' freak.no - Groguide
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Dyrking (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=233)
-   -   Groguide (https://freak.no/forum/showthread.php?t=80119)

Thinktwice 16. juni 2009 18:29

Forresten noen som har tro på denne her?

Dodecha 16. juni 2009 22:18

Thinktwice, over 5000k får du ikke i vanlige butikker, designbelysning har pærene du er ute etter:
http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2660

Thinktwice 17. juni 2009 00:12

Tusen takk! Bestillt og fraktes rett til døren min:D

Sixpounder 17. juni 2009 00:44

hvordan vil dere si vanlige sparepærer fra Expert og andre butikker Fungere?
ingen vits å ha i det hele tatt?

vanlig sparepære < vinduskarmen?

p0ffski 17. juni 2009 05:35

SPINNMIDD .... FUCK SPINNMIDD !! HAr 'fjernet' dem utallige ganger nå fra jentene mine.... Men de kommer alltid tilbake... Huffameg.. DØD OVER SPINNMIDD!! DE KOMMER FOR Å TA OVER JORDA !

El MunchoGrande 17. juni 2009 15:25

Sitat:

Sitat av p0ffski (Innlegg 1434523)
SPINNMIDD .... FUCK SPINNMIDD !! HAr 'fjernet' dem utallige ganger nå fra jentene mine.... Men de kommer alltid tilbake... Huffameg..

Husk at du må være veldig nøye med renslighet og hygiene i skapet/rommet du dyrker i. Personlig vasker jeg hele skapet fra gulv til tak med såpe før jeg begynner med noe som helst av dyrking, jeg vasker også en grundig runde før jeg setter barna i blomst :D
har aldri hatt problemer med spinnmidd eller sorgmygg etter at jeg begynte med dette, og det er jo de to vanligste skapningene som også vil ha en bit av kaka :D

p0ffski 17. juni 2009 21:23

Tusen takk for svar el mucho :) saken er at jeg har ganske mange.. Og da kommer de krypa lettere til. Jeg må prøve å finne en måte og bli kvitt dem skikkelig en gang for alle. Så skal jeg jobbe hardt etterpå for å holde det rent overallt. Er der minst en gang i uka og går over vegger og tak med klorin fra før, men de middene kommer seg frem uansett :(

Dodecha 17. juni 2009 22:24

Sitat:

Sitat av Sixpounder (Innlegg 1434394)
hvordan vil dere si vanlige sparepærer fra Expert og andre butikker Fungere?
ingen vits å ha i det hele tatt?

vanlig sparepære < vinduskarmen?

De har feil farge, farge på lys måles i kelvin, "varmt" lys, eller "warm white" som det ofte heter i osram verdenen er 2700K, mens det du trenger for småplanter/stiklinger er over 5000K, designbelysning selger pærer med 6500K fargetemperatur.

Vinduskarmen kan vel være greit helt i starten, men når den blir større kommer den for det første ikke til å få plass i vinduskarmen, den kommer til å lukte kraftig (akkurat hvilken lukt er avhengig av strain) og du må jo også kontrollere at den får 12 timer lys, og 12 timer med absolutt mørke med mindre du har en autoflower strain.

paccis 18. juni 2009 01:18

planta ute
 
hei, jeg har planta litt rundt omkring ute i skauen, og det har begynt å vokse ganske greit mange steder..
Det jeg lurer på er, om jeg får hannplanter, vil det da være noen vits i å la de vokse opp å få evt frø fra dem? lager de frø i det hele tatt? og eller vil de evt kun bli hannplanter?

Om det er noe vits i så beholder jeg noen av dem vist alt blir hannplanter.

mentalmelt 18. juni 2009 01:52

Hannplanter lager da ikke frø. Hannplanter pollinerer hunplanter, som igjen produserer frø som et resultat av pollineringen. Dette er da rimelig basic naturkunnskap, som du burde ha lært på grunnskolen.

El MunchoGrande 18. juni 2009 04:13

Spinnmidd
 
Fant noen tips for å bli kvitt spinnmidden, se om du ikke finner noe hjelp her ;)
hadde vært gøy å se hvordan prosjektet ender ;)

* Fjern syke og svake blader. Spinnmidden går helst på syke og svake blader. Endel planter som ikke er spinnmiddens ynglingsrett kan motstå et angrep dersom de er friske, men er sårbare dersom de er svake. Følgelig bør du fjerne syke og svake planter, og syke og svake blader på generelt friske planter, eller i det minste ha dem under spesiell oppsikt.

* De liker ikke høy fuktighet. Dusj plantene dine ofte, både når de står i vinduskarmen og gi dem en skikkelig dusj i dusjkabinettet. Det siste vil også spyle av en god del av spinnmidden i tillegg til at det gjør det utrivelig for dem. Men ikke regn med at dette er tilstrekkelig til å bli kvitt dem! Enkelte mener at det hjelper å sette plantene under en plastpose for å høyne fuktigheten.

* Gi planten en god omgang med dusjing. For det første er det sannsynlig at du spyler av en del midd, dernest misliker de som sagt fuktighet, og til sist er det noe som plantene vanligvis liker. Men merk at selv om dette kan brukes for å holde et angrep i sjakk, er det lite trolig at du utrydde bestanden av midd ... med mindre du er svært flittig!

* Tørk av bladene med en klut. Jeg bruker klissvåt kjøkkenrull, og tørker av både under- og overside av bladene. For sikkerhets skyld går jeg over bladene med tørr kjøkkenrull etterpå. Dette fjerner de fleste eggene, samt at det det fjerner det sølvstøvaktige belegget som ligger igjen etter et spinnmiddangrep. Gjør dette på planter som har få eller ingen levende, voksne spinnmidd, eller på planter som du nettopp har dusjet med såpevann. Fordelen med å redusere antall egg er innlysende. Fordelen med å få av det støvete belegget er at senere er lettere å identifisere nye angrep.

* Sett alle nye planter i karantene. Dersom du får planter fra personer som du stoler på og som du vet har peiling på å finne og utrydde spinnmidd, så kan du evt ta sjansen. Derfor: alle nye planter i karantene, og sjekk dem godt - flere ganger - før du slipper dem inn til de andre plantene dine.

* Sirup på stammen. En kollega av meg har eksperimentert med et band av dobbeltsidig tape rundt stammen. Ideen er at spinnmidd som kryper oppover stammen skal bli sittende fast i limet når de forsøker å passere dette båndet. Jeg vet ikke om det har noe for seg, og jeg venter spent på tilbakemeldinger fra ham om dette. Dersom det virker burde en lupe i så fall avsløre døde spinnmidd i dette båndet.

* Tynn ut for å få ned tettheten på planter, og forsøk å plassere plantene slik at de bladverkene deres ikke står inntil hverandre. Selv om dette ikke vil eliminere spinnmidden, så vil det begrense deres mulighet til å spre seg. Spinnmidden kan da ikke vandre fra bladene til en plante direkte til bladene til en annen.

håper du fant noe nyttig hjelp her og at du får utrydda drittmidden :D

RESpekt 18. juni 2009 11:21

Sitat:

Sitat av paccis (Innlegg 1435126)
hei, jeg har planta litt rundt omkring ute i skauen, og det har begynt å vokse ganske greit mange steder..
Det jeg lurer på er, om jeg får hannplanter, vil det da være noen vits i å la de vokse opp å få evt frø fra dem? lager de frø i det hele tatt? og eller vil de evt kun bli hannplanter?

Om det er noe vits i så beholder jeg noen av dem vist alt blir hannplanter.

Veit du strainen så kan man beholde pollen til seinere forsøk på å skape nye og interessange varianter av "the green godess"=)..

paccis 18. juni 2009 15:22

manipulering
 
Siden jeg først er ute å spør dumme spørsmål, så fyrer jeg løst et til..:)

Kan det på noen måte gå ann å manipulere blomstringen når jeg har planta ute??

Foreksempel dekke over dem med et mørkt telt tidlig på kvelden, slik at de får 12 timer mørke litt tidligere?? er litt redd for at vintern skal komme tidlig.

LoveToGrow 18. juni 2009 21:20

Sitat:

Sitat av paccis (Innlegg 1435432)
Siden jeg først er ute å spør dumme spørsmål, så fyrer jeg løst et til..:)

Kan det på noen måte gå ann å manipulere blomstringen når jeg har planta ute??

Foreksempel dekke over dem med et mørkt telt tidlig på kvelden, slik at de får 12 timer mørke litt tidligere?? er litt redd for at vintern skal komme tidlig.

Det kan du, men som ved innendørs dyrking, så må "teltet" du bruker ikke slippe inn et eneste lysglimt. Totalt mørke er eneste som gjelder. Autoblomstrende planter er nok et enklere alternativ.

DerComment 18. juni 2009 21:23

Finnes det en statistikk på hvor mange som dyrker "ikke lovlige" planter som blir tatt i prosent?

mentalmelt 18. juni 2009 21:27

Selvsagt ikke.

Sixpounder 19. juni 2009 23:59

to av plantene mine lukter ingenting i det heletatt, å den ene har mye lukt.
har det noe å si om de er male eller female?

og om du har en male plante, skal man bare hive den i søppla? det er ingenting brukbart å gjøre med den?

RESpekt 20. juni 2009 00:20

Spørs hvor gamle de er. Hannplanter er de som har en lei tendens til å vokse fortest, samt gi lukt tidligere enn hunnplanter(referanse=Jorge Cervantes)

Den som har mye lukt er den som mest sannsynlig vil kicke mest come harvest time around. OG det er fra hunnblomstene vi får, (trommevirvel) blomstene til cannabis.

Skulle tro at man kan utvinne trichome kjertlene fra hannplanten og siden det er et sekret som planten bruker for å beskytte seg selv om UV-stråling( arrester meg, tar jeg feil ). Og som tidligere nevnt kan man spare på pollenet fra hannplanta og lage nye og spennendes varianter..

Sixpounder 20. juni 2009 00:26

Sitat:

Sitat av RESpekt (Innlegg 1436617)
Spørs hvor gamle de er.

de er 15 dager gammle.

RESpekt 20. juni 2009 12:53

Ikke kommet i blomsten en gang da. Og etter all formodning ikke vist kjønn heller regner jeg med?. Bare å krysse fingra og følge meg på internodene da=)

LoveToGrow 20. juni 2009 13:11

Vel, det har vært noen rykter om at de planter som lukter "mest" kan ha med kvalitet å gjøre, men det er også slik at mange som avler frem forskjellige strains, prøver å ta hensyn til lukt. Altså de velger med vilje de plantene som lukter minst for å bruke dette som en egenskap for de som vil ha planter som ikke stinker ut hele huset=)

Cannabioder (THC CBN osv), slik jeg har forstått er ikke for beskyttelse av uv stråling, da det i mitt hode det ville ha blitt produsert cannabioder i hele vekstfasen, noe planten ikke gjør.

Neste konklusjon jeg har gjort meg selv er jo at solbladene heller ikke produserer noe særlig mengder med cannabioder. Og i mitt hode burde det jo vært på disse bladene det vill vært mest cannabioder om det var for å beskytte seg mot uv.

Sist, men ikke minst, så er det stort sett blomstene og området rundt disse at cannabiodene kommer i høyest antall. Og igjen i mitt hode blir konklusjonen: Det er for å beskytte avkommet sitt. Fugler f.eks elsker cannabisfrø, men de kan ikke fordra cannabioder. Dette gjelder helt klart også andre dyr og insekter.

Jeg har ikke noe særlig med kilder, men mener det er ganske opplagt=)

Det eneste du kan gjøre for å finne ut om planten er bra eller ikke, er vel enkelt å greit å ta stiklinger av alle hunnplantene(om man har mer en 1), og holde ut en sesong, da får du se hvordan de forskjellige plantene oppfører seg.

Jeg ville uansett om den ene luktet mer enn den andre eller ikke, faktisk prøvd i praksis. Det er mange fordeler med å gjøre dette. Du vil da vite ca. hvilke mengde vann de må ha, om den ene er mer resistant mot insekter og sykdommer enn de andre, hvilken som ble moden fortest, hvilken som smakte best, hvilken som ga en best "high" osv.

Det er gøy med forskning=) Og du vil lære så utrolig mye om de forskjellige strainene, og jeg velger til og med å tro man lærer noe AV planten og den livssyklus planter går igjennom=)

We are all the same, på en måte i allefall=)

utidetfri 21. juni 2009 01:23

Takk for hjelpa helt i begynnelsen. Gerilja grow utendørs 2009
Status idag:
http://www.norcan.org/ipb/index.php?...pic=14055&st=0

Sio 21. juni 2009 21:34

Mentalement, når du sier at du anbefaler "Rudelis" for begynnere tidlig i groguiden. Siktet du da til "Ruderalis Indica" planten? Googlet litt uten hell. Men du nevner den er russisk og "Ruderalis Indica" vokser i Øst-europa så med liknende beskrivelse og navn gjettet jeg at det var den rette planten?

mentalmelt 21. juni 2009 22:15

Mentalement? Jeg antar at du sikter til meg? :|

Jeg kan ikke se at jeg har anbefalt verken Ruderalis eller "Rudelis" noe sted.

Sio 22. juni 2009 16:45

Nei jeg mente "LoveToGrow" :)
Leste en post du skrev rett før jeg skrev innlegget mitt, litt slik som når du leser opp noen tall og noen andre sier tilfeldige tall på siden.

Beklager forvirringen, her er posten jeg sikter til: http://www.freakforum.nu/forum/showp...98&postcount=7

LoveToGrow 22. juni 2009 19:04

http://www.maryjanesgarden.com/strai...lis-indica.php

Der finner du hva jeg siktet til=) Men det er nok ikke tid denne sesongen, så du har jo god tid til å leite frem andre fakta=) Men vil kanskje gått for noe annet, siden det har kommet en hel del nye strains den siste tiden.. En atoblomstrende strain er vel kanskje veien å gå i Norge.

p0ffski 26. juni 2009 14:02

Takk for tips El mucho ! Jeg har lest en god del lignende informasjon om dette problemet med spinnmidd, men det jeg har kommet frem til er at renslighet er gull verdt.. Først og femst rommet , og så rengjøre plantene også, hvert blad fuktes ofte, så midd som ikke digger fuktighet ikke bosetter seg. Og MAASSSE vifter . så alle bladene dirrer.
Men folkens ! KJØP KULLFILTER ! ! ! Jeg var en uke før høsting nå, 13 STORE 'Trainwreck' !! Og jeg hadde også 24 stk en mnd uti blomst. Plus endel stiklinger.. ca 50 stk. Så la jeg meg til å sove etter å ha røyka en hjemmelaget hasj-nattis. Vet ikke om jeg sovnet helt, før jeg hørte det dunket HARDT på døra. Jeg svarte ikke seff, siden det kunne vært en full idiot. Dunkingen sluttet i over 2 minutter, før det plutselig smalt som faen ! Da løp jeg uti gangen for å overraske 'innbruddstyvene', som var snuten istendenfor!!!! :( JA da var det gjort.
En politimann hadde stoppet en bil oppi gata , lukta mistenkt sjåføren for å ha røyka weed. Så skjønte han at det ikke var fra bilen , og luktet seg helt opptil huset mitt, tilkalte forsterkninger og ja... KL 4 natt til idag skjedde dette. Jeg slapp ut kl 10 i morges etter et avhør, hvor jeg forklarte hvorfor jeg gjør dette, nemlig pga at jeg hater å kjøpe hasj som er blandet ut med plastikk, og asfalt. Og jeg liker heller ikke å støtte den organiserte dritt-sellinga rundt i byen. Han skjønte det godt , og var kul nok til snut å være.. Så da venter jeg på rettsak, og sitter her uten lamper :(
Hva tror dere jeg kan få for dette...? Jeg skal forberede meg no jævlig til rettsaken. håper på bot for eget bruk eller samfunnstraff.. :/
EN UKE TIL SÅ HADDE JEG HATT RÅD TIL KULLFILTER ! 2 UKER TIL HADDE JEG HØSTA !

p0ffski 26. juni 2009 14:19

Faen meg brukt hver krone og all energi jeg hadde det siste året, på å få dette til. Når jeg først fikk det til ordentlig, skjer dette ! Nå skylder jeg strøm , og politiet tok allt utstyret....

LoveToGrow 27. juni 2009 10:30

Sitat:

Sitat av p0ffski (Innlegg 1440968)
Faen meg brukt hver krone og all energi jeg hadde det siste året, på å få dette til. Når jeg først fikk det til ordentlig, skjer dette ! Nå skylder jeg strøm , og politiet tok allt utstyret....

Dette er triste nyheter, jeg blir virkelig lei meg hver gang jeg hører om et slikt tilfelle=( Regner med du bor en plass hvor andre mennesker kan bli eksponert for luften du blåser ut på gata? Et kullfilter er alltid lurt om du ikke har en plass langt ut på landet...

Regner med du får utstyret tilbake når de en gang er ferdig med det. Håper du holder oss oppdatert.. Gjerne i denne tråden, føler med deg mann=/

mentalmelt 27. juni 2009 10:54

Kjipt å høre p0ffski, men ærlig talt. Så mange planter og ikke noe kullfilter? Det er jo som å annonsere åpent for virksomheten sin. Skjønner ikke at du i det hele tatt vurderte å jobbe med et såpass omfattende prosjekt uten å investere tusen spenn i det mest essensielle sikkerhetstiltaket.

p0ffski 28. juni 2009 01:20

Jo jeg var dritnærvøs for det, og hadde spinket og spart og brukt allt på vifter + allt mulig annet, jeg hadde fått meg ny kanalvifte uka før det her skjedde og den var litt vel drøy... SKulle kjøpe kullfilter neste uke :/

p0ffski 28. juni 2009 01:27

Og takk for medfølelsen.. er virkelig lei meg, og tror ikke jeg kommer til å få humøret tilbake igjen før jeg har gitt liv til noen nye små. Kan jo ikke gi opp , dette gir meg så utrolig mye bra tilbake det å dyrke cannabis, og se de bli til noe.
De tok allt utsstyret, og jeg 'måtte' signere på en destruksjons sak. De sa om jeg ikke signerte tok det bare lenger tid før de fikk ødelagt tingene. Men jeg har hørt at de selger brukbare ting. som vifter etc.. Og resten ødelegger de.... Forresten .. Hadde vært lite kult å funnet ut hvor politiet tørker sakene de tar før de skal veie opp ;;)

paccis 30. juni 2009 03:43

De 2 første bladene som kommer opp, de små runde, skal man etter hvert som det kommer flere bladsett fjerne disse? eller skal de bare være?

mentalmelt 30. juni 2009 03:45

Bare la de være. Planten har klart seg i tusenvis av år uten å få frøbladene fjernet.

boiler 30. juni 2009 04:05

Sitat:

Sitat av p0ffski (Innlegg 1441704)
Og takk for medfølelsen.. er virkelig lei meg, og tror ikke jeg kommer til å få humøret tilbake igjen før jeg har gitt liv til noen nye små. Kan jo ikke gi opp , dette gir meg så utrolig mye bra tilbake det å dyrke cannabis, og se de bli til noe.
De tok allt utsstyret, og jeg 'måtte' signere på en destruksjons sak. De sa om jeg ikke signerte tok det bare lenger tid før de fikk ødelagt tingene. Men jeg har hørt at de selger brukbare ting. som vifter etc.. Og resten ødelegger de.... Forresten .. Hadde vært lite kult å funnet ut hvor politiet tørker sakene de tar før de skal veie opp ;;)

Det lageret ligger på økern mener jeg, mange som har har lyst til å gjøre et brekk der ja :p
Kjipt at snuten tok all shiten din, men jeg tviler litt på at det var en politimann som lukta det altså, jeg vet at hafslund har kontakt med politiet angående strømforbruk hvis de mistenker noe, de var sånn de tok de vietnameserne vet du.

Anders89 30. juni 2009 15:03

Nei vietnameserne ble tatt fordi de stjal strøm, ikke pga mengden.

eriathwen 30. juni 2009 16:09

Lysrør....
 
Hei

Har lest alle trådene i forumet, og må starte med å si at det er en veldig bra tråd, men jeg finner ikke svar på det jeg lurer på, har forsøkt å søke i forumet samt norcan-forumet og søkt generellt gjennom nettet etter å få svar på hvilken lysrør (fargekode/temperatur) jeg trenger til blomstring, her ikke funnet noe klart svar på dette. Jeg vet at det ikke er anbefalt, men det er den eneste løsningen jeg har mulighet til. Blir veldig glad for hurtig svar, da tiden er inne :)

Mvh

mentalmelt 30. juni 2009 16:18

At det er vanlig å bli tatt pga høyt strømforbruk er en myte. Grunn nr én er at folk prater for mye, og nr to er lukt. Dette er de to hovedårsakene, og i tillegg kommer jo det å generelt oppføre seg som en idiot (stjele strøm, selge drugs osv). Alle andre årsaker har vesentlig mindre sjanse for å utgjøre reelle risikofaktorer.

Mange oljefylte radiatorer har for eksempel en output på 2000W, og det er ikke uvanlig å ha et par slike i et hus, pluss masse andre greier. Bare én slik ovn tilsvarer jo 5X400W HPS-lamper, noe som er tilstrekkelig for folk flest.

Så lenge man ikke overbelaster kapasiteten til det elektriske anlegget sitt, så er det ikke noe problem å trekke den strømmen man har bruk for.

p0ffski 1. juli 2009 01:26

Helt enig mental:P Strømselskapene er glade om de får solgt strøm , helst skyhøye regninger. De blir bare veldig nyskjerrig når det lekker strøm steder. Så ikke stjel strøm da blir du hvertfall tatt. Jeg hadde ærlig talt uflaks med lukt.

p0ffski 1. juli 2009 01:27

Sitat:

Sitat av boiler (Innlegg 1442883)
Det lageret ligger på økern mener jeg, mange som har har lyst til å gjøre et brekk der ja :p
Kjipt at snuten tok all shiten din, men jeg tviler litt på at det var en politimann som lukta det altså, jeg vet at hafslund har kontakt med politiet angående strømforbruk hvis de mistenker noe, de var sånn de tok de vietnameserne vet du.

Jeg tenkte mer på å sette fyr på hele dritten så de ikke får veid det opp :P

p0ffski 1. juli 2009 01:29

Og jeg hadde skagerak ikke hafslund :P har hatt 'mistenkelig' strømbruk lenge jeg , hadde de samarbeidet med snuten hadde de selfølgelig tatt meg forrige høsting...

vidarlo 1. juli 2009 01:54

Sitat:

Sitat av p0ffski (Innlegg 1443505)
Og jeg hadde skagerak ikke hafslund :P har hatt 'mistenkelig' strømbruk lenge jeg , hadde de samarbeidet med snuten hadde de selfølgelig tatt meg forrige høsting...

500W er ikkje mistenkelig strømbruk, sjølv om du har det på 24/7 gjennom året. Det blir knapt 4500kWh, og det antar eg ligg innanfor standardavviket til eneboliger, utan at eg kan sei det sikkert.

Måker du på med fleire kilowatt døgnet rundt, året rundt, er det nok til at det muligens vil bli reist eit par augebryn rundtom...

p0ffski 2. juli 2009 14:52

Sitat:

Sitat av slashdot (Innlegg 1443515)
500W er ikkje mistenkelig strømbruk, sjølv om du har det på 24/7 gjennom året. Det blir knapt 4500kWh, og det antar eg ligg innanfor standardavviket til eneboliger, utan at eg kan sei det sikkert.

Måker du på med fleire kilowatt døgnet rundt, året rundt, er det nok til at det muligens vil bli reist eit par augebryn rundtom...

Jeg har hatt 3500W på 12/12, og jeg har hatt 1800w i vekstrommet 24 timer i døgnet. Du kan fint legge til en null på de tallene dine før noen blir mistenksomme.. En standard bolig, med boblebad/varmekabler bruker minst 3000w konstant .. Jeg tror ikke mange her kan 'slå' det strømforbruket jeg hadde, så slapp av . De merka ingenting, og jeg var til og med for sen med å betale strømregningene.. Jeg ble tatt pga lukt, og det vet jeg 100%.

ba_smit 6. juli 2009 04:01

reflektere 600W Hps med hjelp av speil?
 
tenkte jeg skulle sette speil i vinkel ved siden av dyrkeområdet mitt slik at det reflekterer lyset fra HPS`en og gir lys i underdelen av plantene.

har noen noe erfaring eller hørt om å reflektere 600w med bruk av speil?
vil dette skape hotspots, og hvis så. er det ikke da bare å øke distansen på speilet?

er en førstegangsdyrker, så vi prater ikke om mer enn 3-6 planter på det meste atm.

uansett, takk for svar

mentalmelt 6. juli 2009 04:12

Skal du reflektere lys så bruker du enten noe helt hvitt, som for eksempel matt (ikke blank) hvitmaling, eller det spesialdesignede materialet mylar. Speil reflekterer ikke lys spesielt effektivt, ihvertfall ikke når det er snakk om å gjengi energirikt lys til en plante.

ba_smit 6. juli 2009 04:21

så speil reflekterer ikke lysspekteret som jeg trenger like bra som matt hvit overflate evt. mylar.

det var det jeg trengte å vite.
takk for kjappt svar :)

mentalmelt 6. juli 2009 04:29

Årsaken er at i et speil så er lyset nødt til å passere gjennom en glassplate, omtrent som med et vindu. I glasset mister du mye lys, og i et speil så er lyset i tillegg nødt til å passere gjennom glassplaten hele to ganger.

Thinktwice 6. juli 2009 21:23

HÆ******* FI*** FA**
 
Var akkurat å sjekket på uteplantene. og til min store skuffelse var 4 av 5 planter spist opp! Og dyrene (jeg mistenker en liten sneglefamilie som lå passe fornøyde på siden av "spotten") lot selvfølgelig den minste være igjen.
Den har jeg nå fått i hus, sammen med "inneplantene" mine.

Det er så jævla typisk, et helt perfekt sted. Rett ved veien, ingen som går forbi. Kun biler, helt umulig å se inn på sletten der plantene sto, grunnet trær langs veien. Så blir de spist av snegler(!!). Noen som aner hvorfor akkurat mine planter er så attraktive, det så ikke ut som noen andre planter i nærheten var rørt?

http://bildr.no/thumb/444477.jpeg

http://bildr.no/thumb/444482.jpeg

utidetfri 7. juli 2009 00:11

Ferramol sneglegift til utegrow anbefales. Snegler elsker cannabis akkurat som du og jeg og lovetogrow.
Kjipt at dem ble spist.

Growfree 7. juli 2009 04:42

Har akkurat kjøpt meg kannalvifte fra Northgrow.no, denne viften
noen som har erfaringer med denne vifta, servicen var på topp,vil faktisk anbefale northgrow, da jeg alltid har fått svar på dagen i motsettning til andre growshops!


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 14:29.