' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

CrashTestDummie 10. august 2009 05:40

God kveld, ble bedt av en kompis om å finne ut hva piller dette er, det er litt vanskelig å forklare utseende for han sa d ikkje var noe navn eller nr på de. kun en dyp delestrek og de var runde rundt og buet oppå. litt større en valium sa han.

noen som vet hvilke tabbiser det er?

Takker for alle svar :)

CrashTestDummie 10. august 2009 05:42

her er bildet:
 
1 Vedlegg
Her er bildet han sendte:

jayforall10 11. august 2009 21:48

Er det noen som vet hvor mange mg en flaske med 100 ml kodein mixtur?
kunne velge mellom 20: 25 mg piller eller den mixturen.

Hverdagsninja 11. august 2009 22:43

Jay: Hvem er produsenten av mixturen og hva er navnet på legemiddelet. Søk det deretter opp felleskatalogen, er det fra utlandet prøv å google produsenten og navnet på legemiddelet. :)

Racingkid 13. august 2009 18:20

Skal Hypper bli gule når du koker dem?
 
Hei jeg har kjøpt en 2mg tabelett som står roche og ett 2 tall med runding rundt! så lurte jeg på om disse skulle bli gule når man koker dem?

Ola89 15. august 2009 19:46

Sitat:

Sitat av twisted shroom (Innlegg 1454360)
Jeg lurer på om det finnes noe medesiner som øker appetitten, noe som hvet?

Tosinon gjør det..

Sadoka 17. august 2009 00:28

Hei jeg var hos tannlegen for noen dager siden, og har hele livet slitt med tannlege og sprøyteskrekk. Som bare ser ut til å bli verre og verre. Vi fikk ikke djort så mye sist, og fikk ny time. Denne timen skulle jeg få en beroligende tablett. Det jeg lurer på er, hva slags tablett er det jeg skal få. Og hvordan oppleves virkningen av denne?

Sadoka 17. august 2009 00:35

lol wiseass.. >_< Jeg er sykt redd for at jeg skal være like redd inni meg, men for sløv til løpe vekk ;D

xtapolapocetl 17. august 2009 02:53

Du får høyst sannsynlig et benzodiazepin (sobril er vanlig), og ved rett dosering vil du være i stand til å løpe vekk, uten å se noen grunn til det. Du mister ikke kontrollen over kroppen din, du blir beroliget. I verste fall får du ikke god nok effekt, doseringen som skal til for å immobilisere deg (med mindre du har drukket først) er svært høy. Brukte lystgass selv da jeg tok motet til meg og ryddet opp etter 13 år med tannlegeskrekk, og det fungerte veldig bra. Det er kanskje noe å tenke på hvis pillene ikke duger.

Skralla1 18. august 2009 00:35

Hei.
Kom hjem fra spania for ikke så mange dagene siden, og der kjøpte jeg en tablett som het så mye som "Dormidina" en sove pille som inneholder "doxylamine succinate".
Kjøpte det uten resept der nede så tenkte at det ikke kunne være så veldig sterke greier, så i går tok jeg like så godt og droppa 3 stk selv om det står 1 på pakka. Jeg hadde vært våken i max 6 timer når jeg droppa de, men jeg må ha sovna som en stein nesten med en gang, for jeg kan ivertfall ikke huske noe mer av den dagen. Og deretter sov jeg i ca 14 timer tror jeg.

Så det jeg lurer på, er det noen som har noen erfaring med dette stoffet? For det var mye kraftigre en jeg hadde forventet. Men kansje det bare er jeg som har liten toleranse mot det stoffet?
Har prøvd at par andre soverpiller også, sån som ziplicone(?) og noe andre greier som jeg ikke hukser, men har aldri sovna så fort, og uten og i det hele tatt tenke på og sove. Satt bare og spilte på ps3 så husker jeg ikke mer før jeg våkna 14timer etter med klærna på. Så ble litt forskrekka med tanke på at det ikke var på resept engang.

exocytose 18. august 2009 01:11

Sitat:

Sitat av Skralla1 (Innlegg 1475669)
Hei.
Kom hjem fra spania for ikke så mange dagene siden, og der kjøpte jeg en tablett som het så mye som "Dormidina" en sove pille som inneholder "doxylamine succinate".
Kjøpte det uten resept der nede så tenkte at det ikke kunne være så veldig sterke greier, så i går tok jeg like så godt og droppa 3 stk selv om det står 1 på pakka. Jeg hadde vært våken i max 6 timer når jeg droppa de, men jeg må ha sovna som en stein nesten med en gang, for jeg kan ivertfall ikke huske noe mer av den dagen. Og deretter sov jeg i ca 14 timer tror jeg.

Så det jeg lurer på, er det noen som har noen erfaring med dette stoffet? For det var mye kraftigre en jeg hadde forventet. Men kansje det bare er jeg som har liten toleranse mot det stoffet?

Hva var styrken på tablettene? Dette er en av de kraftigste antihistaminene på markedet. 6,25mg er nok til å indusere søvn og høyere doser enn 25mg er ikke anbefalt.

Skralla1 18. august 2009 01:21

De er på hele 25mg, så da ble det litt vel stor dose ja...

exocytose 18. august 2009 01:24

Sitat:

Sitat av Skralla1 (Innlegg 1475711)
De er på hele 25mg, så da ble det litt vel stor dose ja...

Haha, 75mg. Ikke rart du sov som en stein :p

Skralla1 18. august 2009 01:34

Nei, ble litt tatt ppå senga der du gitt :P
Er så vandt til og proppe på med litt ekstra en det som står på pakningsinnlegget, men fikk lært litt nå.
Men synes det er litt rart at de selger de i 25mg når 6-7mg er nok lissom =/
Men men sån er det vel i spania xD

exocytose 18. august 2009 01:37

Dormidina er lagd nettopp for å slå deg ut, så det er vel derfor at dosen er så høy. Den selges vanligvis med den dosen i USA også. I Australia er de veldig drøye, der selges det som 50mg, men da under navnet Restavit eller Dozile.

twisted shroom 19. august 2009 01:37

Lurer på en ting, viss dette er feil sted å skrive det så bare flytt det. Får noen måneder siden begynte jeg å få angst, noen uker senere prøvde jeg å drikke alkohol, noe som fjernet angsten helt. Men morgnen etter våknet jeg opp med forverret angst.

Det jeg lurer på er om alkohol er angstdempende?

xtapolapocetl 19. august 2009 02:31

Hm, du drakk alkohol, merket at du ga mer faen enn før, og stusset når virkningen ikke holdt seg påfølgende dag? Alle som har drukket seg full en gang eller to vet da at ja, sånn umiddelbart fungerer gjerne alkohol slik (det fjerner hemninger, toner ned sosial angst, etc), akkurat som mange andre rusmidler kan fungere slik. Men alkohol har ingen terapeutiske egenskaper; det er ikke et stoff som kan tas i behandlingsøyemed, og har ingen positive effekter på psyken utover det aktuelle tidsrommet du er beruset.

Mullah 19. august 2009 08:46

I tillegg er det også vanlig med "fyllenerver", noe som medfører endel ekstra angst dagen der på.

Alt du forteller om er normalt, twisted shroom. Best om du søker skikkelig hjelp mot den angsten istedenfor å selvmedisinere med alkohol. Det er hva jeg har forstått en alt for vanlig felle å falle i for mennesker med angst, merkelig nok.

HueyPN 19. august 2009 15:10

Hva med reseptfri medisin i Spania som er resptbelagt i Norge? Kan man ta det med inn i Norge og evt. hvor mye?

Sluzzz 19. august 2009 15:27

Sitat:

Sitat av twisted shroom (Innlegg 1476642)
Lurer på en ting, viss dette er feil sted å skrive det så bare flytt det. Får noen måneder siden begynte jeg å få angst, noen uker senere prøvde jeg å drikke alkohol, noe som fjernet angsten helt. Men morgnen etter våknet jeg opp med forverret angst.

Det jeg lurer på er om alkohol er angstdempende?

Alkohol er veldig angstdempende, selv syntes jeg det er mer angstdempende enn generelle benzoer!

exocytose 19. august 2009 15:28

Sitat:

Sitat av Sluzzz (Innlegg 1476938)
Alkohol er veldig angstdempende, selv syntes jeg det er mer angstdempende enn generelle benzoer!

Men så har det ofte værre bivirkninger. Det er en grunn til at det skrives ut benzoer og ikke alkohol ved angst.

Sluzzz 19. august 2009 15:30

Sitat:

Sitat av Ola89 (Innlegg 1473947)
Tosinon gjør det..


Helt klart!


Remeron og zyprexa er kjent for ulvehunger! Ukontrollerbar matlyst til de grader :P går selv på zyprexa..

Sitat:

Sitat av exocytose (Innlegg 1476941)
Men så har det ofte værre bivirkninger. Det er en grunn til at det skrives ut benzoer og ikke alkohol ved angst.

Helt klart! Men så er det oss som ikke får benzoer av legen :--(, som finner andre snarveier..

twisted shroom 19. august 2009 15:46

Sitat:

Sitat av Mullah (Innlegg 1476740)
I tillegg er det også vanlig med "fyllenerver", noe som medfører endel ekstra angst dagen der på.

Alt du forteller om er normalt, twisted shroom. Best om du søker skikkelig hjelp mot den angsten istedenfor å selvmedisinere med alkohol. Det er hva jeg har forstått en alt for vanlig felle å falle i for mennesker med angst, merkelig nok.

Jeg sa ikke at jeg bruker eller kommer til bruke alkohol mot angst, jeg sa bare at jeg testet det ut den første tiden jeg hadde angst. Jeg har ikke drukket på 5 måneder nå å har ikke noe planer om å gjøre det i nærmeste fremtid heller. Jeg har også oppsøkt hjelp så jeg driver ikke å selvmedesinerer meg :P.

Back to the topic, det virker som de fleste her mener alkohol er angstdempende, da lurer jeg på om det kan være det samme med GHB?, siden folk flest synes det minner om alkohol. Jeg har aldri prøvd det selv så jeg vet ikke.

Sluzzz 19. august 2009 15:51

Det stemmer, I små doser kan GHB fjerne angst og gjøre at man blir avslappet.

exocytose 19. august 2009 15:55

Sitat:

Sitat av twisted shroom (Innlegg 1476967)
Back to the topic, det virker som de fleste her mener alkohol er angstdempende, da lurer jeg på om det kan være det samme med GHB?, siden folk flest synes det minner om alkohol. Jeg har aldri prøvd det selv så jeg vet ikke.

Ja, både alkohol og GHB stimulerer de GABA-erge nevronene til å slippe ut mer GABA og som en agonist på reseptorene. GABA har en inhibitorisk virkning som fører til avslappende, angstdempende og antiepileptiske effekter.

twisted shroom 19. august 2009 15:59

Sitat:

Sitat av exocytose (Innlegg 1476977)
Ja, både alkohol og GHB stimulerer de GABA-erge nevronene til å slippe ut mer GABA og som en agonist på reseptorene. GABA har en inhibitorisk virkning som fører til avslappende, angstdempende og antiepileptiske effekter.

Er det da mulig å få GHB på resept ovenfor annet pillemøkk?

Sluzzz 19. august 2009 16:12

Sitat:

Sitat av twisted shroom (Innlegg 1476981)
Er det da mulig å få GHB på resept ovenfor annet pillemøkk?

Det finne som A preparat, under navnet "Xyrem".
Det skal mye til for og få noe sånt på resept..

felix_poker 19. august 2009 16:55

Sitat:

Sitat av twisted shroom (Innlegg 1476981)
Er det da mulig å få GHB på resept ovenfor annet pillemøkk?

Det skrives bare ut for narkolepsi i Norge.

Har man angst bør man forsøke å finne roten til problemet, ikke døyve symptomene med piller, med mindre det er helt nødvendig. Selv har jeg tannlegeskrekk og får utskrevet Vival mot dette. Jeg ville imidlertid aldri ha brukt Vival hvis det ikke var slik at jeg ellers svimer av i tannlegestolen :)

JayHova 19. august 2009 17:04

Jeg har sliti med alkohol problemer i flere år pga av angst..Ikke en smart vei og gå,da alkohol forsterker angsten noe sinnsykt dagen derpå.

Mullah 19. august 2009 21:55

twisted shroom: Fint å høre! Det er viktig å være snill med seg selv, og å ta smarte valg - det er alt jeg sier. Lykke til videre med behandlinger! :)

twisted shroom 21. august 2009 20:19

Noen som har gode erfaringer med Risperdal? Fikk disse på resept av legen i dag?

Mullah 21. august 2009 22:54

Dette er et rusmiddelforum. Risperdal er et antipsykotikum, og diskusjon av det hører dermed egentlig ikke hjemme her.
Jeg har sett risperdal fungere veldig bra på mange mennesker. Du bør konsultere legen din om det er noe mer du lurer på.

Catchy 22. august 2009 02:23

Tramadol
 
Får man noe sløvende effekt på Panodil eller Tramdol? Eventuelt hvor mange før noen effekt?

Beklager for å lage en ny tråd om dette, men står ikke på legemiddel tråden og orker ikke å lese igjennom alle sidene. Latskap er en forbannelse, ok :p Føler jeg får et bedre og kjappere svar her uansett. Takker for alle svar.

random25880 22. august 2009 02:51

Panodil inneholder N-acetyl-para-aminophenol, altså det samme som paracet. Tramadol er et nesten-opiat og egner seg til rus. http://en.wikipedia.org/wiki/Tramadol

Ondskap 22. august 2009 03:03

Oj, det viste jeg ikke:P

Har 3 esker tramadol i skapet, fikk ikke lov hos legen å bruke vanlig smertestillende med leverbetennelse...
Kan tramadol "rusen" være noe fet det da?

Catchy 22. august 2009 03:14

Det jeg lurer på, tok to tramadol i går, og det eneste jeg erfarte var at jeg blei litt kvalm og begynnte og kaldsvette, som en nedtur på pepper. Tenkte nok at panodil ikke ga noen rus, men siden det er 500mg kunne det jo kanskje vært noe.. noen som kan forklare om man blir greit slapp av Tramadol og hvor mange?

edit: leste litt mer på wiki,

''Although not related to traditional opioids, tramadol can produce a very pleasant high in many users. At high but therapeutic single doses (about 75-200mg), the high is similar to opioids, but not as intense. At very high single doses (>500mg, not recommended), abusers report the high is similar to amphetamine like Adderall. Many drug abusers state that tramadol induces euphoria and a state of well-being without clouding and muddling thinking like other opioids (hydrocodone, morphine, etc). The effects of tramadol are also noted to last longer than that of opioids.[citation needed] For example; effects from hydrocodone last 4 to 6 hours, while those of tramadol can last up to 8 or 12. The high brought on by tramadol may not be just from its weak opioid activity, but also from its sudden action on serotonin and norepinephrine, which may explain the stimulant-like effects.''

Noen som kan confirme det? Fikk lissom kaldsvetting og kvalme på bare to stk,

random25880 22. august 2009 03:15

Yes, opiat-lignende men mindre tåkete og mer stimulerende, dog antakeligvis en smule lettere. Les om doseringer på wikipedia (hvis du virkelig vil ha funk, så er du ikke så lat at du ikke gidder det :D), og ikke ta for mye.

Sitat:

Sitat av Catchy (Innlegg 1479421)
Tenkte nok at panodil ikke ga noen rus, men siden det er 500mg kunne det jo kanskje vært noe..

= Like mye som en vanlig paracet. Eneste man får er leverskader (hvis man tar for mye), mindre feber (hvis man har det) og mindre vondt (hvis man har det).

Ondskap 22. august 2009 03:23

Sitat:

Sitat av Rottegift (Innlegg 1479422)
Eneste man får er leverskader (hvis man tar for mye).

Jeg lå på sykehus i 2 mnd, de to første ukene ga de meg alt for mye, og ganske sterk smertestillende, tror det het Caligran Forte eller noe lignende.
Men iværtfall, var så sterk at jeg fikk midlertidig magesår, og leverbetennelse.

Ble ikke bra til å bynne med, så for å finne ut hva som virkeli kunne være kalt måtte de ta permanente(?) leverprøver, ikke i form av blodprøve, men vevsprøve. Det er ikke noe man vil være med på, gjorde utrolig vondt!

De stikker en eller annen sprøyte/nål spiss innimellom ribbeina, å langt inn...
Så vær forsiktig, du vil ikke risikere dette :S

Stratops 22. august 2009 21:59

Tok tilsammen 250mg tramadol (100mg først, så 50mg 50 minutter etter, så 100 45 min etter det igjen) for en stund siden. Var kos. Ble rolig og god. Men de siste 2 kunne jeg spart meg for. Det føltes som pusten gikk saktere og hjertet dunket tregere. Etter det kasta jeg opp en god del. Bør nevnes at jeg har opiatallergi.

Langt mindre intenst enn andre. Men du føler deg skikkelig bra og rolig, som at alt i verden er helt ålreit. Ingen bekymringer. Du kan nok gå en helt vanlig dag på jobb/skole sånn.

Catchy 23. august 2009 03:08

Jeg skjønner ikke det.. jeg har tatt tre og fire, og får ikke noe spesiel annen følse enn at hodet mitt blir på en måte litt lettere, og blir som regel kvalm når jeg tar en sigg. Spydd begge gangene jeg har prøvd flere på en gang. Ikke med engang, men etter hvert.

Catchy 24. august 2009 23:18

Nettopp ''våknet'' opp fra tramadol rusen, det var veldig behagelig. Tok, jeg vet ikke egentlig, bortimot 5 - 6 stk. Nå er jeg tom og lurer på hva Tramagetic er? Leita i legemiddel tråden, men så den ikke der. Det står også tramadol på Tramagetic pakka, er det det samme? Pillene er forskjellige utenpå, men ??

Ingen som har noe å legge til?:(

jayforall10 26. august 2009 03:35

Sitat:

Sitat av Catchy (Innlegg 1481864)
Nettopp ''våknet'' opp fra tramadol rusen, det var veldig behagelig. Tok, jeg vet ikke egentlig, bortimot 5 - 6 stk. Nå er jeg tom og lurer på hva Tramagetic er? Leita i legemiddel tråden, men så den ikke der. Det står også tramadol på Tramagetic pakka, er det det samme? Pillene er forskjellige utenpå, men ??

Ingen som har noe å legge til?:(

Det er det samme som tramadol, bare at det er depot .

Catchy 26. august 2009 04:34

depot? Har den samme ''rus''?

Ingen som kan gi meg et ordentlig svar? Har søkt over alt på google, men finner absolutt INGENTING av det jeg lurer på.. kommer bare masse opp om Tramadol, men skjønner ikke helt greia. Noen som kan svare på om Tramagetic gir samme rus som Tramadol? Eller noe som helst?

ninjatriks 26. august 2009 17:05

Depot bør knuses. Tramadol gir "sakte" nok rus som den er, bare tull med depot her egentlig.

jayforall10 28. august 2009 02:09

Sitat:

Sitat av Catchy (Innlegg 1483036)
depot? Har den samme ''rus''?

Ingen som kan gi meg et ordentlig svar? Har søkt over alt på google, men finner absolutt INGENTING av det jeg lurer på.. kommer bare masse opp om Tramadol, men skjønner ikke helt greia. Noen som kan svare på om Tramagetic gir samme rus som Tramadol? Eller noe som helst?

Sa jo det var tramadol så det vil jo si det er samme rus, men forskjellen er at depot tabletten gir ut litt og litt tramadol gjennom som regel gjennom 12 timer istedet for å bare virke i 4-6 timer . :)

jassågitt 28. august 2009 15:13

noen som har erfaring med cipralex + sex? skriv litt da.. har hørt disse preparatene kan utsette orgasme gjerne så lenge at det er umulig å få noe ut :P

somnium 28. august 2009 15:42

Google + Cipralex + Sex

ShowbizZ 29. august 2009 15:17

Er det farlig å blande Vival og Tramadol?
 
Dette er ikke ment til å ruse seg. Jeg lider av migrene så jeg tar 1-2 stk. 50mg Tramadol når jeg får ett migrene anfall for å dempe smertene.

Men, jeg tar også Vival 5mg nå og da ettersom det er mye stress rundt meg eller ikke. Så, det jeg lurer på er: Hvis jeg har tatt en Vival 5mg, så får jeg migrene tilfeldigvis 1-2 timer etterpå, er det da farlig å ta 1-2 stk. 50mg Tramadol?

Håper på svar :)

jayforall10 30. august 2009 23:52

det er antaglivis ikke farlig i så små doser ,men vet at det er ikke særlig lurt å blande opiater og benzodiazepiner så anbefaler å bare snakke med legen din om dette for å være helt sikker ..

felix_poker 31. august 2009 12:15

Ja, snakk med legen. Dette er en av de tingen leger faktisk har helt grei piling på :)


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 17:38.