PDA

View Full Version : Hvordan lære seg korttriks best fra bunnen av?

Nimrad
21. oktober 2007, 15:25
Har alltid hatt en viss interesse for kortspill og korttriks og har nå lyst å lære meg korttriks fra bunnen av. Det vil si at jeg ikke bare vil bruke en halvtime på å lære et tøft triks som jeg kan showe med, men lære meg teknikker fra bunnen av sånn at jeg kan bli god. Så lurer jeg på om det er noen her som har den samme sære interessen som meg og kan anbefale noen bøker, tutorials e.l. som lærer meg opp fra bunnen av? Jeg er helst interessert i godt illustrerte bøker på engelsk eller helst norsk. Tutorials på nettet er ikke fullt så interessant, men mye bedre enn ingenting.

Takker for svar,
Nimrad ;)

PolkagrisLaila
21. oktober 2007, 15:28
Google og Youtube er en god start.

Nimrad
21. oktober 2007, 15:30
Det består mest av "hvordan lære seg <insert random tricks>". Og så du ser i posten min så vil jeg helst lære meg der fra bunnen av.

PolkagrisLaila
21. oktober 2007, 15:31
Da ville jeg besøkt den lokale bokhandleren eller bibloteket om du har til det..

LundaT
21. oktober 2007, 16:37
Heisann, jeg har lært med 6 - 7 Syke tricks, det jeg bruker å gjøre er å se på Youtube filmer.

Skriv f.e.k " Card tricks revealed " Revealed betyr , avslørt. da kan du se på folk som viser deg hvordan du gjør det, Et bra tricks er " ACE SHAKE " Er litt vanskelig å lære seg det uten å bli avslørt da men:) Du kan også skrive " Card tricks TUTORIAL" Altså bruksanvisning steg for steg, kos deg

http://youtube.com/watch?v=eZQ3BMukysg der lærer du deg en av mine favoritt tricks, Er litt vanskelig å lære seg det, så ikke prøv det på noen føre du føler deg sikker på det, men det GIR SYYYYK reaksjon når du får det til:P

Disse er også bra: http://youtube.com/watch?v=CEu3RYq3F48

Denna er lett å gir syk reaksjon;): http://youtube.com/watch?v=g-vsDeu6KYo

PEACE!

Dani87
21. oktober 2007, 16:46
http://youtube.com/watch?v=tBvl1kuPLC8 dette trikset er veldig bra utført og lett å følge med på

Archj
21. oktober 2007, 16:57
@LundaT: Det favoritt trikset ditt er absolutt ikke for nybegynnere. Der skal du ha kontroll, og være god på misdirection... om du ikke har noen av de, så må du fremføre det for loka folk eller drita folk.

@Dani87: Det er bare et triks, det er ikke noe han kan lære av i det hele tatt der.

@TOPIC:

Jeg vil anbefale deg å subscribe til "jerakahol" på youtube, som tar for seg alt fra basic til mer avanserte ting. Alt fra doublelifts til cardspringing, til ambitious card lærer han bort.
Link: http://youtube.com/user/jerakahol

Merk: Han lærer bare bort triks som er public domain, men jeg har lært sykt mye av han. Flink til å lære bort også!

Nimrad
21. oktober 2007, 17:03
Archj: Takk for tipset. Vet du om noen bøker som jeg kan kjøpe som omhandler dette da?

Archj
21. oktober 2007, 17:11
Vet ikke om noen bøker nei, har aldri brukt noen. Jeg startet med å sjekke rundt på youtube bare, og fant mye forskjellig. De brukte masse teknikker jeg ikke kunne, og plutselig fant jeg han jeg nevnte. Han tar for seg alle basis teknikker, grep m.m.

Bare ta finn alle videoene, så starter du på den første instruksjonsvideoen, og du er i gang :)

edit: For øvrig er den første tutorialen "key card principle". Good luck ahve fun :)

Nimrad
21. oktober 2007, 20:07
Jeg skal se litt på det, men foretrekker bøker. Grunnen er at på denne pc-en har jeg ikke lyd og må se youtubefilmer på PS3-en, noe som er mindre praktisk. Og så liker jeg best å ha det i bokform, er ofte hakket mer seriøst når det er i bøker.

Archj
23. oktober 2007, 21:18
Jeg skal se litt på det, men foretrekker bøker. Grunnen er at på denne pc-en har jeg ikke lyd og må se youtubefilmer på PS3-en, noe som er mindre praktisk. Og så liker jeg best å ha det i bokform, er ofte hakket mer seriøst når det er i bøker.

Forstår selvfølgelig det, men jeg vil hvertfall anbefale deg han jeg nevnte. Han er ganske seriøs, siden han skal slutte med kortmagi og fokusere på andre "grener", så han lærer bort det han kan (det som er "lov"). Dessuten er det jo fint med illustrasjon i real-time :)

Nimrad
23. oktober 2007, 21:53
Jeg har sett litt på de, men det er veldig utydelig hva som er første, andre, tredje osv. leksjon. Jeg trykker på playlist og da starter den med en video hvor han sier at hvis du ikke har lært deg alt annet i de andre videoene hans først så ikke se denne videoen.

LundaT
23. oktober 2007, 23:32
[QUOTE=Archj]@LundaT: Det favoritt trikset ditt er absolutt ikke for nybegynnere. Der skal du ha kontroll, og være god på misdirection... om du ikke har noen av de, så må du fremføre det for loka folk eller drita folk.

Jeg er en absolutt nybegynner og jeg klarer det fint, Du kan lett lære det deg på en dag.
Du må bare øve en del, men det jeg gjør som gjør det lett er å bruke min bakerste lillefinger som holder Dobbel flippen å trippel flippen klar så jeg bare kan løfte korte..

Trenger ikke å være vanskelig er bare å være kreativ å finne ut metoder som gjør det lettere.

Archj
23. oktober 2007, 23:47
[QUOTE=Archj]@LundaT: Det favoritt trikset ditt er absolutt ikke for nybegynnere. Der skal du ha kontroll, og være god på misdirection... om du ikke har noen av de, så må du fremføre det for loka folk eller drita folk.

Jeg er en absolutt nybegynner og jeg klarer det fint, Du kan lett lære det deg på en dag.
Du må bare øve en del, men det jeg gjør som gjør det lett er å bruke min bakerste lillefinger som holder Dobbel flippen å trippel flippen klar så jeg bare kan løfte korte..

Trenger ikke å være vanskelig er bare å være kreativ å finne ut metoder som gjør det lettere.

Du blir ikke god på misdirection på en dag. Og skulle likt å sett deg ta det *perfekt* som du sier, etter én dag ;)

totto
24. oktober 2007, 09:31
Jeg sier som jeg har sagt MANGE ganger tidligere på forumet... Ellusionist.com . Har kjøpt en del utstyr derfra, blant annet skikkelige decks, som er ett must hvis du skal showe skikkelig. De selger dvd'er (som sikkert kan "finnes" andre steder også) som er i toppklasse. Feks Crash Course 1 og 2 gir deg alt det grunnleggende, og fletter dette inn i FETE triks. Anbefaler alle å sjekke disse, mye mer grundig enn det jeg har sett på youtube ihvertfall.

Archj
24. oktober 2007, 20:27
@totto "skikkelige decks"

De fleste magikere som har holdt på i mange år sier det er best å bruke en helt normal deck pga publikum kjenner til de. Noen synspunkter på det, siden du virker litt mer erfaren? :)

LundaT
25. oktober 2007, 02:32
[QUOTE=LundaT]

Du blir ikke god på misdirection på en dag. Og skulle likt å sett deg ta det *perfekt* som du sier, etter én dag ;)

Jeg har ikke sagt at jeg tar det perfekt, å hva er problemet med misdirection?

Er jo bare å distrahere folka å si masse sur som "david blaine"

Tu trenger ikke å ta noen ting perfekt for normale mennsker som ikke har peil på kort stokk gjør som du sier å konser på alt annet en å "Ta deg på fersken"

Jonta
25. oktober 2007, 13:40
http://www.themagiccafe.com et _enormt_ forum. Bøker? JA!

Archj
25. oktober 2007, 20:30
[QUOTE=Archj]

Jeg har ikke sagt at jeg tar det perfekt, å hva er problemet med misdirection?

Er jo bare å distrahere folka å si masse sur som "david blaine"

Tu trenger ikke å ta noen ting perfekt for normale mennsker som ikke har peil på kort stokk gjør som du sier å konser på alt annet en å "Ta deg på fersken"

Vel da er du heldig og bor rundt spesielle folk, jeg må gjøre det bra for ikke at folk begynner å lure ;)

LundaT
25. oktober 2007, 20:58
[QUOTE=LundaT]

Herregud , hvorfor ikke? DU gjør ikke som en proff nei , men det er 0 problemer å ta det på venner/ familie uten å bli mistenkt / Busta... Gidder ikke å krangle på det.
Er vel kansje bare du som ikke er så begavet? Jeg har lært det til flere venner som klarte det uten problemer , kommer vel kansje ann på hvordan du tar trickset ? å siden du ikke har peiling på mine tekknikker så lar vi denne diskusjonen ligge.