PDA

View Full Version : Trøbbel med DivX/Xvid kodec i premiere pro

Krisku
22. desember 2007, 23:53
Jeg opplever store problemer når jeg skal eksportere hva som helst film i Adobe Premiere Pro CS3. Jeg eksporterer med den nyeste Divx (6.8), dette går som regel kjapt og enkelt og jeg har ikke hatt problemer på eldre versjoner av Premiere med dette tidligere.

Men når jeg derimot skal se filmen etter å ha eksportert med dagens premiere så er bildet totalt ødelagt. Smugding, kornete, blør og annet diverse som at lyden hakker og bildet ligger langt bak selve lyden.

Kan noen hjelpe meg? Noen anbefalte kodeker å bruke? Og hvordan bruker man disse? Setter stor pris på svar=)

AtXbYeA
23. desember 2007, 14:15
Avinstaller alle codecs du har installert og installer siste CCCP codecpakke.

Hadde samme issuet i PP når jeg hadde dobbelt opp med xvid f.eks.

Krisku
23. desember 2007, 19:01
Takker, skal prøve med CCCP

AtXbYeA
23. desember 2007, 19:48
Husk å avinstallere alle andre codecs først, ellers kan du lage mye trøbbel.

Krisku
23. desember 2007, 20:37
Nå har jeg avinnstallert alle kodeks og holder på med eksportering. Men får samme smudging/bluring problem som tidligere. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette?

Jeg snakket med Kill Buljo regissør Tommy Wirkola over msn. Buljo ble redigert i Premiere Pro CS1 og det ble brukt en slags type HD kodek.

Noen som har noen ideer på hva som eventuelt er feil på min maskin? og kanskje noen kodek anbefalinger.

AtXbYeA
23. desember 2007, 20:41
Jeg har begynt å exportere i H232 som gir veldig bra kvalitet iallefall.

Krisku
23. desember 2007, 20:50
Jeg får prøve det og så får jeg se. men stiller du inn noen andre innstillinger også i ffdshow codek?

AtXbYeA
23. desember 2007, 20:52
Niks, exporterer med standardsettings på h.232

Krisku
23. desember 2007, 21:12
Hva er emailen din så kan jeg vise med SS og innstillinger

Krisku_90@hotmail.com legg til

Krisku
24. desember 2007, 00:34
Vel ffdshow bare ødelegger den også. Noen andre forslag?

Krisku
24. desember 2007, 14:47
Nå har jeg også fått tak i en gammel Divx og kjører denne i lag med den nye Xvid. Men dette virker heller ikke. Hva er i veien??

paranoy
24. desember 2007, 15:49
Ser innlegget mitt er blitt stryki, og prøver meg igjen.

Jeg husker ikke helt åssen dette var, men med ffdshow så var det en volumkontroll for video-avspilling og en for lyd-avspilling.

1) Sjekk at det i ffdshow volum-kontroll eller innstillinger da, audio (lyd) er satt til ønsket lydavspilling, mest sannsynlig er ikke digital out på - men, hvem vet

2) Sjekk i innstilling for video at det er registrert for XVID og ikke AC-3 eller hva det heter.

Hvis jeg ikke blander sammen codec nå da.

Kan hende det må registreres på XVID for lyd også, det er sånn rullegardin som kommer ned med eksempler, så det trengs bare å "aktivere", altså se at det ikke står "deaktivert" der.

EDIT:
Digital out (den gule utgangen på bærbare din mest sannsynlig) skal ikke være på med mindre du har noe i den utgangen - dårlig forklart

Hm? Var dette feil tråd kanskje? lol, sorry - men dette har med lyd å gjøre - en moderator kan godt stryke dette innlegget. Hehe, sorry - men kanskje du kan bruke infoen allikevel Salaren :D - ellers kan du be en moderator stryke innlegget. Sorry, trudde det var lydtråden

Krisku
24. desember 2007, 16:10
Det gjelder at videoene smudger bare og blurer ut. Jeg har prøvd all slags mulige kodeker, men alle jeg har rådspurt meg med mener Xvid er det beste. Kanskje du kan hjelpe meg på videobiten også siden du har så god peiling på lyden=)??

paranoy
24. desember 2007, 20:47
Gå til Advanced Options/Debugging og sett Status vindu til off - hjelper det?

Det er i Xvid encode options altså, ikke Premiere..

NB!
Dette er på bakgrunn av det du skrev til meg i PM og skal utføres før rendering, så du er nødt til å rendere filmen på nytt.

Mao - bruk xvid-codecen din som normalt, men still på xvid encode options.
Mer info her (http://www.moviecodec.com/topics/2675p1.html)

Leste spørsmålet ditt på tråden nå - kan du ikke bare bruke xvid-codecen da? Som anbefalt i codec-forum. Ser du eksporterer i divx også kjører i lag med xvid - drit i det. Bruk kun xvid, du.

Krisku
24. desember 2007, 22:39
Takker, nå er alle presangene åpnet og får håpe dette blir en god julegave.=)
Jeg fant det du snakket om og slo av det hele, da for jeg rendre, men samme førstnevnte problemet skjer med videofilen. Og nå klikker mediaplayer også...

Skal prøve igjen med standard innstillinger og se hva som skjer. Begynner å bli ganske irritert på hele kodek dritten nå=)

Ok, på denne tråden snakker jeg snart med meg selv. Men nå får jeg klart bilde, bare media player som klikker etter noen sekunder. Dette er bare på filer som er rendret, andre filer spiller jeg av helt smertefritt.

paranoy
25. desember 2007, 11:17
Er dette råmateriale du har filmet selv eller er importerte filmer. Hvis det er råmateriale captured fra et digital kamera, så er det klart noen innstillinger der også. Hvilket oppsett velger du for redigering? Standard PAL, Video for Windows, Quicktime Movie? Bruk PAL 4:3, det er standard for redigering.

Er det importert film du ønsker konvertere prøv DVDShrink.
Det kan du laste ned her:

http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=414

;)

EDIT:
Jeg mente å glemme divx kun på redigeringsbiten, ellers er det vel en fordel med divx for å spille av rendert xvid, er det ikke? ;)

Krisku
25. desember 2007, 12:26
Dette er importert film ja, og klippet har blitt redigert tidligere på stasjonæren hjemme. Nå tester jeg bare med en mindre fil enn den forrige får og se om jeg får til dette rendre/xvid tingen.

Det er definitivt noe feil på denne PC'en, jeg får ikke spilt av Xvid filer selv om jeg har Divx installert. Men når jeg lagrer det på den andre PC'en via mapper på det lokale nettet så spiller stasjonæren de av smertefritt. Men her dukker førstnevnte problem opp, bildet ser tydeligvis ut å lide av pixelfeil eller noe i den dur, noen sekunder går bra og så smudger/hakker den og så noen sekunder bra til og så opp igjen på akkurat det samme.

Har prøvd veldig mange forskjellige eksporteringsalternativer i Xvid, men ingenting ser ut til å virke.

Krisku
26. desember 2007, 21:06
Takk for all hjelp på denne tråden. Fant noen eldre kodeker som jeg kunne bruke sammen.