View Full Version : Excel 2003
Triton
22. februar 2006, 18:12
Hei håper at noen kan hjelpe meg, har fått ett problem med excel. Når jeg står i felt A1 og trykker tab så flytter feltet seg bortover hele skjermen og ikke bare til sellen siden av som er B1. men havner istedet til P1.
Er det noen glupe hjerner her ute som kan hjelpe meg med dette. Har avinstalert hele Officen men til ingen nytte.
jørgs
12. februar 2007, 17:30
Siden denne tråden er død tenkte jeg å spørre om noe annet: åssen får jeg valgt hvilke tall som skal stå bortover x-aksen? Skal lage en graf med uttrykket x2+4 ikkesant. I frekvenstabellen har jeg satt x= -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4. Men når jeg setter dette inn i et kordinatsystem på excel så står bare verdien til funksjonen i y aksen, mens i x-aksen står bare 1 2 3 4 osv.
Det jeg vil er at det skal stå -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 osv langs x-aksen.
Håper noen forstår :)
slashdot
12. februar 2007, 17:32
Siden denne tråden er død tenkte jeg å spørre om noe annet: åssen får jeg valgt hvilke tall som skal stå bortover x-aksen? Skal lage en graf med uttrykket x2+4 ikkesant. I frekvenstabellen har jeg satt x= -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4. Men når jeg setter dette inn i et kordinatsystem på excel så står bare verdien til funksjonen i y aksen, mens i x-aksen står bare 1 2 3 4 osv.
Det jeg vil er at det skal stå -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 osv langs x-aksen.
Håper noen forstår :)
Eg veit ikkje kvifor du vil drive med så brutal sjølvpining at du absoulutt vil bruke excel til slikt. Matlab er ekstremt mykje bedre.
Uansett, så velger du vel område når du går gjennom grafvegvisaren, og kan da velge om du skal ta med fortegn o.l? Det er iallefall det eg har fått dei få gangane eg har prøvd excel.
jørgs
12. februar 2007, 17:38
Mattelæreren må ha oppgavene i excel. Men jeg forstår ikke helt hva du mener. Eneste jeg får til er å få x verdiene som en graf, men det er ikke det jeg vil...