' freak.no - Blodprøver og urintesting
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Blodprøver og urintesting (https://freak.no/forum/showthread.php?t=114285)

Kaunda 15. januar 2009 18:41

Sitat:

Sitat av battlecaT (Innlegg 1325888)
Hvis man forteller politiet at man ikke har inntatt noen ulovlige substanser men en urintest viser det motsatte, ville man da få værre straff enn om man hadde lagt kortene på bordet med en gang? Har lurt litt på dette..


Strengt tatt har du ikke kommet med en fullstendig uforbeholden tilståelse i et slikt tilfelle og har ikke krav på strafferabatt.

pidget 15. januar 2009 19:15

Sitat:

Sitat av Kaunda (Innlegg 1326376)
Strengt tatt har du ikke kommet med en fullstendig uforbeholden tilståelse i et slikt tilfelle og har ikke krav på strafferabatt.

Strengt tatt så svarer du vel ikke på spørsmålet hans, eller er det jeg og som missforstår nå ?

Alfonzor 17. januar 2009 01:52

Legesjekk - Hasj!
 
Jeg skal utveklse til Argentina i 2. klasse. Så nå må jeg ta en legesjekk for å sjekke at jeg er frisk og fin:)

Lurer bare på om hvis de f. eks. tar en blodprøve, vil de finne ut om jeg har røyket hasj da? Eller tester de ikke det?:confused:

vidarlo 17. januar 2009 01:53

Dei tester neppe etter det.

Uansett har legen taushetsplikt med mindre blodprøva er gjort på framstilling frå politiet.

Alfonzor 17. januar 2009 02:52

Åja, tusen takk:)
En mindre bekymring:p

Quetzalcoatl 17. januar 2009 11:58

Sitat:

Sitat av battlecaT (Innlegg 1325888)
Hvis man forteller politiet at man ikke har inntatt noen ulovlige substanser men en urintest viser det motsatte, ville man da få værre straff enn om man hadde lagt kortene på bordet med en gang? Har lurt litt på dette..

Dette gjør jeg hver gang da, i håp om at testen skal vise negativt av en eller annen snodig grunn. Hvis det er bare bruk av narkotika du blir tatt for, så blir boten og ligge på 3-4tusen uansett (personlig erfaring).

battlecaT 17. januar 2009 17:14

Takk skal du ha puffman! Hvis det er slik at boten blir den samme uansett har man jo strengt tatt ingenting å tape på å nekte for all narkobruk overfor politiet.
KP;)

Heisenberg1 30. januar 2009 01:16

Hei, jeg har et spørsmål. Jeg skal til legen om 1-2 uker med mor og ta en blodprøve, ikke pga. narkotikamistanke elns, men fordi jeg skal sjekke noe annet.
Vil legen finne THC hvis han ikke ser etter det? Eller vil han?
Vil ikke ha de neste 2 helgene mine spolert uten grunn :p

mentalmelt 30. januar 2009 01:54

Nei han vil ikke det. Bruk søkefunksjonen.

Kiddo 31. januar 2009 19:50

http://www.testclear.com/

busemann 1. februar 2009 01:48

Sitat:

Sitat av Northman (Innlegg 1325170)
noen her som vet hvor lenge subutex henger igjen i kroppen. hvor lenge det kan bli funnet på urinprøve?

Avhenging av mengde inntatt, metabolisme og en haug av andre faktorer, ca 2-4 dager. +-

johol 5. februar 2009 19:43

nei det vil ikke si noe som helst, da må de skjekke etter det, DNA osv osv...

spm til det sinister skriver på toppen her, jeg røykte hasj på onsdag og idag skal pisse til mandag vi jeg følger det du har skrivd over her "mosjon, lite søvn å mye vann" vil jeg være rein til mandag da ? takk på forhånd : )

mentalmelt 6. februar 2009 11:04

DNA? Du trenger jo ikke akkurat bedrive genteknologi for å lete etter metabolittter i kroppen.

johol 6. februar 2009 18:52

hehe :P var ikke til det jeg skreiv det til. var en som lurte på om de kunne finne ut åssen kjønn som har pissa,vis du får en annen til å pisse får deg.

knott 12. februar 2009 14:37

Med marginene på sin side kan man komme unna en urinprøve som er tatt etter 15 timer av ett singelt inntak på en kvarting speed? Hvis personen har drokket en del væske, tatt oppimot 1000mg vitamin c /askorbinsyre , mye vitamin b6 , sink , magnesium, multivitaminer , omega 3 , flere måltider, dusjet og urinert greit ifra seg FØR hun var så uheldig og troppe opp i en urinprøve på legekontoret...

Hvor fort får de svar på urinprøvene tatt på sykehus? Hvis personen hadde litt av den dispenser-såpen som er på doet oppi urinprøven vil det da "ødelegge" urinprøven slik at hun kan kjøpe seg mer tid?

anders_and 15. februar 2009 04:57

amfetamin synlig på vanlig blodprøve?
 
Har vært ganske trøtt og sliten i det siste og skal derfor til legen på mandag (lørdag kveld nå) for å ta en blodprøve. De veit ikke helt hva de leiter etter, men mulig jeg bare har fått i meg for lite vitaminer osv i det siste.

Men i dag var jeg dum nok til å ta litt pepper, maks 0,5 gram
Jeg sniffa det, men gruer meg litt til å ta blodprøve for legen min er kanskje at jeg har brukt noe når svaret kommer? Eller må han se spesifikt etter amf for å merke det?

nissen300 15. februar 2009 06:03

nei de sjekker ikke for stoff ved vanlig blodprøv. dont worry :)

paranoy 15. februar 2009 06:07

Jeg vil påstå du er ganske trygg hvis ikke legen din spesifikt rekvirerer en blodprøve for test av rusmidler på deg. Det finnes et utall forskjellige blodprøver man kan ta i forbindelse med forskjellige tilstander og de vanligste er blodprosent og senking, kolestrol, blodsukker, enzymer og elektrolytter, hormoner og andre prøver som utføres spesielt ved behov. Spesielle prøver finnes for bl.a. infeksjonstilstander, allergier, revmatisk sykdom, medikamentkonsentrasjonsanalyser osv.

Siden du ikke visste eksakt hva de kommer til å lete etter på blodprøva tok jeg meg den frihet å sjekke opp litt på de vanligste blodprøvene. Det var ingenting i den informasjonen jeg fant som tilsa at du skulle være så uheldig å bli oppdaget for den lille utskeielsen. Det hadde hjulpet om du hadde visst eksakt hva de undersøker deg for, men slik jeg forstår det er du på trygg grunn.

Analyser for rusmidler må rekvireres av legen og befinner seg ikke på noen av de vanlige blodprøvene. I de tilfeller der inntak av medikamenter kunne gjøre et utslag måtte du møte opp på fastende mage, og til og med da måtte du antageligvis kommet tilbake for en ny prøve et par dager etterpå.

Om jeg ikke tar helt feil nå så har du ingenting å bekymre deg over. Det har du i bunn og grunn ikke uansett resultat mener jeg, siden legen din har taushetsplikt og kan ikke bruke svaret på blodprøven mot deg for andre formål enn den grunnen du ble innkalt til undersøkelse for.

Dette er med mindre det foreligger en forespørsel om å undersøke deg for rusmidler da, men det fikk jeg ikke inntrykk av den informasjonen du gav her...

somnium 15. februar 2009 06:23

jeg mener å ha hørt at legen ikke kan teste for narkotika eller rusmidler uten å informere deg om det først, eller med mindre det er lovpålagte tester i f.eks forbindelse med en straffesak?

veldig usikker her dog, så ikke ta det for gitt.

paranoy 15. februar 2009 06:26

Sitat:

Sitat av knott
Med marginene på sin side kan man komme unna en urinprøve som er tatt etter 15 timer av ett singelt inntak på en kvarting speed? Hvis personen har drokket en del væske, tatt oppimot 1000mg vitamin c /askorbinsyre , mye vitamin b6 , sink , magnesium, multivitaminer , omega 3 , flere måltider, dusjet og urinert greit ifra seg FØR hun var så uheldig og troppe opp i en urinprøve på legekontoret...

Hvor fort får de svar på urinprøvene tatt på sykehus? Hvis personen hadde litt av den dispenser-såpen som er på doet oppi urinprøven vil det da "ødelegge" urinprøven slik at hun kan kjøpe seg mer tid?

Et singelt inntak på en kvarting speed ville vært påvist i urinen fra 2-4 dager elns, husker ikke. Uansett vises det 15 timer etter inntak uavhengig av alt det du ramset opp skulle bli puttet i kroppen, dusj og urinering. Urinprøver tatt på sykehus kan ta inntil to uker før du får svar og dispenser-såpen oppi urinprøven ødelegger garantert testen.

Om hun ikke er der på avrusing så vil jeg tro hun får ta testen om igjen, hvis ikke vil vel en slik forurensing være tilsvarende positiv som resultat. Det er en grunn for hvorfor prøvegiver må ha på seg engangshansker når de tar disse testene.

paranoy 15. februar 2009 06:40

Jeg holder en knapp på at du har rett somnium.

Slike tester er også ganske dyre så jeg tror de må opplyse om det. Prøvene betales av pasienten med mindre det er i forbindelse med helsevesenet eller straffesak som du sier. Jeg husker jeg betalte 1500kr for en slik prøve en gang, når du sier det.

pomba88 15. februar 2009 12:36

Legen har ikke lov og skjekke urinen din for narkotika om ikke du har har gitt han lov til det.

knott 15. februar 2009 20:52

Hun måtte ikke bruke engangshansker. Hun hadde sagt (muntlig) ja til og ta evt urinprøver , men ikke skrevet under på noe.. Virket som denne urinprøven var en "test" , stikkprøve og det ble tatt rett før hun i hovedsak skulle ta EKG test, puls, somatisk og blodprøver i forbindelse med oppstart av sentralstimulerende legemiddel.

Så det er altså ikke noe hurtigtest de bruker på urinprøvene , går 2 uker før "dom"?

paranoy 15. februar 2009 21:02

Åh faen, hurtigtestene glemte jeg. Men ta det med ro, normalt benyttes hurtigtest kun hvis personalet har mistanke til påvirkning av rusmidler. Ellers er hurtigtestene for unøyaktige til at de skal bruke det i hytt og pine. Urinprøvene blir gjerne sendt til lab og ønsker personalet svar fortere kan de ringe direkte til laboratoriet og få det. Men er det avrusing hun er på tror jeg ikke det får for alvorlige følger hvis hun blir tatt i en sprekk.

Jeg ble busta omlag 4-5 ganger under hele behandlingsperioden min (eller var det tre?) og det verste jeg opplevde var trusler om å avbryte oppholdet hvis rusingen vedvarte, samt en vanvittig grundig rom-inspeksjon. Standard er at svarene fra prøva blir sendt i ettertid og hos oss tok det ca. 2 uker. Prøva er mest sannsynlig positiv så om hun får det nå eller om to uker gjør vel ingen forskjell? Hvorfor ikke bare innrømme at hun hadde en liten sprekk? Er det null-toleranse der hun oppholder seg?

Dopefiend 16. februar 2009 17:48

Conserta, Når kan jeg vere trygg på at det er ut av urin?
 
Ble akkurat ferdig med en 1 års rusmiddelsavtale jobben som jeg måtte skrive under for og beholde jobben min. Så da tenkte jeg at jeg skulle kose meg..og siden jeg hadde 1 uke fri og god tilgang til Conserta så ble det det..
Jeg Begynte Lørdag i 14:00 tiden og sluttet og tok min siste pille i dag 9:00
da hadde jeg spist 35-40piller (Concerta 54mg, Alzo),
Da jeg fiikk telefon fra jobben om at de hadde krav på 1 siste urintest..
og vil teste meg iløpet av en uke Ifra 18Februar.

Dette er ikke en hurtigtest. men en labtest som sendes til tromsø...

Har noia og dårlig tid på og finne svar fordi jeg Blir uten internett og ressurser til og finne ut hvor lang tid det tar for at jeg kan være trygg på at det er ute av urin, og hva kan jeg gjøre for og forhaste det?

blir jeg busta er jeg uten jobb..

Rakkern 16. februar 2009 18:21

Er det mulig å være mere idiot? Du har en jobb som krever at du er rusfri, og så ruser du deg, for å feire/håne en rusfri-avtale? Da håper jeg inderlig at du mister jobben. Og det kommer du nok ganske sikkert til å gjøre også. Uten at jeg vet det sikkert, så tviler jeg sterkt på at et stoff forsvinner så raskt fra systemet at en lab som vet hva de tester for ikke finner det.

Dodecha 16. februar 2009 18:35

Kan hende du er heldig her, Methylfenidat (concerta) påvises i opptil 5 dager i urin

Dopefiend 16. februar 2009 18:52

Så Det kan ta 5 Dager. Vil mengden ha noe og si?
Noe som kan gjøres for og prøve og få det fortere ut?

Noe som kan gjøres for og gjøre urintesten ubukelig for og kjøpe tid? urintesten må til tromsø fra Alta.
sånn at da jeg blir inkalt til ny er jeg clean

knott 17. februar 2009 08:39

Sitat:

Sitat av Dodecha (Innlegg 1350096)
Kan hende du er heldig her, Methylfenidat (concerta) påvises i opptil 5 dager i urin

Er det så lenge som 5 dager det kan påvises i urinprøve? (Ritalin)

spliffer 26. februar 2009 13:34

veldig bra tråd. har et spørsmål.
jeg skal til usa i juni, og lurte på om man må ta urintester før du kommer in, for å skjekke om du går på narkotika.
bare en tanke som har slått meg.

Sinister 26. februar 2009 13:41

Sitat:

Sitat av spliffer (Innlegg 1357086)
veldig bra tråd. har et spørsmål.
jeg skal til usa i juni, og lurte på om man må ta urintester før du kommer in, for å skjekke om du går på narkotika.
bare en tanke som har slått meg.

Hehe. Du trenger ikke bekymre deg. De tar ikke urinprøver når du ankommer landet nei:p.

spliffer 26. februar 2009 13:44

Sitat:

Sitat av Sinister (Innlegg 1357089)
Hehe. Du trenger ikke bekymre deg. De tar ikke urinprøver når du annkommer landet nei:p.

okei takk for svar hehe. best å være på den sikkre siden hehe:P

Tåkehuldra 5. mars 2009 02:46

Vet ikke om noen kan svare på dette, men prøver likevel.
Jeg røyker daglig, mest grønt, men også brunt om det er det som er å få. Har vel holdt på i ca halvannet år daglig.
Under et halvt gram for dagen riktignok. Nå er det sånn at psykiatrien har fått det for seg at jeg røyker. Jeg nektet selvfølgelig plent og insisterte på å få avlegge prøve, noe de mente var en god ide.
Avtalen er dermed at jeg skal stille hos legen når jeg har tid og avlegge prøve, var der i dag bare for å sjekke hvordan det foregikk. Skjemaet som ble fyllt ut så ganske omfattende ut, og jeg måtte pent ha med noen inn å se på. Prøvene blir sendt til sykehuset for analyse. Har aldri klart å tisse med folk rundt meg så da gikk jeg jo klar denne gangen. Hadde med meg piss i håp om at det ville funke. Fikk beskjed om å øve:rolleyes: og komme tilbake en annen dag.
Jeg er forøvrig liten (160 cm) og tynn (50 kg) og har høy forbrenning.

Så spm er som følger:
Hvilken test er dette? Så så omfattende ut at jeg ble nysgjerrig på om han testet på mer han sa.
Vil jeg teste negativt på legens test, om jeg er ren på en hjemmetest? Eller er legens test strengere?
Når kan jeg regne med å være ren? Finner veldig varierende svar og jo fortere jeg stiller til prøve, jo mindre mistenkelig er det jo.
I forhold til forbrennigen så tenkte jeg å skru opp denne ytterligere ved å bruke efedrin, blir dette borte fra prøvene i samme tempo som amf? Finner ikke noe om efedrin spesielt. Og vil dette evt hjelpe?
Kan legen teste for efedrin uten å si noe til meg?
Og finnes det noen annen måte å avgi juksefri prøve på enn at de ser på?
Jeg klarer ikke å tisse med folk i samme rom, ikke engang med egne båser.

Takk til alle som orket å lese alt, og enda mer takk til de som evt har noen kvalifiserte svar:D

PS Har selvfølgelig lest både tråd og link, men det er liksom enten 'jeg røyka i dag, hvordan kan jeg stå på prøven i morgen' eller så er det dagligrøykere med betydelig høyere forbruk enn meg

reklame 5. mars 2009 03:20

Tåkehuldra: De prøvene du "har hjemme" bruker også legen. Dersom det er utslag på den, eventuelt PH verdistikk, går den til en grundigere analyse. Jeg mener dem kan påvise de aller fleste narkotiske stoffer i dag.

Tips: Gi beskjed før du avlegge prøven at du sliter med å late vannet under andres påsyn. På den måten, vinner du kanskje litt avstand.

Lag deg en liten tank, f.eks en sitronsaftflaske og mekk et middels tykt og gjennomsiktig rør og teip røret fra flasken til undersiden av luremann. Skvis flasken mens du "urinerer". Mitt tips er å ha flasken mellom rumpeballalaikene. På den måten kommer vesken omtrent frem fra samme plass som om du gjorde det "for real".

paranoy 5. mars 2009 07:13

Ser for meg en ubehagelig gange med en sitronflaske opp i rumpa..

Dessuten er det visse problemer tilknyttet sitronflaska. Det første er at med mindre du sagger, vil ikke da en sitronflaske mellom rumpeballene synes?

Det andre er hvordan du skal holde temperaturen på urinen til et akseptabelt nivå i sitronflaska? Mine prøver var - hvis jeg ikke husker feil - et sted mellom 35.8 C og 36.5 C som, tipper jeg på, er forventet. En, kanskje max to grader forskjell fra din kroppstemperatur er vel det fersk urin holder.

Også har vi utseendet. Er du så heldig å får igjennom det trumfet at du kan være alene på prøverommet, må du sørge for at utseendet på urinen er klar. Fargen kan være gul, men du skal kunne se gjennom urinen hvis du skjønner. Ingen grums med andre ord. Det betyr i såfall at du må være veldig nøye med å rense sitronflaska før du heller i den reine urinen.

Du mottar engangshansker når du skal ta urintest. Ihvertfall gjorde jeg det. Det er fordi det ikke skal forekomme forurensning i urinen av noe slag. Dette betyr at ikke bare må du rense flaska godt, men sørge for at røret du bruker er sterilt. Alle forurensede prøver blir kasta òg, tror jeg, så du forskyver bare problemet, og får heller ikke trumfet gjennom det å være alene på prøverommet den andre gangen.

Er det ikke bedre å bare ta prøva og se hva som skjer? Blir den positiv er det lov å innrømme det etterpå! Når du selv er så lur at du tilbyr en psykolog urintest for å avdekke rusmisbruk, er jeg ganske sikker på at de folka der lar seg ikke be to ganger - uansett om du er rein eller ikke. Psykologer elsker pisseprøver. Har du ikke stoff i kroppen, kan de eliminere en årsak og fortsette videre på blokka. Det er min erfaring!

Må da være lettere å finne på en unnskyldning for hvorfor du ikke innrømte det første gange..

reklame 5. mars 2009 15:24

Paranoy: Ja, det er selvsagt bedre å innrømme det! MEN dine pirkete motargument på metoden min er feil! Og alle dine "tror jeg" kan du spare deg.

"Normal urin" måles på en temperatur på mellom 32 og 36 grader. Alt innen det temperaturområdet, er gyldig. Å holde en temperatur på en sitronflaske til normal, er bare til å ha den liggende inntil kroppen noen timer. Dersom du er imot måten sitronflasken skal være, ha den under armen da! Og etter man renser\steriliserer selvsagt alt utstyret, går det faktisk an å låne andres urin for en grei liten pris.

Disse og mange andre nærmtliggende triks, er mine erfaringer. Og dem funker!

pidget 5. mars 2009 15:34

En kamerat av meg hadde en sånn svær sprøyte (uten nål seff) oppi ermet når han pisset, pga `noe med en jobb` Det gikk og greit, det sto en bak han for å kontrollere, men sprøytestrålen var på størrelse med urinstrålen. Om det var litt ekkelt eller grisete tenkte sikkert ikke han på, kjenner jeg han rett. "Different strokes for different blokes, I guess"

Tåkehuldra 5. mars 2009 17:31

Hihi.. Mange gode tips her, men jeg hadde egentlig bare tenkt å levere en ekte ren prøve. Men om det er lettere å jukse enn å få forståelse for et problem...
Har ikke røyket på en uke nå. Betyr det at om jeg er ren på hjemmetesten, så går jeg klar hos legen også? For da kan jeg jo "jukse" med egen urin, bare for å omgå vannlatingsproblemet... Om jeg bruker andres piss så bør det vel være samme kjønn? Eller gidder de ikke sjekke det om de er sikre på hvor det kommer fra?

paranoy 5. mars 2009 20:13

Sitat:

Sitat av reklame (Innlegg 1361994)
Paranoy: Ja, det er selvsagt bedre å innrømme det! MEN dine pirkete motargument på metoden min er feil! Og alle dine "tror jeg" kan du spare deg.

"Normal urin" måles på en temperatur på mellom 32 og 36 grader. Alt innen det temperaturområdet, er gyldig. Å holde en temperatur på en sitronflaske til normal, er bare til å ha den liggende inntil kroppen noen timer. Dersom du er imot måten sitronflasken skal være, ha den under armen da! Og etter man renser\steriliserer selvsagt alt utstyret, går det faktisk an å låne andres urin for en grei liten pris.

Disse og mange andre nærmtliggende triks, er mine erfaringer. Og dem funker!

Nåja, jeg skal gi deg medhold på temperaturbiten, siden jeg fortalte ut fra egne erfaringer. Det heter seg så at urinen skal ikke ha droppet til under 31 grader celsius innen 4 minutter ved prøvetaking, noe som forteller meg at urinen dropper ganske fort ned i temperatur.

At du får oppvarmet et døgn gammel urin i en sitronsaftflaske innenfor de gitte verdier syntes jeg var drøyt å svelge, men siden jeg ikke har målt temperatur av urin i en slik situasjon, kan jeg ikke akkurat bare avfeie det.

Så hva du generelt sier er at urin som holder romtemperatur, er med hjelp av en sitronsaftflaske enkelt å temperere til en verdi mellom 31-36 grader C? Kun med kroppskontakt?

Javel, deg om det - jeg har som sagt ikke prøvd det, men veit ihvertfall at skal du på et sykehus å ta det, og du får trumfet gjennom at du ønsker å ta prøven aleine, er det ikke rare falla i temperaturen som skal skje, før du blir bedt om å avlegge ny prøve. Holder derimot muligheten åpen for at praksisen er forskjellig fra sted til sted!

Står fortsatt fast på at det må da være enklere å bare avlegge positiv prøve og ta det derfra. Hva er det verste som kan skje da?

Edit:
Mine pirkete argumenteringer er derimot ikke feil, men obs! du glemte å legge ved for de som kunne tenke seg å prøve metoden din.

araknofobia 8. mars 2009 16:41

urinprøve svar
 
jeg har nå tatt urinprøve.. har holdt meg ren ganske lenge.
men jeg lurer på hva alt som står på det arket betyr siden jeg skal bruke den prøven som "bevis" på at jeg har levert rene prøver.
da er det litt greit å vite hva alt betyr så jeg ikke får meg en smell hehe¨

amfetamin,benzo,canabis,etanol og metadon er ikke påvist
men det står jo en hel haug av andre ting der.
som

HB. der var verdiene høyere en det normale. hva er det?
og ALAT, ferritin, ft4 (fritt t4) , tsh

og u-farge narkoscreenening og u-ph narkoscreeneing

nå har jeg skrevet på alt som kom på dokumentet mitt etter prøven.
alt så ut til å være normalt bortsett fra den HB greia. hva er det?
å om noen vet hva alt det andre betyr så hadde det vært greit å vite.

Elefanten 9. mars 2009 17:23

2c-b og urintesting
 
Noen som har erfaring eller kunnskap ang. 2c-b's evne til å gi positivt utslag i standard urintester? Mange steder står det at 2c-b kan gi utslag som amfetamin, noen som kan fortelle noe mer om dette, eller har erfaringer?

Man tar jo gjerne bare 20-50 mg, noe som tilsier kort sporinstid, men vil være sikker.

Sky 9. mars 2009 19:15

Antakelig vil det nok ikke slå ut som amfetamin da stoffet er forskjellig nok fra amfetamin og 2c-b konsumeres i så små mengder. Om det skulle kunne slå ut som amfetamin kan ikke amfetamin spores noe særlig lenger enn 1-4 dager, så jeg vil tro at dette gjelder for 2c-b også. Du har nok ingenting å bekymre deg for =)

araknofobia 9. mars 2009 21:18

ingen som hvet hva den HB greia betyr?

mentalmelt 9. mars 2009 21:25

Uten at jeg vet det med sikkerhet så kan jeg tenke meg at HB står for hemoglobin.

Tåkehuldra 10. mars 2009 01:43

Er det fortsatt mulig å få kjøpt tester på vitusapotek? Den de hadde der jeg var, testet for alt. Og da får jeg utslag uansett, på benzo, siden jeg får valium på resept... Den sier ikke hva som gir utslag. Dyr var den også.
Er testen fra MediShop sikker? Noen som har noen erfaring? Fikk ikke til å linke.

til paranoy:
Sitert fra statens helsetilsyn.
"Rundskrivet med kvalitetskrav retter seg til alle rekvirenter, prøvetakere og analyselaboratorier som er involvert i rusmiddeltesting hvor et positivt analysesvar kan danne grunnlag for iverksetting av alvorlige sanksjoner, dvs.tap av rettigheter som behandlingstilbud, botilbud, foreldrerett, samværsrett,skoletilbud eller arbeidsmulighet."

Siden jeg allerede har nok vanskeligheter med å få det jeg har krav på fra "hjelpeapparatet" ser jeg ingen grunn til å gi dem noe håndfast å bruke mot meg. Har ventet siden mai 07 på psykolog og siden august 08 på rehabiliteringspenger.
De kan med loven i hånd nekte meg både behandling og penger på grunnlag av positiv test.

FitriXs 13. mars 2009 14:07

Når jeg skulle ta urinprøve, så fikk jeg et hint om at jeg burde drikke mye appelsin juice. Det funka for meg etter å ha tatt en 6'er med pot 6 dager før prøven;)

kimmy9gga 16. mars 2009 18:59

Fosterforeldrene mine busta med at de fant en bong på rommet mitt.
De sa at de kanskje skulle ta urinprøve på meg privat er det lovt eller må de ha tillatelse fra politiet for og gjøre det?

paranoy 16. mars 2009 20:15

Hvorfor skulle fosterforeldrene dine ha tillatelse av politiet for å kreve urinprøver av deg?

Er du under 18 år har de full rett til å gjøre det hvis du bor under deres tak, og er du 18 år eller eldre har du rett til å nekte.

De kan ikke tvinge deg, men det kan få konsekvenser. Som for eksempel at du må finne deg et eget sted å bo, så det er vel kanskje en form for tvang, men det har de full rett til å gjøre.

Med mindre du er under en viss alder da, de kan ikke kaste deg ut hvis du er for ung heller. Men da har de rett til å kreve urinprøve av deg uten politiets tillatelse..

G-Baby 19. mars 2009 21:24

Imovane, Truxal og Nosinan
 
Hei. Jeg har bare ett lite spørsmål; Gir Imovane, truxal og nosinan samme utslag på urinprøve? skal nemlig gi urinprøve levere urinprøve hos legen om noen dager, å jeg får Imovane på resept, men får truxal osv av en kompis, så lurte jeg på om det gir samme utslag på urinprøve?! eller slår truxal ut på noe helt annet på urinprøven?
=)

mentalmelt 19. mars 2009 21:31

Dette kan du fint finne ut av selv. Gå inn på felleskatalogen, sjekk opp alle preparatene og se hvilke virkestoffer de inneholder. Hvis de inneholder forskjellige virkestoff så vil de naturligvis også gi forskjellig utslag på en urinprøve.
(Dette er forutsatt at det i det hele tatt testes for disse preparatene i utgangspunktet. De finner bare det de leter etter.)

Alt du trenger å gjøre er å skrive inn navnene på legemidlene i google, og vips, så har du hjulpet deg selv.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 21:31.