PDA

View Full Version : sykkel

gillebo
26. august 2005, 21:30
Dette er nok feil sted å legge denne forum tingen, men har ikke peiling på hvor jeg kunne ha lagt den.

En kamerat av meg fant idag tidlig igjen en en sykkel mens hans og broren hans sin sykkel var borte(stjålet altså) Vi regner med at tyven(ene) har kasta sin sykkel også tatt de to andre syklene. Vi tenkte dermed at vi kunne ta koda som er på ramme, tror det skal være et serinumber som man kan bruke på å spore opp igjen eiern hvis sykkelen er mistet. Og hvis vi finner ut hvem som eier sykkelen så er vi nok ikke langt unna syklene til kameraten min og broren hans.

Er det mulig og hvordan finner man ut hvem som har det serinumberet på ramma ?

Croyfer
26. august 2005, 21:36
Hvis sykkelen er registrert hos Falck's sykkelregister skal det gå ann å spore eieren. Da er det mest sansynlig et rødt klistremerke på ramma på sykkelen med et telefonummer el.l.

Jeg anntar at den sykkelen dere har funnet ikke har noe slags forsikring av dette slaget, så jeg kommer ikke på noen måte dere kan spore opp sykkeleieren.

Leroy
26. august 2005, 21:36
kontakt (sykkel)politiet og forklar situasjonen, så kan de sikkert hjelpe...

Lykke til

gillebo
26. august 2005, 21:38
Okey. For for lenge siden, sist jeg kjøpte sykkel så mente jeg selgern skulle ha navnet mitt også hvis sykkelen min forsvant, og noen fant den og tok den et sted eller no, så kunne de se at sykkelen var min med hjelp av et nr. eller noe slik : s

foresten så skjekka vi litt rundt og da fant vi ene sykkelen med 2 gutter, men de sa bare at de viste at kameraeten min hadde den sykkelen og de skulle levere den til kameraten min, men de gikk jo i feil retning. Så vi er rimlig sikkre på at det er de, men vi vil ha bevis før vi banker på døra og skal ha tilbake den andre sykkelen.

Nichotin
26. august 2005, 22:55
elohg: Ja, og det er en stor fordel. Jeg glemte igjen sykkelen min på T-banen, av alle ting, noen måneder siden ringte de fra politiet på Grønland, og sa de hadde arrestert noen, og at denne personen tilfeldigvis hadde sykkelen min. Forøvrig kom den tilbake i mye bedre stand, med nytt sete, fiksa pedal, fiksa giring osv. :)

gillebo
27. august 2005, 11:12
Åhh. Det ente jo ganske godt hos deg ,) Vi skal nok finne en løsning vi også ; )

Laurentius
27. august 2005, 11:18
Den sykkelen som lå utenfor er nok stjålet den også, så tviler på at det hjelper dere ;) Gå hjem til foreldrene til de som hadde sykkelen din og snakk med dem. Da ordner det seg nok!

gillebo
7. september 2005, 19:37
skriver for elohg:

Fant begge syklene. de var gjemt inne i en skog der de bodde. har prata med de og noe som var litt ille var at foreldrene viste at barne dems hadde stjålet begge syklene og gjemt de der. men men, fant heldig vis igjen syklene . )

apptel
10. september 2005, 12:59
Fy faen for noen fucka foreldre... Hadde jeg hatt unger og de hadde gjort no sånt hadde jeg banka dem herfra til svinesund... Kanskje derfor jeg aldri skal ha unger...
Hva med å anmelde dem?