View Full Version : kan noen hjelp? har problemer med booting
mikkelrevoslo
13. juli 2007, 21:17
Pleier alltid å få hjelp her så jeg prøver meg igjen.
Jeg har en dell pc som booter opp xp men etter ca 15 sekunder så stopper oppbootingen og den går tilbake og prøver på nytt , men det samme skjer om og om igjen.. hva kan være feil? Hd feil?
AtXbYeA
13. juli 2007, 21:27
Kan være mye feil, prøv å trykk F8 rett før windows booter og start sikkerhetsmodus, starter sikkerhetsmodus kan du ta deg på at det er en driverissue og\eller et programissue.
mikkelrevoslo
13. juli 2007, 21:32
skjer det samme i sikkermodus..den går i loop
AtXbYeA
13. juli 2007, 21:34
1. Windows installasjonen er korrupt.
2. Du har minnefeil.
3. Du har en korrupt HDD.
Minne kan du sjekke med memtest86.
Du kan også prøve en Repair på windowsinstallasjonen.
mikkelrevoslo
13. juli 2007, 21:46
takker..skal prøve det..lurer litt på om to minnebrikker sånn plutselig kan slutte å virke?
meitemark
13. juli 2007, 21:49
Er dette den samme maskinen som du nettopp åpnet med boremaskin? Metalfres kan ha kommet inn i de mest utrolige deler av maskinen.
mikkelrevoslo
13. juli 2007, 21:55
hi hi..neida...den virket ikke før jeg borret..derfor borret jeg:-)
bavarai
13. juli 2007, 22:00
Her snakker vi sticky thread, dette er godsnadder.
Skjedde med min fars pc også. Reinstaler windows du har ingen kjangs.
mikkelrevoslo
13. juli 2007, 22:03
vil gjerne reinstallere..mem men har viktige filer på hd..hva gjør man da?
Gjerven
13. juli 2007, 22:09
vil gjerne reinstallere..mem men har viktige filer på hd..hva gjør man da?
Etter jeg reinnstallerte, lastet jeg ned GetDataBack (http://www.runtime.org/downloads.htm). Jeg fikk ikke reddet alle filene, men en god del.
Ett annet program er Recover My Files (http://www.recovermyfiles.com/).
For å hente opp filer, må du registrere deg i programet, men du finner brukernavn og registreringsnøkler der ute på nettet.
AtXbYeA
13. juli 2007, 22:14
Dersom du bare kjører "repair" på windows installasjonen blir filene inntakt og bare selve Windowsinstallasjonen blir reinstallert.
Sjanten
13. juli 2007, 22:44
Til seinere lærdom, så deler du opp harddisken i 2 eller flere partisjoner - en som inneholder Windows, og en/flere som du lagrer alt du vil ta vare på av dokumenter, musikk, filmer etc. Da kan du reinstallere, uten å miste ting.
Enda bedre, to harddisker.
Rellativ
14. juli 2007, 11:01
hvis dette er feil på windows, er det ikke mulig å ta hdd i en annen maskin, og hente ut de "viktige" filene?
reklame
14. juli 2007, 11:06
får du tilgang til kommandolinjen\dos da? visst du har en oppstartsdisket eller noe.
jeg ville prøvd å trykke f-11 når du booter windows. da skal den gå i recovery-modus..