' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

optimal 20. mai 2007 18:40

var 10 mg det vi fikk..

busemann 20. mai 2007 19:17

100mg diazepam i seg selv er ikke farlig, men når du i tilegg drikker etanol vil du få en synergistisk effekt, og respirasjonsdepresjonen blir større - nettopp dette som kan bli farlig. I de dosene du beskriver må du nok drikke en fin mengde alkohol. Selv synes jeg rusen er noe lik alkohol. Om du er interessert i å trimme hjernen litt kan du lese om diazepam og benzodiazepiner.

peta 21. mai 2007 19:23

Er det noen farer med å blande paracetamol med valium (selv i mindre mengder)?

Dodecha 21. mai 2007 20:15

Sitat:

Sitat av peta
Er det noen farer med å blande paracetamol med valium (selv i mindre mengder)?

Nei, Paracetamol og Diazepam har ingen giftige interaksjoner.

Sahmedy 28. mai 2007 13:24

Mianserin
 
Vil man i hele tatt få en slags rus av mianserin?

Dodecha 28. mai 2007 13:54

Det er visst en svakere versjon av Mirtazapine, etter det jeg fant om det på nettet skal man visst bli litt søvning de første dagene av behandling og at man ikke burde kjøre.

Det er et et tetrasyklisk antidepressiva, og kan være en farlig kombinasjon med alkohol (øker depressive effekten på sentralnervesystemet), bør heller ikke kombineres med MAO-hemmere.

Hvor stort ruspotensiale det har stiller jeg meg tvilende til, ingen informasjon om misbrukpotensiale, så jeg antar at det ikke er mye å hente med de pillene.

the_dj 2. juni 2007 02:35

Bivirkninger av fluoxetin?
 
hva vet du om negative bivirkninger av denne type medisin?
snakker ikke om missbruk, men behandling ;)
viss noen har brukt eller bruker dette, kan du ta kontakt?

takk

thomasf 2. juni 2007 02:45

Fant en liten artikkel om det på Lommelegen.no.

the_dj 2. juni 2007 02:45

hva gjør jeg for å unngå den ekkle kvalmheten i starten? har den nå kan du si=(

thomasf 2. juni 2007 02:46

Jeg har ikke peiling. Les artikkelen så kanskje du finner frem til noe fornuftig. :)

AtheSun 6. juni 2007 11:26

Blå/turkise piller merket Ardin
 
Jeg kjøpte noen blåe/turkise valium her om dagen, de har delestrek og er merket "ardin", alle kompisene mine som popper disse mener at det er blåvalium, helt ok greier.

Jeg tror at disse produseres illegalt i pakistan og tyrkia av folk som ikke har greie på det. Jeg tror også at disse pillene ikke inneholder diazepam i det hele tatt, bare noe som gir en liknende virkning og er farlig for nyrene.

Er disse pillene valium, eller bare en kopi produsert illegalt i pakistan/tyrkia?
Inneholder de diazepam i det hele tatt eller er det bare et stoff med liknende virkning som kan føre til nyresvikt?

(har sett tråder om valium merket ardin her inne før, men jeg trur at mange ikke vet hva de snakker om)[COLOR=Teal][/COLOR]

naiSt 6. juni 2007 11:50

Valium kan kjøpes med tre forskjellige virkestoffer

Bensedine
Apaurine
Diazepam

Diazepam er den eneste orginale, men skrives ikke ut på resept i Norge lengre.
orker ikke dobbeltsjekke, men fritt etter hukommelsen så var det Roche som lagde orginale blåvalium, men det er mulig jeg husker feil.

Rivotril 2mg / "doble" er uansett morsommere :rolleyes:

AtheSun 6. juni 2007 12:05

de originale er merket roche ja, men jeg er skeptisk til at disse ardin-pillene inneholder noen som helst "godkjennte" stoffer.

(med godkjennte mener jeg stoffer som er kjennte)

AtheSun 7. juni 2007 01:47

ssri+diazepam=?
 
1. jeg går på antidepressiva (cipralex), popper 10mg daglig. noen som har peiling på om det er farlig å blande disse med valium?

2. jeg har hørt noe om noe som heter seretoninforgiftning, det er ingen som har klart å gi meg en god forklaring på hva dette er og hvilke medikamenter og narkotiske stoffer jeg bør holde meg unna for å unngå denne "dødelige" forgiftningen.
(tramadol+ssri kan føre til serotoninforgiftning)
det kalles vel serotonin syndrom på legespråket.

fannt endel info på nettet*, men lurer fortsatt på spørsmål 1.
*http://no.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome


(posta jeg på rett plass btw?)

CLINIC 12. juni 2007 18:18

dramamine motion sickness
 
noen som vet hvordan det norske lovverket er i forhold til disse tablettene. Lurte på om man kunne bestille dette fra utlandet problemfritt. noen som har prøvd disse tablettene?

busemann 12. juni 2007 18:22

Sitat:

Sitat av naiSt
Valium kan kjøpes med tre forskjellige virkestoffer

Bensedine
Apaurine
Diazepam

Diazepam er den eneste orginale, men skrives ikke ut på resept i Norge lengre.
orker ikke dobbeltsjekke, men fritt etter hukommelsen så var det Roche som lagde orginale blåvalium, men det er mulig jeg husker feil.

Rivotril 2mg / "doble" er uansett morsommere :rolleyes:

Nå roter du forferdelig med navn på virkestoff og preparater her. Valium er originalpreparatet og inneholder diazepam, disse produseres av Roche og markedsføres i Norge, men ikke i 10mg(som også kalles blåvalium). Bensedine og Apaurine er synonympreparater med samme virkestoff.

Sitat:

Sitat av AtheSun
1. jeg går på antidepressiva (cipralex), popper 10mg daglig. noen som har peiling på om det er farlig å blande disse med valium?

2. jeg har hørt noe om noe som heter seretoninforgiftning, det er ingen som har klart å gi meg en god forklaring på hva dette er og hvilke medikamenter og narkotiske stoffer jeg bør holde meg unna for å unngå denne "dødelige" forgiftningen.
(tramadol+ssri kan føre til serotoninforgiftning)
det kalles vel serotonin syndrom på legespråket.

fannt endel info på nettet*, men lurer fortsatt på spørsmål 1.
*http://no.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome


(posta jeg på rett plass btw?)

Du kan nok helt trygt blande Cipralex og Valium, ingen uvanlig kombinasjon om man f.eks behandler angst og/eller søvnproblemer. Om dette er formålet ditt eller ikke spiller ingen rolle. Serotoninforgiftning skjer helst i forbindelse med bruk av MAOI i kombinasjon med andre substanser som modifiserer serotonin, f.eks amfetamin, MDMA osv. SSRI funker jo også slik at nivåene av serotonin øker, men ikke i like stor grad som MAOI.

Sitat:

Sitat av AtheSun
Jeg kjøpte noen blåe/turkise valium her om dagen, de har delestrek og er merket "ardin", alle kompisene mine som popper disse mener at det er blåvalium, helt ok greier.

Jeg tror at disse produseres illegalt i pakistan og tyrkia av folk som ikke har greie på det. Jeg tror også at disse pillene ikke inneholder diazepam i det hele tatt, bare noe som gir en liknende virkning og er farlig for nyrene.

Er disse pillene valium, eller bare en kopi produsert illegalt i pakistan/tyrkia?
Inneholder de diazepam i det hele tatt eller er det bare et stoff med liknende virkning som kan føre til nyresvikt?

(har sett tråder om valium merket ardin her inne før, men jeg trur at mange ikke vet hva de snakker om)[COLOR=Teal][/COLOR]

Du har nok rett i at ARDIN pillene ikke er valium, men de skal fortsatt være 10mg diazepam, hvorvidt det er 10mg og/eller diazepam vil bare ei kjemisk analyse av tabletten kunne fortelle deg. Disse pillene er jo ikke akkurat ny på det illegale markedet eller det LEGALE(selges legalt på flere onlineapotek). Den nyresviktteorien din må du lenger ut på jordet med.

Dodecha 12. juni 2007 18:38

Fant info om virkestoffet på erowid her, det er et antihistamin med sedative effekter.
I store doser (300 - 900mg, 6-18 50mg dramamine piller) kan du ende opp i et anticholinergisk delirium, noe som må til for å få de hallusinogene effektene av stoffet.
De fleste som prøver stoffet i en så stor dose prøver det ikke flere ganger, av den grunn at (som ikke overrasket meg i.o.m. at dette er en forgifting, i mye mer konkret form enn andre psykedelika) det ikke involverer noe eufori (følelse av velvære), og kan gi noe ubehag i kroppen:

Sitat:

Sitat av wikipedia
This class of drug is usually considered the least "fun" by experienced drug users, possibly due to the lack of euphoria caused by anticholinergics. Because most users do not enjoy the experience, they do not use it again, or very rarely. Risk of addiction is low in the anticholinergic class. Effects are usually more pronounced in the elderly, due to the decrease of acetylcholine production associated with age.


knekken 14. juni 2007 18:10

hvordan er det å blande somadril og alkohol?

Dodecha 15. juni 2007 15:01

Å blande somadril og alkohol er en typisk 'apedop' kombinasjon, man blir jo full bare enda mer ubalansert, sikling kan forekomme, kort og godt: Du blir til stedets klassiske fyllik, ganger to.

Farene ved det er at alkohol og karisoprodol er sedativt, så en for stor dose kan føre til at du sovner inn (sedativ + sedativ = respirasjonsvansker = død).

lars? 15. juni 2007 15:06

Store mengder alkohol + 4 somdril førte til en natt i siklende stabilt sideleie for en kompis av meg. Anbefales ikke.

Hitmanchon 15. juni 2007 15:56

Noen som vet hva lovens tolkning av 3mnd normalt forbruk er? Kan jeg feks bestille zoloft som tilsvarer 150mg/dag over en 3mnd periode lovlig på nettet, noen som har erfaringer her?
Står på felleskatalogen at maksdosen som kan brukes er på 200mg, men er dette normalt forbruk i henhold til loven,

lars? 15. juni 2007 16:33

Hitmanchon: Tolkningen er vel at du har lov til å bestille opp til 3mnd's forbruk i samsvar med hva legen hadde ville gitt deg. Blir du tatt, er det nok en legeuttalelse om dosering som kommer til å avgjøre dette, ikke maksimalt forbruk i følge embalasjen.

Hitmanchon 15. juni 2007 17:17

følger med resept og kvittering i pakken og selve pakken er i norge nå, men jeg må godkjenne at posten skal kunne åpne den og fortolle det som er i den, det er her jeg stusser litt,, har bestillt ifra lillepille.com, så jeg antar at det burde gå bra, men måtte bare forsikre meg litt til.. men vist det er som du sier så bør det vel gå bra?

esmokealot 21. juni 2007 07:58

noen som vet ka vicodin er? oppkvikkene el motsatt? har lurt på det lenge og fant ikke ut stort mye,he he kansje det sier sitt om meg. hørt det ska vere populært i statende og blir nevnt i en del av eminem i textene hans

eirikB 21. juni 2007 10:40

Vicodin er et beroligende legemiddel. Brukes til større smerter, så det er nok relativt kraftig. Tipper det er i samme klasse som Paralgin Forte. Sikkert reseptbelagt.

Andre amerikanske legemidler i samme klassen er Anexsia, Anolor DH5, Bancap HC, Dolacet, Lorcet, Lortab, Vadunk, Norco, T-Gesic, or Zydone.

usansynelig 21. juni 2007 12:50

vicodin er nok i mye verre klasse en paraligin forte, som er et b preparart med 30 mg kodein og 300mg paracetamol, forholdsvis uskyldig i forhold til Vicodin som er ekstremt "deilig" ifølge en del research på nettet og er i klasse med morfin, dolcontin osb.
Hadde vert gøy å prøvt, men er veldig dyrt å bestille på nett.

HOUSTONTEXAS 9. juli 2007 19:37

Pinex Forte - Codeine
 
Har noen Pinex Forte piller her og lurer på om det er mulig å skille ut Paracetanolen, så jeg bare har codeine igjen?

Halalgeir 9. juli 2007 19:42

Jepp. Det går. Søk på forumet så får du svar...

NokErNok 26. juli 2007 16:49

Fant en pille, men vet ikke hva det er..
 
Jeg fant en pille på størrelse med rohypnol, og den hadde en dele strek på den ene sida, hvor det på hver side av delestreken sto A å på den andre sia B. På Andre sia av pillen var det et hjerte med et 20 tall inni. Noen som vet hva dette er?

http://i12.tinypic.com/53ian8i.jpg

Dette er et paint bilde av den.. :P

Stranden 28. juli 2007 00:43

Ang somadril
 
------- * Karisoprodol
Legemiddelnavn: Somadril
Muskelavslappende, kommer i pilleform, klassifiseres av flere brukere
som et typisk 'apedop': Ingen tankegang, høyere doser kan resultere i
black-outs, kramper har også blitt rapportert.
Gir også mindre toleranse for alkohol.
Overdose: Vanlig dose er 1 tablett (350mg) 3-4 ganger daglig ifølge
rapporter skal det ikke mer en 2-3 tabletter over vanlig dose som
skal til for å få en potensiell dødelig dose, dog de som har bygget
opp toleranse kan tåle mer -----


Kort og enkelt spørsmål: Jeg har hørt at man ved seponering av opiater gjerne får den kraftigste abstinensen (etter lengre tids bruk) etter ca 9 dager ( i følge K. H. Melle Overlege ved Østmarka i tr.heim). Spørsmålet mitt er om dette også kan gjelde ved karisoprodol (Somadril)?
Er det evenetuelt noen som kan si noe om abstinensysymtomer i omårdet 9 - 15dager, som kjennetegn etc? Som et konkret tilfelle la oss anta at bruken har vært på ca 8 tabletter daglig (8x350mg).
Beklager å plage forumet med noe som kanskje ligger på nettet, men det har vært vannskelig å isolere abstinensfunn itl 9 - 15 dager, så jeg lurte på om det kanskje kunne være noen her som har første (eller andrehånds) erfaring.


mvh Stranden

Obecalp 31. juli 2007 09:52

Noen som vet hvor mange Blåhval man må ta for å få noen virkning?

Hightime 31. juli 2007 10:01

Bynn med 1 også venter du 30-40 min, syns du ikke det funka nokk så ta fler..
Mye bedre og bynne med få også heller justere oppover enn og kjøre på for mange med engang hvis du ikke har brukt det så mye =)

Men dette er vell diskutert ørten ganger i ett par andre tråder så søk rundt! ;)

Obecalp 31. juli 2007 10:05

Da beklager jeg. Søkte, men kunne ikke finne noe. Men takk for svar.
jeg har aldri tatt Valium før, men har lyst til å prøve!

KaKtUsTrIPP 5. august 2007 15:30

Hvite piller med delestrek merket AMO
 
snakkte med en fyr som sa han hadde disse pillene. De skulle være heftige, men er skeptisk til dette pga jeg ikke hørt om dem før. :confused:


på forhånd takk for hjelpen!

battlecaT 5. august 2007 15:41

http://www.drugs.com/images/pills/mt...%2050%20mg.jpg

Slike?

KaKtUsTrIPP 5. august 2007 15:49

ja det er disse, Er det noen som vet hvordan de funker, og hva virkestoffer som er i dem.

battlecaT 5. august 2007 15:59

I følge drugs.com sin Pill Identifier heter pillene Toprol XL, mer vet jeg ikke, hverken om virkningen ved inntak eller om det er narkotisk. Les litt rundt på nettet

Mullah 5. august 2007 16:01

Det der er hjertemedisin mot høyt blodtrykk, du vil ikke få noe rus av de.

battlecaT 5. august 2007 18:43

Sitat:

Sitat av KaKtUsTrIPP
De skulle være heftige

Hehe, da får du fortelle kompisen din at han bør gjøre litt mer research før han uttaler slikt :D

busemann 9. august 2007 15:29

Sitat:

Sitat av Stranden
Kort og enkelt spørsmål: Jeg har hørt at man ved seponering av opiater gjerne får den kraftigste abstinensen (etter lengre tids bruk) etter ca 9 dager ( i følge K. H. Melle Overlege ved Østmarka i tr.heim). Spørsmålet mitt er om dette også kan gjelde ved karisoprodol (Somadril)?
Er det evenetuelt noen som kan si noe om abstinensysymtomer i omårdet 9 - 15dager, som kjennetegn etc? Som et konkret tilfelle la oss anta at bruken har vært på ca 8 tabletter daglig (8x350mg).
Beklager å plage forumet med noe som kanskje ligger på nettet, men det har vært vannskelig å isolere abstinensfunn itl 9 - 15 dager, så jeg lurte på om det kanskje kunne være noen her som har første (eller andrehånds) erfaring.

mvh Stranden

Er det snakk om bråseponering av Karisoprodol bør man absolutt trappe ned med et langtidsvirkende benzodiazepin(f.eks diazepam) for å lindre de verste abstinens symptomene. Abstinensene etter langvarig bruk(flere uker) når peak etter 2-3 dager og er borte etter ca. 8-9 dager. Noe lengre ved kronisk bruk selvfølgelig. Abstinenssymptimene vil variere men de vanligste er insomnia, angst og kramper. Siden det ikke er snakk om noen ekstrem dose(2800mg) så vil de verste ubehagelighetene ikke være tilstede.

battlecaT 9. august 2007 20:17

Har et spørsmål, hva vi effekten være om en frisk person inntar følgende legemidler:

Lithionit (83mg)
Apodorm (5mg)
Cipralex (60mg)
Lamictal (200mg)

Leste litt rundt på Felleskatalogen men skjønte ikke så mye av det

Dodecha 9. august 2007 20:49

battlecat:

Lithionit - Lithium sulfat mot bipolarlidelse, null rus for 'vanlige', mye rare forsiktighetsegler og bivirkninger

Apodorm - Nitrazepam, typisk siklende apedop

Cipralex - fant ikke helt ut om type antideppressiva, nevner ikke-selektive mao-hemmere i kontraindikasjoner, mye om depressjon, suicidale tendenser hos tennåringer, bruk av personer under 18 krever medisinsk observasjon.

Lamictal - antiepelektikum, antiepelektika er kjent for å ha så mange bivirkninger at til og med de som må ta de vegrer seg til tider (Jeg har en bekjent med epelepsi), ikke en god idé å 'ruse' seg på.

Om du absolutt skal misbruke noen av disse for å få en rus, er apodorm den eneste.
Det er et benzodiasepin, sterkt sløvende, og for all del ikke kombinér med alkohol, dempede + dempede = null pusting.

lfc 9. august 2007 23:38

Oxynorm
 
Eg har vel aldri prøvt meg på piller og sånt.
Men fekk 2 Oxynormtabletter.Ka skjer viss eg tar dei med alkohol?
Sovner eg eller blir ein gira?
Håper på raskt svar

Hverdagsninja 9. august 2007 23:48

lfc: Oxynorm er et opiat, så du blir sløv. Vil ikke anbefale å blande det med alkohol, finn ut hvor mange mg det er og prøv deg fram. www.felleskatalogen.no for brukerdose og mer info. :)

lfc 10. august 2007 00:00

Takk for raskt svar.
Er på 5 Mg
Så alkohol er ikkje tingen.Kan gje pustebesvær sto da der.....Liker egentlig å puste eg.....

Så det er ikkje pillera for å ha det gøy.
Hadde ein "førstegangsbrukar" sovna av dei tablettane?

busemann 10. august 2007 01:17

Nesten komisk å se hvor flink enkelte er til å overdrive de negative effektene ved å kombinere flere sentraldempende stoffer.

lfc 10. august 2007 01:20

Er det ikkje so gale allikavel?

busemann 10. august 2007 10:45

Ikke i de mengdene det er snakk om her, nei.

Dodecha 10. august 2007 12:10

Sitat:

Sitat av busemann
Nesten komisk å se hvor flink enkelte er til å overdrive de negative effektene ved å kombinere flere sentraldempende stoffer.

Vi overdriver ikke, å kontrollere inntak av stoffer er ofte vanskeligere under påvirkning av alkohol ("kom igjen, bare eeen til, er ikke sååå fucka"), når vi i tillegg har hatt flere saker
her på nFF der folk ukritisk stapper i seg ting og endt med både alvorlige og fatale følger, ser vi oss rett til å gi litt ekstra veiledning i den gruppen det består mest av de:

Medikamentmisbrukere.

Klart om du tar 1 pille og 1 pils er du jo langt fra å stryke med, men som sagt, hvor ofte tar man bare en pils når man skal ut å feste?

empty 16. august 2007 18:08

Noen som vet forskjellen på virkningen av en Somadril 25mg og en Rivotril 2mg mot angst?

Hva foretrekker du?


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 06:06.