PDA

View Full Version : Program som viser hvor de store programene er?

Torst3in
30. juni 2007, 01:25
Lurte på om det finnes noen programer som viser hvor du har store programer som ikke eller er lenge siden det har blitt brukt og er unyttig for datan.

Dette programet skal ikke ødelegge noe vikitg på datan, sånn som å slette noe OS filer på en måte, om dere skjønner.

Jeg spør om dette finnes fordi jeg har bare 29,1 gb igjen på harddisken, og jeg vet jeg har mange unyttige, gamle programer som jeg ikke trenger. :P

OF: Skal ha meg en ekstern harddisk, men venter til sommeren er over. Grunnet billigere da og skal ikke sitte inne hele tiden som jeg har gjort hittil :(

Moff
30. juni 2007, 01:36
Windows har en nyttig greie som heter 'Add / Remove programs' som du finner under Start > Settings > Control Panel > Add / Remove programs. Der listes alle innstallerte programmer opp, og det står oppgitt om det er brukt nylig. Hvis det står 'Never' så kan du antakelig fjerne det. Du kan også avinnstallere herfra.

DonTomaso
30. juni 2007, 01:36
Kontrollpanel/legg til og fjern programmer. Du vet vel selv hvilke programmer du bruker eller ikke. Trykker du på hvert enkelt program ser du når det sist ble brukt.

Elemental
30. juni 2007, 01:37
Ka du kke bare sjekke på "Legg til eller fjern programmer"?
Hvis du har Windows da selvsagt.

Torst3in
1. juli 2007, 13:57
Jeg vet om legg til og fjern programmer.

Men det er bare programmene der, vil gjerne ha et program der jeg se hvor de store, sist brukte filene ligger.
Har en del video og sanger. Ikke bare programmer.

torsken
1. juli 2007, 14:05
Jeg vet om legg til og fjern programmer.

Men det er bare programmene der, vil gjerne ha et program der jeg se hvor de store, sist brukte filene ligger.
Har en del video og sanger. Ikke bare programmer.

Da har vi en annen Windows funksjon som heter søk, der kan du definere størelse på filen du skal finne.
Si filen den skal finne skal være over 2GB så lar du søkenavnet stå tomt, da finner du alle filer på datan som er over 2GB :)

Torst3in
1. juli 2007, 14:15
Men det er ikke bare video, musikk og bilder.
Skulle hatt et program der jeg fikk opp alle mine filer som ikke var brukt på lenge og ikke var viktige for OS.

ghb
1. juli 2007, 14:41
A simple program that removes unused and temporary files from Windows machines.
www.ccleaner.com

fxxked
1. juli 2007, 14:46
Er unix varianten...

boblehest
1. juli 2007, 14:58
Men det er ikke bare video, musikk og bilder.
Skulle hatt et program der jeg fikk opp alle mine filer som ikke var brukt på lenge og ikke var viktige for OS.
Som sagt, bruk søk i windows.
Du har windows, right?

Torst3in
1. juli 2007, 16:30
Har windows ja, men det kan jo komme opp viktige filer som trengs for å holde oppe windows systemet.

esl
1. juli 2007, 16:33
Last ned easycleaner, de har en slik funksjon.

grafi
1. juli 2007, 16:39
Kan absolutt anbefale Spacemonger. Det gir en veldig god grafisk oversikt over hva du har og størrelse når man er ute på slettetokt. :]

http://www.sixty-five.cc/sm/img/scrnshot1.gif

http://www.sixty-five.cc/sm/

draco12345
1. juli 2007, 17:24
Men inn i he*** hel*** da.
brukte programet i 3 min og allerede frigjort 40 gb.
var på tide med en rengjøring ja :)