' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

dinos 20. september 2009 11:39

rohypnol
 
Kan legen skrive ut rohypnol enda?eller har de kuttet helt ut det medikamentet?

har veldig lyst til å prøve det mot stress og uro,har sobril men virkningen er ganske liten

noen med bra erfaringer?

eneste stedet man kan kjøpe det er vell på resept av lege?offisielt

blir det stoppa av tollen og returnert tro..

fyll meg med kunnskap og erfaringer

noen andre medikamenter som anbefales mot stress og uro?

iblandt kommer jeg meg ikke ned igjen selv rett og slett

Stratops 20. september 2009 13:09

"On January 1, 2003, flunitrazepam was moved up one level in the schedule of controlled drugs in Norway, and on August 1, 2004, the manufacturer Roche removed Rohypnol from the market there altogether."
http://en.wikipedia.org/wiki/Rohypnol#Legal_status
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16505866

exocytose 20. september 2009 13:19

Det er to typer av benzodiazepiner: anksiolytika(angstdempende) og hypnotika(sovemidler).
Eksempler på førstnevnte er Stesolid, Valium, Vival, Alopam, Sobril og Xanor.
Sovemidler er Apodorm, Mogadon, Flunipam, Dormicum og de beslektede midlene Imovane og Stilnoct.

De første er vel mest relevant for deg med stress og uro, men selv om de er delt inn i to grupper, er det er ikke så veldig store forskjeller mellom preparatene i de to gruppene.

halla 20. september 2009 16:50

Flunipam inneholder jo 1 mg flunitrazepam, akkuratt som Rohypnol.
Det er vel det nærmeste du kommer "hyppere på resept", det er jo rettogslett bare ett annet merke...

Flunitrazepam er vanskelig å importere (og forbudt)
Er det ro og ikke søvn du er ute etter så gå heller for de angstdempende midlene exocytose har nevnt der

kjøttkrydder 23. september 2009 02:47

Tramagetic OD
 
Hei, sitter her nå med Tramagetic OD 200mg tabletter.(har fått dem på resept)

Tar 400mg /dagen, men smerten har enda ikke gitt seg for i natt og jeg får altså ikke sove.

Jeg vurderer å ta en til(200mg), men så står det i felleskatalogen at 400mg/dagen er maks man bør ta.

Sitat: "Maks. døgndose er 400 mg"
kilde: Fellekatalogen

Vil det da regnes som overdose hvis jeg tar en til? Hvor er grensa og hva kan skje?
noen som har noen erfaringer?

selvmord 23. september 2009 05:11

Hei, har et spørsmål ang ritalin, har et par brett med noe piller det står ritalinE på, med e ja, å det står 10 mg på de, har de på brett. Men har søkt etter ritalin på felleskatalogen med e, men finner ikke en dritt da, finner bare


T
KAPSLER MED MODIFISERT FRISETTING, harde 20 mg, 30 mg og 40 mg: Hver kapsel inneh.: Methylphenidat. hydrochlorid. 20 mg, resp. 30 mg et 40 mg, const. q.s. Fargestoffer: 20 mg: Titandioksid (E 171). 30 mg: Gult jernoksid (E 172), titandioksid (E 171). 40 mg: Gult, rødt og sort jernoksid (E 172), titandioksid (E 171).

T
TABLETTER 10 mg: Hver tablett inneh.: Methylphenidat. hydrochlorid. 10 mg, const. q.s. Med delestrek


Er det noe som er funsjonabelt å spise, eller er det bare tull? Noe jeg har raska med meg på fylla, så er ikke sikker på hvor jeg har de fra heller.

Håper på svar fort, for kunne trengt et par sånne, hvis det i det hele tatt er virk i de. (Å nei, jeg har ikke ADHD)

Bare slett det forrige innlegget mitt^^

exocytose 23. september 2009 08:46

Sitat:

Sitat av Felleskatalogen
Voksne: Inntil 600 mg ga ingen eller lett, 600 mg-2 g ga lett til moderat og mer enn 2 g ga moderat til alvorlig forgiftning.

Symptomer på forgiftning er: Miose(små pupiller), brekninger, kardiovaskulær kollaps, sedasjon og koma, krampetilstander og respirasjonsdepresjon.

kjøttkrydder 23. september 2009 14:38

Så 600mg kan gi en lett forgiftning altså. Kanskje best å holde seg til 400mg da.

exocytose 23. september 2009 14:46

Det kan gi en lett forgifting. Noe annet felleskatalogen presiserer om tramadol er:
Sitat:

Sitat av Felleskatalogen
Toksisitet: Store individuelle variasjoner.

Jeg, på mine 55kg har inntatt 600mg tramadol uten noen særlige bivirkninger, men mine subjektive erfaringer er egentlig ikke relevante for deg. Muligheten er der, for at du ikke tåler store doser tramadol så godt, så for å være på den sikre siden, ville jeg holdt meg til 400mg hvis jeg var deg.

halla 23. september 2009 16:44

Tramagetic inneholder tramadol. Når du først har tatt for mye vil du nok ikke akkuratt kunne unngå å merke det..
Blackout og spasmer som minner om ett epileptisk anfall.

Hvis du faktisk har fått det på resept, ville jeg heller gått tilbake til legen og si akkuratt det du skrev her. Tramadol holder ikke.

mr_hofman 27. september 2009 15:24

Tramadol og jungle water
 
Hei

Har egentlig to spørsmål...

Den første er hvor mye kodein man får ut av 3 paralgin forte. Er det nok til en eller flere "turer"
Det andre er hva den beste måten å ta tramadol på, freebasing?

mentalmelt 27. september 2009 15:41

Dagens leksjon i hjernebruk for nybegynnere:

Først, slå opp i felleskatalogen (eller google). Da får du vite at en paralgin forte inneholder 30 mg kodein. Gang det med 3 = 90 mg. Så, prøv å tenk litt selv. Én tablett gir som du vet en mild smertestillende effekt, da dette er et legemiddel for behandling av smerter, og ikke et rusmiddel. Hvis du skal bruke dette legemiddelet til å ruse deg på, så må du selvsagt opp i dosering. Da sier det seg selv at det ikke er så mye rom for at tre tabletter gir deg noe særlig mer enn én (svært mild) rusopplevelse..

mr_hofman 27. september 2009 15:47

Sitat:

Sitat av mentalmelt (Innlegg 1509021)
Dagens leksjon i hjernebruk for nybegynnere:

Først, slå opp i felleskatalogen (eller google). Da får du vite at en paralgin forte inneholder 30 mg kodein. Gang det med 3 = 90 mg. Så, prøv å tenk litt selv. Én tablett gir som du vet en mild smertestillende effekt, da dette er et legemiddel for behandling av smerter, og ikke et rusmiddel. Hvis du skal bruke dette legemiddelet til å ruse deg på, så må du selvsagt opp i dosering. Da sier det seg selv at det ikke er så mye rom for at tre tabletter gir deg noe særlig mer enn én (svært mild) rusopplevelse..

Takk. Men kan/bør man blande tramdol og kodein? Vil 3 paralgin og 2 tramdol gi noe mer opplevelse?

mentalmelt 27. september 2009 15:50

Spør ikke meg. Jeg driver ikke å blander legemidler for å ruse meg på dem.

Første treff i google:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=46965

pidget 27. september 2009 15:52

Sitat:

Sitat av mr_hofman (Innlegg 1509031)
Takk. Men kan/bør man blande tramdol og kodein? Vil 3 paralgin og 2 tramdol gi noe mer opplevelse?

Du kan blande de, i så små doser tror jeg det går greit og..
Men, hvilken "opplevelse" er du ute etter ? Du vil sikkert bli litt slapp og sløv og om du er særdeles heldig føle en mild eufori.

Tror jeg hadde tatt meg en (hva som helst) istedetfor..

Mullah 27. september 2009 15:54

mr_hofman: Man kan. Bør? Ikke et min mening. Jeg mener at det du begir deg ut på nå er idioti.

Du spør om det vil gi "mer opplevelse". Jeg trodde det var fraværet av opplevelse som var hva narkisene søkte etter. Og å slippe abstinenser da, men så langt er jo ikke du kommet ennå.

Tog du 'an? :)

mr_hofman 27. september 2009 17:01

Takk for erowid-link, tenkte ikke på søke der.
Men bør man "destillere" tramadol på samme måte som paralginforten for å fjerne paracetomolen, eller er det det samme i så liten dose?

exocytose 27. september 2009 17:08

Tramadol er virkestoffet som kommer i forskjellige medikamenter som Nobligan og Tramadol. Ingen av disse inneholder paracetamol eller andre virkestoffer i tillegg til tramadol.

mr_hofman 27. september 2009 17:10

Men er det nødvendig å fjerne paracetomolen fra paralgin forten fra en så liten dose? (3 stykk)

exocytose 27. september 2009 17:14

Tre Paralgin Forte inneholder tilsammen 1.2g paracetamol. Det er ikke en dose som skader leveren ved en gangs bruk, men selvfølgelig, hvis du ukentlig belaster leveren - det være seg alkohol eller andre medikamenter som kan være en påkjenning - anbefaler jeg deg å ekstrahere kodeinen.

November 30. september 2009 12:20

Skyte Dolcontin?
 
Kan dolcontin skytes? Fikk en liten, hvit èn i går og jeg er en sprøyteglad jente, skyter det meste, men akkurat Dolcontin har jeg aldri brukt før. Hvis noen kan fortelle meg litt om dosering og effekt i tillegg blir jeg glad. Han jeg fikk den av sa jeg burde dele den i fire. Er de så sterke? Har brukt noe heroin og subutex tidligere, men det er en stund siden sist så toleransen min for opiater er sikkert ganske lav.

dukjærenorge 30. september 2009 12:57

Ja, den kan skytes.
Hvit Dolcontin er 30 mg. Tror jeg ville delt den opp ihvertfall 2-3 ganger, hvis du ikke har mye opiater i kroppen. innkjørt mao.
Vet noen fjerner det røde ytterste på 100mg tabl, men ikke åssen dette er på den hvite har jeg ikke peiling på. Får no jævlig moffe-kick av å skyte den.

Hunter S 30. september 2009 13:14

Sjekke felleskatalogen....
 
Tar du en titt i felleskatalogen kan du lære mye! Selv har jeg aldri turt å bruke nåler til noe som helst, men har vært borti dolker! Etter hva jeg har hørt og erfart, i tillegg til det jeg leser i felleskatalogen, skal det la seg gjøre å ta dolker intravenøst! Tablettene består i all hovedsak av morfsulf, farge, og bindestoffer!

Det som er ekstremt viktig her, er som du er inne på, dette med dosering! At kompisen din anbefaler deg å dele den i fire, skal du bare drite i! Det du må finne ut av hvor sterk tabletten er! Dolcontin er depot tabletter, dvs at når du spiser den "kommer" ikke hele tab på en gang, men doseres gradvis ut i systemet! Trenger vel ikke fortelle deg hvordan dette vil arte seg når du smeller dem.... Blingser du med doseringa, kan det som kjent få fatale følger!

hvis det er en hvit tabbis du har, er jeg usikker på styrken! De kommer i 5-10-30-60-100-200mg! Veit at 5mg er grønn, 60mg er rosa, og 200mg er blå! Med andre ord har du enten 10, 30, eller 100mg.... Sikkert noen andre her som veit åssen styrke de hvite er.....

Selv har jeg som sagt bare spist dem, og begynte da med ca 120mg, knust og snust! Så var det bare å fylle på med 30-60mg sånn av og til uttover kvelden! Det var fint husker jeg.... Bare ikke fylle på for ofte..... NB: Jeg snakker her om oralt inntak, ikke intravenøst!


Formaninger om faren ved bruk av opiater generelt gidder jeg ikke begynne på, du har sikkert hørt dem før...!

Ta det i allefall med ro... Bedre med for lite, enn for mye!


Hunter

November 30. september 2009 13:16

Takk! Det var i grunn alt jeg trengte å vite.

mercen 6. oktober 2009 21:26

Nobligan/Tramadol = jæævlig hodepine etter en ukes bruk!!

exocytose 8. oktober 2009 22:05

Benzodiazepiner fører til en forsterkning av GABA som er den viktigste inhibitoriske(dempende/hemmende) transmitteren i nervesystemet. Når man da slutter vil det bli lite GABA i hjernen. Dette kan være veldig farlig da man kan få voldsomme kramper og anfall. Denne lave konsentrasjonen av inhibitoriske transmittere i hjernen gjør at nervesystemet blir oversensitivt.

Men benzodiazepiner blir faktisk klinisk brukt for benzo-abstinener. Det er fordi når krampene og anfallene er på sitt verste og farligste er benzodiazepiner det beste å bruke for å roe de ned.

Men for å svare på spørsmålet ditt:
Man blir avhengig av benzoer rent generelt og ja, Sobril vil hjelpe på abstinensene av Stesolid.

Shot 9. oktober 2009 04:41

Hasj og Reductil
 
Hei, jeg skal straks begynne med slankepillen Reductil. Jeg er glad i og ta meg en blås med hasj i ny og ne, så jeg lurte rett og slett på om det er noe jeg bør vite angående blanding av disse stoffene.

På forhånd takk...

Dodecha 9. oktober 2009 21:10

Ikke annet å si enn at den apetittdempende effekten av reductil mest sannsynligvis vil bli overgått av trangen til å hive i seg alt som inneholder sukker og fett på kjøkkenet etter å ha røkt hasj.

Det er dog ingen skumle interaksjoner mellom reductil og cannabis.

jayforall10 10. oktober 2009 01:32

Sitat:

Sitat av Impetus (Innlegg 1518036)
Jeg lurer på noe angående benzodiazepiner.
Blir man avhengig av virkestoffet(diazepam, klonazepam, oxazepam osv) eller av benzo generelt? Si jeg blir avhengig av Stesolid, vil da Sobril fjerne abstinensene?

Man blir avhengig av benzodiazepiner, så jo sobril fjerner forsåvidt abstinensene av stesolid, pboblemet er bare at du blir avhengig av et nytt like ille benzodiazepin så det er lite vitts kan man si !
Trapp ned på stesoliden hvis du vil slutte, og spør lege om hjelp for de vil kunne gi deg milde benzodiazepiner som du kan trappe ned på.

exocytose 10. oktober 2009 12:25

Sitat:

Sitat av jayforall10 (Innlegg 1519003)
Man blir avhengig av benzodiazepiner, så jo sobril fjerner forsåvidt abstinensene av stesolid, pboblemet er bare at du blir avhengig av et nytt like ille benzodiazepin så det er lite vitts kan man si !
Trapp ned på stesoliden hvis du vil slutte, og spør lege om hjelp for de vil kunne gi deg milde benzodiazepiner som du kan trappe ned på.

Jeg vet ikke om du leste posten min ovenfor, men det handler ikke om å starte å misbruke et benzodiazepin overfor et annet.
Man bruker det for å lette på de potensielt livsfarlige anfallene benzodiazepinabstinenser innebærer. Klordiazepoxid og diazepam er oftest brukt på grunn av deres lange halveringstid og lave potens.

Dette er selvfølgelig vanskelig å gjøre selv, så å sitte i leiligheten din med sterke benzo-abstinenser uten noen til å passe på seg er selvfølgelig farlig.

Duddy 14. oktober 2009 20:53

Pinex forte, leverskade?
 
Hei, har i en liten stund nå tatt, kanskje en eller maks 2 Pinex forte om dagen. Ca 3-4 uker. Har tatt dette grunnet at jeg blir fort deppa, og merker at jeg blir "happy" av pinex forten, samtidig, som jeg slipper å få vondt i kneet, men det er en annen sak ;) Greia er at jeg ikke har fått dette fra legen, men tatt hjemmefra, så har derfor ikke fått sjekke angående leverskade. Men er det mulighet for det, ved mine doser?

Bare lurer, siden moren min sa jeg kom til å få leverskade, hvis jeg fortsatte slik, og jeg ble en smule nysgjerrig. :cool:

somnium 14. oktober 2009 21:01

vanlig dose for voksne over 45kg er 1 brusetablett/tablett inntil 4 ganger i døgnet.
sitat:
"Ved langtidsbruk (>3 måneder) med inntak annenhver dag eller oftere, kan hodepine utvikles eller forverres."

så å bruke mindre enn anbefalt dose i 1 mnd ser jeg ikke på som et potensielt problem med mindre du har noen andre leversykdommer som skulle tilsi at du ikke klarer å håndtere kodein og paracetamol på samme nivå som en frisk lever.

Duddy 14. oktober 2009 21:02

Aha! takker ;)

somnium 14. oktober 2009 21:02

OBS: om du har dem i stikkpilleform skal det ikke tas mer enn 1 pille pr. dag ifølge http://felleskatalogen.no/ da de inneholder, utifra det jeg kan se, dobbelt så mye kodein (60mg) og paracetamol (1g).

Duddy 14. oktober 2009 22:44

Takk, men liker ikke stikkpiller, så godt, er bare ikke min stil ;)

Marlboroo 2. november 2009 02:37

Lyrica?
 
Hei:) vil først og fremst takke for ett strålende forum.

Det har seg sånn at jeg har kommet over ett brett med Lyrica 75mg. Har søkt litt rundt på forumet her men finner veldig lite info om det. Hva er egentlig dette? Har forstått at det er ett slags anti depresiva / smertestillende? eller er jeg helt på jordet? Noen som har vært borti det før? Mulig å få noen som helst slags rus ut av de? Røyker rev daglig. Har tidligere vært borti: "Blå" valium 10mg, 2mg rivo, og Vival, aldri spist mye av noen av delene. . Det kan vel ikke sammenlignes med noen av de? Vet ikke om jeg skal ta noe av det uansett, vil først se om folk har noe erfaring med de fra før. Mulig det bare er dritten:) men im just curious!

Butchern 2. november 2009 02:40

Bruk felleskatalogen :)

http://www.felleskatalogen.no/pasien...803/88669.html

Marlboroo 2. november 2009 02:55

Takker, Stod veldig mye i felleskatalogen ja:) Burde garantert sjekka der før jeg posta her! Men ihvertfall, Det står veldig konkret hva det er til, men det jeg lurer på er om noen andre har erfaring med de?

klakkelakk 2. november 2009 19:32

Det er et legemiddel mot Epilepsi og et C-preparat. Konkret vet jeg at man blir feit av den og dusinvis av bivirkninger. "Antiepileptikum mot angst også nå? Jøss..." *mumle*

Lyrica gir like mye rus som Paracet.

exocytose 2. november 2009 19:49

Sitat:

Sitat av klakkelakk (Innlegg 1538641)
Lyrica gir like mye rus som Paracet.

Feil.

Det er en grunn til at det er en rød trekant på lyrica sine pakninger og ikke paracet's. Jeg kan beskrive rusen som en alkoholrus, bare mer klar i toppen.

heksa 14. november 2009 00:19

heminevrin og rivotril rusvirkning ?
 
Hvordan virker dette? Hver for seg eller kombinert! Er blitt populært blandt venner av meg.

Sluzzz 14. november 2009 01:42

Sitat:

Sitat av heksa (Innlegg 1549286)
Hvordan virker dette? Hver for seg eller kombinert! Er blitt populært blandt venner av meg.


Det virker beroligende..

Marlboroo 15. november 2009 20:11

Oxycodone
 
Har snublet over ett brett med Oxycodone 40mg depottabl. Har kikket litt rundt og fått med meg at det skal være ett ganske sterkt opiat? Noen som har erfaring med de?

Fant lite ut av dosering å er generelt veldig forsiktig når det gjelder rusmidler. Røyker hasj 2 - 3 dager i uka og har prøvd en del forskjellige benzoer. Piller er noe jeg prøver å holde meg mest mulig unna å klarer å ha ett fint forhold til de:) Skjer kanskje max 1 gang i mnd, så jeg ser ikke på det som noe problem som det overhode ikke er.

Det er som nevnt depottabletter(40mg), vil det være mulig å få noe rus ut av de?

exocytose 15. november 2009 20:15

Ja, det er mulig å få en rus ut av de.. Siden det er depottabletter vil virkningen kommer gradvis. For å utnytte dem best mulig er det mulig å knuse dem, men da må du huske på at virkestoffet (oksykodon) vil bli tatt opp med en gang og det er lettere å overdosere. 40 mg på en gang kan fort bli litt mye, spesielt hvis du ikke har erfaring med opioider fra før.

Du slipper forøvrig å forklare deg angående ditt rusbruk.

Du kan også søke litt rundt her på forumet og erowid og du vil få alle svar du trenger.

Marlboroo 15. november 2009 20:26

Takk for svar exo. Knuse de og ta de oralt? Stappe pulveret inn i litt dopapir ellerno? Eller noen som har noe bedre tips? Kommer aldri sniffe eller skyte de uansett. Kikka litt mere rundt nå å ser at vanlig dose er 10 - 20mg, så 40 blir kanskje i det meste laget å starte med. Veier 70kg.

Ja skal se litt rundt på erowid, men var litt usikker pga det er depottabletter you know:)

exocytose 15. november 2009 20:29

Oralt ja. Å droppe de i papir er egentlig ikke nødvendig, men mindre du ikke klarer smaken da. Går helt greit samme hvilken måte du inntar de oralt på.

Søk på felleskatalogen, norsk legemiddelhåndbok, erowid og lignende angående doseringer.

Men hvis du skal knuse de, husk å søk på de som ikke er depottabletter. Dvs at du bør søke på Oxynorm på felleskatalogen og norsk legemiddelhåndbok ihvertfall.

Marlboroo 15. november 2009 20:59

Knuste en pille og tok ca 2/3 av pulveret i litt papir og svelget med cola:) Kan se for meg det var ca 25 - 30mg, noe jeg kan se for meg er en grei førstegangsdose etter hva jeg har lest på erowid. Leste mye artig om det der, folk sier at det kan sammenlignes med heroin, men da tar de vel litt i kan jeg tenke meg.

Hadde tenkt å fyre en joint snart, eller er det en dum idé nå?

paranoy 15. november 2009 21:08

Oxycontin oralt pleier ikke å være så heavy rus at det gjør noe, vet ikke åssen det er når du dropper i knust form da, vel å bemerke. Oxycontin intravenøst er i følge meg sterkere enn heroin og varer mye lenger!

John_Doe 21. november 2009 01:04

Varighet diazepam 10mg
 
hey. sitter med et enkelt spørsmål her som jeg håper noen kan svare på. prøvde søkefunksjonen, men ble ikke så mye klokere. Helt ærligt så er jeg ikke med mine fulle fem etter å ha spist ett par av disse og orker derfor ikke lete så mye rundt.

Trenger bare svar på om jeg kan regne med å være veldig loka imorra, pga har noe ganske relevant på timeplanen imorra som det ikke egner seg å vær rusa på.

beklager for en sannsynligvis meget lite velformulert tekst men anyways.
takkfor svar

felix_poker 21. november 2009 01:15

Jeg har spist 3-4 av disse før en tannlegetime, og da var jeg raltivt slakk resten av dagen. Dagen etter var jeg imidlertid i fin form.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 16:59.