' freak.no - Groguide
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Dyrking (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=233)
-   -   Groguide (https://freak.no/forum/showthread.php?t=80119)

ONETOOMANYMORNI 7. august 2008 19:31

takk skal du ha! er vist ikke så flink til å søke her.....

LoveToGrow 7. august 2008 19:37

=) Ikke noe problem..

altgreit? 8. august 2008 04:50

hva betyr det vis kronbladene henger ned når de er små? de ser ganske slappe ut?
takk for fremtidige svar =P

LoveToGrow 8. august 2008 04:59

Sitat:

Sitat av altgreit?
hva betyr det vis kronbladene henger ned når de er små? de ser ganske slappe ut?
takk for fremtidige svar =P

Mest sannsynlig for mye, eller for lite, gi de halvliter med vann hver, om de ikke henger mindre etter 2-3 timer, er det nok overvanning, dette gjør at røttene ikke får puste.

Bilde sier mer enn tusen ord..

Phanorama 8. august 2008 23:40

Tatt ut Cannabis plante ut av hagen,så sette den inn men så dør den???
 
Hei

Jeg tok inn en cannabis plante som har stått ute i sommer men så ser det ut som at den ikke tålte overgangen fra ute til potte innendørs??

Hva skal jeg gjøre for å redde den??
Planten har tykk rot og er veldig kraftig btw

Tusen takk for svar :)

Mcmak 9. august 2008 00:02

Sjekk #norcan på Efnet. De kan sikkert hjelpe deg.

Imponerende at du ville ha en slik type plante i hagen. Jeg går utifra at du ikke bor så øde i Oslo :p

zhpongl 9. august 2008 00:05

er det mulig å få se ett bilde av planten? :)

Phanorama 9. august 2008 01:50

Sitat:

Sitat av Mcmak
Sjekk #norcan på Efnet. De kan sikkert hjelpe deg.

Imponerende at du ville ha en slik type plante i hagen. Jeg går utifra at du ikke bor så øde i Oslo :p


Ikke planlagt fødsel akkurat...

Den kom bare opp i hagen...

Tenkte bare ta den inn nå pga at den ser pen ut og lukter godt

Tviler på at det er noe THC i den uansett da jeg kanskje er en han plante...

Men vil få liv i den igjen!!

Her er et bilde noen dager siden:
FØR

Nå...

mentalmelt 9. august 2008 01:50

Hvor lenge er det siden du flyttet den? Får den nok lys inne? Er lufta veldig tørr i huset ditt? Er potta stor nok for rotsystemet, og gir du den riktige mengder med næring?

Og som penduftw sier, kan vi få se et bilde? :)

Edit: Linkene funker ikke for oss som ikke er regga på mopedforumet..

Phanorama 9. august 2008 02:08

2 Vedlegg
Før og etter 1 dag omplassering...

mentalmelt 9. august 2008 02:33

Det er vanlig at planter henger litt med hodet etter en slik omplassering. Antageligvis kuttet du en del røtter da du gravde dem opp. Dette er nesten umulig å unngå når de står fritt i jorda, så plantene kan trenge noen dager på å omstille seg etter sjokket.

Ellers kan slik henging tyde på for mye eller for lite vann. Hvis bladene fortsatt er fyldige er det for mye, og hvis de begynner å tørke ut er det for lite. For høye temperaturer kan også få planter til å bli litt slappe.


Men dette er da mer enn en plante, er det ikke? Synes det ser ut som tre på det ene bildet og to på det andre..

Phanorama 9. august 2008 02:45

Ja var totalt 4 planter men beholdte de 2 største...

Altså dem jeg prøver å ta inn

Men er ikke varme godt for planten?
Vet det har vært bra vær den siste tida men hvis den overlevde å være ute så må den da tåle å være inne?

mentalmelt 9. august 2008 02:49

det kommer ann på forholdene inne. Bare nevnte det fordi folk som gror ofte har glovarme HPS-lamper over plantene sine som varmer opp hele rommet. Men det har vel sikkert ikke du..

Phanorama 9. august 2008 03:29

Nei
Har ikke lampe men skjønner det ikke helt...

Den har jo ikke hatt lampe ute

Så jeg må gi den en lampe for å overleve?

mentalmelt 9. august 2008 03:30

Den må ihvertfal ha riktig lys om den skal kunne vokse noe særlig.. Det er en plante, husker du?

LoveToGrow 10. august 2008 06:18

Sitat:

Sitat av Phanorama
Nei
Har ikke lampe men skjønner det ikke helt...

Den har jo ikke hatt lampe ute

Så jeg må gi den en lampe for å overleve?

Hvis du ikke bruker lampe og allikevel ble slik. Kan man bare konkludere at du har revet vekk for mye av de originale røttene. Planten klarer ikke lengere transportere nok vann til planten i forhold til lys-mengden planten får. Og tørker ut og dør.

Vel kan vel også være at du har skamtørket de - Ikke vannet nok - , for de henger på den måten en stikling - Som er uten røtter - med luft i stammen.

De trenger ikke HPS lampe for å overleve, de vil klare seg ved å stå i vinduskarmen, men det er kun det de vil gjøre...Klare seg..Ingen buds, ingen kvantum, liten til ingen effekt osv..

Phanorama 10. august 2008 14:12

Ok
Men det som er planen :)

Gidder ikke bruke noe tid eller penger på "Home grow"

Men nå virker det faktisk ut som at planten livner til igjen :)

SmokeThePeace 13. august 2008 06:16

Hei.
Jeg ser du har litt peiling på dette LoveToGrow.
Du har ikke no muligheter til å hjelpe meg med planten min uten at jeg må skrive en emne på dette Innlegge??
For er en del jeg lurer på, og tenkte du hadde hvert til stor hjelp!

G&H 15. august 2008 05:25

Lowrider
 
Jeg har sett en del på lowrider planten, og det står at den ikke trenger så mye lys som andre planter. jeg lurer på om noen her dyrket den som kan gi meg noe bedre svar enn "lite lys".
Må jeg ha en stor lampe som sluker strøm eller er det noen bedre løsninger?
Takker for alle svar :)

LoveToGrow 15. august 2008 17:50

Sitat:

Sitat av G&H
Jeg har sett en del på lowrider planten, og det står at den ikke trenger så mye lys som andre planter. jeg lurer på om noen her dyrket den som kan gi meg noe bedre svar enn "lite lys".
Må jeg ha en stor lampe som sluker strøm eller er det noen bedre løsninger?
Takker for alle svar :)

? En 400w hps bruker mindre strøm enn de fleste espresso maskiner gjør. Ingenting under 150w hps er brukbart om jeg fikk sagt min mening, som jeg gjør=)

p0ffski 18. august 2008 14:30

SÅ fint å se du er så aktiv her hele tiden LTG :) Hjelper alle som spør, du skulle jaggu fått tilsendt en smak fra alle her hahah :) Stund siden jeg har tittet innom her nå .. Travle dager med hydroponic forsøk :) Den ene er jaggu tatt igjen moderplanta som er i jord. Og er blitt over 2.20 meter , begynner å forme seg massssevis hvite hår, og ser allerede krystaller :))) Bare 2 uker i blomst... SÅ SINNSYKT GLAD JEG ER NÅ ! Ser helt anderledes ut enn første gangen , nå har jeg ikke kappet et blad.. Skal få tat no bilder. Har ikke no bra kamera så må få lånt et , derfor har jeg desverre ikke fått tatt bilder av forrige forsøk , men det ble misslykka uansett og havnet i bøtta *The Gumpy Way*

Til alle som bekymrer seg for strøm bruk: Det er faktisk overdrevet hele greia. Jeg har hatt 5-6 400w HPS igang i et halvt år nå her hos meg... Og hvis du bare tar en stk 400w langt over planta, blir det veldig lite utgifter. Tro meg. Mye mindre utgifter enn den dritten du må kjøpe selv når du har røyka opp den lille avlingen din pga for lite lys :)

Varmekabler kan lett komme oppi 2500 w....

Nå har jeg avansert til 5 stk 400w hps, og en 600w i blomst rommet mitt.. Det blir nok dyrt men skal prøve maximalt lys nå:) Men da begrenser jeg vekstrommet til bare en 400w metal halide pære.

emphi 19. august 2008 23:23

Jeg barer lurer litt på hvordan resten av boligen/leiligheten til folk som dyrker lukter? Går det ann å ha gjester uten at disse blir mistenksomme? Såfremt man har gjort det riktig med luftinga i rommet..

p0ffski 21. august 2008 16:22

Sitat:

Sitat av emphi
Jeg barer lurer litt på hvordan resten av boligen/leiligheten til folk som dyrker lukter? Går det ann å ha gjester uten at disse blir mistenksomme? Såfremt man har gjort det riktig med luftinga i rommet..

For å si det sånn, så kommer det til å lukte litt uansett hvor flink du er med både kullfilter og inn/ut lufting. Men spørs litt hvordan man bor. Jeg feks bor i toppetasjen i et leilighets komplex. Er 5 leiligheter i bygget. Men jeg lufter oppi takluka, så det lukter ikkenoe i gangen utenfor min leilighet feks. Men i stua mi , og i gangen min lukter det. Men jeg røyker jo ganske mye uansett, både grønt og brunt. Så det lukter jo uansett da :)

Men det lukter bare for de som vet hvordan det lukter liksom. Og jeg kan fint ha mennesker på besøk. Både mor og far. Og 'straite' anti-dop venner til og med. De aner ingenting;) Så lenge man passer på og ha det ryddig å litt ordentlig i stua, gangen og de områdene 'folk' ser, så er det ingen grunn for de til å lure på noenting. Oi en låst dør, hva er det for noe der da kan folk spørre, men da sier jeg at det er rommet til en annen og han er borte nå.. Man burde lage det sånn at man kan ha besøk. Ellers blir det altfor noia !

Lei en leilighet med minst 2 soverom.

SmokeThePeace 22. august 2008 11:58

Hei.
Jeg lurte på om man trenger mange lamper hvis man skal drive på ca 10-15 planter?
Vil det bruke mye strøm?
Hvordan ble alle plantasjene tatt på en gang? plutselig så var det helt tørke på weed!!

Shadows84 22. august 2008 12:12

Hei, er rimelig ny her på forumet så beklager hvis jeg havnet feil.
Vær snill rett meg opp.
Lurte bare på hvordan ting egentlig funke med utedyrking?
Venter no frø i posten og trenger en liten "innføring", noen som kan hjelpe meg litt på vei?
Jeg har skjønte det med å starte inne osv...
Hvordan går jeg frem deretter?

Håper noen kan hjelpe meg!

LoveToGrow 23. august 2008 06:05

Sitat:

Sitat av Shadows84
Hei, er rimelig ny her på forumet så beklager hvis jeg havnet feil.
Vær snill rett meg opp.
Lurte bare på hvordan ting egentlig funke med utedyrking?
Venter no frø i posten og trenger en liten "innføring", noen som kan hjelpe meg litt på vei?
Jeg har skjønte det med å starte inne osv...
Hvordan går jeg frem deretter?

Håper noen kan hjelpe meg!

Det med utedyrking er diskutert tidligere i tråden=) Men skulle det være noe spesifikk du lurer på som du ikke finner svar på, ikke nøl, bare spørre=) Men en ting er hvertfall sikkert, du har ca 7 måneder på å finne ut mer om utedyrking til neste sessong for spirer i vinduet er aktuelt=)

pOffski: Du imponerer med din vilje, jeg digger drivet ditt, spesielt etter en litt rusten start. Enda kulere at du prøver hydro. Respekt=) Yes, men har du Cannabioler allerede nå, vil jeg si du gjør en god jobb=) Vi venter alle i spenning.

Og mens vi venter på bilder kan vi se en sammenligning av jord-dyrking og hydro-dyrking.
2 Uker
http://i214.photobucket.com/albums/c...Grow/2Uker.jpg
3 Uker
http://i214.photobucket.com/albums/c...Grow/3Uker.jpg
Jord ferdig
http://i214.photobucket.com/albums/c...Ferdigjord.jpg
Hydro 1 uke igjen
http://i214.photobucket.com/albums/c...o1ukeigjen.jpg

p0ffski 23. august 2008 06:54

Fine bilder mann :) Jeg har en krise på gang her , noen som har erfaringer med skadedyr ? Det er spredd seg små svarte prikker. Lus av en type. Har sett på bilder å lest gjennom på Norcan boka, og det ser ut som spinnmidd. Dette er visst svært vanskelig å gjøre noe med. Men har noen noen ideer ? Og det står ingenting om hvilke skader dette gjør for planten. HMM måte på uflaks det går ann å ha ......... :(

Får vel ta å smøre inn alle bladene med mineral olje, og grønnsåpevann... Og deretter slippe løs andre skadedyr, som er spinnmiddens fiende. Hmm det står noe om det. Men kan noen hjelpe meg pleaze ... :) Jeg vil ikke at de skal lide. Og at noen stygge skadedyr skal spise opp maten til plantene mine ! !

huff å huff

lyst å bare gi opp hele greia nesten

Shadows84 23. august 2008 11:42

Hva mener du med spirer i vinduet er aktuelt?
har sett at du gjerne hjelper folk med oppsetting og sånn...
Kunne du gitt meg en hjelpende hånd?

LoveToGrow 23. august 2008 12:26

Sitat:

Sitat av Shadows84
Hva mener du med spirer i vinduet er aktuelt?
har sett at du gjerne hjelper folk med oppsetting og sånn...
Kunne du gitt meg en hjelpende hånd?

jeg mener at det er ikke vits å starte noen som helst planter før om 7 måneder, fordi de vil DØ om du setter de ut så seint på året. Og du sa jo sjøl at du skulle starte frøene dine inne. Altså da vil de spire. At det var vinduskarmen er vel ikke relevant.

Denne sessongen er det for seint å dyrke ute. Men skal du ha de inne er det klart jeg kan hjelpe deg=)

Shadows84 23. august 2008 19:12

Du veit, dama blir nok ikke for happy over å ha de inne...
men har du noen tips og råd til hvordan jeg skal starte?
For å bli mest vellykket liksom.
Husk jeg er amatør, gjør det litt for fun og litt for å se om jeg kan være heldig;)

p0ffski 23. august 2008 19:33

LTG : Hva bruker du som medium i boblebøttene ? Ser utrolig bra ut de bildene dine. Jeg har nettpotter med lekakuler, det fungerer greit. Men det slipper lys nedi vannet gjennom steinene, pga de er så store. Også virker det litt ustabilt nå som plantene er store å tunge. Faller lett til siden. Nå har jeg uansett problemer med spinnmidd. Men til neste gang mener jeg. Jeg har 50 stiklinger som har vokst seg store nok til blomst nå. De har ikke spinnmidd. (Stått i annet rom) Og de skal jeg omplassere i større bøtter for nå står dem skikkelitg tett. Og da skal jeg gjøre allt helt perfekt for dem. Fra dag en. Skrive notater, ta bilder. Og allt mulig. Tar ingen sjanser. SKAL få til dette det har jeg bestemt meg for ! Og takket være hjelp fra andre, spesiellt LoveToGrow, så skal jeg nok komme i mål :)

Sitat:

Sitat av Shadows84
Du veit, dama blir nok ikke for happy over å ha de inne...
men har du noen tips og råd til hvordan jeg skal starte?
For å bli mest vellykket liksom.
Husk jeg er amatør, gjør det litt for fun og litt for å se om jeg kan være heldig;)

Amatører kan gjøre det riktig og :) Men det med dama er forståelig seff .. Har en kompis som har det problemet. Men du er nødt til å bestemme deg , enten gro eller ikke. Skal du det må du satse litt på det. Både litt kroner og litt energi. Men hvis det betyr mye for deg, og du er forsiktig, og et åpent forhold til dama, burde du si det rett ut. Det skapet der skal jeg gro en plante i. Det er null risiko for henne. Det er nesten null risiko for deg. Og det er null straff for å ha EN plante i et skap. (Hvis noen noen gang skulle klart å finne det skapet da) Kanksje en bitttteliten bot på max 3000 spenn. Enten forstår hun, eller så må du gro et annet sted. Inne. For det er som LTG sier for sent å gro ute nå. Da må du ha terasse-varmere, og altmulig slags tildekninger. Nesten lage et telt i skogen, men uansett må du ha strøm for å holde varmen. Bare sleng opp et skap å kos deg med hobbyen din mann :) Hun må jo forstå :)

Shadows84 23. august 2008 19:36

Vi har jo ett åpent forhold om det, tar seg en blås hu også liksom, men er litt verre det med å dyrke selv.
men som du skriver, er jo nesten null risiko så burde vel gå greit.
Men hvor mye plass og sånne ting trenger jeg?
har bra med skapplass og en fin liten invenndig bod.
Er som du sier, en hobby og kose seg med:)

p0ffski 23. august 2008 23:44

Sitat:

Sitat av Shadows84
Vi har jo ett åpent forhold om det, tar seg en blås hu også liksom, men er litt verre det med å dyrke selv.
men som du skriver, er jo nesten null risiko så burde vel gå greit.
Men hvor mye plass og sånne ting trenger jeg?
har bra med skapplass og en fin liten invenndig bod.
Er som du sier, en hobby og kose seg med:)

Ja jeg syns hele 'gro' greia er overdrevet. 'Gror' du ?? Å NEEEI , du havner nok i fengsel og er en simpel narkotika dyrker, og sikkert dealer og, tenker folk. hahaha. Neida... Slapp av og dyrk det er mitt råd ihvertfall:) Er en skikkelig digg hobby, går ann å jobbe å gjøre andre ting, leve et vanlig liv. Og tilbringe så mye tid man vil. Personlig kan jeg lett sitte i en slags transe, en slags meditasjon i flere timer i plante rommet mitt. Jeg har adhd fra før av, men denne tålmodighets prøven med å gro , utfordringen med å få ting til. Ph, temp, lys osv, det er spennende og skikkelig fett når man merker at man blir mer kjent i faget:)
PLass står det mye forklart om noen sider tilbake her i forumet. Egentlig overallt. Men jeg vil tro at boden er bedre enn skap. Men da blir det fort litt mer alvorlig igjen. Da tenker folk, 'OIOIOI han har en plantasje i boden' ! ! ! Men så lenge du er forsiktig og feks bare du pg dama vet om det burde det gå heelt fint. Areal ? Høyde ? Er det tett i veggene? er det varmt der om vinteren ? Osv. Sjekk ut alt det , så skal jeg eller noen andre her sikekrt klare å hjelpe deg litt.

Prøv hydroponic, det er ikke vanskelig , jeg er en amatør selv. Og mener at de her hydro prosjektene mine nå er ganske så bra :) Og man trenger ikke å vanne hele tiden , og jobbe så mye med det. Blir null gris med jord osv.

Lukten er også overdrevet. Hvertfall om man røyker selv så er det jo lukt i huset uansett ? Dessuten om du lager til en bra ut/inn luftekanal. Lukter det nærmest ingenting etter min erfaring. Men jeg har bare grodd 4-5 forskjellige strains da..

Shadows84 24. august 2008 01:02

skjønner jeg har mye å lære og å sette meg inn i før jeg begynner dette prosjektet.
Luftekanal? Boden er kanskje 4*1meter og 2,5-3meter høyt.
Ikke spesielt varmt der egentlig...
Hvis jeg begynner å får frem en liten plante så ser hun nok hvor vakker den er og klarer nok å få beholdt den;)
Vi røyker ikke inne så lukta kan bli ett problem.
Hva slags strains har du grodd?

p0ffski 24. august 2008 07:12

Sitat:

Sitat av Shadows84
skjønner jeg har mye å lære og å sette meg inn i før jeg begynner dette prosjektet.
Luftekanal? Boden er kanskje 4*1meter og 2,5-3meter høyt.
Ikke spesielt varmt der egentlig...
Hvis jeg begynner å får frem en liten plante så ser hun nok hvor vakker den er og klarer nok å få beholdt den;)
Vi røyker ikke inne så lukta kan bli ett problem.
Hva slags strains har du grodd?

Fin høyde da hvertfall. Hehe akkurat det , hun blir glad i den lille rakkern :) Ok men er boden nærme en vegg, vindu der ? Ellers burde du borre et hull i veggen så du kan ta en kanal vifte med et rør. så du får fjerna den gamle luften fra boden. og lukten går vekk litt også da om du kobler et kullfilter på røret. Men det høres jaggu ut som det skal fint gå ann å gro der. Om du kan la døra stå åpen trenger du ikke rør og kanal vifte. Viktig med luft. Og hvis det ikke er spesielt varmt der. kan det hende at det holder med bare varmen fra lampen til boden nå i vinter. d gjør nok det . men sett på lyset på natten. ellers blir det for kaldt for planten på natta om lyset er av da. husk at jeg er en fersking i faget, og dette er bare de vesentlige grunnreglene jeg prøver å forklare litt. andre her på forumet har mye mer erfaring med dette enn meg:) good luck

HAr grodd white widows , og nå har jeg grodd big buds, northern lights, afgan og bubblegum. men de lukter nok mer om man gjør en bedre jobb enn jeg gjorde med de :) men det er ikke no å bekymre seg for. vær litt macgyver og finn på noe lurt med den lille lukta som kommer hehe

det beste du gjør er hvertfall å spørre om hjelp her på dette forumet, det begynte jeg med for 1-2 år siden, og i tilleg lest masse selfølgelig andre steder. Men dette forumet har vært min grunnstein i dyrkingen, jeg har stor tillit til denne siden. LoveToGrow har hjulpet meg masse, og kan nok komme med et tips eller to til deg og skal du se :) teach from the master

Shadows84 24. august 2008 11:49

jeg har ikke muligheten til å borre i veggen, men er en slags vifte som går rett ut på en måte, går fint å ha døra oppe, hvis det er det beste?
Kan bli godt og varmt hvis lyset er på og døra igjen..
Hvordan har resultatene dine blitt? Hvor mange planter?
tror også at forumet her kan hjelpe meg på vei, håper det i hvertfall;).
Virker som det er mange som kan sakene sine.
Bla du og LoveToGrow!!

Thanx

Strainsa jeg håper jeg får er foresten afgan.. Hvis det hjelper litt? Noe spesifikk med de som det ikke er med andre typer?
Det jeg også har litt problemer med å helt forstå er jord og alle de forskjellige blandingene osv..

Shadows84 25. august 2008 14:01

Da har jeg endelig fått strainsa mine, så nå får vi se om jeg får startet opp:)

p0ffski 26. august 2008 07:11

Sitat:

Sitat av Shadows84
jeg har ikke muligheten til å borre i veggen, men er en slags vifte som går rett ut på en måte, går fint å ha døra oppe, hvis det er det beste?
Kan bli godt og varmt hvis lyset er på og døra igjen..
Hvordan har resultatene dine blitt? Hvor mange planter?
tror også at forumet her kan hjelpe meg på vei, håper det i hvertfall;).
Virker som det er mange som kan sakene sine.
Bla du og LoveToGrow!!

Thanx

Strainsa jeg håper jeg får er foresten afgan.. Hvis det hjelper litt? Noe spesifikk med de som det ikke er med andre typer?
Det jeg også har litt problemer med å helt forstå er jord og alle de forskjellige blandingene osv..

Ok da burde du rive vekk det som er der fra før, (viften i veggen som går rett ut) og sette inn en super-vifte. Avtrekk. Koster rundt 1100 på de fleste gro butikker. Anbefaler cropshop.no. De har alltid varer på lager, og sender raskt. Først da kan du bruke en 250 w eller 400w metal halide feks. Vekst pære. For de blir ganske varme, og trenger da bedre luftsirkulasjon. Jeg fikk ganske bra resultat på en white widows ifjor. Den grodde jeg i en homebox, som er et gro-telt. Det fungerte bra som første gangs groer. Nå har jeg et prosjekt på gang som er 4 uker i blomst. Og det ser bedre ut enn noensinne. Skal få tatt noen bilder. Men flyttet alle plantene mine inatt. Utrolig stress for dem.. Men nå er de på et såå myye bedre sted :) Har ikke vært så mange, man behøver ikke gro mange planter, max 5 eller 10. Fordi da har man mer enn nok til både seg selv og sine venner. Så antallet planter er ikke veldig viktig. Mer hvordan man behandler de man har. Og fler planter betyr mye mer ansvar og jobb. Legg ut så mye spørsmål du kan , det er mitt råd. Den minste ting jeg lurer på slenger jeg ut her på forumet. Og LoveToGrow har alltid vært der å svart :) Respect LTG ! PLus mange andre som prøver å hjelpe her. SÅ bare spør ut :)

Hvor jeg kjøper er ikke et svar men flere. Har kjøpt fra -URL FJERNA- nå , de har lang erfaring. Og de eneste i verden som har lagd 100% feminiserte frø.

Så nå bestillte jeg en ny type de hadde der. som er laget i usa. TrainWreck heter den og skal være helt syk

Hva kjøpte du ? og hvor fra ?

åja Afgan ja :) så ikke d med engang . De skal være fine. Jeg grodde dem selv nettopp. Men jeg gjorde en dårlig jobb siden jeg var litt rusten da jeg satte igang hehe.. MEn sjekk et par sider tilbake , så ser du en veldig fin jordblanding fra LTG..

Skal du gjøre dette ordentlig må du ofre et par tusen spenn uansett :)

Shadows84 26. august 2008 21:25

Hvor stor avkastning gir en sånn du har? Ca?
Kjøpte strainsa fra England, www.weed-seeds.net..
de sendte faktisk med 5gratis;).. sweet dreams eller noe heter de, sativia.
hørt om de?
Gleder meg til å se bilde av babyene dine;)

LoveToGrow 28. august 2008 04:20

Sitat:

Sitat av p0ffski
LTG : Hva bruker du som medium i boblebøttene ? Ser utrolig bra ut de bildene dine. Jeg har nettpotter med lekakuler, det fungerer greit. Men det slipper lys nedi vannet gjennom steinene, pga de er så store. Også virker det litt ustabilt nå som plantene er store å tunge. Faller lett til siden. Nå har jeg uansett problemer med spinnmidd. Men til neste gang mener jeg. Jeg har 50 stiklinger som har vokst seg store nok til blomst nå. De har ikke spinnmidd. (Stått i annet rom) Og de skal jeg omplassere i større bøtter for nå står dem skikkelitg tett. Og da skal jeg gjøre allt helt perfekt for dem. Fra dag en. Skrive notater, ta bilder. Og allt mulig. Tar ingen sjanser. SKAL få til dette det har jeg bestemt meg for ! Og takket være hjelp fra andre, spesiellt LoveToGrow, så skal jeg nok komme i mål :)

Vel mediumet er jo bare vannet med næringsblandingen, men regner med du mener for å få det helt tett i nettpotten så det ikke kommer lys i bubbler'ene dine, siden lys og vann betyr alger, og alger betyr blokkering av røttene og dermed har røttene ikke mulighet til å ta opp verken luft eller næring.

Av erfaring virker det som det eneste som er helt tryggt er å bruke vanlig stein(singel), men faktisk være så "loco" at etter at steinene er lagt over røttene, teiper man med 2 lag duckteip eller annen lystett teip også over resten av nettpotten og steinene, men passer på at stammen til planten(e) har nok rom til å bli tykkere.

Et annet forslag kan være å heller ha mindre planter, men større bubblere. slik at du både får det lettere engående lys og også kan få mest ut av plassen du har. Da vil plantene bestandig stå stødig, de vil prudesere en bedre bud for du får en bedre lysintensitet for "hele" planten og ikke bare toppen. De vil pga gram pr. m2 gi deg mer buds pr. runde. Altså alt blir greiere, bortsett fra kanskje noe mer regelmessig bytting av næring.

Her er noen bilder for å friste deg til å prøver hvertfall. Bildene er hentet fra www.growkind.com

http://i214.photobucket.com/albums/c.../growkind1.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/c.../growkind2.jpg

Sorry for at jeg har vært litt fraværende for tiden.

Gleder meg til "plante-bloggen" din her i tråden=D

Shadow 84: Jeg syns pOffski har klart seg godt i besvarelsene sine til deg, så legger ikke til noe, men det er bare å spørre, så er jeg sikkert litt mer på hugget=)

Lykke til mann!

Shadows84 28. august 2008 10:39

pOffski har hjulpet meg mye, takker for det. Har lest meg gjennom nesten alle sidene på denne tråden, tar notater osv.
har lagt frøene mine til spiring mellom ett par bomullspads nå, skal kjøpe inn jord og potter osv i dag.
Noen råd eller tips til hva burde kjøpe?. Budsjettet mitt er ikke det største akkurat nå så prisene kan ikke være for høye.

takker på forhånd

LoveToGrow 28. august 2008 14:46

Sitat:

Sitat av Shadows84
pOffski har hjulpet meg mye, takker for det. Har lest meg gjennom nesten alle sidene på denne tråden, tar notater osv.
har lagt frøene mine til spiring mellom ett par bomullspads nå, skal kjøpe inn jord og potter osv i dag.
Noen råd eller tips til hva burde kjøpe?. Budsjettet mitt er ikke det største akkurat nå så prisene kan ikke være for høye.

takker på forhånd

Siden budsjette ditt er litt lite, vil jeg si, kjøp den billigste jorda du finner, men pass på at den ikke er så "fattig" at det er fare for at insekter o.l kommer sammens med jorda. Men for ditt eget beste, legg penger i Perlite (plantasjen har dette), det er utrolig viktig for plantenes røtsystem, det gir økte pustelommer i mediumet, og det vil bli en jevnere fordeling av næring og vann når du vanner.

Kjøp Fosfor Plus om du har råd.

emphi 28. august 2008 15:21

LTG, har du sett "I Grow Chronic" med Mr. Green? Noen tanker om set-up'en hans?

Shadows84 28. august 2008 15:52

Ang næring og slike ting, hva er viktig å huske på? Tenkte anskaffe meg Ph-papir eller Ph-måler, hva tror du om det? Nødvendig med temperaturmåler for jorda?
De mest nødvendigste tingene kan man altså lett få tak i hos Plantasjen f.eks?

Shadows84 29. august 2008 10:53

sikkert ett utrolig dumt spm, men.
Med en vifte som fører lufta fra grorommet ut, vil ikke det lukte ute?
Og er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal klare å overtale dama til å få ha ett par planter?

shitrich 29. august 2008 13:24

Sitat:

Sitat av Shadows84
Med en vifte som fører lufta fra grorommet ut, vil ikke det lukte ute?

Om jeg har forstått rett, vil det ikke lukte om du bruker kullfilter.

nidhogg 29. august 2008 14:05

Ville ikke et speil som er kuttet som en donut være perfekt over potta? Slik at lyset blir reflektert mest mulig effektivt.

OaaXia 29. august 2008 14:37

Da er det nok mye bedre med mylar. Speil er langt fra så lysreflekterende som en skulle tro.

p0ffski 29. august 2008 15:34

Sitat:

Sitat av emphi
LTG, har du sett "I Grow Chronic" med Mr. Green? Noen tanker om set-up'en hans?

Denne filmen har jeg sett , det ser faktisk utrolig bra ut. Men like greit å bruke boblebøtter spør du meg :)

Sitat:

Sitat av Shadows84
sikkert ett utrolig dumt spm, men.
Med en vifte som fører lufta fra grorommet ut, vil ikke det lukte ute?
Og er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal klare å overtale dama til å få ha ett par planter?

Kullfilter er ikke dyrt. Pass på at avtrekk viften suger nok luft fra riktig høyde i rommet. ( Ikke sug fra bånn feks, for da suger du ut all den kjølige luften. Sug fra toppen. Og pass på å isoler døra som går inn til leiligheten. Så skal du se at det lukter temmelig lite både ute å inne :)

Sitat:

Sitat av nidhogg
Ville ikke et speil som er kuttet som en donut være perfekt over potta? Slik at lyset blir reflektert mest mulig effektivt.

Dessuten reflekterer speil varme like mye som lys. Hvitt absorberer varme, og reflekterer lys best. Kritthvitt.

Gaffelkake 29. august 2008 15:34

Husk undertrykk i dyrkerommet. (Pass på at det går mer luft ut gjennom kullfilteret enn det går inn i rommet.)

Dette vil føre til at luft kun vil gå INN i sprekker/hull osv. All luft som går ut vil bli filtrert i kullfilteret og man vil få et luktfritt hus ellers.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 11:27.