PDA

View Full Version : Må vente 9 dager for å bruke ny telefon

Toak
14. august 2007, 16:35
Jeg kjøpte meg ny telefon i dag, W880i. Og siden jeg skulle beholde nummeret mitt, tok det 9 dager å portere det fra Chess til Telenor. Jeg bestilte med Telenor nonstop.

Det som var dødsteit var at jeg ikke kunne bruke telefonen med Chess-simkortet mitt i mellomtiden, fordi telefonen var sperret. Hvorfor i all verden sperrer de egentlig telefonen for andre sim-kort? Jeg må jo betale 299,- i måneden via abbonementet uansett, så det må vel være ett fett for Telenor om jeg bruker et annet simkort?

Noen som vet om det går an å oppheve denne sperren, og om det eventuelt koster mye?

PepsiCo
14. august 2007, 16:37
Når jeg hadde to uker porteringstid fra tele2 til newphone kontaktet jeg newphone. Dem avtalte med tele2 å portere tidligere. Og dagen etter klokka 08:00 var den portert :)

oi.. svarte litt feil tror jeg :mad:

Du må nok ta kontakt med telenor og avtale å åpne den hos en forhandler. Eller du kan åpneden selv hvis du har kabel til det

Lanjelin
14. august 2007, 16:38
Ring å snakk med Telenor om saken,
evt, tror det sakl stå noe om å låse den opp på Unlock.no

dain
14. august 2007, 16:38
http://www.unlockshop.no/unlock.php?modell=SE_W880i

Kan ordnes der, mot et lite beløp.

Toak
14. august 2007, 17:06
Har ringt til Telenor, de prøvde å sende meg koden som låser opp telefonen, men var visst feil kode. Så hører fra dem i morgen. Og siden jeg hadde abb. så trengte jeg ikke betale noe for å låse opp telefonen ;)

PepsiCo
14. august 2007, 17:10
såvidt jeg vet kan ikke sony ericsson åpnes med kode

Mr-ISO
14. august 2007, 17:20
Joda, Sony Ericsson kan enkelt åpnes med kode. Bare ikke "hackes" (den nye typen).

PepsiCo
14. august 2007, 17:29
hva slags hacks mener du med det?