' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

monkeyjuice 16. februar 2009 06:09

Sitat:

Sitat av ztaale (Innlegg 1344097)
For å si det sånn, om legen din har gidd deg xanor helt uten vidre i 2 år uten å tenke seg vidre om, bør du angående tenke deg litt om..

Og så eventuelt bytte fastlege...

Hvem er du egentlig til å i det heletatt komme med en sånn kommentar?
Når alt annet er prøvd, så har jeg valget med å leve et liv fylt med angst og depresjoner som er så alvorlige at jeg ikke kan jobbe.
Er i aktiv behandling med de fleste former for ikke-medikamentell behandling, og har vært det i 4-5 år, uten noen særlig virkning.

Legen min er absolutt ikke lett på reseptblokka, men etter at jeg har vært hos x-antall psykiatere, institusjoner, gått gjennom alt som kan prøves av medisiner som ikke er benzo og alternativ behandling så ble jeg anbefalt av lege, psykiater og resten av røkla av hjelpeapparatet mitt at jeg burde prøve benzo, for en kort periode først, selvfølgelig.

Jeg er fult klar over at benzo ikke kurerer en psykologisk lidelse på noen annen måte enn at den tar symptomene.
Derfor er det viktig at dersom man bruker benzoer i lengere tid, så bør man også få annen hjelp til å finne ut av og få hjelp med selve problemet.

Mange blir veldig avhengige av benzoer etter en lengere periode med behandling (særlig med xanor), men jeg har en utrolig høy terskel for å bli psykisk eller fysisk avhengig av disse preparatene.
Legen har selvfølgelig fulgt med på dette meget nøye, og jeg har kuttet tvert med all form for benzo i flere måneder uten å merke noe annet enn at den opprinnelige angsten ikke lenger lindres.

F.eks gikk jeg på 3-6mg xanor om dagen i over et år, legen var da helt sikker på at jeg måtte seponeres sakte for å ikke oppleve abstinenser. Men jeg sa at jeg ville prøve å kutte brått først.
Tok 9mg de to siste ukene før jeg kuttet tvert.
absolutt ingen negative plager med det . (jeg vet at benzo abst. kommer etter en god stund) så jeg brukte ikke på 2 måneder.

Dette sier legen at er ganske uvanlig, men utrolig heldig for min del iom. at jeg har hatt meget liten til ignen effekt av annen behandling.
Han har ingen betenkeligheter med å skrive ut xanor til meg før han fikk nyss i regelen om at dette måtte startes av spes i psykiatri.
Ettersom jeg også er anbefalt å fortsette bruken av Xanor av alle psykiaterene som har behandlet meg (2stk) + fastlege og et par andre leger eg ville ha til å gi meg en 'secound oppinion' ++..

Jeg bruker ikke xanor daglig nå, men periodisk alt ettersom hvordan livssituasjonen og formen i toppen er.

så du som tror at både jeg og legen\helseteamet min er uvitende, late, lette på reseptblokka tar nok skammelig feil.
Det er forksjell på personer skjønner du, og noen kan bruke medikamenter andre ikke kan bruke.
Jeg er ikke noe engangstilfelle, du kan selv google opp en hel haug med studier om meget langvarig benzo \ aplraz behandling som i enkelte tilfeller er både tilrådelig og ansett som det absolutt beste for pasienten.

Grunnen til at jeg og legen min ikke vil bytte preparat er at xanoren (mg depot) virker hele dagen, dersom jeg har en slik dag\periode, mens jeg samtidig har 2mgs som kan deles i 4 og dermed selv dosejustere etter hvordan situasjonen er.
Dette er en av fordelene med xanor fremfor andre benzo. Men kanskje den viktigste er at jeg ikke blir "dopa" og "sløva" ned som jeg gjør av de fleste andre benzo brukt mot angst og dep. som f.eks diazepam (dette blir jeg kort og godt ruset av i den dosen som lindrer angsten min) pg oxazepam (svimmelhet og døsighet).

Jeg ble faktisk ganske sint over kommentaren din.
Hadde du hatt journalen min, og vært noe i nærheten av en person med medisinsk\psykologisk utdannelse så hadde jeg tatt det som et råd.
Men desverre har jeg ikke så mye til overs for folk som slenger ut om hva som er best for andre (SPESIELT når det gjelder noe så induviduelt som sykdom og medisin).
Om du vil gi noen råd, prøv heller å gi dem innbakt i noen spørsmål.
Som f.eks "er du klar over at benzo ikke kurerer angst og dep? vet du at det er avhengighetsskapende (veldig lite for noen, veldig mye for andre)?"

Det mitt råd til deg iallefall :)

Sitat:

Siter:
Originalt skrevet av DeMenT
Roche er en legemiddelprodusent, ikke et legemiddel.
Det vet jeg, men takk for at du påpekte det. Greia det er at det er bare blåvalium det står roche på som virker, ihvertfall av de vi får her i norge. Eller, det er ihvertfall bare de som virker som 10mg valium. Mange av de andre har nok en effekt. Konstanterer at de glir ned på høykant blant folk som ruser seg, mens de som trenger den medisinske virkningen til diazepam ikke er så begeistret. Personlig putter jeg ikke i meg tabletter med asiatiske tegn på o.l. Så blå tabletter merket roche er de eneste ekte blåvaliumene vi ser her oppe. Resten er søppel, mener jeg.
Dette er bare tull. For det første er 10mgs "blåvalium" det med absolutt dårligst effekt av 10mg diazepam piller.
Dette fordi disse er laget i den fjerne østen og kvaliteten er langt fra det den skal være.
Hvite 10mgs diazepam fra f.eks "SLOVAKOFARMA" er 10 ganger bedre. (jeg mener ikke at det er 10 ganger så mye diazepam i dem :).
Det at det står Roche på blåV betyr heller ikke noen verdens ting, jeg har prøvd de aller fleste sortene og jeg må si at jeg blir skuffa omtrent hver gang jeg spiser en blåV med roche imprint.
Er noen blå som det står ARDIN på som fungerer mye bedre, og det som florerer nå er et par forskjellige styrker.
Dem som er like store og tykke som en typisk blåV, men som kun har en delestrek og ingen imprint er definitivt å anbefale fremfor disse falske Roche tablettene. Er også en annen sort som ser veldig ut som den jeg akkurat anbefalte, men disse har masse "specks" altså små prikker i seg, er veldig dårlig pressa og smaker ikke søtt i det heletatt.
Men som sagt, er masse europeiske 10mg valium (disse kommer selvfølgelig på brett

Atter en gang vil jeg be brukere som ikke vet hva de snakker om heller holde munn, det er faktisk ganske alvorlig å gi feil informasjon om medikamenter.

pidget 16. februar 2009 10:36

Hmrf, ser du har quotet meg og dement inn i samme boksen. Tror jeg får spesifisere enda litt til : Blåvalium som står roche på, som kommer fra roche. Helst fra et spansk apotek i brett ja, så vi vet det ikke er forfalskninger. Men har sett lite av falske roche 10 blå. Kanskje tidene har forandret seg. Ardin, de som kalles "HK" (egentlig asiatiske tegn..) og umerkete ville jeg ikke putta i meg. Kanskje fordi jeg er så uvitende..

vima2k 17. februar 2009 21:12

Concerta UTEN å ha diagnosen ritalin
 
Hallo, jeg har et spørsmål ang bruk av Concerta 36mg uten å ha diagnosen ADHD.
Noen som har Peiling på hvilken reaksjon en vil få? og hvor mange tabl en må ta for å få en brukbar reaksjon. :confused:

Skreiv feil på overskriften
mente ADHD

busemann 17. februar 2009 22:32

Er det noe man virkelig bør unngå så er det bråseponering av Alprazolam, eller for den del, hvilket som helst benzodiazepin når man har vært under langtidsbehandling. Noe du i aller høyeste grad har vært når du hadde brukt Xanor kontinuerlig i over tolv måneder, med doser som er langt over hva som blir anbefalt og praktisert til vanlig(i Norge).

At du i det hele tatt velger å bråseponere fra 9mg(!) alprazolam, i samsvar med legen din? - til ingenting virker langt i fra fornuftig, og realistisk å gjennomføre uten de mest alvorligste abstinenssymptomene man får etter kronisk bruk. Psykoser, kramper, insomnia er noen av dem. EN HVER spesialist/fastlege med litt vett mellom ørene ville satt opp en nedtrappingsplan med dosereduksjon hver 3. dag eller tilsvarende og eventuelt byttet ut alprazolam med et langtidsvirkende benzodiazepin. Chlordiazepoxide, clorazepate, diazepam, Ketazolam, Prazepam eller quzepam. Diazepam vil sikkert være å foretrekke pga. tilgjengelighet.

Med den historien din er du det nærmeste man kommer til et medisinsk unikum. Du må uten tvil være den første som har bråseponert fra et daglig inntak av 3-9mg alprazolam uten noen "negative plager" som du selv sier. Har vanskelig for å tro på at du blir tatt seriøst om det er dette du serverer fagpersonell.

kalelis 18. februar 2009 18:26

Spørsmål ang truxal.
 
Jeg leste ett sted tidligere denne uken, at man var usikre på om truxal var ssri. Noe jeg syntes var litt snedig å skrive. Det som er er at jeg husker ikke hvor jeg leste, så nå lurte jeg på om noen hadde svaret. Har litt 2c-e jeg tenkte å benytte meg av til helgen, og da er det ikke så heldig å ha tatt ssri på forhånd.

Har lest i felleskatalogen og står ikke noe om det der, men jeg har lest det ett sted. Så tenkte det var lurt å dobbeltsjekke.

Gitchen 18. februar 2009 18:29

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=72032

kalelis 18. februar 2009 18:32

Er vel der jeg leste det ja.

Deci 19. februar 2009 23:07

Kan jeg spørre: Hvorfor er det uheldig å ha tatt ssri preparater før man tar phenetylaminer? Er det også uheldig å ta slikt før man skal ta psykadelika generelt?

Dodecha 22. februar 2009 13:29

Deci: det kommer an på nøyatkig hvilke SSRI's du tar, noen øker sensitiviteten til psykedelika, mens andre minsker sensitiviteten: http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info4.shtml

Det er ikke mye stoff spesifikt angående fenethylaminer og SSRI's, og jeg vil derfor ha holdt meg unna en slik blanding.

shroombabe 25. februar 2009 16:16

Hei. Bare et lite spm. Fant et brett med largactil 25 mg tabletter her hjemme. Klarer ikke helt å forstå utfra informasjonen her om dette er noe å ruse seg på? Isåfall, hva er doseringen? På forhånd takk.

busemann 25. februar 2009 18:02

Kort svar; nei.

shroombabe 25. februar 2009 21:25

Ok. Takk for svar. Da får jeg heller la dem ligge.

battlecaT 8. mars 2009 20:41

Til alle som har inntatt opiater og opplevde kvalme:

Å legge seg flatt ned gjør mirakler mot kvalme. Hvis du noen gang har opplevde kvalme på opiater er det annerledes enn vanlig kvalme da den er av en mer "light headed" karaktér. Å legge seg ned vil nesten alltid lette på kvalmen på et par minutter, og du kan forsøke å reise deg opp igjen.
- sakset og oversatt fra Erowid


Kanskje du skal legge dette inn i førsteposten din Dodecha? Er jo kjekk informasjon:)

Deci 8. mars 2009 21:10

Spiste et halvt gram råopium en gang. Fikk skikkelige smerter i magen som varte i flere timer, er dette normalt?

Kanskje feil sted å poste dette? Men kom akkurat på denne episoden som skjedde for et par år siden, hadde helt glemt det.

felix_poker 9. mars 2009 00:18

Sitat:

Sitat av Deci (Innlegg 1364353)
Spiste et halvt gram råopium en gang. Fikk skikkelige smerter i magen som varte i flere timer, er dette normalt?

Hvor kom denne opiumen fra? Var den hjemmelaget, kjøpt her i landet eller kjøpt i utlandet?
Hvis dette faktisk var opium ser jeg ingen grunn til at det skulle forårsake magesmerter.
Ubehag, ja, men ikke smerter. Hvis noe annet forårsaket smertene burde opiumen uansett
ha dempet disse, hvilket får meg til å tenke at dette enten ikek var opium i det hele tatt,
eller veldig svak opium.

Deci 9. mars 2009 17:27

Aner ikke hvor den var fra, men kjøpt her i landet var den. Var sånn svart hard/seig guffe som vi brakk av små biter av og rulla til en ball mellom fingra før vi la det i brønnen sammen med hasj.

Skralla1 13. mars 2009 19:54

Har no Pfizer Lyrica 150mg, noen som vet om det er noe og ruse seg på?

busemann 14. mars 2009 21:26

Pregabalin har ingen rusgivende effekt.

Quetzalcoatl 14. mars 2009 23:06

Sitat:

Sitat av Skralla1 (Innlegg 1368218)
Har no Pfizer Lyrica 150mg, noen som vet om det er noe og ruse seg på?

Kan jo nevne at jeg har en venninne som absolutt skulle ruse seg på disse pillene, og fikk ett epilepsi-lignende anfall, og måtte bli hentet med sykebil. Var ikke der selv, så vet ikke nøyaktig hvor mange mg hun spiste, men hørte at de hun fikk de oss spiste betraktelig høyere mengder, i kombinasjon med alkohol, og de opplevde ikke dette. (Anbefaler ikke dette, det er idioti)

Men kan da ikke tro at dette gir noen særlig rus, etter litt lesing på google.

swiins 15. mars 2009 23:26

jeg fikk tak i noen blå valium nå.. hvordan er det å ruse seg på valium? noen forsiktighetsregler? hvordan er det å kombinere med alkohol eller røyking?

xtapolapocetl 15. mars 2009 23:55

Sitat:

Sitat av swiins (Innlegg 1369635)
jeg fikk tak i noen blå valium nå.. hvordan er det å ruse seg på valium? noen forsiktighetsregler? hvordan er det å kombinere med alkohol eller røyking?

Here we go again... :rolleyes: Spis valiumene dine du, og ta det du får. Det er selvsagt aldri anbefalt å blande valium med andre rusmidler, men du vil få en kraftigere rusvirkning dersom du kombinerer valium med alkohol og/eller cannabis.

mytho 16. mars 2009 11:48

lyrica
 
Sitat:

Sitat av Skralla1 (Innlegg 1368218)
Har no Pfizer Lyrica 150mg, noen som vet om det er noe og ruse seg på?

Jeg fikk en morfin-lignende effekt av 300mg Lyrica. En venninne av meg bruker det stadig.

Lurer bare på om betablokkere har en god effekt på abstinenser som kaldsvetting, diare, urolighet osv...

Hm. finner ikke ut av dette surret siden jeg er ny, men det siste der om betablokkere skulle liksom være i et nytt innlegg. Jaja.

paranoy 20. mars 2009 01:41

Risperdal consta og amfetamin
 
Er det noen her som har erfaringer med kombinasjon av risperdal og makka?

Lurte på om risperdal motvirker makka effekten, siden jeg aldri opplever å komme i form på makka lenger. Bruker selv risperdal consta, en depot-injeksjon som jeg tar hver 14. dag. Jeg mistenker for at jeg nettopp har fått en høyere dose av medisinen min, og at dette hindrer makka rusen i å tre frem skikkelig.

Vipper mellom at jeg har blitt bøffa, det er laber kvalitet ute og går og at det er medisinen som har skylden. Vil først og fremst finne ut om det er medisinen før jeg konkluderer med de andre to alternativene.

Noen som har noen erfaringer med risperdal og makka?

Dodecha 20. mars 2009 02:04

Risperdal inneholder Risperidon som er et antipsykotikum som blokkerer dopaminreseptorene, altså amfetaminet vil ikke få påvirke dopaminreseptorene som de ellers ville gjøre (for full fres), det er da klart at rusen ikke vil oppleves som den samme som uten.

Men nå må jeg bare stille spørsmålet, har du virkelig tenkt over konsekvensene av å bruke amfetamin mens du går på medisiner som skal forhindre psykoser, noe amfetamin kan fremskynde?

paranoy 20. mars 2009 03:51

Fullt klar over det, men du skulle bare visst hvilket plager den lindrer mot også. Det er ikke unormalt at de som lider av denne lidelsen bruker spesielt amfetamin til å lindre bivirkninger og noe symptomer med, selvom det muligens er cannabis som benyttes mest til lindring av symptomene. Jeg personlig bruker kun amfetamin, og kun i små doser slik at det passer perfekt til den selvmedisinske effekten. Siden behandlerne vet at jeg ruser meg pga bivirkninger og symptomer, i tillegg til abstinenser og avhengighet, så har de sikkert økt dosen på antipsykotika betraktelig for å forhindre oppblomstring av psykose.

Det medfører til at jeg øker dosene på amfetaminet. Nå har jeg økt såpass at jeg ikke tør mer, fordi en psykose da kan blomstre opp. Derfor jeg tenkte å få bekreftet mistanken min om at risperdal motvirker amfetamin-rusen, til tross for at effektene er der. Rusen er i og for seg ikke så farlig, ellers hadde jeg ikke fortsatt med å kjøpe det. Faren ligger i om jeg blir bøffa, og siden rusen er så nedsatt vet jeg ikke hundre prosent om det er dårlig kvalitet eller ikke. Andre sier jo det er bra, og noen ganger er det vanskelig å tru på hvis en ikke merker rus.

Jeg er fullt klar over farene, men tragisk nok er jeg ikke smart nok til å følge den rette veien. Egentlig har jeg brukt opp det jeg har av krefter, og trenger en hvilepause fra all lidelse og plager for en lang stund. Dessverre står jeg ikke fritt til å velge det, ellers hadde jeg nok kutta ut med amfetaminet - risikoen er tross alt ikke verd det i lengden. Nå bekreftet du det jeg frykta antar jeg, og det er litt kjip når en først tar amfetamin, at en ikke kan nyte rusen samtidig. Hadde ikke det vært for den lindrende effekten hadde jeg hatt følelsen av å sløst bort mye penger, gitt.

swiins 21. mars 2009 18:42

i går var jeg ganske full og heiv i meg 3 pinex forte... i dag føler jeg meg litt svimmel, edgy og litt nervøs på en måte. jeg er litt tung i hodet og virker litt småfjern og borte, ikke fyllesyke.
er dette "normalt"? har jeg tatt noen som helst "skade" av dette?

Zendelum 21. mars 2009 18:49

Sitat:

Sitat av swiins (Innlegg 1373546)
i går var jeg ganske full og heiv i meg 3 pinex forte... i dag føler jeg meg litt svimmel, edgy og litt nervøs på en måte. jeg er litt tung i hodet og virker litt småfjern og borte, ikke fyllesyke.
er dette "normalt"? har jeg tatt noen som helst "skade" av dette?

Nå er jeg overhodet ingen ekspert på slikt, men vil ganske sikkert si at du ikke har eller vil ta skade av 3 pinex forte. Skal betydelig mer til for å få noen skadevirkning.

Så du burde være safe ^^

Drøggs 21. mars 2009 19:18

Blå valium skal egentlig være 10mg diazepam, men ofte holder de ikke hva de lover hvis de er pirat-produserte i India/asia. Og rusen er bare mildt sløvende, ganske kjedelig. Kanskje med en litt aktiviserende effekt ved større doser som for andre, liknende medikamenter, men jeg har sjelden kommet over gode blå-valium. Ikke bra å kombinere med alkohol, det er sikkert. Jeg blacka ut etter et par drinker en gang da jeg var på blå-valium. Ligg unna alkohol helt for sikkerhets skyld. (Men der svarte jeg visst på et litt gammelt innlegg....sprøtt. :)

funky3 22. mars 2009 03:20

Sitat:

Sitat av swiins (Innlegg 1373546)
i går var jeg ganske full og heiv i meg 3 pinex forte... i dag føler jeg meg litt svimmel, edgy og litt nervøs på en måte. jeg er litt tung i hodet og virker litt småfjern og borte, ikke fyllesyke.
er dette "normalt"? har jeg tatt noen som helst "skade" av dette?

korriger meg hvis jeg tar feil, men pinex forte er omtrent det samme som paralgin forte?

http://www.felleskatalogen.no/felles...ifa_84027.html

http://www.felleskatalogen.no/felles...vis_84065.html

Kebbab 23. mars 2009 14:37

Imovane
 
Sliter endel med angst og bruker imovane for komme gjennom dagene,,,
Dette fungerer helt fint,, tar en 7,5 mg om morran,, og en ved lunsj,,får litt mer energi og angsten forsvinner for noen timer. Problemet er legen skriver ut 1stk 7,5mg per dag og trur jeg bruker de til insovningg da jeg sier jeg har søvnvansker.
Så lurte på legge korta på bordet og si jeg bruker de som angsdempende og trenger doble resepten.
Er redd legen skal slutte skrive ut mer piller til meg og heller få lykkepiller og ting som ikke funker på meg

Så lurte på om noen på forumet har fått skrivd ut imovane til angsberoligene og ikke bare til søvnproblemer? takker for svar,,,

mercen 26. mars 2009 23:45

Mogadon (Nitrazepam)

Fikk de av legen igår, for eg sliter sånn med søvnen

Noe fart i disse?

Håper de funker OK sammen med -durogesic smerteplasteret mitt....!

halla 27. mars 2009 00:31

Du kan absolutt bli veldig ruset på de men pass på doseringen...

mercen 27. mars 2009 14:34

Hva tenker du på?
Farlig med for mye??....

Deci 27. mars 2009 15:14

Du kan ende opp med å bli midlertidig psykopat, våkne opp en dag eller to etterpå å høre at du har drept ungen til naboen. Kanskje et ekstremt tilfelle, men absolutt mulig. Derfor bør du ikke ta for mange.

masterman 4. april 2009 05:49

tramadol hexal 50mg
 
hei.... har noe tramadol liggende, lurte på om det er mulig og få litt effekt ut av dem? Er i pulverform så tenkte og prøve å snorte 3piller(150mg) elns... blir det noe merkbar effekt av det tru? har ikke knaska noe spess med piller så trenger nok ikke allverden.

offtopic: klarte og rote meg inn på freakforum.com:P var vist en litt snuske side det ja:D

ZeReX 4. april 2009 07:04

Tramadol er vel noe smertestillende? Fikk det når jeg fikk brudd i ryggen, knasket tabeletter(kapsler) som en helt, men fikk ikke noe "effekt", verken smertestillende effekt eller noe annet.. Gikk nok endel tabbiser på det meste, for å prøve å komme seg opp av sofaen :)

Er vel sånne kapsler du har? er pulver inni.. men vet ikke om det er noe annet å snorte de..,

Velkommen til Freakforum---

bare_meg81 4. april 2009 07:25

Det er smertestillende. gir ruseffekt. Spørs jo hvor mange du har. Uansett er det MORFIN. Men ikke så sterkt som Dolkontin.
Warning Warning! forstoppelse, om det kommer no i det hele tatt, så kan det betegnes som klinkekuler. Ikke matlyst, dermed ikke energi. Du kan med andre ord få en sinnsyk ne'tur . Spar to stk på i boksen du gjerne sparer mynter på, i gangen el.l.

Så skulle du hatt et par rivotril etter det, er det bare ett pluss

Benj;)

pidget 4. april 2009 09:01

Tramadol Inneholder ikke morfin. Preperatet er syntetisk med en helt annen kjemisk oppbygning enn opiatene vi kan sammenligne effektene med. Tramadol har en mye lavere virkningsgrad enn morfin og døgndoser ligger på mellom 50 og 400mg, maks døgndose er satt til 400mg. Dolcontin derimot inneholder morfinsulfat, for kraftige smerter, gies bl.a til kreftpasienter.

Om du får noen effekt av å spise de for morroskyld ? Det gjør du sikkert, men pass på doseringene.

Foruten bivirkninger som kvalme, spye, svetting og forstoppelse er det og meldt om eplepsilignende anfall ved inntak av større enkeltdoser - 700mg kan være nok/for mye. Du skal og være obs om du går på SSRI medikament (lykkepiller) trisykliske antideppresive eller har/har hatt epilepsi. Da øker risikoen for at et par andre livstruende symptomer kan oppstå.

Personlig så hadde jeg nok heller tatt meg et par pils eller en tur på kino :rolleyes:

bare_meg81 4. april 2009 09:12

Sitat:

Sitat av bare_meg81 (Innlegg 1383689)
Det er smertestillende. gir ruseffekt. Spørs jo hvor mange du har. Uansett er det MORFIN. Men ikke så sterkt som Dolkontin.
Warning Warning! forstoppelse, om det kommer no i det hele tatt, så kan det betegnes som klinkekuler. Ikke matlyst, dermed ikke energi. Du kan med andre ord få en sinnsyk ne'tur . Spar to stk på i boksen du gjerne sparer mynter på, i gangen el.l.

Så skulle du hatt et par rivotril etter det, er det bare ett pluss

Benj;)

Sorry, rettelse, det blir feil å si morfin. Men det er morfinpreperat. Et såkalt svakere opioidanalgetikum; Kodein, et skikkelig apedop, virkestoffet i paralgin forte, bare lenger virkningstid.:cool:

pidget 4. april 2009 09:26

Molekylstrukturen ligner ikke noe særlig i på kodein heller, kodein er et morfinderivat .Tramadol en opiod-agonist om man skal være helt spesifikk. Har funksjoner som ligger tett opptil opiatene, men sies å være mindre vanedannende og hjelper ikke morfinabstinenser f.eks. Tramadol er derimot ca. like kraftig som kodein i forholdetet mot morfin, som går for å være omtrent 10 ganger kraftigere ved smertelindring osv. Nok off-topic ;)

ninjatriks 4. april 2009 09:57

masterman:

Tramadol går helt fint å snorte. Er bare å åpne kapslene så er det pulver inn dem.

Når du bare har 3 kapsler tilgjengelig så ville jeg snorta de. Har gjort dette mange ganger selv.

Sitat:

Sitat av bare_meg81 (Innlegg 1383689)
Det er smertestillende. gir ruseffekt. Spørs jo hvor mange du har. Uansett er det MORFIN. Men ikke så sterkt som Dolkontin.
Warning Warning! forstoppelse, om det kommer no i det hele tatt, så kan det betegnes som klinkekuler. Ikke matlyst, dermed ikke energi. Du kan med andre ord få en sinnsyk ne'tur . Spar to stk på i boksen du gjerne sparer mynter på, i gangen el.l.

Så skulle du hatt et par rivotril etter det, er det bare ett pluss

Benj;)

Hva er det du babler om? Selv har jeg tatt opptil 20 stk tramadol i slengen, aldri merka noe annet enn litt kløe. Ingen nedtur, ingen abstinenser, ingen forstoppelse, ingen problemer med matlyst.

Tramadol er ikke morfin.

Crazy_Bitch 4. april 2009 11:09

Jeg mener at over 1200 mg så kjenner du det greit egentlig, jeg får helt sinnsyk kløe og blir veldig veldig sløv/rar. Kvalme og spye skjer nesten alltid helt plutselig å det suger med dem egentlig.. men det kan jo hende jeg tåler veldig lite elns, men jeg syns de funker greit...

pidget 4. april 2009 11:31

Herre for noen doseringer da ! Ikke for å komme med pekefingen, men fra wikipedia :

"Seizures have been reported in humans receiving excessive single oral doses (700 mg) or large intravenous doses (300 mg). An Australian study found that of 97 confirmed new-onset seizures, eight were associated with Tramadol, and that in the authors' First Seizure Clinic, "Tramadol is the most frequently suspected cause of provoked seizures"

Synes faktisk det hørtes mindre behagelig ut, har sett et par tilfeller som har pådratt seg epilepsi, overhengende sannsynlig ved hjelp av mengder medikamenter over tid. Kjedelige greier.

ninjatriks 4. april 2009 12:49

Sitat:

Sitat av Crazy_Bitch (Innlegg 1383725)
Jeg mener at over 1200 mg så kjenner du det greit egentlig, jeg får helt sinnsyk kløe og blir veldig veldig sløv/rar. Kvalme og spye skjer nesten alltid helt plutselig å det suger med dem egentlig.. men det kan jo hende jeg tåler veldig lite elns, men jeg syns de funker greit...

Kløe løses lett med litt antihistaminer som f.eks. Zyrtec. Antihistaminer hindrer også kvalme/oppkast.

Jeg har aldri spydd eller fått kramper/anfall på Tramadol.

Dodecha 4. april 2009 16:04

ninjatriks: Men så er jo folk forskjellige. Bare for det at du ikke har opplevd bivirkninger betyr ikke at andre ikke vil oppleve de. Du bør være forsiktig med å bastant påstå at bivirkninger ikke eksisterer på et så dårlig grunnlag.

paranoy 5. april 2009 07:20

Tar jeg ikke helt feil, er faren betydelig større for en toksisk overdose hvis tramadol tas med samtidig inntak av alkohol. Tramadol kan være livsfarlig ved samtidig inntak av sentralstimulerende stoffer som amfetamin og kokain. Tramadol bør tas som foreskrevet på grunn av en rekke kontraindikasjoner som jeg er for lat til å sjekke opp for øyeblikket. Overdoser har vel forekommet, hvis ikke hukommelsen også her spiller meg et puss. Mente faktisk det var på dette forumet jeg leste om et slikt tilfelle. Eller kilde til et slikt tilfelle.

"Håkon" 9. april 2009 04:21

Hvordan bytte fra Ritalin til Dexedrin?
 
Er voksen mann med ad/hd diagnose. Er under psykiatrisk behandling og får 80mg Ritalin pr dag. De fungerer bra. Lever stabilt og studerer til ingeniør. Har allikevel lyst til å bytte til Dexedrin/Adderall for å få sterkere effekt.

- Kan skal eg si til psykiatriker for å lov til å bytte fra Ritalin til Dexedrin/Adderall?

- Hvordan er Dexedrin i forhold til Ritalin til medisinsk bruk og rus? :)

Paddehatt 10. april 2009 00:03

Sitat:

Sitat av "Håkon" (Innlegg 1386477)
Er voksen mann med ad/hd diagnose. Er under psykiatrisk behandling og får 80mg Ritalin pr dag. De fungerer bra. Lever stabilt og studerer til ingeniør. Har allikevel lyst til å bytte til Dexedrin/Adderall for å få sterkere effekt.

- Kan skal eg si til psykiatriker for å lov til å bytte fra Ritalin til Dexedrin/Adderall?

- Hvordan er Dexedrin i forhold til Ritalin til medisinsk bruk og rus? :)

Hei.

Kravet for å bytte fra Ritalin til Dexedrine\Metamina er at Ritalin enten ikke har tilstrekkelig virkning eller gir uønskede bivirkninger.

Hovedårsaken til at Dexedrine er et annetvalg er at faren for misbruk er mye større, vil tro prisen har litt å si også.

meimei 11. april 2009 03:10

spørsmål om ritalin.. terapeutisk dose:)
 
Hei:)

hver gang jeg googler ritalin og no så kommer de sidene her opp,og jeg har ikke fått nosærlig hjelp ellers på nettet, så jeg spør dere, som åpenbart har mer peil når det gjelder " grenseverdiene " og sånn.

jeg driver å tester ritalin mot adhd ( add, ikke veldig hyperaktiv) , og får ikke det jeg har fått skrivd ut i opptrappingsplanen til å funke.
nå tar jeg 25 mg i enkeltdose om morran og rundt 15 etterpå. jeg kjenner ingenting i det hele tatt,bortsett fra at jeg kanskje ble litt tørst eller tørr imunnen ved et tilfelle.. ellers kunne jeg like gjerne spist sukkerpiller.

tror jeg hadde effekt en gang, ganske sikker på det, ble skikkelig konsentrert og ordna i kanskje en time med 25mg.neste dag funka det ikke igjen. har tatt 30 enkeltdose og men det ga ikkeno effekt.

så nå lurer jeg på om dere synes jeg bare burde fortsette å trappe opp sånn 5mg om gangen..ok, det høres sikkert skikkelig overforsiktig og kjedelig ut for en del av dere, men altså til jeg får effekt eller bivirkninger,jeg er ikke hypp på å rusemeg på det her, og ikkehypp på å få no plutselig kjipe bivirkninger heller.

så det jeg lurer på, til dere som har tatt ritalin ( ikke depotpreparatet) er altså:

jeg veier ca 75kg.. når ville jeg ha fått no rus av ritalin tror dere. ( så jeg stopper før det)
( en kompis sa han kjente 40mg ganske bra, og han er endel større enn meg... synes det er rart det ikke har noe effekt, har fått no tanker omat det er placebo;) )

og hvordan kjennes rusen ut?

hvilke mentale og fysiske bivirkninger får man ( har lest i felleskatalogen, men hva kommer gjerne først, og hvordan er mentale bivirkninger ( altså kjipe ting)?

og så lurer jeg på det med dexeedrin , hvis ritalin viser seg å være bomtur, kan man få det av legen på blå resept i norge?

og så en ting til; jeg drikker ikke , og har ikke gjort det på noen år. det er vel ikke så sannsynlig, men kan det hende at levern min bare er så sinnsykt rå og ubrukt at den bare eter opp alt virkestoffet? altså: generelt, merker man veldig godt om levern fungerer bra , sånn at man må ha høyere doser?

takk for hjelpa:)

glemte noe: glemte også"å spørre om dere tror det kan hende at jeg bare tar for store doser?

altså: er det sånn at for liten dose gir ingen effekt, riktig ( og ganske akkurat riktig ) gir effekt og for stor gir rus eller bivirkninger,eller kan kan også bare gå tilbake til ingen effekt og fremdeles ingen bivirkninger når man går fra riktig dose til for stor dose?

xtapolapocetl 11. april 2009 12:22

Skal du bruke ritalin vil jeg anbefale deg å få det foreskrevet av din lege, og følge de fastsatte doseringene. Ja, det er mulig å ta for mye, og da vil det ikke virke etter sin hensikt. Eventuelle bivirkninger kan variere mye. Ritalin er ikke noe særlig å ruse seg på.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 19:31.