PDA

View Full Version : Jeg trenger en kul fotobag!

ZrP
18. desember 2006, 12:14
Hallo :)

Nå har det seg slik at jeg begynner å få endel fotoutstyr og jeg trenger en bag for å oppbevare alt sammen i. Jeg har lyst på en litt kul bag, som er både av god kvalitet og kanskje gir litt beskyttelse til innholdet (polstring?) Tenkte å bruke i overkant av tusenlappen.

Jeg har allerede sett litt på crumpler sine bagger og har jo sett endel som ser fristende ut der, men jeg er interessert i tips fra dere. Baggen bør ha plass til et 350D, 2-3 objektiver, blitz og diverse andre småtterier.

:)

JRP
18. desember 2006, 23:38
LowePro er jo topp kvalitet, men kanskje i det dyreste laget (du hadde jo sett på Crumpler, så kanskje ikke).

Se på http://www.fotovideo.no/ . Der har de bilder og beskrivelser. Hvis du bor i nærheten av Oslo så kan du jo stikke innom og ta en titt. Litt avhengig av hvor mye penger du vil bruke, men du kan jo se på LowePro Stealth Reporter serien eller LowePro Nova serien. Det står på siden hvor mye du får plass til i hver modell.

Dersom det ikke står på Fotovideo sin side kan du finne informasjon her: http://www.lowepro.com/Products/

Personlig synes jeg LowePro sine bagger er gjennomført kule :)

Krister
18. desember 2006, 23:56
Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt sekk så slipper du å bli helt ødelagt og sliten i ryggen. Skal ikke mye vekta til før det tar på.. Jeg kjøpte den største til Crumpler; Brian´s Hottub. De ser bra ut og har mye plass. Bra kvalitet er det også. De har de fleste modellene på fotovideo.

ZrP
19. desember 2006, 01:10
Takk for innspill :)

Det står foreløpig mellom Lowepro Stealth Reporter D200 eller Crumpler Bunny Man. Lowepro'en ser jo mye mer profesjonell ut, men ikke like kul som Crumpler'en. Hard avgjørelse å ta :P

Når det gjelder ryggsekk så er jeg litt usikker der. Forestiller meg at jeg har mye lettere adgang til utstyret fra en bag enn fra en sekk. (slipper å ta av meg sekken og åpne den osv...) Men det kan jo hende jeg tar feil. Skal vurdere ryggsekk litt nærmere før jeg kjøper noe :)

Myhre
19. desember 2006, 01:37
Lowepro er flott. Tamrac er kanskje også noe du bør kikke litt på? Veldig god merke - anbefales på det varmeste!

http://www.tamrac.com/

Scampi
19. desember 2006, 01:37
Jeg kjøpte en Lowepro CompuDaypack, og har ikke angret et sekund.
God plass til en D50 med 3 objektiver, blitz, pussesett og litt annet småtteri.
Selv om det er god plass, ligger utstyret støtt.
Dessuten har denne plass til laptop, alt bra paddet og polstret.

Krister
19. desember 2006, 11:56
Når det gjelder ryggsekk så er jeg litt usikker der. Forestiller meg at jeg har mye lettere adgang til utstyret fra en bag enn fra en sekk. (slipper å ta av meg sekken og åpne den osv...)

Klart du har litt kjappere tilgng, men hvis du er ute for å ta bilder går du om regel med kameraet i hånda. Men skjønner hva du mener. Men du vil fort merke hvor lite det skal til før du blir dødssliten av å labbe rund med bag.

Deezire
19. desember 2006, 12:01
Jeg kjøpte en Lowepro CompuDaypack, og har ikke angret et sekund.
God plass til en D50 med 3 objektiver, blitz, pussesett og litt annet småtteri.
Selv om det er god plass, ligger utstyret støtt.
Dessuten har denne plass til laptop, alt bra paddet og polstret.
Må si meg enig her. Bruker sekken selv og har i de fleste tilfeller 2 laptopper, dSLR og ekstra objektiv i den. Den er litt stor, men veldig god på ryggen. Veldig godt polstret og sekken står stabilt på gulvet. Den er og vanntett med en 600mm vannsøyle, så den tåler ganske kraftig regnvær uten at det går utover utsyret ditt.
Det er egen lomme til dSLR som kan åpnes fra utsiden så det er et enkelt grep å hente ut kameraet selv om det sitter på ryggen. Den har også vannlåser for å ta ut kabler til mp3-spillere osv.
Sekken koster under en tusenlapp og du får den hvertfall hos elitefoto, og de andre butikkene kan bestille den - men det er elitefoto som er importør til Norge uansett.

For all del, styr unnav bag. På et tidspunkt gikk jeg rundt med fire bagger, nå har jeg alt i en sekk. Jeg føler baggene er dårligere polstret enn sekken er, og det er mye lettere å stjene en bag enn en sekk. Man går jo gjerne rundt med utstyr for 30-40k.