' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

Candi 2. juni 2009 20:17

Apodorm- teit spørsmål
 
Bare lurer på en ting, vet at spørsmålet er ganske dumt: Jeg har brukt sobril av og til tidligere, når jeg skal noe jeg gruer meg til eller er stressa/nervøs. Har fått de av en kompis.
Nå får jeg ikke tak i det, men har noen apodorm liggende, som jeg tenkte å bruke i morgen når jeg skal noe "skummelt". Kan de funke på samme måte som sobril, med å dempe angst/uro? Har aldri tatt det før, og har generelt lite peiling på sånne ting. :) De skal jo være et sovemiddel, så kan det hende jeg sovner av de? Blir slått ut liksom? Det ville isåfall vært ganske teit... :D
Jeg vil bare bli rolig liksom.

Blir kjempeglad for alle svar! :)

Bergensgutt16 2. juni 2009 20:26

Du trenger ihvertfall ikke å bekymre deg for å sovne, har selv spist opp til 5 stykker uten å sovnet. Når det gjelder det andre spørsmålet overlater jeg til noen andre. ;)

felix_poker 5. juni 2009 11:00

Sitat:

Sitat av Bergensgutt16 (Innlegg 1422426)
Du trenger ihvertfall ikke å bekymre deg for å sovne, har selv spist opp til 5 stykker uten å sovnet.

Hva du har gjort eller ikke gjort, spist eller ikke spist, er ikke nødvendigvis representativt for resten av befolkningen. Mennesker reagerer forskjellig på rumidler/legemidler, og at du får en gitt effekt av en gitt dose av et gitt stoff, vil ikke nødvendigvis si at kompisen din vil få samme effekt av samme mengde av det samme stoffet.

Del gjerne erfaringer, for all del, men presiser også gjerne at det er din egen erfaring, ikke en absolutt fasit.

fastkjørt 7. juni 2009 17:30

Diazepam 10mg
 
Har prøcd å søke litt, men føler jeg ikke finner det svaret jeg leter etter..
Kanskje noen av dere der ute har noe å bidra med ;)

Har kommet over noen små runde, hvite, uten noe inprints piller.
Vedkommende som har de sier dette er 10mg diazepam. . . ?

Er det noe som bare heter '10 mg diazepam! altså :confused:

Eller er det noen annet litt mere kjent navn på disse??

Takker takker for hjelo :)

mentalmelt 7. juni 2009 17:35

Søkt litt sier du?
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=81849

Skyggen 8. juni 2009 02:09

Lurer på hvilken klasse xanor (Alprazolam) ligger i? Mange sier dette er ett b-preparat?

somnium 8. juni 2009 02:35

kom igjen.. google...

Alprazolam er et benzodiazepin. I Norge markedsføres preparatet som Xanor, mens det i en del andre land er kjent som Xanax. Bruksområde er panikksyndrom hvor annen behandling ikke har ført frem.

Skyggen 8. juni 2009 02:46

Sitat:

Sitat av somnium (Innlegg 1427123)
kom igjen.. google...

Alprazolam er et benzodiazepin. I Norge markedsføres preparatet som Xanor, mens det i en del andre land er kjent som Xanax. Bruksområde er panikksyndrom hvor annen behandling ikke har ført frem.

Tror du blir nødt til å lese hva jeg spør etter en gang til.

Jeg har googlet så det ryker ut av laptop'en, men finner ikke noe annet enn att det er ett b-preparat, men disse er datert fra 2004 så jeg stoler ikke på dem.

Hadde vært flott om trådstartet også kunne legge til klassifiseringer på alle forskjellige legemiddler som er listet.

Worner 8. juni 2009 03:57

Sitat:

Sitat av Skyggen (Innlegg 1427132)
Tror du blir nødt til å lese hva jeg spør etter en gang til.

Jeg har googlet så det ryker ut av laptop'en

Seriøst? Første resultatet på google er en link til felleskatalogen. Sjekk bokstaven som står forran navnet på legemiddelet.

Skyggen 8. juni 2009 08:09

Sitat:

Sitat av Worner (Innlegg 1427159)
Seriøst? Første resultatet på google er en link til felleskatalogen. Sjekk bokstaven som står forran navnet på legemiddelet.

Ah, har du sett.. skeve meg. Takk for den du. :bergenser:

Spørsmål, ser att valium også står listet som b-preparat. Men dette ligger vel også på narkotikalisten?

TPK 8. juni 2009 12:32

Hva er dette?
 
1 Vedlegg
Ryddet litt i leiligheten, og fant en zip-lock pose med noen av disse.
Skriften på posen har forsvunnet, og det eneste jeg klarer å tyde er "25 mg"
Pillene er helt glatte og ingen trykk på dem.
Antar at det er noe beroligende, men tør ikke prøve før jeg har fått bekreftet hva det er :)

tunfisk2 8. juni 2009 12:40

??
 
truxal kanskje?? søk opp på bilder av truxal og sammenligne.

TPK 8. juni 2009 12:46

Stemmer!
Når jeg ser nærmere, er første bokstav på posen en T og den siste sansynligvis en L, og lengden på navnet stemmer også.

Takk for svar!

TPK 8. juni 2009 12:49

Ang. bilde, så er det tatt med makrolinse, hvor linsen faktisk er borti den fremste pillen, derfor er det kun her det er noelunde fokusert ;)

Fant nemmelig god-kamera også når jeg ryddet ;)

tunfisk2 8. juni 2009 13:00

truxal
 
da er jo den saken løst. hadde jeg vært deg hadde jeg pælma de til helvete. bare dritt mener jeg. men det er jo min mening. apedop deluxe..

mentalmelt 8. juni 2009 13:17

Virkestoffet diazepam er oppført på narkotikalisten ja.
Sånne ting kan man fint sjekke opp selv.

Sluzzz 8. juni 2009 14:14

Garantert truxal!

El MunchoGrande 8. juni 2009 14:24

truxal! ingen tvil..

Mescaliine 11. juni 2009 18:57

Dolcontine?
 
Jeg tenker å prøve Dolcontine, men er ikke sikekr på doseringer osv...

Jeg er ganske vandt til en del narkotika, bl.a Hasj, valium, flunipam, PFA osv..

Noen som kan hjelpe meg litt med dette? :P

paragone 11. juni 2009 19:09

dosering kommer an på flere ting, inntaksmåte(oralt, nasalt, rektalt, intravenøst), toleranse og størrelse. dolcontin er kraftige saker så du burde starte smått!

Mescaliine 11. juni 2009 19:14

tengte oralt ja.

vet dette er sterke saker, men hvor stor dose anbefales for førstegangs brukere da?

xtapolapocetl 11. juni 2009 20:00

Spørs helt hvilken styrke det er på dem. De kommer i alt fra 5 til 200 mg.

Mescaliine 12. juni 2009 23:04

Det spørs jo egentlig ikke på styrke? :P
Det jeg spør om er hva er en normal førstegangsdose?
Da spør jeg vel om styrke osv?

ninjatriks 15. juni 2009 12:15

Erfaringer med Tramadol, Nobligan.
 
Som topic sier, post deres erfaringer med Nobligan/Tramadol.

paragone 15. juni 2009 12:26

fikk det fra legen når jeg hadde vondt i ryggen. det hjalp godt mot smertene. Sånn rusmessig syns jeg ikke det virker så bra, ikke noe som er verdt å kjøpe for "gatepris" i alle fall.

ninjatriks 15. juni 2009 12:26

Jeg har også fått det fra legen, mot ryggsmerter, og syns det gir en god rus bare man tar nok.

jayforall10 28. juni 2009 16:25

har noen av dere hørt om flunipam depot tabletter? hvor mange mg er disse? det står ingen ting på de, men de ser like ut som 1 mg på størrelsen.:)

mercen 29. juni 2009 19:11

finnes ikke !!

twisted shroom 18. juli 2009 00:08

Jeg lurer på om det finnes noe medesiner som øker appetitten, noe som hvet?

JayHova 18. juli 2009 00:12

Ja,marinol...Syntetisk thc viss jeg husker riktig.

mentalmelt 18. juli 2009 00:23

Da jeg var ung gikk vi ut og hogg ett tonn med ved hver kveld. Etterpå var det ikke snakk om å ikke ha appetit. Nå til dags tro folk at de bare kan stappe i seg noen piller istedenfor å utføre de mest naturlige gjøremål, slik som å bruke kroppen sin.

Så kom deg ut i naturen og gjør noe fornuftig for en gangs skyld, så skal du se at du blir sulten ettterpå.

Hvis ikke så kan du jo alltids røyke litt cannabis, eller faktisk ta i et tak og gjøre noe med kostholdet.

http://sinnetshelse.no/kropp/kostraad_appetitt.html

twisted shroom 18. juli 2009 00:26

For det første, så er ikke marinol lov i norge, og for det andre så er jeg schizofren/bipolar og vil ikke bruke thc som en medesin i og med at det kan påvirke.

JayHova 18. juli 2009 00:38

Marinol:"Dette legemidlet har ikke generell markedsføringstillatelse i Norge. Ved forskrivning må det søkes Godkjenningsfritak, hvilket betyr at behandlende lege/institusjon må rekvirere legemidlet til en bestemt pasient eller til bruk i egen praksis"
http://www.legemiddelsiden.no/defaul...=179&IOID=5616

Vival^^ 21. juli 2009 12:04

Diazepam
 
Heisann!
- Har lst flere tråder som omhandler dette temaet, men trenger et konkret svar.
Jeg får utskrevet 100stk vival, 50stk PF og 100 imovane per mnd.
Lurer på hvor mye av dette jeg må ta for å få en dødelig dose?
(ikke at jeg har tenkt å gjøre det, men greit å vite hvor man skal sette grensen :p )

- Må tilføye at jeg har høy toleranse for medikamenter, da jeg har brukt/til tider missbrukt i flere år..
Fikk tidligere flere med. utskrevet. Fikk da 200 pf, 100 imovane, 150 vival, 120 somadril og 100 apodorm i mnd.

fetter 21. juli 2009 12:18

The oral LD50 (lethal dose in 50% of the population) of diazepam is 720 mg/kg in mice and 1240 mg/kg in rats
-wikipedia

Zopiclone has a similar fatality index as benzodiazepine drugs
-wikipedia

Det finnes ingen fasit på hvor mye du kan ta.. det varierer fra person til person, og toleranse må også bli tatt inn i bildet. Vival er uansett etter det jeg kan huske veeldig svake, (2mg og 5mg?) iforhold til f.eks "blåvalium" som ligger på 15mg.. kjenner folk som har spist mange blåe iløpet av en dag, så tror ikke vival blir noe problem.
Imovane trenger du ikke mer enn 1-3 piller (7.5mg) for å bli helt satt ut så liten vits i å ta mange...

btw; hva er 50pf?

Vival^^ 21. juli 2009 12:21

pf = Paralgin Forte.

Jeg får utskrevet 100vival à 5mg.

Hender seg jeg må oppe i 3-5 Imovane 7,5mg for å i d heletatt få sove :(

fetter 21. juli 2009 12:27

Såppass! ja der ser du, toleranse har mye å si gitt :D, jeg blir helt gelee i huet av èn imovane :D

Med paralgin forte burde du passe på litt, ikke pga codein, men pga paracetamol. Om du downer 4-5 PF for å bli stein, ender du opp med aaaltfor mye paracetamol i systemet.. kan tilogmed være dødelig..


Har du prøvd weed forresten? kan være du kan droppe all pillefaenskapet og røyke deg selv i søvn :D
(med mindre vival ble utskrevet mot angst.. da skal jeg ikke få deg til å prøve røykings :P)

Vival^^ 21. juli 2009 12:47

Ja, har prøvd det :) Sykt deilig følelse :D, savner det virkelig :/ - Men det som skjer når jeg røyker, er at jeg blir urolig, kaldsvetter og er konstant nervøs, men kan være fordi at det er ulovlig, at det er det som virker inn når man sitter fjern.. Hjertebank osv.. Men, de gangene jeg har kombinert røykings me vival, så har det vært helt topp :D
- Men går på urinprøver serru, så kan ikke gjøre det mere, så må holde meg til det jeg får utskrevet av legen.. :(
- Får det mot angst ja, men når jeg får 100vival, så er det liksom tomt på max 1uke xD
- Føler seg liksom så mer ovenpå, får mer energi og får mere utav dagen.. :)

- Savner ennå den rusen jeg fikk av Somadril, synd den gikk over til A, for så å bli fjernet :(
Hadde en usetvanlig gavmild lege, så fikk det jeg ba om :p

PF har ødelagt magen min, så må ta 2-4 om dagen for å holde magen i balanse, bruker ikke den medisinen for å ruse meg :p Heller ikke imovane, er mest diazepam som jeg føler gir meg den "lykkefølelsen" jeg trenger :)

pidget 21. juli 2009 12:48

Sitat:

Sitat av fetter (Innlegg 1456444)
. Vival er uansett etter det jeg kan huske veeldig svake, (2mg og 5mg?) iforhold til f.eks "blåvalium" som ligger på 15mg.. kjenner folk som har spist mange blåe iløpet av en dag, så tror ikke vival blir noe problem.

Blåvalium er 10mg, ihvertfall de ekte fra roche. De du får på gaten her kommer ofte fra en skitten lab i et rart land, det er ihvertfall mitt inntrykk. Diazepam er som eneste legemiddel oppført med "letal dose ukjent" i felleskatalogen. Dvs at man ikke har sett tilfeller der folk har omkommet av forgiftning av valium/vival aleine. Problemet kommer når man begynner å blande medisiner, eventuelt og med alkohol.

Til trådstarter: må si det var imponerende mengder medisiner du får utskrevet, har du virkelig bruk for alt?

Vival mot angst og depresjoner (gjør det ikke bedre, men døyver symptomer, der og da) bør ikke brukes over lenger perioder.

Imovane for å sove, har neppe noen gunstig innvirkning på kropp/psyke i det lange løp heller.

Paralgin forte mot smerter, regner jeg med? Eller bare for codeinens skyld? Herjer nok med leveren din over tid om du spiser alt dette på jevnlig basis, men det vet du vel. Hvor mye som tar livet av deg, det er vel bare å ta det over tid så svikter sikkert indre organer (lever/nyre) tilslutt.

Eller det skjer som med en barndomsvenn av meg her for ~2måneder siden; han våknet ikke når han måtte kaste opp, og det var det.
Han hadde også et overforbruk av medisiner, hadde spist litt for mange av alt og svelgt de ned med hostesaft av den gode sorten.

Ble litt mye moral her nå, men jeg blir nesten bekymret når folk stiller spørsmål på den måten du gjør. Slutt ihvertfall og spise pfèr om du ikke har konstante smerter og vurder å komme deg til en søvnklinikk om det er umulig å sovne. Det er ikke sunt å gå lenge våken, men er man sliten og tilfreds sovner man tilslutt, naturlig. Har selv slitt med søvn og div. men er nå totalt umedisinert og tror faktisk kroppen min trives bedre nå. Uansett -- lykke til med forbruket, det er ikke lett å få det ned når legen bare skriver ut vet jeg...

Vival^^ 21. juli 2009 13:00

Sitat:

Sitat av pidget (Innlegg 1456462)
Blåvalium er 10mg, ihvertfall de ekte fra roche. De du får på gaten her kommer ofte fra en skitten lab i et rart land, det er ihvertfall mitt inntrykk. Diazepam er som eneste legemiddel oppført med "letal dose ukjent" i felleskatalogen. Dvs at man ikke har sett tilfeller der folk har omkommet av forgiftning av valium/vival aleine. Problemet kommer når man begynner å blande medisiner, eventuelt og med alkohol.

Til trådstarter: må si det var imponerende mengder medisiner du får utskrevet, har du virkelig bruk for alt?

Vival mot angst og depresjoner (gjør det ikke bedre, men døyver symptomer, der og da) bør ikke brukes over lenger perioder.

Imovane for å sove, har neppe noen gunstig innvirkning på kropp/psyke i det lange løp heller.

Paralgin forte mot smerter, regner jeg med? Eller bare for codeinens skyld? Herjer nok med leveren din over tid om du spiser alt dette på jevnlig basis, men det vet du vel. Hvor mye som tar livet av deg, det er vel bare å ta det over tid så svikter sikkert indre organer (lever/nyre) tilslutt.

Eller det skjer som med en barndomsvenn av meg her for ~2måneder siden; han våknet ikke når han måtte kaste opp, og det var det.
Han hadde også et overforbruk av medisiner, hadde spist litt for mange av alt og svelgt de ned med hostesaft av den gode sorten.

Ble litt mye moral her nå, men jeg blir nesten bekymret når folk stiller spørsmål på den måten du gjør. Slutt ihvertfall og spise pfèr om du ikke har konstante smerter og vurder å komme deg til en søvnklinikk om det er umulig å sovne. Det er ikke sunt å gå lenge våken, men er man sliten og tilfreds sovner man tilslutt, naturlig. Har selv slitt med søvn og div. men er nå totalt umedisinert og tror faktisk kroppen min trives bedre nå. Uansett -- lykke til med forbruket, det er ikke lett å få det ned når legen bare skriver ut vet jeg...

Det høres verre ut en det er med min forklaring her nå dessverre..
Jeg erikke den typiske "rusmissbrukeren". Har en bror som driver med litt av hvert av det sterkeste, så jeg har litt respekt, men det er seff vanskelig å slutte når man har en lege som bare foreskriver uten videre spørsmål. Skal ikke nekte for at medisinen jeg får per dags dato er noe jeg trenger, men kanskje ikke i så store medgder som jeg får.
- Må Også tilføye at jeg ser dette ikke går lenger i det lange løp, så har lagt meg inn frivillig ved en avrusningsklinikk.. :)

Det som da er, er at jeg kan faktisk gå 3-5uker i strekk uten å ta en pille i det heletatt, uten å merke noe form for ubehag. Og tror nok ikke det er noe prob med å slutte. Først må jeg komme igang med behandlig, få et annet syn på det, og etterhvert takke nei når legen skriver ut :)

- Er en uke til jeg blir innlagt, og nå er datteren min på ferie, så tenkte bare jeg skulle "nyte" noen dager med den medisinen jeg fikk i dag, mens hun er borte, og jeg kan være litt "rusa" uten at det går utover noen :)

OG NEI, jeg er ikke rusa så lenge jeg har barnet hjemme, da bruker jeg anbefalt døgn dose =) - Så ikke missfortå meg helt :)

pidget 21. juli 2009 13:11

Godt å høre, ble litt tankefull av åpningsposten din ;- ) Bra du har fått plass ved en klinikk og er igang med å ta tak i forbruket ditt, fornuftig. Og ja, utifra førsteinnlegget ditt så kom du litt skeivt ut iforhold til virkeligheten som du nå presenterer.

Du får da bare nyte dine siste dager med litt 'sus' og ønsker deg virkelig lykke til på klinikk ! Man må gjennom en liten psykisk fase bare for å venne seg til tanken at man ikke kan gå rundt valium-blid hver dag, bare fordi det er digg, og man er avhengig. Og abstinensene, om man har brukt lenge, kan komme såvel 6-7 uker etter endt som 4-5 uker. Så nok en gang lykke til :bergenser:

felix_poker 21. juli 2009 13:30

Sitat:

Sitat av Vival^^ (Innlegg 1456469)
Skal ikke nekte for at medisinen jeg får per dags dato er noe jeg trenger

Sitat:

Sitat av Vival^^ (Innlegg 1456469)
Det som da er, er at jeg kan faktisk gå 3-5uker i strekk uten å ta en pille i det heletatt, uten å merke noe form for ubehag.

Er det bare meg, eller er dette riv ruskende selvmotsigende?

VinumSabbathi 21. juli 2009 13:53

It is not you.

Deci 22. juli 2009 01:59

Tatt fra felleskatalogen

Absorpsjon: Maks. plasmakonsentrasjon oppnås innen 1-2 timer. Biologisk tilgjengelighet ca. 80%. Proteinbinding: Ca. 45%. Fordeling: Distribusjonsvolum 1,3-1,5 liter/kg.

Hva menes med det er?

Dreier seg om zopiklon

JayHova 24. juli 2009 21:50

Noen som har erfaringer med og ta dolcontin tabletter nasalt?Veit at det ikke er bra og snorte piller.

Micr0o 30. juli 2009 18:05

Skal vist prøve lamictal nå, og leser at hudirritasjon og eksem er veldig utbredt som bivirkning.
Jeg har sliti hele livet med masse eksem, og har vel så og si endelig fått det vekk etter utallige kremer, urter osv osv.

Om jeg begynner på lamictal, og eksemen kommer tilbake (den er nok dømt til å gjøre det).. Er dette noe som vil gå over, eller er det bare å slutte igjen?

skepsis 31. juli 2009 03:38

Fant en pille her, lurer på om noen har vert borti dette og kan forklare ca virkningen av dette, har i tilleg røyket hasj og tatt to pils :P den er merket CL over streken midt på og D under. Hvit og rund ^^ ifølge googlingen min er dette en Stesolid som virkestoffet i er diazepam.

Abs 31. juli 2009 08:10

Går selv på lamictal og opplevde ingen utslett / eksem, men jeg er ikke plaget med det til vanlig. Du vil nok nok få noen utslett, men så lenge det er milde utslett og forhåpentligvis ikke er relatert til selve medisinen, så går det bort etter opptrappingen (som er uhyre lang, 6 uker om jeg ikke husker feil). Men hvis du blir veldig plaget med eksem, ville jeg absolutt tatt det med legen og eventuelt vurdert en annen medisin. Kan få skummel sykdom av det der hvis man ikke passer på.

Også ekstremt nøye å følge opptrappingsplanen!

HueyPN 9. august 2009 20:02

Er Truxal og Imovane reseptbelagt i Spania?

exocytose 9. august 2009 20:28

Sitat:

Sitat av HueyPN (Innlegg 1469240)
Er Truxal og Imovane reseptbelagt i Spania?

Imovane er ihvertfall det. Men jeg vet ikke hvor strenge apotekerne i Spania er da.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 02:10.