PDA

View Full Version : DVD rip med lav lyd

A_O-MoP
11. oktober 2004, 19:21
Lastet ned en film med sinsykt lav lyd på. Har skrudd opp allt jeg kan komme på som har med lyd å gjøre, men er utrolig svak lyd.

Noen som vet en metode å ordne dette på?

zpn*
11. oktober 2004, 19:52
Dette gjør de for å spare plass så du får bedre bildekvalitet, det finnes lite annet du kan gjøre enn å skru opp volumet på kontrollpanel (om du bruker win) på fult, og volumet på fult i spilleren, og for å ikke nevne å skru høytalervolumet på fullt.

Laurentius
11. oktober 2004, 20:09
Opprinnelig postet av Zpawn
Dette gjør de for å spare plass så du får bedre bildekvalitet, det finnes lite annet du kan gjøre enn å skru opp volumet på kontrollpanel (om du bruker win) på fult, og volumet på fult i spilleren, og for å ikke nevne å skru høytalervolumet på fullt. Ehhhh... Du sparer ikke plass ved å gjøre lyden lavere. Du sparer plass på å gjøre lyden utydeligere. Og det finnes noe å gjøre med lav lyd. Det finnes programmer, men jeg husker desverre ikke hva de heter. Kan være at du må reencode hele filmen, men jeg husker ikke helt hvordan jeg fikset på dette. Søk på google etter et program som kan skru opp lyden.

edit: Forutsetning for plassparingen er selvfølgelig at bitraten er høy, men lyden er allikevel lav, da sparer man ikke plass. Hvis bitraten er lav sparer man plass, uavhengig av høy/lav lyd.

A_O-MoP
11. oktober 2004, 21:41
ok, takker :) Skal prøve å finne noen slike.