' freak.no - Groguide
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Dyrking (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=233)
-   -   Groguide (https://freak.no/forum/showthread.php?t=80119)

RESpekt 28. februar 2009 19:37

Sitat:

Sitat av vakleif (Innlegg 1358672)
Et nytt spm. Noen som har en link til en guide, eller skrive en enkel en her på RASK men alikavel effektiv Curing? Liker ikke tanken på å henge dem i mørket et sted (mugg osv). Tenkte derfor en rask og en sikker måte på å unngå mugg når du høster og curer plantene ? Føler jeg ikke fikk mye tips ang dette på denne topicen hvertfall. tips ?

http://www.growfaq.net/index.php?act...=16&artlang=en

vakleif 28. februar 2009 23:35

Følte ikke akkurat at det hjalp meg i å curer (tørke) plantene på en raskere måte. 10-14 dager å bare se på at blomstene skal bli røykelig er jo forferdelig. Må vel finnes en måte å gjøre dette på raskere, og alikavel få sånn tålig like bra harvest. Men si at jeg har hengt to planter til tørk, og velger å plukke ut et par buds for å "prøve" plantens resultat, hvordan kan jeg framskyve curing prosessen? Si 2-3 dager etter den er hengt til tørk ?

LoveToGrow 28. februar 2009 23:50

Vakleif
 
Det stemmer som du sier, mangel på Magnesium resulterer i at bladtuppene bøyer seg oppover og solbladene vil miste sin grønnfarge, mens årene holder seg grønne.

Den eneste og letteste måten jeg kommer på, er å dra på apoteket og si du skal ha magnesium tabletter, bare sjekk at det er det eneste som er i de tablettene du får. Jeg knuste alle tablettene og puttet pulvere tilbake i beholderen. Jeg brukte en strøken teskje pr. 2 liter, men prøv deg frem. Til mangelen avtar, man kan også bare ta en liten klype pulver mellom to fingre og tilsette dette en sprayflaske på 0,5l å bruke dette som bladspray.

Spray er jo seff kun for planter som ikke blomstrer.

HVorfor kan du ikke gjøre samme greia med teltet når du blomstrer? Må bare huske å lukke døra FØR lyset slukkes, om ikke vil jo tempen synke når lyset går av;)

Når det gjelder curing er jeg nesten fornærmet=p Står om det på første side i denne guiden=) Anyways, nei desverre er det ingen måte å cure raskt på, det er litt av vitsen med curing, holdbarehet og smak skal komme lenge før hastighet, men det er helt klart du kan løsne noe buds sette de i et glass og sette en vanlig vifte rett inn i glasset og budsa er ferdig på noen få dager.

Meeen, den vil være "stram" for halsen, den vil ikke ha samme effekt og heller ikke smake det samme som om du curer over 14-21 dager. Så man får vel ikke "prøvesmakt" på det ferdig produktet, men man får røykt fort.

vakleif 1. mars 2009 19:57

Jepp, hørte også litt med min mor ang det. Ser ut som det går ann å få kjøpt rene magnesium piller på apoteket, bare så det er bekreftet! :p Så blir en liten tur til apoteket imorgen :)
Ser ut som magnesium mangelen har gått vekk for øyeblikket, men for å være på den sikre siden får jeg kjøpe magnesium piller. Hvor viktig er dette stoffet for planten igrunn?

Problemet er bare at jeg ikke har tilgang til å lukke/åpne når som helst, og hvis jeg ikke får muligheten en dag så blir alt fucka.. Må kanskje invistere i en utsugsvifte desverre! :(

Når det kommer til vanningssytemer har jeg funnet ut av et som har funket så langt (og veldig bra) for de 4 plantene jeg har stående i 10L kanner. Har en 5L kanne rett over plantene og deretter tøystykker som går ned til hver plante og litt rundt i overkanten av jorden. Ser ut som plantene er veldig fornøyd med dette systemet foreløpig. De tar til seg vann og kannen er tom etter en het natt. Muligens de får litt for mye vann da? 5L på 4 10l dunker burde vel ikke være å overdrive, men da må jeg fylle 5L hver dag i og med at de faktisk drikker opp alt. Hvordan det fungerer etter veg fasen er jeg usikker på.

Tror nok kanskje jeg bare skal satse på vanelig curing. Klarer jeg å vente 2 mnd nå for å få dem flotte, skal jeg klare 10-12 dager til når de er høsta :p men skal nok ikke se bortifra at jeg prøver et par bøds med metoden din bare for spenningens skyld :)

Er det ingen andre på forumet som har noen prosjekter på gang ? Følte jeg var ganske alene her :p

LoveToGrow 2. mars 2009 10:25

Vakleif
 
Magnesium er vel rundt det 4. mest brukte stoffe i cannabis. Så jeg vil påstå det er rimelig viktig. Er vel kun Nitrogen, Kalium og Fosfor som er det panten bruker mer av. Totalt skal cannabis ha 14 Næringsstoffer.

Høres ut som du har funnet en "ny" løsning på wicksystemet, jeg vet ikke hva det vil resultere i når planten henter vann fra oversiden av mediumet og ikke bunnen, men du får jo bare vente å se=)

2 måneder sier du? ChronicXHaze er en 60/40 hybrid, som jeg vet du visste, men siden den er så mye Haze må du regne med hvertfall 10 uker om ikke mer før planten(e) er ferdige.

Du er nok ikke alene, men de fleste i denne guiden(har jeg inntrykk av hvertfall), skriver mye med de første prosjektene sine, når de har fått den kunnskapen de trenger, blir det rimelig stille.

Men hvem kan klage? Det er jo fantastisk om jeg kan hjelpe en eneste en=)

vakleif 2. mars 2009 13:21

Såpass ja, i og med at planten reagerer såpass sterkt på mangel på megnesium at bladene så og si begynner å visne burde dette gi et tegn på at det er et viktig næringsmiddel! :P Men foreløpig virker det som at jeg ikke trenger å tilsette så alverdens. men tenkte en liten dose for å utsette problemet, skulle det dukke opp så får jeg gi dem en ny dose.

Ja det er mulig det er ny løsning på wicksystemet. Det jeg har fått erfart fra systemet til nå (etter 5 dagers bruk) vil jeg si at det er en kontrolert måte på å gi plantene vann "over tid" og holde fuktigheten rundt planten på et nivå den trives i. Det jeg vil tro er at den trekker konstant små mengder med vann og vanner de 2-3 første cm av jorden. Når kanna blir tom, vil plantene tørke ut i jorda og ta til seg veldig mye oksygen. plantet en ny chronic haze i dette systemet for 2 dager siden fra spira, (må vel nevne at spira ble veldig bra ;) skryte). Uansett, så har den med dette systemet bare etter 2 dager grodd ut 2 bladsett etter kimbladene. Noe jeg følte var litt raskt etter bare 2 dager ? Mulig det kan være Strainsen, som du sier har du selv ikke så mye peiling på chronic hazen. Alt jeg vet om den er at det er en jævlig god røyk :) Hehe..

Ja jeg vil si ca 2 måneder til jeg er ferdig med avlen, siden jeg framskyver prosessen med et par metoder jeg kan skrive litt her senere. Veg fasen min går på 1-2 uker istedet for rundt 4 mnd. Mye av dette også fordi jeg vil at plantene skal være brede, og toppa for til det meste. LTG kan du legge ut noen bilder om hvordan jeg kan klippe plantene for å få dem til å gro ut nye stilker og slikt. har sett helt sykt klippa planter som har grener og buds overalt, har lyst til å prøve å få dem til å stoore:)

LoveToGrow 2. mars 2009 14:22

ChronicXhaze skal blomstre i minimum 10 uker, det er klart du kan framskynde prosessen, med f.eks ripen eller kuldesjokk, men hvorfor skulle du være interessert i dette? Det er de 2-3 siste ukene planten virkelig eksploderer med nye calyxer(buds) og cannabiolene får utviklet seg. Å høste tidlig gir i min mening ingen fordeler, bare ulemper.

En annen ting som kan være greit å vite er at planter er som oss, de må bli kjønnsmodne, og de er ikke kjønnsmodne før de er 4-8 uker gamle, og det å tvinge de inn i blomst når de ikke er kjønnsmodne vil igjen stresse planten og kun resultere i negative resultater. Dette vil kunne unngåes om man bruker stiklinger da alderen ikke starter på nytt selv om stiklingen virker "ny".

Så denne ventetiden på 4-8 uker gjelder da kun frø=)

Jeg er heller ikke særlig for å toppe plantene, hvorfor? Vel enkelt å greit fordi det er ikke gram pr. plante du burde tenke på, men gram pr. m2. Hadde du hatt 10 små planter i mindre potter ville dette gitt en større avling enn om du hadde 2 plante med 10 topper. Siden du har et grotelt er plassen rimelig redusert og selv om jeg ikke bestemmer, ville jeg anbefale deg å heller ha en sea of green løsning, slik at plassen kan utnyttes mest mulig og ventetiden kan bli kortest mulig.

Wodin 2. mars 2009 15:19

Har nå fått to stiklinger på ca 10 og 9 cm. Skal overføre dem til noe som ligner på java isolasjon, men kan minne litt om tørt gress. Husker ikke hva det heter i farten, men hullene ser litt små ut, og vil ikke ødelgge røttene. Så håpet du kunne ha noen gode svar ang hva jeg burde gjøre.

LoveToGrow 2. mars 2009 16:31

Jeg vil tippe du snakker om slik dette: http://www.cropshop.no/updated/produ...roducts_id=544

Det er grodan deltablokk, og brukes i dryppsystem, er det dette systemet du bruker? Jeg kan lite her, men tror om du vanner de, kan de utvides rimelig mye med fingrene.

vakleif 2. mars 2009 23:22

:|
Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1359831)
ChronicXhaze skal blomstre i minimum 10 uker, det er klart du kan framskynde prosessen, med f.eks ripen eller kuldesjokk, men hvorfor skulle du være interessert i dette? Det er de 2-3 siste ukene planten virkelig eksploderer med nye calyxer(buds) og cannabiolene får utviklet seg. Å høste tidlig gir i min mening ingen fordeler, bare ulemper.

En annen ting som kan være greit å vite er at planter er som oss, de må bli kjønnsmodne, og de er ikke kjønnsmodne før de er 4-8 uker gamle, og det å tvinge de inn i blomst når de ikke er kjønnsmodne vil igjen stresse planten og kun resultere i negative resultater. Dette vil kunne unngåes om man bruker stiklinger da alderen ikke starter på nytt selv om stiklingen virker "ny".

Så denne ventetiden på 4-8 uker gjelder da kun frø=)

Dette er info jeg faktisk ikke har fått plukket opp. Så jeg burde la de gro i 24t lys i minimum 4 - 8 uker før jeg putter de i blomst?
gi meg mer info :confused:

Sitat:

Jeg er heller ikke særlig for å toppe plantene, hvorfor? Vel enkelt å greit fordi det er ikke gram pr. plante du burde tenke på, men gram pr. m2. Hadde du hatt 10 små planter i mindre potter ville dette gitt en større avling enn om du hadde 2 plante med 10 topper. Siden du har et grotelt er plassen rimelig redusert og selv om jeg ikke bestemmer, ville jeg anbefale deg å heller ha en sea of green løsning, slik at plassen kan utnyttes mest mulig og ventetiden kan bli kortest mulig.
Sant nok dette. har tenkt på SoG løsning men aldri tenkt på en måte å ordne det på¨- Men tenkte jeg skulle ta å prøve dette når jeg er ferdig med disse plantene. Kanskje jeg bør ta stiklinger av disse og på en måte lage SoG med disse etter de har rotet seg og er klare for å dyrkes. for da er jo rommet ubrukt i og med at jeg har høstet alle plantene. Derfor helt klar for å lage en slags . hmm. 40 L minibaseng for drittunger (slikt lite et). Så kan jeg jo prøve meg på 20-40 stiklinger ? Eller hva tenker du? De kan gro greit i et sånn random minigrohus og torvutvidere fra europris, de har desutten også jiffy potter opplegg. genialt :) frister veldig.

Siden dette er første gang så satser jeg bare på de 4 plantene (Droppet master kush og magic bud frøene) Så da vil jeg bare konse om de jeg har. Derfor jeg tenker å toppe dem helt sinnsykt. Vil jo tro at dette kommer til å øke avlingen betydelig ? vil gjøre dette best mulig, så tips ?
vil klippe HELT PERFEKT ;) hehe.¨
vil gjøre de 4 plantene helt ville. men hvis de må gro i 4 - 8 uker kan jeg jo toppe dem ofte. og de kommer til å bli store lenge før floweringtime.
det vi jo også gi større avling tenker jeg ? :D

LoveToGrow 2. mars 2009 23:55

Ja det stemmer, jeg kan vel ikke gi deg noe særlig mer info en det jeg skrev, jeg pleier alltid ta minimum 8 uker før jeg blomstrer, har pr.dags dato ikke blomstret et eneste frø=)

Når jeg bruker SoG utrykket trenger ikke dette bety hydro SoG. Jo mmindre potter jo mindre planter. Dette gjelder også i jord=)

Søk på ScroG her på guiden og du vil finne den beste formen for "topping" siden du allikevel burde vente 8 uker før du blomstrer.

Wodin 3. mars 2009 14:07

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1359933)
Jeg vil tippe du snakker om slik dette: http://www.cropshop.no/updated/produ...roducts_id=544

Det er grodan deltablokk, og brukes i dryppsystem, er det dette systemet du bruker? Jeg kan lite her, men tror om du vanner de, kan de utvides rimelig mye med fingrene.

Det var disse klossene jeg pratet om... Nå har jeg 1 plante, tror jeg tok livet at den andre, men det får gå... Det var bare et prosjekt for å få litt erfaring, kan du anbefale noen bra utendørs planter? Eventuelt en trygg side som jeg kan bestille frø fra.

hva 3. mars 2009 15:21

engelsk salt(magnesium sulfat) kan fåes kjøpt på de fleste apoteker, kommer i pulver form.
Må nesten anbefale uk420, veldig bra forum. Her kan du lese mer om engelsk salt(dosering og bruk) -> http://www.uk420.com/boards/index.php?showtopic=65242

LoveToGrow 3. mars 2009 15:40

Det er vel neppe noen sider som er helt trygge, er tross alt ikke lov med cannabisfrø. Svært mange som bestiller uten problem da, men ikke noe oppfording.

Men hvis det er et lite prosjekt - regner da med at du ikke har dryppsystem - hvorfor bruke disse klossene?

Det er foreslått flere utendørs strain i denne guiden.

Wodin 3. mars 2009 18:29

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1360591)
Det er vel neppe noen sider som er helt trygge, er tross alt ikke lov med cannabisfrø. Svært mange som bestiller uten problem da, men ikke noe oppfording.

Men hvis det er et lite prosjekt - regner da med at du ikke har dryppsystem - hvorfor bruke disse klossene?

Det er foreslått flere utendørs strain i denne guiden.


Nei godt spørsmål, tenkte egentlig at det kunne være en grei erfaring før jeg begynte for fullt.

Har funnet noen utendørs strains:

RUDERALIS SKUNK
RUDERALIS INDICA
GUERRILLA'S GUSTO
EARLY GIRL

Tror du disse plantene ville være istand til å takle Sen våren/Sommeren i Norge? Skal ikke sette frøene direkte i jorda, tenkte på å sette stiklinger.

LoveToGrow 3. mars 2009 19:23

Vel de fleste planter uansett strains, vil ikke klare temperaturen under 10 grader, men jeg har sett avlinger som er dyrket i Norge, har aldri dyrket ute sjøl, så kan vel ikke komme med så mange råd på dette punktet desverre.

Early girl er vel den jeg kanskje ville anbefalt, pluss i de fleste tilfeller er det best å starte stiklingene/frøene inne slik at de ikke er så utsatt mens de er små og sårbare.

RESpekt 3. mars 2009 21:40

starter fargeforandringene på pistillene innerst, eller ytterst?

utidetfri 3. mars 2009 22:58

Hei tråd.
Det er vel sikkert du lovetogrow som kan svare på denna:
-Det går mot vår, jeg trenger en variant av "alle planters mor" som kan, ikke bare klare seg, men gi god avling utendørs. Bor på Sørvestlandet med svært gode varme somre, og blir det som ifjor sommer, så blir det ihvertfall nok sol.
Jeg har hørt om en "autobudding strain" som heter AK-47 som visstnok skal budde uten forandring i lys syklus...

Aller helst vil jeg ha en strain som kan klare seg utendørs, og helst bli en selvsående åker år etter år. Har nemlig en fin plass som kan fungere til utendørs "hage".

Har du noen tips, for sommeren 2009 skal jeg klare det. Å sette en avling innendørs, plante ut og røkte plantene som best jeg kan.

LoveToGrow 4. mars 2009 09:49

utidetfri: Din post er nr 919, og hvis du leser post 916 og 917, så ser du at jeg allerede har svart på dette=) Eneste jeg kan legge til er at KC Brains har noen flotte utendørs varianter, utenom det er det som sagt ikke mye jeg kan gi av info når det gjelder utendørs dyrking, som nevnt tidligere.

RESpekt: Nå er jeg litt usikker på hva du mener med innerst eller ytterst, men om du mener en enkel pistil, vil jeg tippe at siden fargeforandring skjer fordi pistillene tørker ut, at de starter ytterst. Kan jeg spørre hvorfor du lurer?

vakleif 4. mars 2009 15:25

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1360266)
Ja det stemmer, jeg kan vel ikke gi deg noe særlig mer info en det jeg skrev, jeg pleier alltid ta minimum 8 uker før jeg blomstrer, har pr.dags dato ikke blomstret et eneste frø=)

Når jeg bruker SoG utrykket trenger ikke dette bety hydro SoG. Jo mmindre potter jo mindre planter. Dette gjelder også i jord=)

Søk på ScroG her på guiden og du vil finne den beste formen for "topping" siden du allikevel burde vente 8 uker før du blomstrer.


Ja det var jo på en måte en litt dårlig nyhet også da, men regner med at yielden blir betydelig større også? Skal kjøpe digital kamera idag så jeg kan få lagt ut noen bilder :) Er vel det som er det interresange her xD jeg syns hvertfall det er veldig gøy.

Og en ting, har litt lyst til å legge til for de som har Noia for å plante for å bli tatt av politiet. Tilfellet du skulle bli tatt så er rammen slik:
19 planter - selvbruk - 3000 forelegg og destruerte planter
20+ planter - salg - 9000 i forelegg og status som "dealer"

Dette er det jeg har funnet ut av, noen som har noe mer info ang dette?
---------- KAN GODT VÆRE JEG TAR FEIL ---------

Btw så har det endelig blitt noe å ta bilde av, så i morgen regner jeg med at jeg kan få lagt ut noen :)

Sitat:

Sitat av hva (Innlegg 1360586)
engelsk salt(magnesium sulfat) kan fåes kjøpt på de fleste apoteker, kommer i pulver form.
Må nesten anbefale uk420, veldig bra forum. Her kan du lese mer om engelsk salt(dosering og bruk) -> http://www.uk420.com/boards/index.php?showtopic=65242

Jeg følgte TLGs tips ang magnesium, du får kjøpt de i pilleform på apoteket og kan bare knuse pillene. Enklere måte å måle opp hva du gir dem, magnesium kan drepe planten din.

LTG - Hvilken dose bør jeg gi dem hvis dem viser mangel ?

Og er dette noe jeg bør tilsette i vanntilsettinga eller kun hvis de viser mangel? Tenker på at jeg bruker jord uten magnesium..

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1361204)
utidetfri: Din post er nr 919, og hvis du leser post 916 og 917, så ser du at jeg allerede har svart på dette=) Eneste jeg kan legge til er at KC Brains har noen flotte utendørs varianter

Sant som du sier men jeg vil heller anbefale en strain som K2xHaze (regner med hermaditter(femnized) du skal plante eller var dette snakk om stiklinger?)
KC Brains tror jeg du vil ha problemer med å få dem slik som jeg renger emd du vil ha dem hvis du skal ha de utendørs desverre, med mindre vi snakker drivhus..

Sitat:

RESpekt: Nå er jeg litt usikker på hva du mener med innerst eller ytterst, men om du mener en enkel pistil, vil jeg tippe at siden fargeforandring skjer fordi pistillene tørker ut, at de starter ytterst. Kan jeg spørre hvorfor du lurer?
Både de innerste og ytterste pastillene utvikler seg fra innsiden, for så å utvide til kantene(endene av pastillene)

LoveToGrow 4. mars 2009 16:45

La meg starte øverst, det er neppe et eksakt antall planter som betyr at du får enten den eller den straffen. Det handler mer om som du nevner at det kommer ann på om du får forklart deg slik at det går under egen forbruk eller ikke. Jeg vet om flere som har hatt over 20 planter og fått dette som eget forbruk.

Når det kommer til magnesium, må man nesten bare prøve seg fram, og hvor man bør begynne så man ikke gir for mye er allerede tatt med i denne tråden. Ja du kan fint ha en teskje pr 5 liter vann annehver gang du vanner selv om planten ikke viser mangel, og som jeg sa tidligere, om planten viser mangel, kan det være lurt å spraye plantene med vann og en knivegg magnesuim, hver dag. kan til og med blande litt pulver i jorda, før du planter.

Du snakker som du har erfaring med KC Brains seeds utendørs, og da skal jeg holde kjeft, men jeg har sett fantastiske avlinger i Norge med nettopp KC Brains's frø.

Og hva mener du med både de innerste og ytterste pistillene, pistiller/stigmaer er to "hår" som kommer ut av hver calyx/frøpod, og har i oppgave å samle pollen.

Wodin 4. mars 2009 17:08

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1360789)
Vel de fleste planter uansett strains, vil ikke klare temperaturen under 10 grader, men jeg har sett avlinger som er dyrket i Norge, har aldri dyrket ute sjøl, så kan vel ikke komme med så mange råd på dette punktet desverre.

Early girl er vel den jeg kanskje ville anbefalt, pluss i de fleste tilfeller er det best å starte stiklingene/frøene inne slik at de ikke er så utsatt mens de er små og sårbare.

Takk for hjelpen, når jeg har stiklinger slenger jeg kanskje opp noe bilder....

RESpekt 4. mars 2009 19:10

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1361403)
Og hva mener du med både de innerste og ytterste pistillene, pistiller/stigmaer er to "hår" som kommer ut av hver calyx/frøpod, og har i oppgave å samle pollen.

Tenker på de "hårene" som skifter farge etter som hvor langt ut i blomstringen planten har kommet. Starter fargeforandringene innerst på de, eller ytterst?

Transe 4. mars 2009 19:18

Mener du trikomer?

vakleif 5. mars 2009 03:34

Sitat:

Sitat av RESpekt (Innlegg 1361483)
Tenker på de "hårene" som skifter farge etter som hvor langt ut i blomstringen planten har kommet. Starter fargeforandringene innerst på de, eller ytterst?

Beklager, dette er selvfølgelig ikke pasrtillene vil prater om, men TRIKONENE, som nettop ble nevnt. disse utvikler seg fra INNSIDEN.

:)


En ting, kommer bilder i morgen. men en ting jeg lurer på om er en mangel eller om det skal være slikt:
Gjelder solbladene, de blir litt sånn halveis bøyd oppover, og de er ganske mørke.
LoveToGrow ? ;) (Sorry orker ikke søke. Tenkte kanskje vi kunne nævne litt om dette så sent på tråden også likegreit, regner med spørsmålet kommer opp uansett! :p

vakleif 8. mars 2009 20:33

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1361403)
La meg starte øverst, det er neppe et eksakt antall planter som betyr at du får enten den eller den straffen. Det handler mer om som du nevner at det kommer ann på om du får forklart deg slik at det går under egen forbruk eller ikke. Jeg vet om flere som har hatt over 20 planter og fått dette som eget forbruk.

Stemmer, fant nettopp ut av dette, og det er ikke vanskelig å overbevise politiet om at det er til eget forbruk så lenge du viser det med ærlighet og at du har problemer med stoffet. Dette kan hjelpe deg langt på straffeutmålingen..

Sitat:

Du snakker som du har erfaring med KC Brains seeds utendørs, og da skal jeg holde kjeft, men jeg har sett fantastiske avlinger i Norge med nettopp KC Brains's frø.
Ikke veldig erfaring med KC Brains utendørs, men har følgt med på et prosjekt her i norge ang disse strainsene men det er klart du kan få dem flotte og fine, som du sier, de ble ganske bra de også, men forskjelden fra dem som var i drivhus til dem som ble plantet ute var stor, både kvantum og kvalitet. Hvorfor er jeg ikke sikker på, de som drev prosjektet har god peiling så jeg skulle ikke tro de gjorde noe galt.

kanskje det generelt er dårlig miljø for utevekst av cannabis i norge, med mindre vi får en flott sommer med 27-33 grader og 18-20 om kvelden. Har ikke så mye erfaring med uteplanting igrunn selvom jeg har prøvd. Men etter det jeg har plukket opp og erfart så vil du nok få det beste resultatet hvis du bruker profesjonelt utstyr som lamper,telt,vifter,co2-utvider

(fant faktisk helt tilfeldig, en beholder som slepper ut mellomsmå mengder med stoffet du har i beholderen til den er tom, slik at det er mye co2 i groteltet, noe jeg har lagt merke til at de liker veldig godt :)


Vil ikke på noe måte skryte på meg noe, men prøver bare å utvide den informasjonen og erfaring jeg har fått. Så jeg tar forbehold om at noe kan være feil selvfølgelig!! :P

Lite aktivitet her i det siste, hvor er folkene henne? :confused:

Får ikke inn bildene på dataen foreløpig, snufs, men skal forsette med dette idag. Tenkte du kunne fått sett dem LTG så du kan gi din mening, hadde satt pris på det. Kanskje du også legger merke til noe jeg mangler eller sykdommer jeg ikke har fått med meg! Bilder sier så mangt ;)

LoveToGrow 12. mars 2009 11:05

Jeg venter på bilde jeg, og sant som du sier, bilder sier mer en tusen ord.

vakleif 12. mars 2009 17:48

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1367104)
Jeg venter på bilde jeg, og sant som du sier, bilder sier mer en tusen ord.

Var vel på tide nå ja ;) så her har dere noen bilder!

http://img9.imageshack.us/gal.php?g=hpim1860.jpg

http://img9.imageshack.us/img9/7789/hpim1860.jpg

http://img24.imageshack.us/img24/6796/hpim1862r.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/617/hpim1861.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/8416/hpim1863.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/4796/hpim1864.jpg

c.r.e.a.m 12. mars 2009 23:48

Bruker en 600 W hps pære mye strøm, eller er det ikke noe spes mer enn ellers.

Dodecha 12. mars 2009 23:53

Ja, en 600w pære bruker mye mer strøm enn vanlige glødepærer som er ofte fra 25watt og kanskje opp til 100 watt i noen få tilfeller, men en panelovn er ofte 1000w, så sammenlignet med de er det jo ikke mye.
600w blir 0.6Kwh i timen om du har lyst å regne på det til strømregninga.

Men en singel pære er vel ikke nok til å få eventuelle myndigheter til å reagere på strømforbruket.

Space.Monkey 15. mars 2009 13:57

Lovetogrow: jeg har en 8 dager gammel plante som lå til spiring i papir først. Etter det plantet jeg den i en liten potte med jord og perlite. Den er totalt ca 15 cm, og de to taggete bladene har strekt seg ca, 3-4 cm fra de runde.

I dag når jeg våknet så den frisk og fin ut foruten om at den "hengte". den hadde bøyd seg på en måte.
Jeg støttet den opp, og forventer ikke at det skjer noe mer, men det jeg lurer på er hvorfor har dette skjedd?

Jeg har kun to sparepærer i skapet på dette tidspunkt, men 400w hps er på vei :)

GreenMan 15. mars 2009 20:23

gro-ferskis trenger bekreftelse
 
1 Vedlegg
Her er min første plante. Er skikkelig fersk i gamet, kan noen bekrefte redsel/mistanken min om at jeg har en hann-plante?

kanck 15. mars 2009 21:21

Penger :confused:
 
Lurte på hvor mann kan kjøpe bra dyrke og gjemmested kullfiltre?
Lurte også hvor mye penger mann kan få for 200-300g pr plante på 20 planter i mnd? ^^ =)

vakleif 15. mars 2009 21:32

Sitat:

Sitat av GreenMan (Innlegg 1369522)
Her er min første plante. Er skikkelig fersk i gamet, kan noen bekrefte redsel/mistanken min om at jeg har en hann-plante?

Beklager, men tror du har bommet, og fått en hann plante ja :(

Sitat:

Sitat av kanck (Innlegg 1369556)
Lurte på hvor mann kan kjøpe bra dyrke og gjemmested kullfiltre?
Lurte også hvor mye penger mann kan få for 200-300g pr plante på 20 planter i mnd? ^^ =)

www.hempshop.no har jeg et bra inntrykk av.
Men hvordan vil du klare å få 200-300g per plante hvis du skal ha 20 stk, og de skal være ferdig iløpet av en mnd? Tviler på at du får noe spesielt annet enn en dårlig busk med kjedelige buds. Jeg toppa Chronic Haze'ne mine 26 ganger, alle 4. Da snakker vi kanskje 100g pr plante hvis jeg er heldig. og dette krevde også tolmodighet å og med at jeg måtte ha dem i Veg fasen i litt over en mnd. Og så er det 8 ukers blomstringstid, dette er da altså en totaltid på over 3 mnd og et utbytte med 4 planter på ca 400g..
Pris og slikt diskuteres vel ikke her på forumet av sine grunner, hvordan du vil tjene penger på å selge plantene dine blir ditt problem og tror ikke denne posten har noe særlig med salg å gjøre. Men heller hvordan man kan lære seg å dyrke disse nydelighetene, jeg kaller dem babyene mine. du blir fort knyttet til dem. Men for all del, jeg deler faen ikke på babyene mine med gata, vil du det ? Dyrking burde være for selvbruk bare, ikke oppfordres til å tjene penger på i ogmed at dette er veldig ulovlig. og det er ikke lov å gro disse plantene heller i norge, hvis det er der du er. jeg er heldigvis i et annet land med prosjektet, lovlig:)

GreenMan 16. mars 2009 01:17

1 Vedlegg
vakleif: takker for bekreftelsen. Var egentlig ganske sikker, men ville veldig veldig gjerne ta feil. Ble nesten litt trist av å måtte kutte stammen. Men, ,men, c'est la vie...

Den var uansett ikke helt frisk, kan noen tipse meg på hva problemet kan være? De fire laveste bladene var som bildet her.

Dette er en 3 uker gammel lowryder2 som har vokst opp i en aerogarden 200. Den har blitt matet med næringstabletter som fulgte med "Gourmet herb-kit" supplert med Subtral. Vet dette gir et svakt bilde av hva som finnes av næring, men hvis vissningen av ytterkanten av bladene indikerer at det er noe spes som mangler, hadde jeg vært takknemlig hvis noen kunne fortelle meg hva.

Takker og bukker på all hjelp! :)

LoveToGrow 17. mars 2009 11:45

Sitat:

Sitat av Space.Monkey (Innlegg 1369252)
Lovetogrow: jeg har en 8 dager gammel plante som lå til spiring i papir først. Etter det plantet jeg den i en liten potte med jord og perlite. Den er totalt ca 15 cm, og de to taggete bladene har strekt seg ca, 3-4 cm fra de runde.

I dag når jeg våknet så den frisk og fin ut foruten om at den "hengte". den hadde bøyd seg på en måte.
Jeg støttet den opp, og forventer ikke at det skjer noe mer, men det jeg lurer på er hvorfor har dette skjedd?

Jeg har kun to sparepærer i skapet på dette tidspunkt, men 400w hps er på vei :)

Høres ut som den har hatt for lite lys, og dermed strekt seg etter lyskilden, stilken har ikke fått særlig motstand når den vokste(som vifte f.eks) og stilken har blitt for pinglete til å holde sin egen vekt.

Bildet sier 1000 ord=)

LoveToGrow 20. mars 2009 00:47

Vakleif: Jeg syns det ser ut som plantene dine trives på de bildene hvertfall, litt vanskelig å se om det er mangler eller andre ting som kunne vært justert når alle bidene var et overblikk eler hva jeg skal si, ta noen bilder av en og en pante og gjerne fra siden, sånn at man ser stilker og bladvenen=)

Men som sagt..så finfint ut det der=)

LoveToGrow 21. mars 2009 18:48

Næring og mangler.
 
Sitat:

Sitat av GreenMan (Innlegg 1369701)

Den var uansett ikke helt frisk, kan noen tipse meg på hva problemet kan være? De fire laveste bladene var som bildet her.

Dette er en 3 uker gammel lowryder2 som har vokst opp i en aerogarden 200. Den har blitt matet med næringstabletter som fulgte med "Gourmet herb-kit" supplert med Subtral. Vet dette gir et svakt bilde av hva som finnes av næring, men hvis vissningen av ytterkanten av bladene indikerer at det er noe spes som mangler, hadde jeg vært takknemlig hvis noen kunne fortelle meg hva.

Takker og bukker på all hjelp! :)

Dette med mangler er et rimelig regelmessig spørsmål..

Så jeg tenkte jeg kunne legge ut denne linken: http://www.weedfarmer.com/cannabis/tables_guide.php Dette er en tabel hvor du kan finne hvilke tegn du skal se etter og hva du skal gi planten for å bli kvitt mangelen.

utidetfri 22. mars 2009 16:13

Spørsmål som sikkert er besvart før men rekker ikke å lete gjennom tråd.
Trenger frø til en type som er såkalt "autobudding" og som er gode til å gro utendørs i sørnorge (ved kysten).
Hvor får jeg tak i slike frø?
I år skal jeg nemlig få til ett skikkelig utendørsprosjekt, håper jeg...

LoveToGrow 23. mars 2009 08:34

Sitat:

Sitat av utidetfri (Innlegg 1374187)
Spørsmål som sikkert er besvart før men rekker ikke å lete gjennom tråd.
Trenger frø til en type som er såkalt "autobudding" og som er gode til å gro utendørs i sørnorge (ved kysten).
Hvor får jeg tak i slike frø?
I år skal jeg nemlig få til ett skikkelig utendørsprosjekt, håper jeg...

Ja heisann du... Er egentlig greit at du ikke orker å søke, men du har da strengt tatt spurt samme spørsmål før og jeg har svart før=)

Meen for stonere sin skyld skal du få 2 hjelpemidler av meg.

1: http://www.freakforum.nu/forum/showt...rs#post1361204

2: Post nr 920

Ja det skal vel gjøre biffen grei? Kan ikke linke til hvor du handler, men stort sett skal et bittelite søk på www.google.no fikse problemet ditt;)

utidetfri 23. mars 2009 09:14

Hehe. Takk for hjelpa. Stemmer det mann!

LoveToGrow 23. mars 2009 09:39

Sitat:

Sitat av utidetfri (Innlegg 1374861)
Hehe. Takk for hjelpa. Stemmer det mann!

Bare hyggelig=) Jeg ville gått for AK 47, selv om jeg ikke har erfaring med denne, har den godt rykte.

RESpekt 23. mars 2009 17:04

Sitat:

Sitat av RESpekt (Innlegg 1361483)
Tenker på de "hårene" som skifter farge etter som hvor langt ut i blomstringen planten har kommet. Starter fargeforandringene innerst på de, eller ytterst?

var bare modninga som satt inn:P

LoveToGrow 23. mars 2009 17:10

Sitat:

Sitat av RESpekt (Innlegg 1375164)
var bare modninga som satt inn:P

Ærlig talt har jeg ikke enda helt skjønt hva du mente, men som sagt de hårene som fanger polle, tørker ut og bytter farge stort sett fra bunnen og avlutter i toppen av planten. Tror ikke de innerste er noe før eller seinere enn andre, men planten modnes stort sett fra bunn til topp=)

Gode nyheter uansett at ting modner=)

nijura 26. mars 2009 12:38

Har ikke orka å lese igjennom hele tråden, så kan være dette er snakket om før. Nå bor jeg på hybel. Jeg har litt lyst å dyrke men har ikke plass. Så om jeg skulle bytte hybel å få god plass skal jeg nok gjøre det. Men, jeg er hjemme i helgene og lurer litt på hva jeg i såfall skal gjøre med plantene? Finnes det noen "vanningsmetoder" man kan bruke midlertidig? Har lest dyrkehåndboken men de metodene var litt for avanserte for meg. Også lurer keg litt på hvordan det er å ta med frø i fly? Kan hundene lukte det eller ikke? Skal til nederland/tyskerland om et par dager og vurderer å skaffe meg noen da.

LoveToGrow 26. mars 2009 14:31

Det enkleste vanningsystemer er vel wick-sytemet.. Dette innebarer bare tårder som går igjennom bunnen av pottene og ned i et "kar" med vann, etterhvert som trådene blir tørre, altså når potta begynner å tørke vil trådene trekke til mer vann og tilføre plantene vann. Det er bare å google siden det ikke er noe guide angående dette i denne tråden.

Frø kan neppe luktes, men jeg ville uansett lagt de en lur plass, kanskje kjøpe en pakke med te og tatt opp en tepose, uten å ødelegge den såklart. Putta frøene oppi posen og stiftet posen på nytt, legge de sammen med resten av teposene og pakke i bagasjen. Men dette er jo ulovig, så anbefaler dette ikke.

Det har bitt endel spørsmål angående forskjellige selvvanning systemer her over tiden, og jeg vil derfor i løpet av 1-2 måneder lage forskjellige enkle guider på de forskjellige systeme..

Space.Monkey 26. mars 2009 15:29

Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1370603)
Høres ut som den har hatt for lite lys, og dermed strekt seg etter lyskilden, stilken har ikke fått særlig motstand når den vokste(som vifte f.eks) og stilken har blitt for pinglete til å holde sin egen vekt.

Bildet sier 1000 ord=)

Takk for svar.

Jeg kom fram til at plantene var for langt unna lyskilden.
Jeg flyttet de nermere (ca 3-4cm fra pærene) og ting SÅ ut til å gå bra.

For noen dager siden malte jeg grorommet hvitt og hadde da plantene i et annet skap. I dette midlertidige skapet hadde det bygd seg opp alt for mye varme. Når jeg så på max temperaturer den natten var det 48 grader celsius. Plantene hadde naturlig nok ikke hatt det så fett, og så ganske så død ut. Den største kom seg ganske så raskt, men de andre to er enda ganske slappe.

Har du noen gode tips til å få planter på bena igjen etter slike hetebølger?

Når det gjelder bilder, har jeg ikke tilgang på nok bra kamera til at det er noen vitts å legge ut.

Fred

LoveToGrow 26. mars 2009 15:35

Det er svært få ting man kan gjøre med heteslag, plantene har nok blitt meget stresset over varmen, og det eneste rådet er å prøve å holde en stabil temperatur fremover. Helst rundt 24 grader celsius.

Ed. munch 31. mars 2009 02:30

hei.

Hvordan ville det at grorommet er nymalt, evnt. påvirke klimaet til mine planter? nymalt vil si, har stått å tørket i to-tre dager. malingen har en generell tørketid på 48 t.

RESpekt 2. april 2009 02:35

1 Vedlegg
Sitat:

Sitat av LoveToGrow (Innlegg 1375169)
Ærlig talt har jeg ikke enda helt skjønt hva du mente, men som sagt de hårene som fanger polle, tørker ut og bytter farge stort sett fra bunnen og avlutter i toppen av planten. Tror ikke de innerste er noe før eller seinere enn andre, men planten modnes stort sett fra bunn til topp=)

Gode nyheter uansett at ting modner=)

Sant sant Dude.. faktisk har jeg blitt bitt av den basillen med opplegget rundt. Samme hva man får frem. Men back to point. Første gang jeg har brukt "superior genetics", og klart å få "decent dank" ut av det. Derfor vært litt her og der;)..

Tro meg,. sluttproduktet utklasserte alle mine fordommer om at jeg ikke hadde evner til det. Alle har det for f..., Bare å yte litt dedikasjon slik at man sitter igjen med Class A+++ weed. Men ikke nok med det, vi har jo for f..., et utvalg av utallige arter å plukke fra:D Den som kunne levd i tusen år, bare for å utnytte mulighetene as;)..

vel på tide å vise hva jeg har holdt på medi vedlegget:)

Trudde at de modningstegna var en "precursor" for en eventuell råte i oppsamlings hårene i calyxene:P.. Men men, live and learn..


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 21:45.