View Full Version : Ingen tilgang?
Petterucci
14. oktober 2006, 21:51
Jeg har koblet til den en HD som det alerede er en OS på som slave. Så når jeg skal gå inn og hente all musikke min osv fra brukeren, så har jeg ingen tilgang? Hvordan blir jeg jvitt denne sperren?
Ozma
14. oktober 2006, 21:53
Boot inn på den disken og legg alt rett på C:/, ikke i Documents and Settings elns. Hvis det er linux kan du bare chmodde alt til 777.
Petterucci
14. oktober 2006, 21:55
Prøvde det.. Startet windows på vanlig måte, så så jeg bare en glimt av en bluescreen, så restarta den seg.
k-f-j
14. oktober 2006, 22:50
[QUOTE=Petterucci]Jeg har koblet til den en HD som det alerede er en OS på som slave. /QUOTE]
Hvordan fikk du en H\hd som slave, i xp? Sikker på at du har sett mappene du vil dele på " share with others"?
Petterucci
14. oktober 2006, 22:57
Den gamle HDDn hører til den gamle maskinen min, hvor hovedkortet gikk heden.
Så har jeg koblet den til som slave på den nye PCn min..
Prøvde å boote fra den gamle HDDn, men d gikk ikke.. restarta seg bare.
k-f-j
14. oktober 2006, 23:24
Windows liker dårlig to versjoner i boot på samme tid.
Petterucci
14. oktober 2006, 23:35
jeg gikk i bios og kobla ut den nye HDn..
k-f-j
14. oktober 2006, 23:53
Få filer over på gammel disk og installer xp på den nyeste hd. Og neste gang har du lært at XP bør ligge på en egen disk, eller partisjon, for noe vil skje. Og jeg vil anbefale litt plass (30GB). Hvis noen sier meg imot,, er det verdt det, men jeg tror jeg har mye rett.
snudebil
15. oktober 2006, 10:30
Det er da helt tydelig, k-f-j, at ingenting av det du har sagt i denne thread'en angår Petterucci i det minste; for det er vel hverken snakk om å ha 2 Windows'er på samme fysiske HDD eller noe av det andre du drar frem..
Petterucci: Om du har nok plass til det, kan du bare bruke MSBackup som Admin og backe opp det du trenger å overføre. - - - Så gjenoppretter du de samme filene, men velger å ikke gjenopprette sikkerhetsinnstillingene som henger på filene fra før.
Dette er en krææp'en måte å gjøre det på, teknisk sett, men det fungerer.
Croyfer
15. oktober 2006, 11:43
Hvis jeg forstår problemet ditt rett så vil dette hjelpe deg:
1. Aktiver avansert fildeling. Hvordan? Åpne min datamaskin -> Tools -> Folder Options -> View -> [ ] Use Simple File Sharing
2. Høyreklikk på den mappen du vil åpne, men ikke har tilgang til -> Properties -> Security -> Trykk på brukeren din og velg "Full Controll"
Såder.
Petterucci
15. oktober 2006, 12:33
Tusen takk, fant det ut! :)