PDA

View Full Version : - Angående tattoo - Oslo

Tungaa
23. mai 2007, 20:48
- Okai, Idag tok en vennine av meg tatoo på "Grunerløkka - oslo" Hu er bare 14 år, og De folka som jobba der, spurte ikke engang om hvor gammel hu er Oo.
Og nei, hu ser ikke ut som hu er 18, mere som en 12-13 åring.
Hu fikk en "Liten Tatis" - Good luck på kinesisk over Navla. For 400kr.

- Det jeg lurer på er, Hva skal jeg sjekke med Tatoveren om før jeg tar tatoo.
Tenker at vennina mi kanskje kan ha fått Aids, Hepatitt eller en eller annen Grusom sykdom.

Hvilke SPM skal jeg stille Tatovereren.

Goophy
23. mai 2007, 20:52
Tatoverer de folk under 18 bør du løpe ut døra.
Hun har nok neppe fått noen sykdom. Trolig bare en håpløst dårlig gjort tatovering.

Silhouette
25. januar 2008, 18:29
du kan ikke faa aids av tattovering.
skulle oenske jeg har kilde, men snakket med tattovoeren som har gjort mine tattiser i soer afrika og hun paastaar at det er en amerikansk undersoekelse som viser at hvis de hadde brukt den samme naalen, noe de aldri gjoer med unntak av backdoor studios, HIV og AIDS bakteriene overlever ikke paa naalen/Naalene av en spesiell grunn.
hun sa derimot at det er stoerre fare aa faa av piercingsnaal.
Skal spoerre henne om kilder og litt mer, naar jeg gaar inn for min neste tattovering.

Zony
28. januar 2008, 10:09
Å tattovere seg før man er 18 er et dårlig valg uansett hva man tror, og de som tattoverer en som er under 18 uten å en gang spørre om leg bryr seg nok _lite_ om jobben de gjør og personen de gjør det på.

Har en del tattoveringer selv og er sykt glad jeg ikke tok noen når jeg var mindreårig da jeg mest sannsynlig hadde hatt noe street gangsta shit jeg hadde angra noe jævlig på nå haha.
Tankegangen endrer seg noe jævli når man blir 18+ og det er nok en av grunnene til at regelen er der, MEN det er en annen diskusjon..

Mcmak
28. januar 2008, 10:32
Steboren min gjorde akuratt det der Zony, han tattoverte "ThugLife" med en AK og noe annet stash på brystet et par uker etter han fylte 18.

Kan tenke meg han ikke kommer til å skryte av den når han er 30.

DonTomaso
28. januar 2008, 10:37
Steboren min gjorde akuratt det der Zony, han tattoverte "ThugLife" med en AK og noe annet stash på brystet et par uker etter han fylte 18.

Kan tenke meg han ikke kommer til å skryte av den når han er 30.

Herregud så lyst jeg har til å se bilde av den! Kan du skaffe?

Deezire
28. januar 2008, 10:59
skulle oenske jeg har kilde, men snakket med tattovoeren som har gjort mine tattiser i soer afrika og hun paastaar at det er en amerikansk undersoekelse som viser at hvis de hadde brukt den samme naalen, noe de aldri gjoer med unntak av backdoor studios, HIV og AIDS bakteriene overlever ikke paa naalen/Naalene av en spesiell grunn.
Skal spoerre henne om kilder og litt mer, naar jeg gaar inn for min neste tattovering.
Ja - spesielt når HIV/AIDS er et virus!

DonTomaso
28. januar 2008, 11:04

Slik "informasjon" er grunnen til at 21,5 av befolkninga i Sør-Afrika har Hiv/Aids. Man kan selvsagt bli smitta av ei skitten tatoveringsnål.

pecado
28. januar 2008, 12:35
Slik "informasjon" er grunnen til at 21,5 av befolkninga i Sør-Afrika har Hiv/Aids. Man kan selvsagt bli smitta av ei skitten tatoveringsnål.
I alle dager? Så det er skitne tatoveringsnåler som har forårsaket HIV-epidemien i Sør-Afrika? Trodde det var mangel på kondomer og kunnskap om bruken av dem jeg. :p

DonTomaso
28. januar 2008, 12:41
I alle dager? Så det er skitne tatoveringsnåler som har forårsaket HIV-epidemien i Sør-Afrika? Trodde det var mangel på kondomer og kunnskap om bruken av dem jeg. :p
Nå tror jeg du misforstår med vilje. Hvis en sørafrikansk tatovør påstår at hiv ikke smitter via blodige nåler, så var mitt poeng at det i såfall er betegnende for enkelte afrikaneres manglende kunnskap om epidemien. Vi har tidligere hørt uttalelser fra afrikanske statsledere som sier at så lenge man vasker seg grundig etter sex så er det ingen fare.

UngarEffect
28. januar 2008, 12:43
Det er sant som han sier, aids/hiv smittes ikke ved blod. Det er dråpesmitte, så om noen med aids nyser på deg - da er du fucked.

Sørg for at tatoveringsfyren/dama er medlem i den derre nasjonale bla bla for profesjonelle tatovører. Husker ikke hva det heter.

Spelly
28. januar 2008, 12:51
HIV er ett tideligere stadie av aids, aids forekommer opp til 10 år etter du har fått HIV.

Hiv kan overføres ved blodsmitte, f.eks ved bruk av urene sprøyter, blodoverføring eller anrkotikamisbruk.
Man finner også hiv-viruset i andre kroppsvæsker, som f.eks. spytt, urin, tårevæske og avføring. Men mengden av virus i disse kroppsveskene er så små at det er SVÆRT lite sansynelig at det smitter.

Med andre ord, denne påstanden din er svært lite sansynelig: Det er sant som han sier, aids/hiv smittes ikke ved blod. Det er dråpesmitte, så om noen med aids nyser på deg - da er du fucked.

Deezire
28. januar 2008, 12:58
Det er sant som han sier, aids/hiv smittes ikke ved blod. Det er dråpesmitte, så om noen med aids nyser på deg - da er du fucked.
Det har vel aldri vært påvist et tilfelle av dråpesmitte så langt og det spekuleres i at man må utveksle over 10L væske for at det skal være smittefarlig. Makan til uvitenhet finner man bare i Afrika!

Poke
28. januar 2008, 13:10
Hæ? Jeg har lest på homsesider at det er liten, men fortsatt eksisterende, sjanse for å få hiv/aids om en suger en med aids.

Spelly
28. januar 2008, 13:19
Hæ? Jeg har lest på homsesider at det er liten, men fortsatt eksisterende, sjanse for å få hiv/aids om en suger en med aids.

Det stemmer da absolutt ikke;
Alle kan bli smittet av hiv, og smitten sprer seg først og fremst ved ubeskyttet samleie. Overføringen av viruset kan skje på tvers av kjønnene, men det har allikevel vært homofile menn som har vært mest utsatt. Faktisk sprer smitten seg lettere fra mann til kvinne enn omvendt, da hiv først og fremst finnes i større konsentrasjoner i sæden hos mannen. Analsex er også farligere enn vaginal sex, da slimhinnen i skjeden er tykkere, slik at det ikke så lett oppstår åpne sår under samleiet.

Hentet fra: Wikipedia.no

pecado
28. januar 2008, 13:33
DonTomaso: det var selvsagt et dårlig forsøk på en spøk. Det er selvsagt ignoranse og uvitenhet som er årsaken til den pågående AIDS-tragedien i Afrika.

luni
28. januar 2008, 13:36

Det stemmer da absolutt ikke;
Alle kan bli smittet av hiv, og smitten sprer seg først og fremst ved ubeskyttet samleie. Overføringen av viruset kan skje på tvers av kjønnene, men det har allikevel vært homofile menn som har vært mest utsatt. Faktisk sprer smitten seg lettere fra mann til kvinne enn omvendt, da hiv først og fremst finnes i større konsentrasjoner i sæden hos mannen. Analsex er også farligere enn vaginal sex, da slimhinnen i skjeden er tykkere, slik at det ikke så lett oppstår åpne sår under samleiet.

Hentet fra: Wikipedia.no

Nå forstår jeg deg ikke helt... Hvilken del av det du skriver er det som skal motbevise at man kan bli smittet ved oralsex? Man har ofte sår/rifter i munnen, og bl.a. Helseutvalget fraråder å få sæd i munnen dersom partneren kan være smittet.

Edit: leif

CP-Trude
28. januar 2008, 14:23

Haha, vittig! :p

Jeg tatoverte meg kun måneder etter at jeg ble 18. Er veldig glad for at jeg ikke fikk lov av foreldrene mine da jeg var yngre, det kunne blitt ugreit. Kjenner flere som tatoverte seg da de var 15-17. Haha, blant annet er det en kompis av meg som har tatovert noe bilmerkegreie på brystet. Haha, det kommer han ikke til å angre på i det hele tatt når han blir eldre, liksom. :rolleyes: