View Full Version : Icemat Siberia In-Ear
Plectophera
28. oktober 2007, 13:50
Hei.
Jeg har tenkt å skaffe meg et par in-ear plugger, og har lest på flere forskjellige steder at dette er veldig gode plugger. Men hvordan er bassen og diskanten?
Har tenkt å bruke dette når jeg skal sove, på buss o.l, gjerne steder med høye støynivåer.
Har noen her noen tanker, meninger, og erfaringer med disse pluggene?
Post i vei ;D
Remien
28. oktober 2007, 13:53
Hvis det er de jeg tror det er, så er vel de helt lik de sony ericsson pluggene som følger med når man kjøper ny mobil. eller?
Om det er de samme type pluggene, vil jeg absolutt anbefale de. perfekt til å sove med, sitte på bussen med så høyt volum som du bare tør og ha på, og personen ved siden av deg vil ikke høre noe.. Bass'en i disse pluggene er overraskende bra etter min mening.
Turbolego
28. oktober 2007, 13:56
God lyd
Lydkvaliteten i proppene ble også en positiv overraskelse. Vi opplevde den som rund og balansert, med bra trøkk i bassen. Diskanten er kanskje strået hvassere i Zen Aurvana, men her er det mindre forskjeller enn hva man skulle anta fra et kostnadsmessig synspunkt. Vi testet først og fremst med MP3-musikk og IP-telefoni via Phonzo Phone.
Lydisolasjonen viste seg å være litt mindre effektiv enn i Creatives løsninger, men stenger likevel ute det aller meste. En fordel med Siberia-proppene er dessuten at mindre ulyder fra gnissende ledninger og lignende fraktes til øret. Dermed opplevde vi at den totale brukeropplevelsen slett ikke var dårligere med Siberia enn med de dyrere løsningene fra Creative. Vi kommer imidlertid tilbake med flere tester, også av plugger i høyere prisklasser, senere i høst.
Med mikrofon koster Siberia In-Ear rundt 450 kroner, uten rundt 225 kroner. Produktet distribueres i Norge blant annet av Komplett.no.
Kilde. (http://www.dinside.no/php/art.php?id=340893)
Var det det du lurte på? :)
Plectophera
28. oktober 2007, 14:01
Rett og slett, ja. Akkurat det jeg lurte på.
Var hovedsaklig om dette var et gamingheadset med bra diskant, men ingen bass, siden Icemat er rettet mot gamere(?)
Uansett, virker da som de funker både med musikk og spill, så kommer nok til å kjøpe dem når jeg får råd. Takk for hjelp, Turbolego og Remien!