View Full Version : Winamp og MSN til mac
Fatalsex
14. mars 2005, 22:07
Hei.
Har en iBook og er ikke så flink med mac ennå da.
Men prøvde å laste ned både winamp og msn men var ikke noe særlig fornøyd.
Noen som vet om en MSN for mac som har webcamera og lydsamtale funksjoner? Jeglastet ned en msn og startet pc på nytt så var den borte. Kun MSN ikonet var i den linjen nederst men gikk ikke å åpne den. Bare dukket et spm tegn i den. Noen som kan anbefale en msn eller kan legge ut en link her kanskje ? Så lurer jeg på om hvilken winamp trenger jeg? Prøvde å laste ned en men får beskjed om at jeg må ha SYSTEM ett eller annet. At jeg må ha OS X 9 eller noe sånt. Noen som kan hjelpe med dette også?
takk på forhånd...
Mac Forever :cool:
LunchBox
14. mars 2005, 22:32
Jeg trodde også at winamp var et must når jeg fikk PB´min, og savna det veldig i starten, Men etter ett par uker så begynnte jeg å komme i gang med iTunes, og nå er jeg storfornøyd med det. Mercury skal hvistnok ha webcam støtte av noe slag, ute at jeg har fått det til å funke...
Jarne
14. mars 2005, 22:47
Kan ikke hjelpe deg med msn'en, men iTunes bør du bruke. Uansett om du har mac eller pc.
Fatalsex
14. mars 2005, 22:53
Kan ikke hjelpe deg med msn'en, men iTunes bør du bruke. Uansett om du har mac eller pc.
Bruker den både på Mac og WinXP men savner litt winamp også. Skjønner ikke helt på iTunes. :confused: Men bruker den da til kun for å overføre musikken til iPoden min da :\
Gusto
14. mars 2005, 23:05
Man har MacAmp til OS X hvis iTunes blir for tungt.
Kakcoo
14. mars 2005, 23:20
Whamb (http://www.whamb.com/?heading=download&lang=en) fungerer fint for min del. Proteus (http://www.defaultware.com/proteus/) er en veldig fin MSN-klient for OS X som du må betale en symbolsk sum for.
Gusto
14. mars 2005, 23:28
Kakcoo: Du bør prøve ut Adium. :) www.adiumx.com
Marjo
15. mars 2005, 06:34
Aduim er den beste IM-klienten jeg har brukt hittil, og vlc (http://www.videolan.org/vlc/) dekker mine behov innenfor medieavspilling, særlig mtp at den takler å ta inn ogg-streams.
iTunes får iBook'en min til å fryse i ca 5 sekunder hvert 5. minutt, noen som har samme problemet?
Gusto
15. mars 2005, 07:06
Marjo: Jeg hadde det problemet før. Etter jeg slettet com.apple.itunes.plist-filen fungerte det fint igjen. Slett finder.plist og systempreferences.plist i samme slengen, så er du sikker på at all rusk forsvinner.
ivioynar
15. mars 2005, 07:50
Hvis du er ute etter Winamp, så kan du jo alltids skaffe XMMS gjennom darwinport el.
anbefaler Fire isteden for msn. den msnén som følger med osx er msn 4.0 eller noe.. Det er ikke så mye å skryte av. fire likner litt på trillian, bare enklere og penere.
og lær deg iTunes.. det er mye bedre.
Marjo
15. mars 2005, 13:14
Marjo: Jeg hadde det problemet før. Etter jeg slettet com.apple.itunes.plist-filen fungerte det fint igjen. Slett finder.plist og systempreferences.plist i samme slengen, så er du sikker på at all rusk forsvinner.
Tusen takk :rolleyes:
Nå har jeg brukt iTunes i godt over en time uten problemer.
Fatalsex
15. mars 2005, 21:50
Det jeg vil er at jeg vil ha mine msn kontakter. får jeg det på de nevnte programmer? :confused:
Jepp. De ligger jo lagret på en ekstern server, ikke lokalt på din datamaskin.
Fatalsex
15. mars 2005, 21:55
Jepp. De ligger jo lagret på en ekstern server, ikke lokalt på din datamaskin.
Vet du hvilken av dem har webcamera og lydsamtale funksjon?
takk på forhånd :p
Dessverre, her må jeg nok si "pass". Er ikke så alt for sikker på at noen av klientene har støtte for webcam over MSN Messenger, men du kan jo sjekke ut hva du finner på de forskjellige klientenes nettsider.
Fatalsex
15. mars 2005, 22:12
Prøver Fire jeg. Høres ganske spennende ut.
Fatalsex
15. mars 2005, 22:32
Lurer på en ting. Hvordan installerer man det programmet egentlig ? det var .dmg fil. JEg åpnet den alt funker nå da. Så dukka det opp et ikonet på skrivebordet som ser ut som harddisk ikonet da. Den forsvinner ikke hvis jeg startet pc på nytt ? :rolleyes:
Jarne
15. mars 2005, 22:46
Det som er inni .dmg fila må du dra over i applications-folderen din, eller hvornåhenne du vil ha den. Ikke verre enn det.
Du må unmounte dmg-imaget for at det skal forsvinne. Høyre musetast og unmunt eller løs ut el., eventuelt dra ikonet ned over søppelkurven. Jeg går ut ifra at du bare kopierer filen som ligger i .dmg imaget inn i Applications, eller kjører i gang en wizard ved å dobbeltklikke.
JESUS DA?!
ps! adium + itunes er den beste løsningen.
Fatalsex
16. mars 2005, 21:35
Nå funker alt bra og jeg er nesten fornøyd :p Takk alle sammen. Elsker nFF. Det jeg lurer på nå er hvor kan jeg få tak i en office til mac? Noen som kan dele siden man får ikke registrere seg på TKA. Ville jo vært kjempe greit å få det. ER ikke så rik nå siden jeg kjøpte mac så tror ikke jeg holder en original office eller fra apple da. Så om noen kan hjelpe meg så blir jeg alltid takknemlig.
Takk på forhånd.
Skyfex
16. mars 2005, 21:44
Jeg kan kanskje sette opp en liten privat torrent med MS Office, iWork, iLife 05 og Creative Studio i helgen. Er vel det de fleste trenger? Jeg gidder ikke FTP pga. lav upload speed. Men så lenge dere ikke sprer den så mye skal jeg seede masse.
Fatalsex
16. mars 2005, 21:55
Jeg kan kanskje sette opp en liten privat torrent med MS Office, iWork, iLife 05 og Creative Studio i helgen. Er vel det de fleste trenger? Jeg gidder ikke FTP pga. lav upload speed. Men så lenge dere ikke sprer den så mye skal jeg seede masse.
Ville vært så bra. Vi sier ikke om dette her til så mange da :p
Gusto
16. mars 2005, 22:04
Eller så kan du laste ned NeoOffice/J, som er OpenOffice 2.0 for OS X. Helt gratis.
Fatalsex
16. mars 2005, 22:09
Eller så kan du laste ned NeoOffice/J, som er OpenOffice 2.0 for OS X. Helt gratis.
Har den på skolen. Og en ting vet jeg om openoffice. at det er noe det dårligste jeg har møtt. Seriøst. Misliker den så mye.
Men takk for tipset da ihvertfall :cool: