' freak.no - Game of Throne
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Film (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Game of Throne (https://freak.no/forum/showthread.php?t=201233)

Sparkieville 17. oktober 2011 08:53

Game of Throne
 
Som mange av dere har jeg sett serien...3 ganger nå. Å jeg er dårlig på å lesebøker, så det jeg lurer på er om bøkene er like gode som serien?

Legende 17. oktober 2011 08:55

Bøkene er mange ganger bedre. Er du lur går du på bukta og skaffer dem i lydbokformat.

Liverbird 17. oktober 2011 08:57

Sitat:

Sitat av Legende (Innlegg 2299056)
Bøkene er mange ganger bedre. Er du lur går du på bukta og skaffer dem i lydbokformat.

Finnes det norsk lydbok?

Legende 17. oktober 2011 08:59

Det er kun den første boka (altså A Game of Thrones) som har blitt oversatt til norsk, så det er eventuelt kun denne du finner på lydbok. Er du tålmodig kommer vel resten.

Jorg 17. oktober 2011 09:03

Som alltid er bøkene mange ganger bedre en filmen(e), tror ikke det finnes unntak ;)

Liverbird 17. oktober 2011 09:04

Finner ikke den norske lydboken på bukta. Hadde vært veldig moro å fått tak i denne :) Er vel heller ikke lov å linke til torrents her inne slik jeg har forstått det.

Sparkieville 17. oktober 2011 09:14

Okey, men jeg har virkelig lyst til å lese da jeg fort sovner når jeg hører på lydbok :)

Mange bøker er det?

Kognito 17. oktober 2011 09:29

En serie på 7 bøker.

A Game of Thrones
A Clash of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows
A Dance with Dragons
The Winds of Winter
A Dream of Spring

Wolfe707 17. oktober 2011 14:25

Som de andre sier: bøkene er BEDRE. Mye bedre, vil jeg si. Og serien er awesome, så det sier vel sitt :)

Det er min desiderte yndlingsbokserie. Den endret mitt syn på standarden bøker skal holde!

Viva la Opium 17. oktober 2011 14:33

Er det slik at første sesong tilsvarer første bok, eller spenner serien lenger?

Er jo lenge å vente på nye episoder, så kanskje jeg leser bøkene i mellomtiden.

ParadiseCity 17. oktober 2011 14:36

Jeg er veldig spent på hvordan forfatteren (jeg har bare sett sesong 1, ikke lest noen av bøkene) klarer å få dratt den historien ut i hele 7 bøker

Screwdriver 17. oktober 2011 14:40

Noen som vet om noen biblioteker i Oslo som har bøkene på norsk lydbok?
Eventuelt noen lugubre nettsider...?

Bukta svikter..

Waozy 17. oktober 2011 15:10

lager de en ny serie? :)

Mussgaas 17. oktober 2011 15:27

Du finner lydbok på piratebay, men dette er på engelsk. Anbefaler virkelig å lese bøkene, ettersom det vil ta ca 7 år før de er ferdige med serien, om de fortsetter i det tempoet de bruker nå.

Har ikke kommet over noen norske lydbøker enda, men om du har fullført 10 klasse og ikke bare sovet i engelsktimene, tar det ikke lange tiden før du skjønner det meste av det som blir sagt på en evt. lydbok, eller det du leser i en fysisk bok. :)

Liverbird 17. oktober 2011 15:29

60 kroner for den første boka på engelsk på cdon.

http://cdon.no/b%C3%B8ker/martin,_ge...hrones-4473330

Ikke ille, men tanke på mesterverket som ligger inni der;)

Lootfisk 17. oktober 2011 15:38

Startet på bok nummer en i sommer, og leste de fem første på to uker. Disse bøkene har en helt utrolig høy kvalitet, gleder meg til jeg har tid til Dance of Dragons!

Wolfe707 17. oktober 2011 15:38

Sitat:

Sitat av Viva la Opium (Innlegg 2299367)
Er det slik at første sesong tilsvarer første bok, eller spenner serien lenger?

Er jo lenge å vente på nye episoder, så kanskje jeg leser bøkene i mellomtiden.

Jepp, første sesong er første boka. serien følger bøkene ganske standhaftig, tilogmed replikk-for-replikk iblant. eneste "mangelen" jeg fant ved serien var at noen av karakterene ikke ble utforsket nok. Men dette kommer nok etter hvert.

Absolutt å anbefale!

Blåskimmelost 17. oktober 2011 15:40

Jeg er litt overrasket over hvor mange som liker hele serien. Den første boken var meget god, men etter min mening gikk det jevnt nedover derfra. A feast for crows ga meg såpass lite at jeg ikke har tatt meg bryet med å lese den nyeste boken.

r0bin 17. oktober 2011 15:43

Sitat:

Sitat av Viva la Opium (Innlegg 2299367)
Er det slik at første sesong tilsvarer første bok, eller spenner serien lenger?

Er jo lenge å vente på nye episoder, så kanskje jeg leser bøkene i mellomtiden.

Har sjekka opp dette, for jeg ble helt hekta på serien.

Den første boka, A game of thrones som det er laget serie av er oversatt til to norske bøker:
Del 1 heter I vargens tid
Del 2 heter Kampen om jerntronen

Oversettelsen av Clash of Kings, som da blir sesong 2 av serien,
vil også bli delt inn i to norske bøker.
Den første som har fått navnet Kongenes kamp er ventet utgitt i mnd skifte februar/mars 2012.
Og neste bok som har fått navnet Dragenes dronning har en foreløpig utgivelsedato i mai 2012.

Her er siden
til den norske utgiveren, de legger ut relevant informasjon om både serien, bøkene og oversettelsene.

Wolfe707 17. oktober 2011 16:09

Herre... For noen forferdelige oversettelser -_-


Innlegg nr 200!


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 11:26.