' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

busemann 11. november 2008 17:08

Alle kombinasjoner med heroin og substanser som virker potensierende på GABA-erg nevrotransmisjon som etanol, benzodiazepiner og barbiturater kan være potensielt farlig pga. synergismen som oppstår og respiratordepresjon.

Er ikke uvanlig at opiat/opioid-missbrukere blander flunitrazepam eller andre potente benzodiazepiner i samme skudd for bedre effekt så skjønner ikke hvorfor du reagerer så sterkt på det. Er man der i mot ny med I.V. eller stoffet bør man holde seg unna. Heroin er meget potent og renhetsgraden varierer, så med eller uten erfaring blir det uansett vanskelig å dosere.

Når det er sagt, så skjer de i fleste overdosedødsfall med heroin i kombinasjon med ett eller flere av de stoffene nevnt ovenfor.

falseawakening 16. november 2008 17:06

oxazepam
 
skreiv inn dette for etøyeblikk siden og det blei sletta. så la meg omformulere meg litt:

spiste 6 mg sobril igår, og ingenting spess skjedde annet enn at jeg sovna (tok det før jeg la meg). hvor mye er det farlig å ta og hva kan evt. skje. hørt at det er praktisk talt umulig å ta overdose på benzo, men hva er farene ved å bruke det i "store doser" (rusdoser) men skjelden. er 60 mg oxazepam en stor dose for en liten kar?

håper dette ikke blir sletta.

appel 16. november 2008 17:33

Du kan lese om bivirkninger, overdosering og egentlig det meste på felleskatalogen. Sobril er svake piller, hvis du skal ruse deg på pillene så er ikke 60 mg for stor iallfall. Det er vanskelig for meg og alle andre og si hva som er stor dose for deg, men jeg tipper du blir passe rusa av 60 mg. Kan tenke meg at ca 3 sobril tilsvarer en blåvalium. Hvis du har tilgang på hasj så er det deilig og ha ved siden av, da trenger du ikke like mange piller heller.. Du burde vel kanskje begynne på 30 mg og se ann formen, og justere, spise flere hvis du har lyst. Det er jo kjekt og ikke bli heeelt kake hehe.

Det er langt fra umulig og ta overdose på benzo, tror vel kanskje det er det flest folk dør på overdose av. Grunnen til det er at det ofte blir blandet med andre rusmidler. Og det som er med piller er at når man først har spist noen så spiser man de andre som drops, siden mange av funker som angstdempene driter man bare i det. 'Det skjer jo ingenting, blir bare fett, jeg dør jo ikke!' ikke sant..

piff clinton 17. november 2008 20:58

pinex forte har 30 mg codeine og 500 mg paracetamol.


hvordan få max effekt? hvor mange tabletter må til?
burde jeg ekstratere?

kakeflekk 18. november 2008 15:18

http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml
Du burde ekstrahere, paracetamol er ikke særlig godt for leveren din i store doser.

piff clinton 18. november 2008 15:29

Sitat:

Sitat av kakeflekk (Innlegg 1271907)
http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml
Du burde ekstrahere, paracetamol er ikke særlig godt for leveren din i store doser.


k takk,
hvor mange sånn ca burde jeg ta?

også skader det med roaccatune?

kakeflekk 18. november 2008 15:34

Jeg ekstrakterte ca 5 Paralgin forte (30mg kodein og 400mg paracetamol) og fikk ingen effekt bortsett fra litt kløe (veier ca 70kg)... Godt mulig jeg gjorde noe feil, men fulgte prosessen på den lenken i alle fall. Ellers er det vel mange erfaringer på erowid, du kan jo lese der for en pekepinn på dosering.

piff clinton 18. november 2008 16:45

Sitat:

Sitat av kakeflekk (Innlegg 1271920)
Jeg ekstrakterte ca 5 Paralgin forte (30mg kodein og 400mg paracetamol) og fikk ingen effekt bortsett fra litt kløe (veier ca 70kg)... Godt mulig jeg gjorde noe feil, men fulgte prosessen på den lenken i alle fall. Ellers er det vel mange erfaringer på erowid, du kan jo lese der for en pekepinn på dosering.

hmm, tok 4 pinex forte for en stund siden, kjente ingenting, ekstraherte også... .

knott 19. november 2008 01:59

Noen som har prøvd lyrica?
 
Hvordan var det? Og hvilken dosering bør man ligge på, samt hvor lenge varer den?

piff clinton 19. november 2008 15:26

noen som vet om roaccutane + codeine kan gå galt?

hasjroyker 24. november 2008 20:31

Sitat:

Sitat av knott (Innlegg 1272259)
Hvordan var det? Og hvilken dosering bør man ligge på, samt hvor lenge varer den?

jeg liker de veldig godt. får en veldig euforisk og avslappet følelse og hvis man spiser nok merker man hallislignende symptomer. har tilgang til de sterkeste, 300 mg, og spiser opp til 4 stykk for å ruse meg. rusen slår inn etter ca en time og varer fra 4 til 8 timer. minner om en krysning av mdma og ghb bare i mildere form. Veldig fascinerende pille. Har spist mye rart og kan anbefale disse veldig sterkt.

Sandersen 26. november 2008 23:21

Hva er det slags tabletter?
 
1 Vedlegg
Noen som hvet hva noen små blå umerkedet tabletter kan være de er runde.. Noen siere det ER xaNAX MEN DI SKAL JO VÆRE MERKET..

halla 26. november 2008 23:25

Det er alprazolam 1 mg laget av galenica i Serbia.(AKA generic xanax)

http://www.pharmer.org/node/4421

Har ett par sånne selv, og de funker bra.

Sandersen 26. november 2008 23:29

Sitat:

Sitat av halla (Innlegg 1276937)
Det er alprazolam 1 mg laget av galenica i Serbia.(AKA generic xanax)

http://www.pharmer.org/node/4421

Har ett par sånne selv, og de funker bra.

Takker for svaret
hva er virke stoffet her samme som xanax og rivotril eller hva er i disse

Sitat:

Sitat av piff clinton (Innlegg 1272486)
noen som vet om roaccutane + codeine kan gå galt?

ja du kan bli dehydrert

Dodecha 28. november 2008 22:19

Sandersen: Alprozalam og Clonazepam

Tips til deg i fremtiden:
Gå til wikipedia, skriv inn legemiddelnavnet og vips har du hele ingredienslisten, historien og mye annen nyttig info.

nFF er et diskusjonssted, og det blir ikke mye diskusjon av enkle spørsmål som tar deg 1 sekund å google.

Fudge 29. november 2008 01:15

jeg tenkte å bruke denne tråden på samme måte som xtc-tråden; hvilke benzo'er er trygt å kjøpe på gata per dags dato?

halla 30. november 2008 01:33

Det er vel ikke mer eller mindre "tygt" enn før, med unntak av falske grønne rohypnol som inneholder skopolamin som sikkert fortsatt er i sirkulasjon

aouch 3. desember 2008 00:43

oxycontin
 
Jeeg lurer på om noen vet hvor mye morfin en 40mg oxycontin inneholder ?
Var inne på felleskatalogen og glodde men skjønner ikke helt ut av det..

Lurer også på om noen har noen erfaring med og spise disse ?
Form osv. :D

mentalmelt 3. desember 2008 00:46

En 40 mg Oxycontin inneholder 35,9 mg oksykodon. Ikke morfin.

aouch 3. desember 2008 00:49

Iiiikke morfin ?
Var sikker på dette var morfin?
Hva er oksykodon da ? :|

somnium 3. desember 2008 00:54

fra WikiPedia

Sitat:

Oksykodon, C18H21NO4, er et opiat nært i slekt med morfin og heroin. Det er kraftig smertestillende, og er brukt som virkemiddel i legemiddelet OxyContin.

aouch 3. desember 2008 01:24

Ok, takk.

Om noen har erfaringer med de hadde jeg satt pris på svar om det også.
F.eks hvordan de er med røyking, alkohol osv.
Og om det går fint og dele de fordi det står så mye forskjelig.

Takk.

angstsamler 4. desember 2008 09:15

sniffe sobril for rask virkning?
 
er det mulig å sniffe/snorte sobril for rask virkning? ikke for å bli rusa, men for å roe nervene raskt før for eksempel sosiale situasjoner.

policeboy 4. desember 2008 09:19

Nei, har prøvd, men det ble ihvertfall ikke mer virkning enn vanlig. De er beregnet på fordøyelsessystemet, og funker nok best på den måten.

angstsamler 4. desember 2008 09:23

men kommer virkningen raskere enn vanlig?

policeboy 4. desember 2008 09:30

eh, nei... dessverre... eneste måten å få raskere virkning på dette er nok å administrere rett i blodbanen, men da må du ha sånn spesiell sykehus-greier som er beregnet på formålet (flytende)

men man vet jo som regel når man skal være sosial, så de 20-30 minuttene det tar er vel ikke for lenge? hvorfor er det så viktig med hurtighet?

dessuten, så kan du jo bare prøve selv, det er sannsynligvis helt ufarlig

Boo-Boo 4. desember 2008 17:01

Lyrica...?
 
Jeg har nå fått tilbud om å kjøpe 2 brett av disse pillene/nøttene eller hva du skal kalle de. Det er visstnok 15 piller der.

Det jeg lurer på er hvordan disse virker. Hvilke effekter/bieffekter får man?

Og jeg har hørt at det skal være veldig dyrt. Men jeg har nå fått tilbud om å kjøpe disse 15 pillene for 600kr. Er dette en grei pris? Er det verdt det liksom?

Takker. :)

7kr8 4. desember 2008 17:59

http://www.drugs.com/lyrica.html

tviler på de er noe og ruse seg på da,vist det var det du hadde tenkt.
kan hende jeg tar feil.

kan vere ganske lurt og lese gjennom dette også:)http://coloradosprings.injuryboard.c...oogleid=211650

Eyeamare 4. desember 2008 18:02

Har spist disse selv, de har en fin effekt ;) men 600,- synes jeg
var overkill for 15 stk

Boo-Boo 4. desember 2008 18:09

Sitat:

Sitat av Eyeamare (Innlegg 1282355)
Har spist disse selv, de har en fin effekt ;) men 600,- synes jeg
var overkill for 15 stk

Hvor mange er det man trenger for å få en noenlunde god rus da? :p
Og ja, det var for ruseffekten jeg hadde tenkt å spise dem for.

Og hva mener du egentlig med "fin effekt"? Hvordan rus får man? Er det sånn hyper speed liknende rus? Eller avslappende hasj likenende rus? :)

Takker for linker også. :)

7kr8 4. desember 2008 18:11

Sitat:

Sitat av Eyeamare (Innlegg 1282355)
Har spist disse selv, de har en fin effekt ;) men 600,- synes jeg
var overkill for 15 stk

så det går ann å ruse seg på epelepsi medisin?
lærer noe nytt hver dag;)

men utifra linkene jeg postet virker det som de har noen syke bi efekter da.:(

ToreTust 4. desember 2008 18:25

tok 3 stk en gang og fikk en behaglig avslappende rus med latterkick å massegøyt... kan anbefales på et nachspiel;)

sunnymatika 4. desember 2008 19:20

Ei jeg veit av plaprer hele tia om hvor rusa hun alltid er, på såkalte rennie-piller. Aldri hørt om.De er firkanta og så står det rennie på dem, for alt jeg veit er hun bare ute etter oppmerksomhet. Men anyways, kan noen hjelpe meg på vei?
=)

mentalmelt 4. desember 2008 19:31

Det er vel bare noen tyggetabletter med mintsmak som hjelper mot gass i magen så vidt jeg kan se.

Dodecha 4. desember 2008 19:53

Sitat:

Sitat av sunnymatika (Innlegg 1282462)
Ei jeg veit av plaprer hele tia om hvor rusa hun alltid er, på såkalte rennie-piller. Aldri hørt om.De er firkanta og så står det rennie på dem, for alt jeg veit er hun bare ute etter oppmerksomhet. Men anyways, kan noen hjelpe meg på vei?
=)

Pillene har ingen rusgivende virkning i det hele tatt, de er som sagt: Piller mot fordøyelsesproblemer og halsbrann som markedsføres i UK,

Eyeamare 4. desember 2008 20:26

Sitat:

Sitat av Boo-Boo (Innlegg 1282359)
Hvor mange er det man trenger for å få en noenlunde god rus da? :p
Og ja, det var for ruseffekten jeg hadde tenkt å spise dem for.

Og hva mener du egentlig med "fin effekt"? Hvordan rus får man? Er det sånn hyper speed liknende rus? Eller avslappende hasj likenende rus? :)

Takker for linker også. :)

Hvordan rusen er, den er god, ikke speedy, ikke hasjy,
bare veldig nice.
Har ikke opplevd noe bivirkninger på dem
de gangene jeg har spist dem.
Jeg veier ikke så mye så en i slengen holder til god effekt
for min del, dette blir jo veldig individuelt.
Begynn med en, å se hvordan formen blir ;)

En kompis av meg fikk dette etter en operasjon i ankelen
etter en basehoppe ulykke, det var det eneste som tok de
værste smertene hans da mye av nærvebanene i foten hadde fått
igjennomgå etter operasjonen med mange bolter og skruer her å der.

Det er ikke BARE regnet som Epilepsi medesin, den har flere bruksområder enn
dette.

sunnymatika 4. desember 2008 22:31

Sitat:

Sitat av Dodecha (Innlegg 1282500)
Pillene har ingen rusgivende virkning i det hele tatt, de er som sagt: Piller mot fordøyelsesproblemer og halsbrann som markedsføres i UK,

Ikke rart jeg ikke fant noe da jeg søkte på dem her..Lavmål. Skjønner ikke at folk ikke har bedre å gjøre enn å gå rundt å late som dem er rusa. Er jo ingen som faktisk ønsker å gå rundt og MISSbruke hverken piller eller andre narkotikum..Jeje, gjett om hu får høre det neste gang jeg treffer på'a da.

aouch 5. desember 2008 15:55

Hei, Noen som kan gi meg litt info om hvordan det er og spise sobriler sammen med alkohol ?

Deci 5. desember 2008 16:19

Alkohol forsterker virkningen av Sobril og omvendt. Ikke spis mange hvis du ikke vil våkne opp dagen etter uten å vite hva faen du drev med i går. Jeg mener det, spiste 20 sobril en gang, ja 20stk, sammen med mengder alkohol. Jeg våknet opp på et totalt ukjent sted med sprukket leppe og en knekt fortann. Fikk vite at jeg hadde stått og klasket en kar i bakhuet helt til han slo meg ned.

Quetzalcoatl 5. desember 2008 16:21

Cosylan - Bivirkninger
 
Kvalme og diaré - er dette vanlige bivirkninger av cosylan? Jeg bruker ikke cosylan for og ruse meg, bruker det mot vond hals. 10ml 3-4ganger om dagen.

Dodecha 5. desember 2008 16:42

Sitat:

Sitat av puffman (Innlegg 1282980)
Kvalme og diaré - er dette vanlige bivirkninger av cosylan? Jeg bruker ikke cosylan for og ruse meg, bruker det mot vond hals. 10ml 3-4ganger om dagen.


Ikke nevnt i listen over bivirkninger på felleskatalogen (som er sedativ effekt, galleveisdyskinesier, og utslett/kløe).

Oppsøk legen din om det vedvarer.

Quetzalcoatl 5. desember 2008 21:00

Sitat:

Sitat av Dodecha (Innlegg 1282990)
Ikke nevnt i listen over bivirkninger på felleskatalogen (som er sedativ effekt, galleveisdyskinesier, og utslett/kløe).

Oppsøk legen din om det vedvarer.

Jeg sjekka bivirkninger på lappen også, og det står ikke nevnt noe annet enn det du sier heller. Det kan jo godt hende det har noe med at jeg har feber og influensa. Tenkte bare og spørre her om noen har erfart lignende før, selv om legen er riktig plass og gå. Sorry for den...

Raoul 16. desember 2008 18:37

Lurer på en ting her, hva funker best av 25mg Sobril og 5mg Valium?

Quetzalcoatl 17. desember 2008 02:42

Funker best? Til og ruse deg på? De har to forskjellige virkestoffer. Valium har Diazepam, og Sobril Oksazepam. Hvis du tenker for og ruse deg, så er det vell ikke noe fasitsvar på det. Kommer vell helt an på hvordan av de type rusene du liker best. Jeg vil tro 5mg Valium vil gi deg sløvere/kraftigere "rus" enn 25mg Sobril.

Eyeamare 18. desember 2008 11:02

Er det noen som vet hvor lang virketiden på Xanor 1mg er?
Hvis jeg spiser en på morgenen, vil den da kunne virke mot
angst/nerver senere på ettermidagen/kvelden?

busemann 19. desember 2008 18:28

Alprazolam er et kortidsvirkende benzodiazepin, og så fremt vi ikke snakker om depot formuleringen til Xanor så halveringstiden kort, ca 14 timer og dermed vil kosentrasjonen av alprazolam(inkl. metabolittene) være for lav til å gi noen merkbar effekt så mange timer etter dosering. CYP3A4-hemmere som grapefruktjuice kan øke halveringstiden betraktelig.

Attrakt 23. desember 2008 14:22

Fundering på min debut med ritalin.
 
Siden jeg ikke har fått svar på en annen tråd der det sto om Ritalin så åpner jeg en ny:)

Prøvde min første tablett med et ulovlig preparat hos en kompis med ADHD. For han så er det selvsagt beroligende, men for meg så merket jeg ikke så mye mer enn at jeg ble mer snakkesalig enn vanlig. Var litt rusa på alkohol i tillegg, men følte litt at alle bekymringer på en måte ble borte og at jeg jabba og prata som en foss, la ut i det vide og breie om alle sorger, bekymringer og gleder. Har aldri vært så snakkesalig før.:)

Det sto skrevet på en annen tråd at man ble deprimert, sløv og slapp samme dag eller dagen derpå av Ritalin, men det merket ikke jeg noe til har følt meg helt pigg både igår og idag. Handla gaver og stått i, stoppa å prata med folk jeg kjenner og følt meg normal.:confused:

Var bare en tablett jeg tok, den inneholdt ca 10 mg tror jeg. Er ikke ute etter å ruse meg på den, men er interessert i effekten.
Har noen spørsmål:
Kan det være at jeg har en eller annen form for diagnose som denne hjelper på?
en tablett iblant er vel for lite til å være farlig eller avhengighetsskapende?
Har slitt litt med sosial angst og vært redd for å kontakte jenter og være sosial på byen. Kan det være at den får motsatt virkning på hvordan jeg er til vanlig?
Hvor lenge vil effekten vare?
Er for gammel til å gidde å bruke den i enhver sammenheng, men tenkte å bruke den som et hjelpemiddel til å bli bedre sosialt og komme over kneika.
Ble kraftig mobba og trakassert i yngre dager så mulig den hjelper hjernen mot angst og fobier jeg har dannet?
Jeg blir ikke agressiv av å ta en tablett ute på byen?
Vilken effekt har en tablett på "vanlige" folk? Kommer ikke til å knuse den og dra den inn nesen. Spiser kun en tablett.

Fant ikke svar på dette da jeg søkte.

Faggot 23. desember 2008 14:34

Rusmidler har jeg ingen videre peiling på, så det kommer jeg ikke til å kommentere. Men om det er som du sier, at du sliter med sosial angst osv. så det vel gå an å få tak i noen å snakke med? Kanskje få resept på noen medikamenter som er beregnet på nettopp dette også?
Følte bare for å rable ned tankene mine, så bare skyt meg om jeg har sagt noe galt.

Attrakt 23. desember 2008 15:12

Det var gode og fornuftige råd det. Alt er bedre enn å begynne med dop. Det bare bedøver årsaken til problemet og løser ingenting. Har med stor suksess, føler jeg selv, brukt tankefeltterapi. Det har virkelig løst opp mye grums. Har ikke angst følelse når jeg går ut lenger blant annet.

Var bare helt tilfeldig at jeg prøvde ritalin, men merket at jeg ble veldig pratsom. Noe jeg ikke er til vanlig. Derfor jeg stilte en del spørsmål. Har heldigvis null erfaring med dop og siden jeg er langt oppe i tredve årene har jeg såpass vett at jeg vet det er farlig.

Eplefisk 23. desember 2008 17:46

Personlig har jeg en inngrodd motstand mot piller. Jeg tar ikke engang paracat. Det er på grunn av dette jeg vil tipse deg om Salvia istedet for amfetaminen Ritalin.

Jeg vet ikke hvit mye du har lest om planten, men det er lett å få intrykk av at det er noe ungdommen ruser seg på for moro skyld, men ved riktig bruk og doseringer kan Salvia virkelig hjelpe mot angstsymptomer og innesluttethet. Da tenker jeg spesielt på oralt inntak ved hjelp av teppose eller ferske blader som tygges. Salvia også kan bestilles på nett uten fare for straffereaksjoner i motsetning til Ritalin.

Beklager hvis dette falt litt utenfor temaet Ritalin, men jeg ville bare tipse deg om å utforske de litt mer naturlige metoder før du begynner å knaske piller.

Lykke til :)

Hvis det er mye skriveleif skylder jeg på iphonen.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 08:43.