PDA

View Full Version : Prosjekt nr 2

XpeZguArd
16. januar 2002, 22:21
Har laget meg en ny hjemmeside, og tenkte at det kansje var noen kreative folk her som kunne ha gitt meg litt ris og ros..? Det er den andre siden jeg har mekket sammen, så ikke sett forventningene høyt ;)

http://www.xpezguard.tk

eller (om dot.tk er mongo igjen)

http://hjem.sol.no/tegsys/?noframe

Er ikke ferdig med innholdet på langt nær, så dere får se på designet og hva som burde vært endret på, lagt til osv for å få en tøffere side!

cavey
16. januar 2002, 23:02
ta vekk pre-tag'en på brød teksten din! den bør bryte linja der siden tar slutt, så man slipper å scrolle om man ikke har stor oppløsning og siden maximert! Dessuten bør du ha kortere linjer uansett (tips: tabeller)

det første jeg reagerte på når jeg kom inn var logo/headingen din som plutselig ble kuttet... vet ikke hvordan du kunne gjort det bedre, men det var et eller annet som ikke stemte...

skjønner ikke vitsen med alle framene, spesielt ikke de på høyre og venstre side! Hvis du ikke allerede har lært deg med tabeller; lær det! det er et must i design!!

hvis du av en eller annen grunn må ha framene på siden, få ihvertfall en annen farge på scrollbarene! og fiks slik at man slipper å scrolle horisontalt på brødteksten når man har mindre vinduer

Gusto
17. januar 2002, 07:07
sier meg enig med cavey angående rammene. de kan du like godt bare ta vekk. jeg kan ikke se at de har noen spesiell funksjon på denne siden, og løsningen du har valgt med dem er ikke akkurat den beste jeg har sett. lær deg heller tabeller.

jeg irriterte meg også over den logoen som ble kuttet underst. en måte å løse dette på er å legge hele logoen inni en boks med hvit/grå kant slik at folk kan se at det er noe som kutter resten av bildet. egentlig likte jeg ikke logoen i det hele tatt. den er et stort blur.

siden bør også bli bygget slik man kan se siden i 800x600 uten å måtte foreta unødvendig scrolling.

her er et forslag på en skikkelig enkel tabell du kan bruke.
her har jeg satt border=1 fordi da kan du se hvordan tabellene blir når du setter koden inn i et htmldokument.

<table border=1 width=750 cellspacing=0 cellpadding=2 align=center>
<tr><td width=750 align=center>logo her</td></tr>
<tr><td width=750 align=center>meny her</td></tr>
<tr><td width=750>innhold her</td></tr>
</table>

denne er skikkelig enkel da. lagde den slik for at du skal se hvordan tabeller virker hvis du ikke kan det fra før.

Magnavox
17. januar 2002, 07:20
Bytt font. Til Verdana, arial.

XpeZguArd
17. januar 2002, 10:14
Hmm..tables er ukjent sort for meg.. men jeg får bare prøve:) Logoen har jeg fått kritikk på før så den også må endres ja.. skal legge på en kant eller noe. Er det flere enn Magnavox som mislikte fonten??

I dag blir det først og fremst format c: men vi år se om jeg har tid til å endre oppsettet til kvelden.

Takk for hjelpen!

z0p
17. januar 2002, 10:20
XpeZguArd: Koder du selv eller bruker du noe program?

XpeZguArd
17. januar 2002, 10:25
Jeg bruker Dreamweaver og notepad sånn i kombinasjon. Driver å setter meg inn i table-funksjonen nå.