' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

tiesto_ 28. januar 2009 00:59

Sitat:

Sitat av karusellen (Innlegg 1334761)
Du har ettersom du selv sier ingen tidligere misbruks historikk. Bør derfor ikke være noe problem med resept på benzo'r.. Det som gjør legen din skeptisk til slike medikamenter er klassifiseringen, pga av avhengighet etc. (Sentral stimulerende)

Leger nå til dags skriver ut SRRI medikamenter som om det skulle vært nonstop. ( Mener Efexor også er et SSRI medikament, hemmer ikke bare serotonin reseptoren, men også nor-adrenalin reseptoren, så benevnelsen blir kanskje litt annerledes..)

Mitt tips til deg er å få "kartlagt" årsakene til dine angst-problemer. Det kan jo være andre diagnoser enn GAD etc. som er årsaken til dine problemer..

Jeg har blitt feil-diagnosisert med GAD, og gått 1 år på div. SSRI medikamenter, vært et langt og diffust år med forferdelige bi- og etter- virkniger.

SSRI og tilsvarende medisin står nå på HAT listen min. Meget mulig at slike medikamenter kan være til stor hjelp for noen. Allikevel så skal du ha huet godt nedi sanden før slike medikamenter kan være ett skritt i riktig retning spør du meg..

Lykke til videre og HUSK at en doktor's diagnose bør tas med et par klyper salt ;)

Ja, føler det blir litt feil når jeg blir møtt med en iskald skulder av legen min når jeg snakker med han om Benzo. Er vel fordi jeg er ung, og "bare" har sosial angst... Håper han kommer meg litt mer i møte, og heller går med på at jeg får prøve det ut for å se om det kan hjelpe meg. Er snakk om et MODERAT forbruk kun når angsten river som verst. Hvis ikke blir det vel å skifte fastlege etterhvert.

Tror nok SSRI kan hjelpe noen som sliter med sosial angst, men tror nok det er mer effektivt til folk som er veldig deprimerte. Er vel uansett viktig å ha tolmodighet til å vente på virkningen, justere opp dosen eller evt. bytte preparat.

Føler egentlig jeg har fått "kartlagt" årsakene til mine problemer rimelig bra hos psykolog. Personer med sosial angst har vel ofte andre liknende diagnoser, som f.ek.s unnvikende personlighetsforstyrrelse og agorafobi.. Disse går vel egentlig litt inn i hverandre.

Har uansett tro på at Kognitiv atferdsterapi funker bra mot angst, viktig at du går til en psykolog/sosionom som du føler det er greit å snakke med..:)

busemann 1. februar 2009 03:12

Sitat:

Sitat av tiesto_ (Innlegg 1333463)
Hei!
Har spurt han om Benzodiazepiner, men høres ikke ut som han er så gira på å skrive det ut med mindre du er 70 år gammel og har gått med jævli angst hele livet. Han sa at det er akkuratt som å være full, at du får hangover dagen etter osv, og at jeg bare kunne parkere bilen hvis jeg skulle bruke slike medisiner.

Er også i kontakt med en sosionom, og hun var også meget negativ til bruk av Benzo. Både legen og sosionom sier at jeg må utfordre angsten, så vil det bli bedre etter hvert.

Jeg har også tro på at det å utfordre og sette spørsmålstegn ved angsten er den beste behandlingen for problemet mitt, men, slik som jeg ser det kunne det vært til hjelp for meg å hatt noen medisiner som jeg kunne tatt av og til i situasjoner der jeg føler ekstra stor angst. Slik som det er nå isolerer jeg meg ofte og holder meg laaangt unna sosiale sammenkomster med venner etc. Det å utfordre angsten er jo noe som naturlig nok er en stor påkjenning for meg, og noe som tar laang tid (vil jeg tro) før du merker betydelig fremgang. Slik som jeg ser det er det bedre at jeg har noen medisiner som jeg kan bruke av og til (hvor ofte bør vel avtales med lege) der jeg kan få et pusterom fra angsten, og faktisk delta og slappe av i en sosial situasjon. Selvfølgelig vil jeg samtidig jobbe med meg selv daglig ved å utfordre angsten min, og fårhåpentligvis klare meg uten medisiner en gang i fremtiden.


Håper noen av dere har synspunkter/erfaringer på det jeg skrev ovenfor om hva dere tror er det beste for meg...

Kan forøvrig nevne at jeg sjelden drikker alkohol, og er vel i utgangspunktet skeptisk til medisiner, og har på ingen måte lyst å bli avhengig av dette så sant det kan ungås!

De færreste leger skriver ut medisiner med virkestoff som ender på *am(benzodiazepiner) uten mye om og men. Dette er det selvfølgelig flere årsaker til, noen nevnt ovenfor; stort avhengighetspotensiale, misbrukerfaren, seponeringsproblemer, synergisme i forhold til andre medikamenter som medierer sin effekt via. det GABAerge systemet. Listen er like lang som et vondt år.

Det med bilkjøring blir nesten en vurderingssak, legen vil ikke ta fra deg lappen med mindre du må opp i så høye doser at det vil bli uforsvarlig å kjøre bil.

Sitat:

Sitat av greatness (Innlegg 1335006)
Flunipam, Xanor, Rivotril, Valium, Vival og Sobril. Kan noen si hva som er minst skadelig og hvilken som gir best effekt uten alkohol ? takk

Flunitrazepam, alprazolam og clonazepam(de tre første du nevnte) vil gi best effekt med eller uten alkohol. Flunipam i en klasse for seg selv, som et veldig potent hypnotikum. Diazepam kan klassifiseres som det minst "skadelige", mest pga. lang halveringstid.

Gamgee 3. februar 2009 00:23

Kunne noen forklart meg hva som er bivirkningene til sobril? Vet at det er et stort avhengighetspotensiale, men hvilke negative effekter kommer ved en eventuell avhengighet? Pillene er jo ikke veldig sterke(?)

busemann 3. februar 2009 02:55

Sitat:

Sitat av Semjuel (Innlegg 1339941)
Kunne noen forklart meg hva som er bivirkningene til sobril? Vet at det er et stort avhengighetspotensiale, men hvilke negative effekter kommer ved en eventuell avhengighet? Pillene er jo ikke veldig sterke(?)

Alt annet enn ønsket effekt er jo ei bivirkning. Nedsatt kognitive og motoriske funksjoner, amnesia, sedasjon(om man ikke ønsker sedasjon), talevansker, forvirring(ved bruk av store doser) er bare noen av dem.

Oxazepam er ikke av de mest potente, men kan fortsatt gi deg store problemer ved seponering etter langtidsbruk.

Incogn1to 3. februar 2009 17:20

Fant noe!
 
Hei!
Jeg har nettop flytta inn i ny leilighet..
Også begynte jeg og sette ting på plass osv..
Plutselig kom jeg over en klips pose med 4stk grønne tabletter i , og vedsiden av den rød med bokstavene CT/ GT
(beklager bilde kvalitet har bare web kamera)

http://bildr.no/image/338374.jpeg

Er sikkert umlig og se hva dette kan være men noen som kan ha en viss ide ?

binkabi 3. februar 2009 17:21

Mener på at det skal finnes en nettside der du kan søke gjennom alt slikt,
noen her har sikkert linken, ellers så har du jo Google:)

TheShit 3. februar 2009 17:22

Sleng opp ett større bilde da? I mellomtiden, sjekk ut www.pillreports.com hvis du har mistanke om at det er knips!

plohg 3. februar 2009 17:22

Jeg kan ikke forstå noe annet enn at dette er noe knips eller noe. Men, uansett; IKKE TA NOE DU IKKE ER SIKKER PÅ HVA ER.

Incogn1to 3. februar 2009 17:39

Så litt nermere på den røde og der står det GT på en side og CG på den andre...
Og igjen jeg beklager for utrolig dårlig bilde kvalitet , har bare webkamera atm.

http://bildr.no/image/338398.jpeg

Fant forresten ingen lignende på pillreports..
Er forresten ingen avtrykk på de grønne har bare en glatt overflate

Exmagician 3. februar 2009 18:20

Større bilder:
http://bildr.no/view/338374
http://bildr.no/view/338398

Gamgee 3. februar 2009 19:17

Synes det ser ut som grønn Doc jeg, men ikke sats på det :P

binkabi 3. februar 2009 19:23

Sitat:

Sitat av loathsome (Innlegg 1340531)

Alle utsyrt med firefox 3.xx skal klare å finne frem til de der uten problemer ;)

Cheroxx 3. februar 2009 19:29

Og hva med de uten?

paranoy 3. februar 2009 19:32

Nozenan? Rødfargen på den ene pilla må ha farget av, en egenskap nozenan besitter. Smaker pilla søtt?

Incogn1to 3. februar 2009 19:34

Sitat:

Sitat av paranoy (Innlegg 1340623)
Nozenan? Rødfargen på den ene pilla må ha farget av, en egenskap nozenan besitter. Smaker pilla søtt?

hmm smakte egentlig mer kjemisk enn søtt...

Cheroxx 3. februar 2009 19:34

Ikke spis pillen uten å vite hva det er!

Incogn1to 3. februar 2009 19:40

Sitat:

Sitat av Cheroxx (Innlegg 1340625)
Ikke spis pillen uten å vite hva det er!

Neida..
Er ikke Nozinan anti depresiva?
Om det er det så ligner de veldig lite på de jeg har sett før iallefall..

paranoy 3. februar 2009 19:40

Trenger ikke spise pillen, bare sleike litt på den. Syns de ligner på nozinan, de fins i grønne og rød. Men jeg mener da virkelig at nozinanen smaker litt søtt.. Kanskje jeg husker feil. Er det nozinan, kast dem.

Edit:
nozinan er anti-psykotika.

Incogn1to 3. februar 2009 19:44

Sitat:

Sitat av paranoy (Innlegg 1340640)
Trenger ikke spise pillen, bare sleike litt på den. Syns de ligner på nozinan, de fins i grønne og rød. Men jeg mener da virkelig at nozinanen smaker litt søtt.. Kanskje jeg husker feil. Er det nozinan, kast dem.

Edit:
nozinan er anti-psykotika.

ja jeg sleikte litt på den røde pillen og den gav ingen søtsmak ifra seg..
formen på den er rund og flat..
mens på de lysegrønne er det mer oval form..

den røde lå vedsiden av de grønne som var pakket inn i plast

monkeyjuice 4. februar 2009 01:48

Altfor sent svar, men får håpe det ikke er for sent.
Sitat:

Deci 20. June 2008 15:37
Noen som har erfaring med Aporex? (Dekstropropoksyfen)
Hvor mye trengs etc...

Kan ikke helt skjønne at disse er et A-preparat når paralgin forte er et B-preparat. Selv kunne jeg ikke merke noen som helst forskjell på disse to. Satt og kløyp meg selv i armen et par ganger etter jeg hadde inntatt 4stk, merket nesten ingenting. Kanskje litt sprekere enn kodein, men thats it?
det er en veldig god grunn for dette, nemlig at dextropropoksyfen er veldig veldig mye farligere enn f.eks kodein.
Det stemmer at virkning og evetnuell "rus" er veldig lik, men ser du på dødsfallstatestikken og sammenlikner de to medisinene så skjønner du fort hvorfor Aporex ble et A-preparat.
Selges fortsatt fritt over disk i spania og sikkert mange andre steder der de ikke er så nøye med reseptene, men skal du ta det så for all del, ikke bland det med noe, ikke en liten øl engang. er veldig mange som har dødd av akkurat det.

for å svare på det egentlige spm ditt som du sikkert har funnet ut av selv allerede _(forhåpentligvis med livet i behold), er at det varierer selvfølgelig veldig på opiattoleransen din.
Da jeg var i spania nå i sommer kjøpte jeg et par pakker deprancol, dette er 50mg dxtprp.fen pr tablett..
Tror jeg måtte spise en 6 stk før jeg begynte å få den opiatkløa vi er så glade i :)

nei, i spania finns det meget bedre å oppdrive.
Rene kodeinpiller (perduretas codeina (50mg kodein pk på 20) ) er så langt favoritten, med Tradonal (100mg tramadol kapsler pk på 60!) på en knepen annenplass delt med Ephedrina Level (50mg ephedrin, pk på 20), fulgt av "zopiklona 7,5mg" som vi kjenner som imovane her hjemme (kun for søvnløse netter, absolutt ikke for aperus!!).

Stringer 7. februar 2009 01:03

Subutex/buprenorfin dosering og varighet
 
Har benyttet meg av litt buprenorfin mot smerter for noen uker siden, og hadde ca. 1mg igjen av tabletten. Tenkte jeg kunne prøve å ruse meg på dette da jeg aldri har testa noe slikt før. Snorta først 0.5mg og så 0.5mg til etter 30 min, men føler ikke jeg merker rusen før etter en time til to. Er det noen med peiling på buprenorfin som kan si om når man når toppen, og når man begynner å lande igjen? Og er 1mg tilstrekkelig for en morsom kveld?

ha12d 7. februar 2009 20:45

Trenger litt hjelp
 
Fant noen piller som heter quettatin. Noen som vet hva dette er?

Dr.Feelgood 7. februar 2009 20:49

Hvordan ser de ut? hvilken farge har de?

ha12d 7. februar 2009 21:31

quetiapin onfarm heter de. Hvite med påskrift 202. 100mg

somnium 7. februar 2009 21:40

quetiapiner er såvidt jeg vet et anti-psykotika

DeMenT 7. februar 2009 21:46

Her kan du lese om et annet medikament som inneholder quetiapin.
Seroquel

monkeyjuice 8. februar 2009 07:07

drittstoff. eller, drittrusmiddel mener jeg. det fungerer greit til å sove på. I norge får du noe som inneholder stoffet Dimenhydrinat 80 mg. 50% av dette omdannes til diphenhydramin i løpet av 30 minutter.
Jeg kjøpte diphenhydramin i thailand og i spania, men jeg blir ikke annet enn litt døsig av dem.
hvordan du kan si at de funker bedre enn rohypnol er helt utrolig. det finnes antihistaminer som har en mye sterkere sedativ effekt. tripolidine trooor jeg det som er i actifed i thailand er, orker ikke dobbeltsjekke. men det er vel 10x sterkere enn diphenhydraminen.. eneste pillene jeg ble advart om at jeg ble drowsy av. sa ikke et ord når jeg kjøpte blåvalium eller opiater.

har selv vært heroinist, og er omtrent på din alder.
aner ikke hvem du er eller noe, men heroin klarer man å slutte med hvis man vil.
metadon er jo mye verre :+\


jeg ble kvitt narkomanien ved å bruke NDMA antagonister, dvs stoffer som PCP, ketamin og dextrometorphan.
Det var ketamin jeg brukte, kun et par doser.
Ibogaine har du vel heller ikke prøvd? håper ikke du gir opp, et liv på metadon er ganske amputert.

ibogainbehandling er fortsatt veldig ukjent og ekstremt. Du tripper i et delerium i ca 3 dager. det er vel forøvrig et ndma antagonist det også!


tenk å det a

monkeyjuice 8. februar 2009 08:24

Enda et kutt i allmenlegenes rett til å hjelpe. (Xanor)
 
Skulle hente en ny resept på xanor som jeg har stått på fast i 2 år nå hos min fastlege.
Men han hadde akkurat funnet ut av at han ikke hadde lov til å skrive ut preparatet hvis ikke behandlingen hadde blitt startet av en psykiater.
Det må være en ganske ny regel, uten at fastlegen har fått beskjed om det før? Xanor er det eneste som funker på meg uten å gjøre meg helt sløva som f.eks vival gjør meg.
Så jeg må altså til psykiater, om jeg ikke vil betale massevis av penger så må jeg jo vente en måned eller to på time.


Noen andre som har fått dette i trynet i det siste?

NoillStress 8. februar 2009 08:42

For å si det sånn, om legen din har gidd deg xanor helt uten vidre i 2 år uten å tenke seg vidre om, bør du angående tenke deg litt om..

Og så eventuelt bytte fastlege...

Medisinmann_XL 8. februar 2009 13:49

Sitat:

Sitat av monkeyjuice (Innlegg 1344096)
Det må være en ganske ny regel, uten at fastlegen har fått beskjed om det før?

Finnes ingen slik regel.
Det kommer an på hva diagnosen din er, det er mulig legen har oppdaget at du burde evalueres av en psykiatrer før behandlingen fortsetter, det er også mulig at legen er blitt ilagt resriksjoner når det gjelder å foreskrive B-preparater.

pidget 9. februar 2009 03:59

Dette stemmer
 
"Rekvireringsregel: Behandlingen skal være instituert av spesialist i psykiatri." Dette står helt nederst på xanor i felleskatalogen. Hørte og om dette for 1-2år siden, så tror det stemmer sånn passe ja. Forøvrig finner jeg det ikke merkelig at det strammes inn på utdeling av vanedannende medisiner, da vi inorge har et høyt forbruk av disse.
Mener at jeg leste i det ene tidsskriftet her at eneste var sogn og fjordane samt de tre nordligste fylker som ikke hadde hatt en ille vekst når det gjaldt utkriving av vanedannende medikamenter, en undersøkelse som gikk fra 97 til 03, om jeg ikke bommer med et år ellerno. Mer om xanor

__Torstein__ 10. februar 2009 18:57

Fikk utskrevet ZOLPIDEM ALPHARMA i dag hos legen for å få sove. Noen som har noen erfaringer med disse?

10. februar 2009 19:01

Xanor - Går det an å ha det gøy med det
 
Hei,
Noen som kjenner til Xanaor (Alprazolam)?

Jeg fikk foreskrevet Xanor mot angst for en stund siden. Jeg syntes ikke at de hjalp noe så jeg sluttet med dem, men så leser jeg i avisen at leger er restriktive med å skrive det ut pga. misbruk. Det må vel bety at det går ann å ha det gøy med det, eller? Noen som vet om det er mulig å få noen rusvirkning av dem? Hvor mye må en isåfall ta (i mg) da det er en får de i forskjellige størrelser, og er det noe "hang-over" eller negative bieffekter?

pidget 10. februar 2009 19:09

Jo begynner å bli noen år siden jeg fikk noen sånne utskrevet, de fungerer som sovemedisin, så lenge du ikke tar de hver dag (som med alt annet) Fullstendig omtale under navnet stilnoct i felleskatalogen. Ikke så mye mer å si, de virket i en kort periode for meg. Har gitt opp det der med regelmessig søvn via medisinering, det funker bare ikke i lengden.

edit : svar til Torstein...

edit2: netid, les posten min på toppen av siden, der er og en link..

xtapolapocetl 10. februar 2009 19:12

Sitat:

Sitat av netid (Innlegg 1345779)
Hei,
Noen som kjenner til Xanaor (Alprazolam)?

Jeg fikk foreskrevet Xanor mot angst for en stund siden. Jeg syntes ikke at de hjalp noe så jeg sluttet med dem, men så leser jeg i avisen at leger er restriktive med å skrive det ut pga. misbruk. Det må vel bety at det går ann å ha det gøy med det, eller? Noen som vet om det er mulig å få noen rusvirkning av dem? Hvor mye må en isåfall ta (i mg) da det er en får de i forskjellige størrelser, og er det noe "hang-over" eller negative bieffekter?

Det er i høyeste grad mulig å få rusvirkning av xanor. De selges på plata for tiden. Aner dog ingenting om pris eller styrke, fordi jeg ikke har hatt noe business på plata på mange år og ikke har spurt.

Akkurat hvordan disse benzoene virker i forhold til de "klassiske" (flunitrazepam, diazepam, etc) får noen andre svare på.

Dodecha 10. februar 2009 19:22

Alprozolam brukes ofte av brukere for å roe ned for sterke effekter av andre stoffer, f.eks en LSD tur som blir for mye for psyken, for å få sove etter bruk av stimulanter e.l.
Det brukes også av noen for å forsterke effektene av stoffer: cannabis og andre beroligende ting.

Wikipedia nevner at 50% av dødsfall involverende alprozolam også involverte andre stoffer, som kokain og metadon.
Bare 1% er forårsaket av alprozolam alene, resten er eksisterende medisinske komplikasjoner.

Eyeamare 12. februar 2009 17:57

Har ett brett med Nobligan retard 100mg depottabletter (Tramadolhydroklorid).
Skal visst være sterke smertestillende, er det mulig og knuse/tygge disse for å
gå rundt depot effekten?
Hvor mange trenger man å spise for å få en merkbar effekt?

Sitat:

Sitat av netid (Innlegg 1345779)
Hei,
Noen som kjenner til Xanaor (Alprazolam)?

Jeg fikk foreskrevet Xanor mot angst for en stund siden. Jeg syntes ikke at de hjalp noe så jeg sluttet med dem, men så leser jeg i avisen at leger er restriktive med å skrive det ut pga. misbruk. Det må vel bety at det går ann å ha det gøy med det, eller? Noen som vet om det er mulig å få noen rusvirkning av dem? Hvor mye må en isåfall ta (i mg) da det er en får de i forskjellige størrelser, og er det noe "hang-over" eller negative bieffekter?

Får selv 1mg Xanor utskrevet grunnet angst/ panikk angst.
Jeg ble jævli trøtt da jeg begynte medisineringa, men det gikk over etthvert, utover att de faktisk hjelper
mot angst og nerver så merker jeg ikke stort til dem rus messig sett.
Disse finnes også i 2mg, vil tro at du sovner som en stein av dem.

xtapolapocetl 12. februar 2009 18:23

Sitat:

Sitat av Eyeamare (Innlegg 1347270)
Disse finnes også i 2mg, vil tro at du sovner som en stein av dem.

Det 'morsomme' med benzoer er at de nesten fungerer mer stimulerende enn dempende når man tar mer enn det som skal til for å sovne. Med for mange innabords kan du ende opp som en speeda ape uten kontroll på hva du driver med.

Igjen, har ingen erfaring med xanor, men sånn fungerer iallfall mange andre benzoer.

DeMenT 12. februar 2009 18:57

Kan bekrefte at det gjelder Xanor også, i aller høyeste grad. 2mg 'kjøttbeina' er det jeg har erfaring med, og de er det _veldig_ fort gjort å bli totalt idiot på, hvilket gjerne innebærer at resten av pillene ender i magen. Resten sier vel seg selv.

Prøvde 1mg'ene et par ganger også, men av en eller annen grunn funka et kjøttbein mye bedre enn to 1mg. Det opplevdes ialle fall sånn.

Jeg brukte dette i rusøyemed så meningen var jo å bli på trynet, men dette overgikk (for meg) alt fra diazepam til flunitrazepam i det å miste kontroll og ikke ha fjerneste anelse om hva man hadde drevet med dagen før. Ble jo av den grunn en relativt kortvarig affære.

Lostman 12. februar 2009 21:59

Fra Vival til xanor
 
Hei !

Har i lengre tid gått på blå vival som jeg nå skal slutte med. I stedenfor skal jeg bruke Xanor og sobril utskrevet av lege. Vil jeg få abstinenser etter all vivalbruken, selv om jeg går over til andre benzoer ?

Mvh Lostman

busemann 13. februar 2009 15:06

Sitat:

Sitat av Lostman (Innlegg 1347455)
Hei !

Har i lengre tid gått på blå vival som jeg nå skal slutte med. I stedenfor skal jeg bruke Xanor og sobril utskrevet av lege. Vil jeg få abstinenser etter all vivalbruken, selv om jeg går over til andre benzoer ?

Mvh Lostman

Er krysstoleranse når det kommer til benzodiazepiner, dvs: du kan bytte fra det ene benzodiazepinet til det andre uten å merke noe til abstinenser ved seponering. Dette gjelder også div. andre medikamenter som modulerer GABA. Nå sier du ikke noe om hvilke doser du har brukt av diazepam, men om du har brukt HØYE doser så kan du merke en forskjell på de sedative egenskapene.

Er også verdt å nevne at Xanor er det verste benzodiazepinet du kan seponere, så håper for din egen del at det er snakk om kortvarig behandling.

Solbrille 13. februar 2009 15:57

Har ett spørsmål ang ekstrahering av kodein. har laget ekstrakt av 6 stk pinex forte. Denne ekstrakten har stått i kjøleskapet i en uke nå. Er det noen som vet hvor lang holdbarhet det er på dette? Kan den fortsatt drikkes?

Takker for svar...

felix_poker 13. februar 2009 20:31

Sitat:

Sitat av Solbrille (Innlegg 1347892)
Har ett spørsmål ang ekstrahering av kodein. har laget ekstrakt av 6 stk pinex forte. Denne ekstrakten har stått i kjøleskapet i en uke nå. Er det noen som vet hvor lang holdbarhet det er på dette? Kan den fortsatt drikkes?

Kjøleskapet er både mørkt og kaldt, noe som ikke akkurat inviterer til masse kjemiske reaksjoner, det
er jo nettopp derfor vi har maten vår der.

Har du hatt ekstrakten i en flaske med kork, eller i en åpen beholder?

Uansett, jeg vil tippe at den er like potent som for to uker siden, og ihvertfall ikke farlig å drikke, utover
den selvsagte risikoen som alltid er involvert med opiater.

kontra 14. februar 2009 01:57

Hei, noen som har peiling på om somadril kan se ut som http://www.fhi.no/eway/imgstore/c886a0f0ba.jpg? Tenker da på de hvite der. Finnes somadril i forskjellige størrelser? Tenker da mg så klart. Takker for svar.

pidget 14. februar 2009 03:33

Mulig de kan se sånn ut, men ikke de jeg har sett. I felleskatalogen min her fra 1988 (!) kommer de bare i 350mg, men en som heter somadril comp som inneholdt 0.16g paracetamol og 32mg koffein for smertestillende effekt. Litt til ettertanke at de da var listet som C-preparat, mens de nå er trukket.
Du får de visst ikke i Spania engang f.eks, der legene skriver ut 10mg roche, som her i norge bare blir gitt ut ved sykehus/instutisjon. Så om du har tenkt å anskaffe deg somadril så bør du kjenne kilden din, rett og slett. Spesielt hvis du lurer på hvordan de ut..

DeMenT 14. februar 2009 13:20

Roche er en legemiddelprodusent, ikke et legemiddel.

kontra 14. februar 2009 18:35

Var nok ibux 600 mg det jeg fant, dessverre :p
(2)
roche

pidget 14. februar 2009 19:24

Sitat:

Sitat av DeMenT (Innlegg 1348390)
Roche er en legemiddelprodusent, ikke et legemiddel.

Det vet jeg, men takk for at du påpekte det. Greia det er at det er bare blåvalium det står roche på som virker, ihvertfall av de vi får her i norge. Eller, det er ihvertfall bare de som virker som 10mg valium. Mange av de andre har nok en effekt. Konstanterer at de glir ned på høykant blant folk som ruser seg, mens de som trenger den medisinske virkningen til diazepam ikke er så begeistret. Personlig putter jeg ikke i meg tabletter med asiatiske tegn på o.l. Så blå tabletter merket roche er de eneste ekte blåvaliumene vi ser her oppe. Resten er søppel, mener jeg.

TheAtl 15. februar 2009 23:57

Nootropika/psykostimulantia (noen som har erfaringer, Ritalin, Concerta osv.)
 
Noen som har erfaringer? Tenkte jeg skulle forhøre meg med min eminente psykolog om disse preparatene da jeg har relativt invalidiserende konsentrasjonsproblemer - men litt research har aldri skadet noen (leger og psykologer er ikke alltid de mest objektive kilder når det gjelder medikamenters fortreffelighet). Det bør kanskje nevnes at jeg ikke har ADHD, men har fått med meg at disse m.fl. kan brukes som "kognitive forsterkere". En annen ting jeg bør legge til er at jeg har ganske store problemer knyttet til angst, og fortsatt en tendens til dissosiasjon og visse symptomer á la PTSD (posttraumatisk stresslidelse), noe som jo også er en faktor (uten at jeg aner hva min diagnose er, så dette er subjektive spekulasjoner). Uansett har jeg registrert at det rapporteres at det ikke nødvendigvis er en god kombinasjon med verken angst eller depresjoner - førstnevnte er (slik jeg ser det) mitt problem.

Det hadde vært greit med noen innspill, gjerne av personer som har direkte erfaring med ovennevnte narkotikum.

Poenget er vel at jeg ønsker å være i stand til å komme i gang med studier, og kunne trenge en "enkelere" utvei da det står mye mellom meg og målet akkurat nå. Vet at det har blitt en farsott i universitetsmiljøer.

SSRI er uaktuelt.

Hepp.

somnium 16. februar 2009 00:00

Piracetam er vel det vanligste, men du får og Oxiracetam som er et syntetisk derivat av "racetam"-familien, samt rundt 5 ganger mer effektivt / potent.

Det er vel gjort ganske mange personlige erfaringer med disse stoffene, og at de faktisk åpenbart fungerer når man bruker dem korrekt og over en noe lengre periode.

Husk å bruk Choline (husker ikke det norske navnet i slengen) slik at du unngår den verste hodepinen ved bruk av stoffet.

Usikker på om noen av disse stoffene er på legemiddel-listen, men jeg er ihvertfall bra sikker på at de ikke er på narkotika eller dopingslisten.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 13:09.