PDA

View Full Version : sprit i badstueovnen

beinlaus
29. mars 2006, 16:11
Har tenkt å ha ett badstuevorspiel i helga og leste i FHM for ei stund siden at hvis man heller sprit på ovnen i stedenfor vann så blir man full som en dupp. Jeg tenkte at det må jo stinke no jævli sprit av badstua etterpå? Er det noen som har prøvd det? I såfall, funka det og stinka det etterpå?

Henriken
29. mars 2006, 16:21
Jeg tenker av en eller annen grunn på en flammekaster nå :rolleyes:
og tror du blir mer enn beinlaus etter forsøket.
Men har jo ikke prøvd så vet ikke om det antenner så lett eller om man blir full av det...

LeChuck
29. mars 2006, 16:23
Du kan jo ta en titt på http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=51219&highlight=badstue

voldern
29. mars 2006, 16:26
Jeg tenker av en eller annen grunn på en flammekaster nå :rolleyes:
og tror du blir mer enn beinlaus etter forsøket.
Men har jo ikke prøvd så vet ikke om det antenner så lett eller om man blir full av det...
Det tror jeg nok ikke, var et TV program jeg så dette på forleden. Tror det var Mythbusters eller noe, spriten tok ikke fyr men fordampet. Jeg husker dog ikke hvordan promille de fikk, men de ble fulle.

beinlaus
29. mars 2006, 16:26
sprit brenner jo ikke før det er rundt 60% så vidt jeg vet. Skal vel funke fint hvis man bruker 40% eller no?

Henriken
29. mars 2006, 16:47
Det tror jeg nok ikke, var et TV program jeg så dette på forleden. Tror det var Mythbusters eller noe, spriten tok ikke fyr men fordampet. Jeg husker dog ikke hvordan promille de fikk, men de ble fulle.
Oki, min feil, tenkte på hjemmebrentapparater som sprenger (http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=63056) og sånt, og at man kan få en bil til å kjøre på sprit.
Synd jeg ikke får inn discovery :\
Kos deg i badstuen beinlaus ;)

Marken
29. mars 2006, 17:33
Her har du litt lesning om alkohol i form av damp. Jeg vet dog ikke nøyaktig hvorvidt man kan sammenligne dette med badstu-teorien, men jeg vil anta at det er noe av den samme greia. Beregn dog med større svinn av alkoholdamp i en badstu.

Cadex
29. mars 2006, 17:41
Det er uansett sløsing av sprit da mye vil renne på gulvet eller lignende. Dog skal det sies at beruselse man får i en badstu er av en temmelig høyere grad også når man inntar drikke på en mer normal oral form. Å drikke pils i badstu f.eks. vil la det gå temmelig fort til hodet på deg.

bread
29. mars 2006, 18:05
Må vel funke å sette en kaserolle eller annen åpen metallbeholder med sprit oppå ovnen?

catolh
29. mars 2006, 18:19
Hvorfor ikke bare drikke det? Smaker bedre om du blander skikkelige drinker. Og dessuten er det kraftig sløseri og helle sprit i en badstue-ovn.

random2543
29. mars 2006, 18:21
Har prøvd dette selv, meget artig opplevelse. Svir noe jævlig i øynene, og man får litt vanskelig for å puste. Veit ikke om jeg ble no mere full i og med at jeg var ganske drita før jeg gikk i badstua.