' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

oom 7. november 2007 11:28

12 stykk er ikke så gærnt. Og alkaholen er da normalt for undommer.
Så, tror ikke du skal være så bekymret.
Ta en prat med han i morgen, og si at han ikke får lov å drive med valium etc.
Bare pass på å ikke bli sint. Da gjør han det sikkert bare mer, bare for å irritere deg.
Var selv slik før i tida.

tidemanns rød 7. november 2007 11:33

Tusen takk for veldig raske svar :-)..har vert i kontakt lege å de sa at ved første gang kunne "rusen"sitte i kroppen inntil 24 timer :-(,fikk oplyst nå at han også har tatt EN HVIT liten pille men ingen vet hva den (er)heter eller inneholder.

paranoy 7. november 2007 11:52

Sikkert diazepam hvis den var helt hvit, blank overflate og ikke stod no på - det er det samme som blåvalium, og mange som har valium har også denne typen... men det kan være hva som helst...

tidemanns rød 8. november 2007 10:23

Ritalin
 
Lurer på om en "vanlig"person kan ruse seg KUN på ritalin :confused:

negerbolle 8. november 2007 10:38

TIdemanns rød. Ja... er omtrent som kokain.

rbt 8. november 2007 14:17

Sitat:

Sitat av negerbolle
TIdemanns rød. Ja... er omtrent som kokain.

Jeg vil si det er lignende rus som amfetamin, ikke kokain.

spQ 8. november 2007 14:31

Sitat:

Sitat av negerbolle
TIdemanns rød. Ja... er omtrent som kokain.

Når du tilsynelatende ikke vet hva du snakker om, må jeg be deg om ikke å offentligjøre feil informasjon og holde dine tanker om emnet for deg selv.

__
Ritalin kan gi en lignende amfetamin rus om det blir inntatt større mengder av preparatet.
Jeg bruker Ritalin til medisink behandling og har aldri opplevd å få noe rus av Ritalin, men så er jo det heller ikke meningen.
Jeg har heller ikke prøvd å oppnå rus ved å overstride de doseringer som står på pakkevedlegget.

Ritalin er -ikke- amfetamin og må ikke forveksles med det.
De som vet hva Ritalin og Amfetamin er for noe, vet også at dette er to vidt forskjellige ting.
Legg merke til at det gir en amfetamin lignende rus. Men aldri det samme som gate Amfetamin vil gi.

At det er mulig å ruse seg på dem, er noe annet. Men jeg kan ikke helt se hvilken glede dette kan gi brukeren.
Men det er da min mening.

amhx 9. november 2007 00:37

polaramin 2mg
 
hei!
lurte på om det går an å ruse seg på polaramin 2mg...
det er rød trekant på disse derfor jeg spør...

fått 100stk på resept.
har ikke tenkt å prøve men lurte på om det går


-

har å cosylan. går det an å ruse seg på den?
det er hostesaft med rød trekant.


takker så mye for svar:)

Dodecha 9. november 2007 00:55

polaramin er et sederende antihistamin, antihistaminer er for å redusere alergiske reaksjoner.

Den har en sederende effekt, hvor kraftig denne effekten kan jeg ikke vurdere, men den kan ikke være særlig merkbar ettersom ingen steder på netten nevner noe om å ruse seg på det. Å ruse seg på antihistaminer er en særdeles dårlig idé ettersom du kommer til å merke bivirkningene mer enn den sløvende effekten.

Bivirkninger er mavesår, høyt blodtrykk, svimmelhet, muntørrhet.
Du får mye mer ut av å ta deg et par øl.

Les den første posten i tråden her angående cosylan, den er oppført der.

amhx 9. november 2007 00:59

Sitat:

Sitat av speq
Ritalin kan gi en lignende amfetamin rus om det blir inntatt større mengder av preparatet.
Jeg bruker Ritalin til medisink behandling og har aldri opplevd å få noe rus av Ritalin, men så er jo det heller ikke meningen.
Jeg har heller ikke prøvd å oppnå rus ved å overstride de doseringer som står på pakkevedlegget.

Ritalin er -ikke- amfetamin og må ikke forveksles med det.
De som vet hva Ritalin og Amfetamin er for noe, vet også at dette er to vidt forskjellige ting.
Legg merke til at det gir en amfetamin lignende rus. Men aldri det samme som gate Amfetamin vil gi.


kom til å tenke på noen tråder som er her inne angående adhd medisiner.
mange som sier det at det ikke lenger er amfetamin som behandling for adhd.
dette er jo noe som er feil!
finnes et preparat som kalles racemisk amfetamin(5mg) som brukes som adhd medisin. noen som har peiling på hva racemisk vil si? eller er det bare noe de skriver så folk skal tro det er noe annet en vanlig amf.?
å hvor mange må du evt. ta for å opnå no rus?

Dodecha 9. november 2007 01:21

Les litt på racemic det er ikke akkurat noe nybegynnerstoff.
Jeg har ikke hatt tid til å fullt forstå det annet enn at det er en kombinasjon to (motsatte?) versjoner av et stoff, men i den farmasøytiske verdenen så kan ikke-/rasemiske versjoner av et stoff ha forskjellige potens angående virkning.

Ritalin inneholder Metylfenidat, ikke amfetamin.

Sigurd4u 11. november 2007 23:47

Til dere som følger med på prison break. I sesong 3 episode 3 står mahone og snakker med advokaten sin og sier han trenger medesin.
Evitril eller no? Jeg klarer ikke å få det helt med meg å har søkt og finner ingenting.

Hva er dette? Finnes det eller er det bare bullshit?

x-ce-me 12. november 2007 18:44

Forskjell på Rohypnol og Flunipam?
 
Er det forskjell på hyppere og flunniser? I så fall hva?

Drøggs 12. november 2007 18:45

Nei, bare forskjellig produsent og utseende. Virkestoffet flunitrazepam er det samme.

x-ce-me 12. november 2007 18:47

Hva med innholdet virkestoff?(flunitrazepam) Er det 1 og 2 mg`s å velge i på begge?

Drøggs 12. november 2007 19:05

Hypnotikum betyr sovepille, roHYPnol f eks er også en sovepille, akkurat som zopiklon/imovane.

Men hvem stilte spørsmålet om hypnotikum? Nå fant jeg ikke igjen spørsmålet, så jeg vet ikke hvem jeg svarte..

til x ce me: Nei, Flunipam bare i 0.5 og 1mg

Glennster 12. november 2007 20:39

Fenemal
 
Går det ann og ruse seg på Fenemal??(epelepsimedisin)

Dodecha 12. november 2007 20:46

Det har en sedativ effekt så, om du gir absolutt faen i disse advarslene:
Sitat:

Ved epilepsi må effekten vurderes kontinuerlig når dosen økes. Serumkonsentrasjonen bør følges nøye inntil terapeutisk nivå er nådd, og videre med kontroll hver 3. måned. Dersom den kliniske tilstand er tilfredsstillende, kan kontroll av serumnivået senere begrenses til 1 gang årlig. Brå seponering kan gi alvorlige reaksjoner hos epileptikere, må unngås unntatt ved sikre tegn på intoksikasjon eller ved alvorlige allergiske reaksjoner. Forsiktighet ved nedsatt lever- eller nyrefunksjon og ved redusert respirasjonskapasitet. Vedvarende bruk kan gi toleranseutvikling og fare for kumulasjon og kronisk forgiftning. Pga. sedativ effekt kan reaksjonsevnen påvirkes. Pasienten bør advares mot f.eks. å kjøre bil eller passe farlige maskiner. Bør ikke gis til alkohol- eller narkotikamisbrukere eller pasienter som er disponert for misbruk. Ved start og seponering av tilleggsmedikasjon som kan gi interaksjoner, bør pasienten overvåkes nøye, kontroll av serumkonsentrasjonen tilrådes ved epilepsi og feberkramper. For å unngå tannskade pga. munntørrhet, bør tennene børstes med fluortannkrem 2 ganger daglig.
be my guest.

Fanamal - Felleskatalogen

Pliskin 13. november 2007 22:15

Blåe piller Valium??
 
Kjøpte noen Piller som skulle være Blå valium. men da jeg fikk dem ble jeg overaska.. var ikke (ardin) eller (fz) men noen mindre nesten runde... å dem var hvite inni. bare knall blått belegg lissom:/ Sto CENTRAL med bua skrift på dem, med 10 tall under. Størrelsen å formen ligna på Sobril 25mg prøvde å tygge en.. å de smakte VELDIG sterkt. kan ikke finne noe om disse på nettet.. som om de ikke finnes lissom:P noen som har vert borti noe sånt?

jeg viste om folk som hadde spist dem, så farlig med et forsøk er det vell ikke tenkte jeg. å spiste 5-6 til slutt hadde jeg tatt 8-9stk synes jeg merka sløvhet.. men kanskje bare innbillning.


eneste jeg fant på forumet var denne http://www.freakforum.nu/forum/showt...hlight=central

men ble ikke noe klokere av denn:(

Har 5 igjenn hvis bilde er nødvendig...

Drøggs 14. november 2007 09:29

Sikkert ikke blåvalium, for de er blå tvers gjennom.

Men, diazepam klarer jo mange å lage med større eller mindre hell, så det kan jo hende de var et forsøk på 10mgValium-etterlikninger, men at diazepamen var for dårlig eller for lite.(siden du måtte ha så jævlig mange for å kjenne noe..Hold deg unna dem)

flipsyde 16. november 2007 21:38

uhm får tak i noen mørkeblå piller som visstnok skal være "dobble valium", er visst 20mg
trodde ikke det fantes 20mg valium(diazepam) jeg? noen som vet hva det er?

Drøggs 16. november 2007 23:50

10milligram
 
Enkle valium er 5mg, så doble er 10mg. Fyren trodde sikkert 1o er enkle, mest sannsynlig,,,

Drøggs 20. november 2007 12:25

Ikke Dolcontin
 
Dolcontiner 100 mg er rødbrune, og det eneste som står på dem er to store bokstaver, D U... På andre mg-varianter er det andre farger og andre bokstavkombinasjoner som alle begynner mede en D.

DU står på 60mg eller noe. Bra jeg fant en og fikk sjekka, hehe!

Og DL på 100mg, altså

Hvorfor står det tittel-feltet der, når tittelen uansett ikke kommer fram? Kan bli litt tilsynelatende forvirra mld her da..?

Somadril er muskelavslappende og ikke særlig kule. Dolcontin, som du ikke fant, er smertestillende morfin.

Dodecha 20. november 2007 14:56

Drøggs: Tittelen kommer da frem fint den, ser du ikke den bold teksten med "Ikke Dolcontin" ?

Snavla 20. november 2007 20:36

Benzoer på resept
 
Hvor lett er det å få utskrevet benzoer på resept i Norge pga angst?

Drøggs 20. november 2007 20:43

Ikke lett.
 
Ikke lett. Hvor gammel er du f eks, hva har du prøvd før, etc etc, pluss at benzoer er noe en prøver å gå bort fra nå..

Prototype#1 21. november 2007 11:56

Somadril får man vel ikke lengre utskrevet pga betydelig misbruk?

Zag 21. november 2007 13:56

Somadril står det CJ på

tidemanns rød 10. desember 2007 23:54

Hvilke type piller er LYRICA ?er det en type"lykkepille"

fuckface 10. desember 2007 23:58

kan man ruse seg på postafen? (reisesyketabletter)

paranoy 10. desember 2007 23:59

Sitat:

Sitat av Pliskin
Kjøpte noen Piller som skulle være Blå valium. men da jeg fikk dem ble jeg overaska.. var ikke (ardin) eller (fz) men noen mindre nesten runde... å dem var hvite inni. bare knall blått belegg lissom:/ Sto CENTRAL med bua skrift på dem, med 10 tall under. Størrelsen å formen ligna på Sobril 25mg prøvde å tygge en.. å de smakte VELDIG sterkt. kan ikke finne noe om disse på nettet.. som om de ikke finnes lissom:P noen som har vert borti noe sånt?

jeg viste om folk som hadde spist dem, så farlig med et forsøk er det vell ikke tenkte jeg. å spiste 5-6 til slutt hadde jeg tatt 8-9stk synes jeg merka sløvhet.. men kanskje bare innbillning.


eneste jeg fant på forumet var denne http://www.freakforum.nu/forum/showt...hlight=central

men ble ikke noe klokere av denn:(

Har 5 igjenn hvis bilde er nødvendig...

Hehe - gjerne bilde, men hørtes ut som valergan :P
Isåfall er du blitt bøffa ifølge meg :) Men sove på dem gjør du da :D

flipsyde, se svar over

halla 11. desember 2007 01:23

Postafen er ett anti histamin (som marzine, vallergan, phenergan osv.)
I beste fall blir du litt trøt...

Lyrica er epilepsi medisin og C-preparat.

pawsan 13. desember 2007 18:01

Kodein Hostesaft
 
har en halv flaske kodein (5mg) mikstur som gikk ut på dato i 2004
noen som har peiling på hvor mye dette vil påvirke en evt rus effekt?

og hvordan er doseringen?

inneholder:
Syrupus sacchan. 30 g
Codeini phosphas sesqiuhydr. 0,5 g
aqua pruifcata ad. 100 ml

på forhånd takk!

Trippa 13. desember 2007 18:07

Du burde bare kaste den, æsj. Tror du blir ganske dårlig av å ta den mengden du trenger for å få ruseffekt, når den har gått ut på dato. Du hadde vel ikke drukket en brus som hadde gått ut på dato i 2004 hadde du vel? Kodein er ikke no morsomt rusmiddel heller så jeg ser ikke vittsen. Du blir bare slapp og sløv å mister evnen til å føle ikke så altfor store smerter.

Og enda værre, du sier jo at du har en halv flaske noe som jeg tror betyr at den allerde har vært åpnet en god del ganger.

mentalmelt 13. desember 2007 18:08

Vanskelig å vite med sikkerhet i hvilken grad codeinet er brutt ned, men sansynligvis vil du fortsatt kunne få en ruseffekt av å drikke det. Den medisinske doseringen er jo ikke ment for å gi en merkbar rus, men hvis du absolutt skal bruke det som et rusmiddel så vil jeg tro at én stor slurk skulle gjøre susen..

Dr.Gonzo 13. desember 2007 18:09

hvis det står "Best før" så går det ann å drikke det tror jeg. Men står det "Siste forbruksdato" eller "Må brukes før" så hadde jeg kasta den

Hva heter mixturen?? søk på felleskatalogen

pawsan 13. desember 2007 18:31

mixturen heter bare Kodein, enkelt og greit
står anv før.
kjipt å kaste og da, men men

Drøggs 14. desember 2007 14:19

Ang kodein-mikstur.
 
For å få rus-effekt av kodein trenger man som regel noen hundre mg. Men det går jo ikke an å råde noen til noe annet enn å prøve seg frem, så det ikke blir for mye. Så det er rådet mitt, prøv med litt og litt, men vanligvis trengs det noen hundre mg for rus. :cool:

Et annet eksempel er f eks Paralgin Forte, i dem er det 30 mg kodein pr pille. Hvis du har erfaring med dem, har du kanskje litt ide om hvordan kodeinen vil virke.. ;)

Trippa 16. desember 2007 20:28

Jeg er på leting etter et benzodiazepin (kan også være no annet) som jeg kan bestille uten å sitte og ha noia for at jeg skal få et lite hyggelig brev fra tollvesenet i posten. Så langt har jeg missllykkets så kanskje noen der ute kan hjelpe meg :rolleyes:

Som de fleste (hvertfall noen) vet så finnes det haugevis med benzodiazepiner. Her i Norge er det bare en håndfull som er registrerte legemidler og kjent blandt oss som trenger og ikke trenger de pga noen lidelse. Ettersom man kan bestille benzoer fra utlandet, men mulig få et helvettes stress hvis det blir tatt i tollen, så lurer jeg på om det sitter noen foran pcn som vet om et benzodiazepin som den norske stat har oversett. Selvfølgelig hadde det vært veldig fint om dette var et benzo som kunne bestilles fra et eller annet nettsted for ellers er litt av vittsen borte.

Personlig tror jeg det er tvilsomt at man får bestilt et benzodiazepin som staten ikke har fått med seg. Det er jo ikke mange benzoer som blir produsert i stor skala og solgt rundt om i verden, de fleste har bare blitt fremstilt en eller annen gang i tiden, men unasett hadde det vært veldig gøy å kjøpt haugevis av en type benzo som tollerene "gledelig" måtte la gå ettersom det hverken fantes på narkotikalisten eller legemiddellisten. Hvis noen finner no som er lovlig i Norge så må dere gjerne tilføye det selvom det ikke er et benzodiazepin!

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0008-001.html (narkotikalisten)
http://praksis.sir.no/Lmliste.htm#ADALAT (legemiddellisten for 2006 som sikkert har fått ting tilføyet :| )

Worner 16. desember 2007 21:02

Som narkotika regnes etter forskriftenes § 2:
1. De stoffer og droger som er oppført i listen.
2. Salter og derivater av disse og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.

mentalmelt 16. desember 2007 21:19

Worner:
Du refererer til narkotikalisten, men stoffene Trippa snakker om står oppført på legemiddellisten. Vet ikke om det er en tilsvarende lov for salter, derivater isomere, estere og etere der, men det er ihvertfal verdt å sjekke opp.

(for de som måtte bry seg =)

Edit:
Ser forresten at Diazepam står på narkolista, det har jo helt sikkert noe å si..

Worner 16. desember 2007 21:25

Men det meste av benzodiazepiner står jo på narkotikalisten. Så da vil jeg regne med at de som ikke står der er derivater osv av disse? Lovverket ser jo ut som dette:

Sitat:

Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler i Norge.
http://www.legemiddelverket.no/templ...____52559.aspx

Man finner jo blant annet disse på narkotikalisten:

Alprazolam
Diazepam
Flunitrazepam
Clonazepamum
Midazolam
Nitrazepamum
Oxazepamum
og sikkert mange andre som jeg ikke vet navnet på.

mentalmelt 16. desember 2007 21:28

Du har nok rett ja. Smutthullene er få og små om dagen..

Trippa 16. desember 2007 21:30

Tror ikke tollerne tenker "aaah, det han innfører inneholder et salt/derivat av diazepam" når navnet på feks si pilleboksen står på japansk.

Uffameg, for et land vi bor i når det kommer til slikt. Krekar får bli, men ingenting av det jeg vil ha får komme inn.

Worner 16. desember 2007 21:33

Du har ikke lov til å innføre legemiddler fra utenfor EØS uansett :P Men hvis du skulle fått en boks med tvilsomme piller fra et EØS land så vil jeg nok tro at de hadde sjekket det godt opp

Trippa 16. desember 2007 21:39

Det hadde jeg helt glemt, EØS ja. Nå ender vel spørsmåle mitt snart opp med å havne langt tilbake i denne posten så tvilsomt at jeg får et svar jeg er ute etter.

adiabatic 24. desember 2007 04:37

Nozinan - Info. Kun Til Soving? (+Zopikion??)
 
Jeg vet det er mange tråder som omhandler dette - men finner ingen som besvarer spørsmålet mitt helt...så, sorry om jeg lager en sånn "enda en sånn tråd" tråd:) men finner ingen som besvarer spørsmålene mine helt, syns jeg.

-Har fått Nozinan, pga. angst..og gjør den bare sånn at du sover??
-Er det mulig å "bruke" det til noe, utenom og sove?
-Noen erfaringer, eller noe?
-Er det noe som virker "der og da" jeg tar det, da jeg trenger det liksom?(Panikkangst)
-Hvordan er, eventuelt rusen?
-osv....


En ting til:
-Zopikion?? -Noen som vet noe om denne?
-Rus?
-Samme som Imovane?
-Mengde man må ta?
-Hvordan rusen er?
-osv...


-Andre tips for medisiner mot panikkangst og søvnforstyrrelser?
PS: Legger man på seg av Nozinan?

[CENTER]Takker for alle svar[/CENTER]

Bothrops 24. desember 2007 04:53

Zopiklon og Imovane er mer eller mindre det samme tror jeg. Ta et par tre stykker og sett deg ned. Du kan få ganske fine visuals hvis du vil. Snakkende kosedyr osv.

Tar du fler enn det blir du fort ape.
Det ender fort opp med at du spiser flere etterhvert, for du blir ganske surrete. Du merker ikke rusen så godt, men alt er bare behagelig og du tenker så veldig over det du gjør :s
Det blir gjort mye dumt i pillefjern tilstand.

adiabatic 24. desember 2007 05:27

Sitat:

Sitat av Bothrops
Zopiklon og Imovane er mer eller mindre det samme tror jeg. Ta et par tre stykker og sett deg ned. Du kan få ganske fine visuals hvis du vil. Snakkende kosedyr osv.

Tar du fler enn det blir du fort ape.
Det ender fort opp med at du spiser flere etterhvert, for du blir ganske surrete. Du merker ikke rusen så godt, men alt er bare behagelig og du tenker så veldig over det du gjør :s
Det blir gjort mye dumt i pillefjern tilstand.


Har tatt seks stk(7,5mg). jeg merker det ikke akkurat, IHVERTFALL IKKE "ape".
Merker egentlig ingenting , er egentlig helt "normal". Litt mer avslappet kanskje, men.

Men det der med visuals...beveger profilbildene på nettby seg??
(Kanskje dumt spørsmål men)

Bothrops 24. desember 2007 05:41

Sitat:

Sitat av UNNAMED
Har tatt seks stk(7,5mg). jeg merker det ikke akkurat, IHVERTFALL IKKE "ape".
Merker egentlig ingenting , er egentlig helt "normal". Litt mer avslappet kanskje, men.

Men det der med visuals...beveger profilbildene på nettby seg??
(Kanskje dumt spørsmål men)

Du merker ikke hvor ape du er :) Det er det som er litt skummelt.
Nå veit ikke jeg om du er super-tolerant til imovane eller hva, men du burde kunne få ting til å bevege på seg hvis du legger deg et sted og slapper av.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 12:30.