PDA

View Full Version : Problemer med CS S!

BinoX
9. september 2007, 13:12
Hei

Da jeg spiller de_dust2 i CS:s kommer det lilla farge på gulvet http://bildr.no/view/103049 kan dette skylde skjermkortet er defekt?

Jeg har sjekket om alle kabler er i og restartet pcen samme skjer hver gang.

ChickenHug
9. september 2007, 13:13
Har sett dette problemet før, men husker ikke hva som hjalp..
Kanskje søke på forumet til Steam?

simdal
9. september 2007, 13:16
Det er mest sannsynlig fordi skjermkortet ditt har blitt varmt. Restart Steam, og om ikke det fungerer, restart PC'en...

AtXbYeA
9. september 2007, 13:16
Dersom det faktisk kommer med på et screenshot har det ingenting med kabler \ skjerm å gjøre iallefall.

Da er problemet stort sett skjermkort \ spillet.

Bagster
9. september 2007, 13:17
Det kan ikke være driverfeil da?

drrogern
9. september 2007, 13:18
enten er det noe galt med modellene eller så mangler du rette modellen.. kanskje den/de har blitt skrevet over av nye modeller til nylig nedlastede maps.

OoM
9. september 2007, 13:19
en kompis av meg hadde dette problemet.
i css, cs 1,6 og en del andre spill.
Da han byttet skjermkort, forsvant dette umiddelbart.

Prøv å bytt! :)

BinoX
9. september 2007, 13:19
Pcen er 1 mnd gammel noen måte å teste om skjermkortet er defekt?

simdal
9. september 2007, 13:24
Pcen er 1 mnd gammel noen måte å teste om skjermkortet er defekt?

Kjære vene. Skjermkortet er_ikke_defekt... Det er et relativt vanlig "problem", som kan fikses ganske enkelt ved å restarte Steam eller PC'en. Er ikke værre den det...

BinoX
9. september 2007, 13:33
har gjort det se lengre opp i posten du :D

simdal
9. september 2007, 13:37
har gjort det se lengre opp i posten du :D

Du burde la PC'en hvile litt. Det er nok fordi skjermkortet er varmt...

BinoX
9. september 2007, 13:45
tja har bare hatt den på i 2 timer da er jo tross alt helt nytt skjermkort og da av modellen

Nvidia GeForce 8600GT

3RD
9. september 2007, 13:48
Har du prøvd å stille på oppløsningen inne på counter strike? Kan jo hende at det hjelper. Eller så kan du ta av den ene siden av kabinettet og sette en bordvifte som hjelper til å kjøle ned skjermkortet.

PepsiCo
Dem hvite prikkene(artifacts???) rundtomkring tyder på at det er skjermkortet ihvertfall. Du får sikkert lånt et av en kamerat så du får prøvd om det hjelper :)

simdal
tja har bare hatt den på i 2 timer da er jo tross alt helt nytt skjermkort og da av modellen

Nvidia GeForce 8600GT

Ja da vil jeg vite om du har koblet til den eksterne strømmen til skjermkortet? Den driver tross alt vifta...
De nye skjermkortene har en lei tendens til å bli ganske så varme. Du burde kanskje vurdere å skaffe deg en PCI vifte eller noe...

BinoX
9. september 2007, 13:50
Jeg drar ut på datakjeden og ber de undersøke den tros alt de som har satt den i sammen (selve monteringen)

Harp0
9. september 2007, 13:57
Dette har skjedd meg også, men bare en gang...

BinoX
9. september 2007, 13:57
Harp0 Hvordan fikset du det da??

Cappuman
9. september 2007, 14:10
Dem hvite prikkene(artifacts???) rundtomkring tyder på at det er skjermkortet ihvertfall. Du får sikkert lånt et av en kamerat så du får prøvd om det hjelper :)

De hvite prikkene skal forestille støv i spillet. Flyr rundt over alt i det rommet.
Hadde det samme problemet jeg også, men brydde meg ikke om det, og en eller annen gang var det bare vekke.

fiNk
9. september 2007, 14:10
Alle sammen, dette har allerede blitt svart på! Å bytte skjermkort, har _INGEN_ effekt..

Jeg quoter vår kjære venn drrogern

enten er det noe galt med modellene eller så mangler du rette modellen.. kanskje den/de har blitt skrevet over av nye modeller til nylig nedlastede maps.

zipp
9. september 2007, 14:13
Det skjedde hele tiden på gamle pc'n min før, da skjedde det når jeg gikk ut i windows mens jeg var inne på css. En restart av css pleier å hjelpe. Vet om mange fler som har dette problemet så tviler på det er defekt skjermkort.

BinoX
9. september 2007, 14:17
Skal se i morgen da pcen har stått av en stund hvis det ikke forsvinner da så tar jeg meg en tur til datakjeden og hører :D Takk for hjelpen folkens

*Steng tråd*

Nenzo
9. september 2007, 14:20
bytt drivere, hadde samme prob i 1.6.

Harp0
19. september 2007, 06:33
BinoX.
Jeg vet faktisk ikke. Var inne på en server hvor det ble spilt på de_dust2, på samme sted som screenshoten din viser og gulvet var slik. Jeg trodde det bare hadde noe med serveren å gjøre ettersom ingen andre dust2 servere var slik..

MicRo
19. september 2007, 07:19
Dette skjer med alle.. Det du gjør er å avslutter css. og starter det på nytt. eller du kan prøve å trykke start knappen på tastaturet og trykke på spillet så det starter igjen..

Dette skjer med alle!

redkite
19. september 2007, 08:01
dette har jeg og opplevd. det jeg gjorde da var å endre oppløsningen til 800x600-> restart steam-> endre tilbake til 1024x768. da funket det fint igjenn.

Archj
19. september 2007, 20:21
Jeg hadde det problemet lenge med CSS, men også med Doom3 faktisk :p Mitt problem løste seg ved at jeg oppdaterte driverene til skjermkortet.

badsecurity
19. september 2007, 21:01
mener det skjer vis du er på msn sammtidig som du er på css:)

inferno1296
19. september 2007, 21:17
Lol hvorfor var dette så stort problem? :D
Jeg synes golvet er finere på denne måten :)

Hos meg kom det og gikk før.
Har ikke hatt det lilla golvet på et år nå selv om pcen er den samme.

Det har ingenting med msn å gjøre eller noe sånnt som noen andre nevnte.

Og foresten - de "hvite prikkene" skal faktisk være der - bare at de så litt merkeligere ut på den screenshotten - grunnen er så enkel som at det er støv i lufta.

Kekurikekaka
19. september 2007, 21:20
Hvor faen har du fått det fra?

inferno1296
19. september 2007, 21:21

Jeg kan forsikre deg om at det ikke er det.
Jeg er nemlig aldri på msn når jeg spiller css.

Sengedryss
15. april 2008, 11:38
kan hende det er serveren som er sånn da...
sikker på at det er den vanlige de_dust2 og ikke en mixa en?