ruse deg på Ritalin, ikke ødelegg nesen din på det da.!. Det er ikke bare noe jeg sier og om du forsetter vil du raskt nok få merke hva jeg mener.

mafiuz 14. januar 2008 23:16

Diclofenac ratiopharm
 
Fikk en pakke med Diclofenac ratiopharm av en kompis. Noen som har noe erfaring med dette? :eek:

Potrick 14. januar 2008 23:21

Her har du hva felleskatalogen sier om det hvertfall:

http://www.felleskatalogen.no/pasien...ontents%253Ac*

Selv har jeg ikke erfaring med stoffet.

xtapolapocetl 15. januar 2008 01:14

Sitat:

Sitat av Felleskatalogen
Bilkjøring og bruk av maskiner

Diclofenac ratiopharm antas normalt ikke å påvirke evnen til å kjøre bil eller betjene maskiner. Enkelte kan imidlertid føle seg svimle og/eller trette, spesielt i starten av behandlingen.

Dette kan gi nedsatt reaksjonsevne, det er derfor viktig at du lærer å kjenne din reaksjon på preparatet før du kjører bil eller utfører presisjonsbetont arbeid.

Altså er det ikke noe særlig å ruse seg på.

Paven 15. januar 2008 19:32

Hva er mest potent av Flunipam og Sobril (middels styrke ifølge apoteker. Hun sa at Sobril fantes i 3 forskjellige styrkegrader.)

paranoy 15. januar 2008 22:22

Et merkelig spørsmål du stiller der faktisk og noe jeg måtte dobbeltsjekke. Begge tilhører legemiddelgruppen benzodiazepiner, og siden jeg vet at rohypnol fra tidligere gikk an å injisere trudde jeg inntil nylig at denne gruppen også gikk under opiater - noe som viste seg å være skammelig feil. Av tidligere er en kjent med at injisering av diazepam ikke er særlig populært av mange årsaker, mens injisering av flunitrazepam faktisk er meget populært. Likevel stilles begge i samme legemiddelgruppe - benzodiazepiner.

Jeg er ingen pille-ekspert, og den eneste ekspertisen jeg kan skryte på meg på dette område er at jeg var flink til å spise de - på lik linje med alle som har vært glad i slike medikamenter. Så besvarelsen min til deg blir egentlig ut ifra en rusmisbrukers erfaring om hvilket preperat som han mener er mest potent.

Det merkelige jeg syntes var ut fra ditt spørsmål, er at flunipam og sobril på tross av samme klassifisering i legemiddelgruppe er vel strengt tatt to forskjellige stoffer. De tilhører begge benzodiazepiner, men innholdet i medikamentene er henholdsvis flunitrazepam (Flunipam) og oxazepam (sobril).

Doseringen av disse to tablettene burde fortelle hvilket diazepin som er mest potent, hvorav Flunipam (Activis) finnes i 0,5mg og 1mg. Sobril (Pfizer) finnes henholdsvis i 10, 15 og 25 mg.

- Normal engangsdosering på flunitrazepam ligger på 0,5 - 2 mg.

- Flunipazetram: Flunipam (Activis), Flunipam (Alpharma), Rohypnol (Roche) og Flunitrazepam (NM Pharma) ble mest utskrevet som et medikament for søvnforstyrrelser. Den regnes som sterk sovemedisin.

- Normal engangsdosering på oxazepam ligger på 10 - 25 mg 3 - 4 ganger daglig.

- Oxazepam eller Sobril (Pfizer)/ Sobril (Pharmacia) betegnes også som diazepam og benyttes stort sett i nerveberoligende behandling, derav søvnvansker som kan oppstå av ulike årsaker som smerte eller sterke nerveproblemer.

Sorg etter et dødsfall eller sterke smerteplager på nakke, rygg o.s.v. under for eksempel et arbeidsuhell er blant flere av tilfellene som kan få en lege til å utskrive sobril til pasienten.

- Diazepam er oftest karakterisert som nerveberoligende, og omhandler blant annet brand names som Sobril (Pharmacia), Apozepam (Alpharma), Diazepam Nordic (Nordic Drugs), Stesolid (Alpharma), Oxascand (Enapharm), Vival (Activis) og Valium (Roche).

- Standard er fra 5mg - 25mg alle nevnte diazepam sett under ett. Om enkelte brands opererer med andre mg på tablettene sine så gir jeg f.. like morsomt uansett =)

Svaret på spørsmålet ditt er egentlig i mine øyne, som ex-rusmisbruker (ihvertfall på det tidspunktet som innlegget er skrevet, om jeg blir rusmisbruker igjen gjenstår å se hvor lenge jeg klarer å holde meg) at flunipam (flunitrazepam) er mest potent - men det er i rusøyemed.

I medisinsk øyemed tilhører de begge gruppen benzodiazepiner og potensen avhenger av formålet for den medisinske behandlingen der et av disse to preperatene blir benyttet. Lider jeg av søvnvansker er klart flunitrazepam mest potent, lider jeg av nervesammenbrudd er klart sobril mest potent.

Det mener jeg..

spQ 16. januar 2008 12:15

Sitat:

Sitat av Paven
Hva er mest potent av Flunipam og Sobril (middels styrke ifølge apoteker. Hun sa at Sobril fantes i 3 forskjellige styrkegrader.)

Jeg tror at Flunipam er mest potent av Oxazepam og Flunitriazepam.
Det er også denne rusen som blir foretrukket av misbrukere. Sobril (Oxazepam) kommer i 3 forskjellige styrker: 10mg - 15 mg og 25 mg.
Flunipam kommer som 1mg såvidt jeg vet.
Det er ikke lett å forklare at Flunipam er bedre enn Sobril, fordi de begge går under gruppen Benzodiazpeiner.
De fungerer på hvert sitt område, der Sobril ofte gies til folk med angst og deprerisjoner. Rohypnol og Flunipam gies som oftest til folk med søvn vansker, dog ofte kun i korte perioder - fordi det er så stor misbruker prosent på dette perperatet.
Rus-misbrukere vil nok alltid foretrekke Flunitriazepam, der Sobril vil komme i annen rekke.

rbt 20. januar 2008 22:24

En kompis våkna opp med en pille i lomma som vi ikke vet hva er.

Kapsel, blå og gul.
På den blåe siden står det LILLY med løkkeskrift og tallene 3239 under. På den gule står det 60mg

Noen som vet hva dette er?



---
Jeg fant ut. Strattera
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/3/3d/20050917133354!Strattera_atomoxetin.jpg

z0p 20. januar 2008 22:26

60 miligrams strattera

mentalmelt 20. januar 2008 22:27

Google fortalte meg at det er Strattera, en ADHD-medisin.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...atomoxetin.jpg


edit:
too late I see, damn it! :)

faenta 21. januar 2008 09:50

Har oxycontin samme virkning som ketorax eller dolcontin?

paranoy 21. januar 2008 14:06

Ja.

Opioidanalgetika:

Dolcontin er handelsnavnet på morfin - innhold: Morfinsulfatpentahydrat.
Dolcontin fås også som depottabletter, det som på engelsk kalles release!

Ketorax er et syntetisk opiat - innhold: Ketobemidonhydroklorid.
Ketorax sidestilles med morfin og petidin, sannsynligvis overtatt for ketogan.

Oxycontin er depottablett (release) av oxycodone.
Oxycodone er et meget sterkt morfinpreperat syntetisk framstilt av thebaine!

OBS!
Normalt bruk er oxycontin ansett som rimelig trygt å bruke, men er du helge-junkie og skal tøffe deg litt for omgivelsene med en 2 mL sprøyte - husk at dette er syntetisk morfin, og virkningen er som morfin gange x!

Det er ikke anbefalt å sette eller snorte oxycontin p.g.a. det høye innholdet av oxycodon, og skulle en formodentlig gjøre det så bør man ha særdeles høy toleranse for bl.a. injisering av heroin og morfin. Selv har jeg opplevd å blacke helt ut på særdeles mikroskopisk mengde, tror det var 40 mg (gulfarget tablett) og det var heavy shit!

I tillegg er avhengighetsfaren stor, jeg vil tippe på noe a la fentanyl (syntetisk heroin). Vet ikke om styrken er det samme, men jeg er nok også langt ifra ubertolerant overfor heroin eller morfin, allikevel dum nok til å teste - og det er en grunn for de sterke advarslene om preperatet!

Det er mitt råd, hold dere unna.

faenta 23. januar 2008 16:31

Jeg har testet 40mg(piller) oxycontin og det virket nesten som dolcontin men jeg ble litt tung i hue dagen etter. Vet du hva som ligger bak dette: "Oksykodon skal ikke anvendes til pasienter med idiopatiske eller psykogene smerter."(Felleskatalogen)? Tror du folk som er plaget av hodepine kan bli verre av oxycontin?

paranoy 23. januar 2008 17:14

Oxycontin er et depotpreperat av oxykodon, derfor ble du tung i hodet dagen etter. I tillegg er det et litt annet virkestoff enn hva som er i dolcontin, men jeg har selv oppdaget denne tungheten i hodet av depottabletter dolcontin. Men jeg gjør deg obs på at oxycontin virker som den har større avhengighetsegenskap enn dolcontin av en eller annen grunn, jeg har forsøkt de begge dessverre i rusmessig form, og må si meg overrasket over oxycontins særdeles effektive rusegenskaper - dette gjelder da med ikke anbefalt inntak av både dolcontin og oxycontin.

Slik jeg ser det tror jeg oxycontin kan sidestilles med de avhengige egenskapene til fentanyl, men jeg har ingen erfaring med fentanyl (heldigvis) så jeg anbefaler deg å spørre noen faglig kompotente på det punktet, som nevnt i PM. Hadde vært allright å vite hva du fikk som svar også, så kult om du kunne lagt ut en eventuell besvarelse i denne tråden.

Og nei, Sigurd4u - jeg er ikke en autist som ønsker å vite alt om stoff.

Vel, jeg er ikke autist ihvertfall..

:)

ziddy 26. januar 2008 16:38

1 Vedlegg
Noen som vet hva dette er fornoe? På baksiden er den helt blank.

RESpekt 26. januar 2008 17:30

Sitat:

Sitat av ziddy
Noen som vet hva dette er fornoe? På baksiden er den helt blank.

Sobril, okazepam. Enten 15 mg eller 25 mg tab.
Et benzodiazepin..

naiSt 26. januar 2008 18:15

Sitat:

Sitat av RESpekt
Sobril, okazepam. Enten 15 mg eller 25 mg tab.
Et benzodiapin..

oxazepam....

benzodiazepin....

skriveleifer :p

www.drugs.com sin pill identifier er en fin ting :)

ziddy 26. januar 2008 19:22

hehe takk takk. hadde mistanke om det. vet at det er 15mg :)

yungstar 27. januar 2008 06:53

Zopiclone
 
Zopilcone

Har begynt å ta mer og mer den siste tiden fordi det legen sa jeg skulle ta ikke strekker til for å få sove. Er det noen som vet sånn ca hvor mange man må ta for å ligge i faresonen for å overdose og havne i koma eller dø av det? Har en pakke med 200, ikke det at jeg har tenkt til å eksperimentere, foreløpig holder jeg det nede i 5-6 før kveldstid.

Må sikkert hive innpå en 50+ tabletter for at det skal være risiko for å dø?
takker for svar


(ps: kult at forumene er oppe igjen)

faenta 31. januar 2008 00:59

Jeg ringte produsenten av Oxycontin og fikk snakke med en kjemiker som mente det ikke var noen tilsetninger i Oxy som tilsa at jeg skulle bli tung i hodet. Han sa også at advarselen i felleskatalogen mot å gi det til pas. med idiopatiske eller psykogene smerter var generell for A-preparater og ikke spesifikk for Oxy.

paranoy 31. januar 2008 14:31

Godt å vite =)

Grunnen til at du blir tung i hodet dagen etter er ikke noen spesielle tilsetninger av noen spesielle stoffer, det er fordi virkestoffet oxycodon frigis i kroppen litt om gangen. På engelsk blir dette kalt time-release, på norsk depotgranulat eller depottablett. Det er ikke farlig, bare det at selve virkestoffet varer "lenger" enn "normalt". Oxycontin og oxycodon er det samme.

Jeg tviler ikke på at kjemikeren med sine kunnskaper innen farmakologi er å beregne som faglig kompetent for legemidler og preperater, men jeg hadde vært mer betryggende om du hadde forhørt deg med en lege da - som for eksempel ved et online doktor side. Du trenger ikke akkurat å si du har oxycontin tilgjengelig, bare utdype problematikken på den måten at de forstår sammenhengen.

Hva han kjemikeren fortalte deg syntes jeg var innenfor de gitte rammer av hva han kunne si utfra hans ståsted som kjemiker, men dette vet jeg ingenting om. Tror allikevel en faglig kompotent på dette området bør henvises til en lege, du kan formulere spørsmålet annerledes - du trenger jo ikke nevne du har tilgang til oxycontin.

Det er ikke akkurat et preperat du leker med, for å si det sånn. Brukt på riktig måte er jeg ganske sikker på at den ikke utgjør all verdens trussel, men det er et preperat som er lett å bli hekta på og vanskelig å slutte med. Opparbeides en viss toleranse overfor medikamentet kan dette påvirke dine faste medisiner og virkningen av disse og resultere i sterkere plager enn de du har nå. Og det er tvilsomt om han kjemikeren der kunne ane noe på forhånd når du spurte - enkelte ganger slår selvmedisinering feil, jeg prater kun av erfaring på dette området og ber deg yte ytterst stor forsiktighet med å selvmedisinere med oxycontin.

For ille om du skulle se hvorfor på den verst tenkelige måten..

Trippa 9. februar 2008 16:51

Jeg har et lite spørsmål anngående benzodiazepiner. Det har seg slik at jeg har da testet en del av de, men jeg synes i bunn og grunn at alle gir meg samme effekt tilslutt. Har et brett med flunipam liggende også står det at det er 7-10 ganger mer potent enn diazepam. Vil det bare si at man trenger 7-10 ganger mer diazepam for å oppnå den effekten 1mg flunitrazepam vil gi? Eller gir flunitrazepam en annen effekt ved siden av at det er mer potent? Jeg fikk en helt syk natt på flunisene, masse rare drømmer etc, det har jeg aldri opplevd på diazepam.
Det samme gjelder klonazepam. Det står på nettet at det er 20 ganger mer potent enn diazepam og jeg kan ikke si at jeg fikk noen annen effekt av klonazepam enn når jeg hadde fått i meg mye diazepam. (totalt idiot med så og si ingen hukommelse dagen etter)

Har det seg slik at benzoer er like generlt sett uten om hvor potente de er så bør jo klonazepam være det benzodiazepinet å foretrekke.

Benzoer er jo bare lok generelt sett. Klarer ikke helt merke stor forskjell på de annet enn hvor potente de er. Ganske rotete innlegg dette her, men spørsmålet er altså; Er det bare hvor potente hver benzodiazepin er som i bunn og grunn er forskjellen? vet de har litt forskjellige egenskaper.

Bambus 12. februar 2008 12:38

Valium merket PF?
 
Noen som vet om det finnes blå valium med påskriften PF?

magnor_mafia 14. februar 2008 05:07

Det har seg sånn at jeg fikk noen piller av en jeg kjenner. det står 201 på dem og noen står det e på
og dem er veldig små dem skal vist gjøre deg trøtt har ikke tatt noen enda.noen som veit hva det er?
også vis man tar 10 piller så sovner man med en gang nesten også blir man fjern dagen etterpå.

Worner 14. februar 2008 10:26

Svaret står muligens på side 12 i denne tråden. Det er snakk om en 201 pille der også

RESpekt 14. februar 2008 13:41

Sitat:

Sitat av Trippa
Jeg har et lite spørsmål anngående benzodiazepiner. Det har seg slik at jeg har da testet en del av de, men jeg synes i bunn og grunn at alle gir meg samme effekt tilslutt. Har et brett med flunipam liggende også står det at det er 7-10 ganger mer potent enn diazepam. Vil det bare si at man trenger 7-10 ganger mer diazepam for å oppnå den effekten 1mg flunitrazepam vil gi? Eller gir flunitrazepam en annen effekt ved siden av at det er mer potent? Jeg fikk en helt syk natt på flunisene, masse rare drømmer etc, det har jeg aldri opplevd på diazepam.
Det samme gjelder klonazepam. Det står på nettet at det er 20 ganger mer potent enn diazepam og jeg kan ikke si at jeg fikk noen annen effekt av klonazepam enn når jeg hadde fått i meg mye diazepam. (totalt idiot med så og si ingen hukommelse dagen etter)

Har det seg slik at benzoer er like generlt sett uten om hvor potente de er så bør jo klonazepam være det benzodiazepinet å foretrekke.

Benzoer er jo bare lok generelt sett. Klarer ikke helt merke stor forskjell på de annet enn hvor potente de er. Ganske rotete innlegg dette her, men spørsmålet er altså; Er det bare hvor potente hver benzodiazepin er som i bunn og grunn er forskjellen? vet de har litt forskjellige egenskaper.

Vel klonazepam kan og brukes som et antiepilektikum, mens flunitrazepam er helst å fortrekke som en midlertidig løsning på et søvnproblem. Hvor da "lillebroren" til flunitrazepamen, nitrazepamen er hakket lavere i styrke, men en dog det legen gir deg først før du får flunitrazepam. (tried an tested :cool: ) Mens diazepam, aloprazolam og oxazepam er midler med en lengre halveringstid en flunitrazepam, og er derfor å foretrekke i behandlinger mot angst og lignendes. Men det er ikke dermed sagt at de tre "pamene" og kan brukes i behandling mot søvnproblemer. Klonazepamet har og gjerne en hang-over effekt som kan være litt trøblete..

Håper du ble litt klokere?..:)

Trippa 14. februar 2008 15:17

Hehe, joa, kanskje litt klokere:) Vet noen sitter litt lenger i kroppen og brukes til forskjellige behandliger etc, men brukes de som rusmiddel har jeg til og med klart å bli mer loka på oxazepam enn flunitrazepam. Så persnolig synes jeg alle benzoer er like utenom hvor potente de er.

Edit: Fikk riktig nok bare i meg 10mg flunitrazepam sammenlignet med det jeg har hørt var nesten en hel pakke sobril 25mg. Så kanskje ikke så rart.

Et annet spørsmål også. Av erfaring synes jeg benzoer demper alkholrusens negavtive virkninger som kvalme etc og jeg føler man kan drikke mye mer uten å gå i bakken. Selvsagt var det ikke slik de første gangene jeg blandet alkohol og benzodiazepiner, men etterhvert så har det seg slik at jeg føler meg mer klar i hodet etter benzoer selvom jeg etter all sannsynelighet ikke er det. Noen erfaringer? I helgen som var fikk jeg i meg 10mg flunitrazepam, 8 pils på vors og svei av 900kr på drinker på byen. Etter hva jeg har hørt synes ikke folk jeg virka særlig full i det hele tatt, selvom jeg foretok meg mye rart som røpet at jeg hadde gjort noe annet enn å bare drikke.

Vil bare nevne en av de tingene jeg husker som faktsik er ganske morsomt :p Det gikk pluttselig opp for meg at jeg satt i en bil med totalt fremmede folk og ble satt av sammen med de på et helt fjernt sted. Står og titter rundt på de fremmede menneskene mens jeg tenner en røyk og dæven så flaks jeg hadde. Pluttselig går en gammel bekjent forbi og spør hvorfor i allverden jeg står med de folka. Ikke hadde jeg peil så jeg ble med han noe som reddet hele kvelden :) Hva er sannsyneligheten?

RESpekt 14. februar 2008 19:51

Sitat:

Sitat av Trippa
Hehe, joa, kanskje litt klokere:) Vet noen sitter litt lenger i kroppen og brukes til forskjellige behandliger etc, men brukes de som rusmiddel har jeg til og med klart å bli mer loka på oxazepam enn flunitrazepam. Så persnolig synes jeg alle benzoer er like utenom hvor potente de er.

Edit: Fikk riktig nok bare i meg 10mg flunitrazepam sammenlignet med det jeg har hørt var nesten en hel pakke sobril 25mg. Så kanskje ikke så rart.

Et annet spørsmål også. Av erfaring synes jeg benzoer demper alkholrusens negavtive virkninger som kvalme etc og jeg føler man kan drikke mye mer uten å gå i bakken. Selvsagt var det ikke slik de første gangene jeg blandet alkohol og benzodiazepiner, men etterhvert så har det seg slik at jeg føler meg mer klar i hodet etter benzoer selvom jeg etter all sannsynelighet ikke er det. Noen erfaringer? I helgen som var fikk jeg i meg 10mg flunitrazepam, 8 pils på vors og svei av 900kr på drinker på byen. Etter hva jeg har hørt synes ikke folk jeg virka særlig full i det hele tatt, selvom jeg foretok meg mye rart som røpet at jeg hadde gjort noe annet enn å bare drikke.

Vil bare nevne en av de tingene jeg husker som faktsik er ganske morsomt :p Det gikk pluttselig opp for meg at jeg satt i en bil med totalt fremmede folk og ble satt av sammen med de på et helt fjernt sted. Står og titter rundt på de fremmede menneskene mens jeg tenner en røyk og dæven så flaks jeg hadde. Pluttselig går en gammel bekjent forbi og spør hvorfor i allverden jeg står med de folka. Ikke hadde jeg peil så jeg ble med han noe som reddet hele kvelden :) Hva er sannsyneligheten?

Nok et bevis på benzoers totale "zombifisering" av skolten.
Har egenerfaring med at benzoer i "små" mengder mens man drikker kan fjerne den avskyelige bakrusen morgen etter...

Sigurd4u 14. februar 2008 21:51

Sitat:

Sitat av RESpekt
Nok et bevis på benzoers totale "zombifisering" av skolten.
Har egenerfaring med at benzoer i "små" mengder mens man drikker kan fjerne den avskyelige bakrusen morgen etter...

Å innta benzoer når man drikker i småe mengder er vell mere eller mindre umulig hvis man har mere eller kan få tilgang på mere.
Av en eller annen grunn uansett hvor viljestyrke du har så pakker man flere i munnen når man først har fått i seg en og begynner å bli full..

Skummlesaker.

Trippa 14. februar 2008 22:06

Haha, vet. En gang dro jeg faktisk hjem for å hente de resterende blåvaliumene jeg hadde når jeg allerede var langt mere loka enn det noen person har godt av. På festen hadde jeg gått med buksa nedpå knærne, stjålet pilsen til karen som satt ved siden av meg og blånektet selvom han hadde sett det etc.

Endte opp med at jeg begynte å sloss med naboen og måtte sitte en god stund i en politibil med håndjern på. Våknet opp dagen etter og trodde bare jeg hadde hatt en litt merklig drøm, men det var helt til jeg så alle skrubbsårene og blåmerkene. Fikk ikke noe pes, pga min daværende alder og en samtale med foreldrene mine trodde de jeg hadde fått noe i drinken. Husker så og si ingen ting, alt har jeg fått fortalt uten om at jeg hukser en ganske pen politidame som ba meg roe meg ned mens hu dro en lommelykt opp og ned foran øyet mitt.

Det værste var at jeg ikke fikk tatt de resterende blåvaliumene. Mamma vasket buksa mi og de lå pakket i sølvfolie i pengelomma. Var bare noen blå korn igjen når jeg skjekket. Uansett, meget farlig å ta med på fylla hvis man ikke vet effekten eller hvor mye man tåler.

magnor_mafia 14. februar 2008 23:31

det er nok ikke sobril jeg har. fant ut at det sto 201 og e på den andre siden og at dem er veldig små.. blir sliten i kroppen når jeg tar en.og litt fjern.

mentalmelt 15. februar 2008 00:17

Hva faen, spiser du piller du ikke engang vet hva er?

magnor_mafia 15. februar 2008 00:21

veit at det er trygt kjenner en fyr som tok 10 stk han sovna bare. men han greide og glømme navnet på pillene

mentalmelt 15. februar 2008 00:25

Åja, ja da så... :|


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 16:15.