' freak.no - Blodprøver og urintesting
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Blodprøver og urintesting (https://freak.no/forum/showthread.php?t=114285)

Dodecha 7. oktober 2008 14:18

Buprenorfin har en halveringstid på rundt 37 timer, så etter 48 timer er man vel ganske sikker, det vil heller ikke slå ut på opiat tester så det er ikke sikkert at prøven sjekker for buprenorfin en gang.

Apeloff 8. oktober 2008 18:57

Ny myte, eddikk ned i urinprøven = rein prøve?

fikk høre det av en kompis, har dog mine tvil, hva tror dere?

sauistorby 9. oktober 2008 19:15

Urinprøve
 
Her er problemet:

Jeg ble busta av politiet tidlig i vår, det ble sendt et brev hjem men ikke no mer. Nå har de ringt og jeg må in til en samtale og urinprøve. Røyka tidlig i sommerferien og spiste en liten klump ca 2 månder etterpå (ca slutten av sommerferien +2-3 uker)

Vet at det er + 30 dager siden jeg spiste den klumpen

pissingsen er på mandag men er jeg ren eller er det en fare for at jeg fortsat kan teste positivt?

Vet at det er postet slike emner før men de jeg fant var mer som "hei jeg røyka i går og skal på pissings i dag, blir jeg tatt?". Så setter pris på alle svar.

Mvh Sau

random16439 9. oktober 2008 19:22

når jeg blei tatt inrømma jeg at jeg røyka og sa jeg kom til å fortsette å røyke, da slapp jeg hvertfall pisseprøver.

on-topic: har du ikke røyka mellom de gangene er det rellativt liten sjangse for å pisse med thc i pisset. om du røyker hver dag _kan_ det sitte fra 4-6 uker.

Jeg har også hørt rykter om at hvis du tar klorid på fingra og pisser bortpå dem når du pisser, vil testen bli negativ.

Du kan også gjøre som meg første gang jeg ble bedt om å komme på pisseprøve. da tok jeg pisset til en nykter kompis, og bare helte oppi koppen jeg skulle pisse i. funka fjell

sauistorby 9. oktober 2008 19:25

Har ikke tenkt å fortsette og hadde en 2 månders pause før jeg spiste den lille klumpen, hadde også en rimelig lang pause før den første gangen igjen :P

Sinister 9. oktober 2008 20:05

Sitat:

Sitat av sauistorby
Har ikke tenkt å fortsette og hadde en 2 månders pause før jeg spiste den lille klumpen, hadde også en rimelig lang pause før den første gangen igjen :P

Du skal ikke trenge å bekymre deg. Du har inntatt veldig lite cannabis, og med store mellomrom. Mtp. at det i tilleg er over 30dager siden du spiste klumpen så skal du være 100% ren. Sporingsstoffene var sikkert ute av kroppen din etter 1 uke.

sauistorby 9. oktober 2008 20:10

Takk for svar sinister, nå slipper jeg å ligge våken i natt :P

Norts 10. oktober 2008 00:27

visst jeg har røyka gall i noen uker litt mye, hva kan jeg gjøre for å pisse negativt hos legen min om 2 dager? ;) hehe..

Dodecha 10. oktober 2008 00:30

Sitat:

Sitat av Norts
visst jeg har røyka gall i noen uker litt mye, hva kan jeg gjøre for å pisse negativt hos legen min om 2 dager? ;) hehe..

Stikke hodet ned i jorda og håpe på det beste.

Nei helt ærlig er det lite du kan gjøre, du får ta konsekvensene av dine egne handlinger med mindre de ikke ser deg ta prøven, da er jo det enkleste å få noen andre til å pisse for deg i en liten flaske som du varmer opp under armen eller noe.

random16439 10. oktober 2008 11:13

å pisse hos legen er ikke noe farlig uansett. Så lenge du er over 16 år er det ingen andre enn deg eller legen din som får vite om det.

carla901 11. oktober 2008 22:00

uff nytt spørsmål..men først en forklaring ;)
jeg var genial, eller jeg trodde jeg var genial akkurat da.
Etter omtrent to minutter hos kompisen min fant jeg nemelig ut at det var veldig kjipt å sitte med en gjeng skække gutter når man sel er nykter.
så lyshodet jeg kom jo på at jeg faktisk er nykter. så jeg pissa nå oppi ei lita steriliser flaske (eller egentelig dobbelt serilisert sida det hadde vært vodka på den)

etter det kan man enkelt å greit si at jeg har vært stein hver kveld denne uka.
Nå har det seg sånn at testen er utsatt til mandag :S
Pisset mitt har stått i kjøla i 5 dager alt, og jeg veit ikke om det er noe om at det ikke holder seg hvis det blir stående for lenge.
eventuellt skal jeg prøve å holde det kaldt?

så jeg lurer enkelt og greit på hvor lenge holder piss seg, og blir det ødelagt om jeg holder det varmt?

Dodecha 11. oktober 2008 22:15

Urin er ikke akkurat "ferskvare", og en urintest sjekker ikke for noe annet enn metabolitter av diverse illegale stoffer: I bunn og grunn, med mindre de har en ekspert som smaker og lukter på pisset trenger du ikke å levere inn noe annet enn en gul væske som lukter urin og er kroppsvarm.

Edit: Nei du trenger ikke ha den i kjøleskapet.

carla901 11. oktober 2008 22:20

bare for å ha det på det rene, jeg trenger ikke ha pisset i kjøleskapet?

bare så det er sagt, tusen takk for raskt svar.

jeg må teste reint den gangen har så det er greit å vite

SmokeNfly 12. oktober 2008 04:35

Pissings
 
Hei. Jeg bare lurte på om det er sånn at hvis man tar en dråpe såpe eller klor i pissingsen, så slår den ikke ut på THC?

carla901 12. oktober 2008 05:33

tror ikke det virker, har hørt masse om at det skal virke, men såpe bare tuller til prøven så den må taes på nytt.
Ville hvert fall ikke satsa 100% på det, derfor jeg pissa før jeg røyka...
men jeg har mulighet til å kunne levere "riktig" piss jeg da

DeMenT 12. oktober 2008 12:22

Hvis man lagrer pisset for lenge vil det oppstå noen røde "klumper" i det. Omtrent som fruktkjøtt i en appelsinjuice, bare at det er rødt. Akkurat hvor lang tid det tar er jeg ikke sikker på men mener det er 1-2 uker. Så sålenge ikke det har skjedd skal du være trygg, carla901.

Sjølvaste 14. oktober 2008 19:39

Mulig dette har blitt spurt om, men tråden er så lang at jeg orker ikke se gjennom hele.

Får man kjøpt "pisseprøver" på apotek feks.? Altså, kopper og utstyr til å få resultater med? Jeg skal bevise for mine foreldre at jeg ikke røyker lengre, så da virker det som en nais løsning.

Sinister 14. oktober 2008 20:25

Sitat:

Sitat av minigolf
Mulig dette har blitt spurt om, men tråden er så lang at jeg orker ikke se gjennom hele.

Får man kjøpt "pisseprøver" på apotek feks.? Altså, kopper og utstyr til å få resultater med? Jeg skal bevise for mine foreldre at jeg ikke røyker lengre, så da virker det som en nais løsning.

Ja, det er mulig. Er bare sånn prøve man dypper i urinen. Her er en du får kjøpt på nettet.

Thales 30. oktober 2008 10:58

Concerta vs speed, urinprøve
 
Hei.

Hva slags utslag gir concerta på urinprøve?

Eller mer relevant, vil speed kunne påvises alene når man allerede har concerta i kroppen?

På hurtigtester er det vanskelig, men hvordan er det med disse som blir sendt til lab?

Noen som har peil(!)?

NokErNok 30. oktober 2008 17:54

Hvis man blir stoppet og mistenkt for å kjøre i påvirket tilstand. Da blir det vell tatt urin prøve, men om du ikke har røyka f. eks den dagen, men noen dager før, vill de da se at du ikke hadde gjort det den dagen, men noen dager før?

knott 30. oktober 2008 19:10

Hva skjer hvis man nekter og ta "frivillig" urinprøve når politiet mistenker deg for og være påvirket av narkotika? Kan de da plutselig si at du er "skyldig" eller noe?

Og hvis man skulle kun ha inntatt amfetamin , men urinprøve slår ut på amfetamin og i tillegg diazepam-preparat hva kan det komme av (hvis man ikke har inntatt diazepam)? Feil med testen eller er det virkelig noen som buffer ut speeden med diazepam? Da skulle man vel merke litt vel annerledes effekt på makka hvis det er diazepam i den?

busemann 30. oktober 2008 21:55

Sitat:

Sitat av Thales
Hei.

Hva slags utslag gir concerta på urinprøve?

Eller mer relevant, vil speed kunne påvises alene når man allerede har concerta i kroppen?

På hurtigtester er det vanskelig, men hvordan er det med disse som blir sendt til lab?

Noen som har peil(!)?

Litt usikker på hva du mener, om speed vil kunne påvises alene når man allerede har Concerta i kroppen? Ja, selvfølgelig? Amfetamin og metylfenidat er jo to vidt forskjellige stoffer, begge vil slå ut positivt på ei screeninganalyse. Både amfetamin og metylfenidat har jo nogen lunde kort halveringstid, henholdsvis 15-30 og 2-4 timer så prøven på metylfenidat må jo avlegges i et noe begrenset tidsrom etter inntaket om bruk skal kunne påvises. Noe lengere på amfetamin.

Sitat:

Sitat av pilleknaskern
Hvis man blir stoppet og mistenkt for å kjøre i påvirket tilstand. Da blir det vell tatt urin prøve, men om du ikke har røyka f. eks den dagen, men noen dager før, vill de da se at du ikke hadde gjort det den dagen, men noen dager før?

Kosentrasjonen av metabolittene i urinen vil nok gi en viss pekepinne, men ikke noe eksakt.

Thales 1. november 2008 01:56

Sitat:

Sitat av busemann
Litt usikker på hva du mener, om speed vil kunne påvises alene når man allerede har Concerta i kroppen? Ja, selvfølgelig? Amfetamin og metylfenidat er jo to vidt forskjellige stoffer, begge vil slå ut positivt på ei screeninganalyse. Både amfetamin og metylfenidat har jo nogen lunde kort halveringstid, henholdsvis 15-30 og 2-4 timer så prøven på metylfenidat må jo avlegges i et noe begrenset tidsrom etter inntaket om bruk skal kunne påvises. Noe lengere på amfetamin.



Kosentrasjonen av metabolittene i urinen vil nok gi en viss pekepinne, men ikke noe eksakt.


Takk for godt svar.

Det jeg lurte på, for å si det rett ut, er om dersom man går på concerta/ritalin, og tar jevnlige urinprøver p.g.a dette, ville en slik urinprøve avsløre amfetaminbruk i tillegg til de nevnte stoffene?

Mange lever i den troen at den ikke gjør det, og kanskje er det riktig med hurtigtester, men med lab-prøver stiller det seg andeledes.

Men igjen, takk for svar, skal formulere meg klarere neste gang, d.v.s tidligere på kvelden...

God natt!

busemann 1. november 2008 18:38

Sitat:

Sitat av Thales
Takk for godt svar.

Det jeg lurte på, for å si det rett ut, er om dersom man går på concerta/ritalin, og tar jevnlige urinprøver p.g.a dette, ville en slik urinprøve avsløre amfetaminbruk i tillegg til de nevnte stoffene?

Mange lever i den troen at den ikke gjør det, og kanskje er det riktig med hurtigtester, men med lab-prøver stiller det seg andeledes.

Men igjen, takk for svar, skal formulere meg klarere neste gang, d.v.s tidligere på kvelden...

God natt!

Slik jeg har forstått det så er det nesten nulltoleranse når det gjelder sidebruk av rusmidler(det være benzodiazepiner, opiater/opioider eller amfetamin osv.) når man skal til utredning eller har påbegynt behandlingen av ADHD med metylfenidat. Så et positivt utslag vil være uheldig. Nå er jeg ikke sikker på hvilken hurtigtest det er snakk om, men finnes ikke så mange forskjellige(bare mange markedsnavn, men samme test) hurtigtester, men vil tro at 90% uten tvil vil kunne påvise bruk av amfetamin.

Quetzalcoatl 6. november 2008 16:46

Sitat:

Sitat av knott (Innlegg 1261417)
Hva skjer hvis man nekter og ta "frivillig" urinprøve når politiet mistenker deg for og være påvirket av narkotika? Kan de da plutselig si at du er "skyldig" eller noe?

De kan ringe juristen og si de vil ha tillatelse til og kjøre deg til sykehuset og ta blodprøve under tvang.

crappy77 12. november 2008 02:35

tatt for opiater uten å tatt noe.
 
jeg ble tatt for å ha brukt opiater(heroin mm) på en pisseprøve. har aldri prøvd annet enn hasj som også er grunnen til at jeg måtte begynne på pisseprøver. alle prøvene hadde hvert negative helt til nå. noe som også er veldig merkelig siden jeg røyket hasj dagen før jeg tokk første pisseprøve. kan prøvene være blitt byttet ved et uhell eller kan det hvere matvarer/produkter jeg har spist/brukt? noen forslag? fikk sjokk når jeg fikk høre dette og foreldrene mine ble ikke serlig blide heller.ps: veit at opiater kan slå ut på sånne brøfrø og hostesaft.

håper på noen kloke svar!

Sinister 12. november 2008 02:54

Sitat:

Sitat av crappy77 (Innlegg 1268289)
jeg ble tatt for å ha brukt opiater(heroin mm) på en pisseprøve. har aldri prøvd annet enn hasj som også er grunnen til at jeg måtte begynne på pisseprøver. alle prøvene hadde hvert negative helt til nå. noe som også er veldig merkelig siden jeg røyket hasj dagen før jeg tokk første pisseprøve. kan prøvene være blitt byttet ved et uhell eller kan det hvere matvarer/produkter jeg har spist/brukt? noen forslag? fikk sjokk når jeg fikk høre dette og foreldrene mine ble ikke serlig blide heller.ps: veit at opiater kan slå ut på sånne brøfrø og hostesaft.

håper på noen kloke svar!

Kan være at du har fått nyrebetennelse, nyre eller leversykdom eller diabetes. Alle disse lidelsene kan slå ut som opiater på en test. Anntar du ikke har fått i deg reseptbelagte medisiner og utover de mulige grunnene allerede nevnt er det ikke noe annet som kan slå positivt ut som opiater. Hvis du faktisk ikke har inntatt noen form for opiater så ville jeg fått ordna en hårprøve. Om jeg ikke husker helt feil så koster det drøyt tusenlappen for en hårprøve. Det er en liten pris for å renvaske deg for opiatbruk. Foreldrene dine er sikkert fornøyde med å betale det og hvis det beviser det du sier.

crappy77 12. november 2008 03:36

kunne ikke bedt om et bedre svar! tussen takk sinister

knott 19. november 2008 10:07

Hei, på vanlig urinprøve vil Ritalin og effedrin gi utslag under amfetamin eller er det safe?

busemann 1. desember 2008 03:50

Sitat:

Sitat av knott (Innlegg 1272314)
Hei, på vanlig urinprøve vil Ritalin og effedrin gi utslag under amfetamin eller er det safe?

Ved immunologiske metoder og hurtigtester kan efedrin og andre lignende substanser gi positivt utslag på Amfetamin. Kromotografiske analyser blir brukt for å bekrefte hvilket konkret stoff det dreier seg om. Ritalin vil gi utslag på metylfenidat.

Geitebolle 3. desember 2008 21:31

Hvor Teste seg for THC?
 
Hei jeg lurte på er det eller annet sted man kan teste seg for thc gratis? sellom man ikke er over 18 år? og at uten ingen for vite det?

fknl 3. desember 2008 21:34

Gå til nærmeste helsestasjon. Du må nok betale for en vanlig legetime. Leger har taushetsplikt.

Geitebolle 3. desember 2008 21:35

Sitat:

Sitat av fknl (Innlegg 1281683)
Gå til nærmeste helsestasjon. Du må nok betale for en vanlig legetime. Leger har taushetsplikt.

Kan man betale kontakt til legen?

fknl 3. desember 2008 21:37

Regner med det er kontant du mener. Og ja, selvfølgelig går det an.

Gamgee 3. desember 2008 21:38

Sitat:

Sitat av Geitebolle (Innlegg 1281685)
Kan man betale kontakt til legen?

Kontant?
Kan ikke forestille meg noe annet..

fknl kom visst først...

Geitebolle 3. desember 2008 21:45

Ja sorry skrev feil , men hvor mye koster sånt ca? og må man bestille time?

3RD 3. desember 2008 21:48

Mener det er 200 kr i egenandel.

fknl 3. desember 2008 21:52

Konsultasjon hos allmennlege/legevakt kr 130/kr 220 (kveld)
Konsultasjon hos allmennlege/legevakt der legen er spesialist i allmennmedisin kr 160/kr 250 (kveld)

mentalmelt 3. desember 2008 21:54

Du kan jo bare kjøpe en enkel test gjennom internett og gjøre det selv hjemme.

Geitebolle 3. desember 2008 22:02

Sitat:

Sitat av mentalmelt (Innlegg 1281705)
Du kan jo bare kjøpe en enkel test gjennom internett og gjøre det selv hjemme.

Ja det hadde vært bra men fins det ikke sånne man kan kjøpe i butikker?

magnor_mafia 3. desember 2008 22:30

trur at man kan kjøpe det på apoteket?

Geitebolle 3. desember 2008 23:06

Sitat:

Sitat av magnor_mafia (Innlegg 1281747)
trur at man kan kjøpe det på apoteket?

hva skal jeg spørre etter da?

Alfonzor 3. desember 2008 23:10

Tidlig i denne tråden snakket noen om å "bøffe" prøven. Dette er vel å dyppe fingeren i såpe, for så å dyppe fingeren i prøven? Noen sa da at man måtte ha på seg hansker og at prøven ble tatt under oppsyn.

Tenkte da at man kan dyppe pikken i såpe før man skal gå og ta prøven og bare dyppe pikken litt nedi prøven. Hadde ikke det funket?

Quetzalcoatl 4. desember 2008 01:23

Sitat:

Sitat av jokrvibe (Innlegg 1281797)
Tidlig i denne tråden snakket noen om å "bøffe" prøven. Dette er vel å dyppe fingeren i såpe, for så å dyppe fingeren i prøven? Noen sa da at man måtte ha på seg hansker og at prøven ble tatt under oppsyn.

Tenkte da at man kan dyppe pikken i såpe før man skal gå og ta prøven og bare dyppe pikken litt nedi prøven. Hadde ikke det funket?

Nei. Hvis det vil gå, så vil du bare ødelegge testen, og du vil da kanskje være heldig og få utsatt prøven. Det spørs helt an på om de sender testen til analyse eller om de tar den der og da. Det er flere ting som kan ødelegge en urinprøve, men såvidt jeg vet er det ingenting som kan lure en test til og teste negativt istedenfor positivt.

Kurei 14. desember 2008 16:28

Aporex og urinprøve
 
Jeg tok tre piller Aporex igår kveld, skylt ned med øl.

Slår dette ut på en pisseprøve som kjøpes på apoteket?

Dodecha 14. desember 2008 17:14

Det ligger i opiat kategorien, men dextropropoxyfen som er virkestoffet, er en veldig veldig svak smertestiller: Det sammenlignes med aspirin i effektivitet.

Det kan brukes til å linde noen fysiske smerter i forbindelse med avrusning fra andre opiater, men alltid i samsvar med andre medikamenter ettersom det er alt for svakt.

Med det lille missbrukerpotensialet (dextropropoxyfen må ekstraheres, ettersom aporex inneholder paracetamol) tror jeg ikke det testes for i en standard test, men jeg finner ikke mye informasjon om praksisen i Norge.

Jeg finner fint lite om farmakinetikken til dextropropoxyfen også, og kan derfor ikke si noe spesiellt om det vil slå ut som noe annet på en standard test.

knott 14. desember 2008 18:46

Er det slik at hvis man skal dokumentere rusfrihet så kan man ta pisset med hjemmefra og levere til legen. Eller må det pisses under oppsyn?

Dodecha 14. desember 2008 19:20

Sitat:

Sitat av knott (Innlegg 1288904)
Er det slik at hvis man skal dokumentere rusfrihet så kan man ta pisset med hjemmefra og levere til legen. Eller må det pisses under oppsyn?

Kommer visst an på tidliger oppførsel etc, kjente rusbrukere vil få fullt oppsyn, andre får pisse på et eget lite rom, men jeg tviler på at noen får ta med seg urin hjemmefra. Jeg har ihvertfall aldri hørt om et slikt tilfelle.

kokabusk 14. desember 2008 23:50

Spørsmål om Cola
 
Hei!

Jeg er klar over at i de fleste tilfeller så kan Kokain kun spores i opptil 72 timer i urin/blodprøve. Morra mi krever at jeg skal pisse i morra, og jeg tok noen linjer på Onsdag. Bør jeg føle meg helt sikker, eller er sjansen til stede for at jeg ryker? Er det noe stoffer de kan se etter de 72 timene f.eks som kan vise spor etter kokain, men som de ikke kan garantere at det er pga kokain?

Noen som har no erfaring?

Takker for svar.

Quetzalcoatl 15. desember 2008 01:40

Hvis du ikke har intatt ekstremt store doser over flere døgn så vil jeg tørre og påstå at det er umulig at kokain enda kan spores på mandag (6 døgn etter).


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 13:08.