View Full Version : Loginskjerm: Fjerne standardbruker.
Ozma
12. september 2007, 08:15
Har et lite problem her...
Greide å fucke skolepc, får ikke logget på domenekonto.
Tenkte å si at jeg glemte passordet, eller at det bare ikke funker. Men hvis IT-admin restarter da, står det Administrator som standard brukernavn på loginskjermen! Loginskjermen er av den typen du trykker Ctrl+Alt+Delete på.
Håper på svar kjappest mulig :/
AtXbYeA
12. september 2007, 08:53
Dersom du logger på som administrator (hvis du har tilgang på denne).
Går inn på kontrollpanel - administrative verktøy - sikkerhetspolicyer? - lokale policier
Så kan du fjerne at den skal vise siste påloggede bruker.
Litt usikker på den ene der da jeg kun bruker engelske versjoner.
larswey
12. september 2007, 10:23
se vedlegg ;)
Ozma
12. september 2007, 13:36
Takker :D
Og så til neste spørsmål:
Siden jeg ikke greide å logge på sa læreren at den skal en tur til "pc-doktoren" i morgen. Finnes det spor av at jeg har vært innpå admin? I såfall, hvordan kan jeg fjerne de?
Restyle
12. september 2007, 13:40
Hvis du var på nettet når du gjordet det kan det ha blitt loggført.. Vet ikke hvor mye de loggfører på deres skole?
Tviler på at det kommer til å skje stort thought.
Ozma
12. september 2007, 14:10
Fuck... Tror jeg logget på skolenettet én gang med Admin. Kom ikke på internett da, de bruker noe ISA-greier.
Men jeg trenger tips til å fjerne alt mulig av logger på PC-en... Har kjørt SamInside og John på den, + endret litt rettigheter til Gjestebrukeren, men har endret det tilbake.
AtXbYeA
12. september 2007, 14:14
1. Slett siste åpnede filer (egenskaper taskbar)
2. Slett internettlogger
Ellers er det ikke så mye, de kan se at du har logget inn via f.eks event viewer, men dersom du sletter alt her ville iallefall jeg blitt suspekt.