PDA

View Full Version : Program på NRK

z0p
19. mars 2002, 00:38
Husker at det gikk noen program om hacking, tg og sikkert mere data relatert stoff på NRK engang i fjor. Noen som husker dette? Vet hva programmet het? Skulle likt å sett disse programmene så hvis noen har et opptak eller noe...
Fikk kun sett cirka 5. min. av det begge gangene jeg så på det.

Gusto
19. mars 2002, 06:46
husker ikke helt hva det het, men det var et program med en dude som kaller seg for dr. copy og medlem av nbh. hehe kan huske tilbake i 97 - 98 når nbh var nyoppstartet og jeg pleide å henge med dem på irc. uansett, det handlet om at dr. copy kunne programmere og fikk jobb som itkonsulent allerede som 16åring, og så reiste han til tg for å sitte med nbhcrewet.

men programmet handlet ikke bare om det, det var også script kiddies som hadde blitt tatt av politiet, og de i programmet skulle få dem til å virke skikkelig talentfulle, men det eneste de hadde gjort var å lure seg inn på noen shell osv :)

Blitzer
19. mars 2002, 07:00
det het generasjon 2000 eller noe sånt om jeg ikke husker feil.

sir_anubis
19. mars 2002, 07:32
Husker jeg så en sånn hacker-dokumentar på NRK 2 for en stund siden,husker detsverre ikke hva den het. Dokumentaren dreide seg om diverse "Stor" hackere,FBI,o.s.v...

Phun Q
19. mars 2002, 09:25
heter "generasjon.no", hadde den på crappy divx (10 fps, usync'a lyd). men nå er den long gone.

Red-Bull
19. mars 2002, 17:11
lurer på om det er det samme som jeg så en gang...

jeg fant det hvert fall på The Gathering sin ftp...

--> ftp://ftp.gathering.org

mr_eff
20. mars 2002, 11:57
Gikk en dokumentar om hacking på Metropol for en stund siden også... Tror den het Internettagentene eller noe sånnt. Noen som har den?

z0p
20. mars 2002, 12:03
Jeg så på gathering ftp'en, men fant ikke den NRK tingen der. Men fant noe stasj fra metropol...

mia
6. april 2002, 23:41
er ikke den metropolsaken RIMELIG fake? hvis det er den der de snakker om arter og "wow, a female!!1 we found a female, very shy one!!!!2"

zeth
7. april 2002, 10:15
Hva skal dere med gamle dokumentarer?

z0p
10. april 2002, 23:25
De dokumentarene jeg så noe av på NRK virket så... hmm, ja... snodige? at jeg må bare se de. :)

Blitzer
11. april 2002, 06:53
"discovery"-dokumentaren som er laga av noen gutter til en wildcompo på tg eier jo alt annet.

"yes, indeed. the process of perpetuation has already begun"
"there's a large egg over here"
"cocoon, frank."

"hello little computer nerd. wie gehts?"

dealen er liksom at den som er best i quake blir populær blant damene. det er iallfall poenget til richard w. portland i filmen.

jeg fikk denne for ett og et halvt år siden og ler fortsatt av den.

tg00_videofx_14_wildlife_yodel.mpg heter denne. var det den du mente mia?