PDA

View Full Version : HJELP!! mappe -> fil

BcD
4. april 2004, 20:23
Stoooor krise, hele spill mappa mi med rundt 70 nye spill har blitt til en 32kb stor fil. Hva pokker har skjedd ? Er det mulig og recovere disse filene ?

SharQ
4. april 2004, 20:26
hvilken filendelse er det på fila? Hvilken dato?

BcD
4. april 2004, 20:29
screenshot, se vedlegg.

OrIx
4. april 2004, 20:49
Sikkert mappa som er 32, men resten er slettet. Virus? kan være de som har laget spillet som har bygget inn en bakdør som sjekker med internett om du har piratversjon og laster ned en pakke som sletter alt. Mange programvareleverandører begynner å bli aggressive nå!

BcD
4. april 2004, 20:52
neineinei.....takk for svar men....Jeg syns og huske noe om at det stod når jeg kjørte scandisk at det varr en error og at den gjorde det om til en fil, men trodde ikke den virkelig gjorde det!! + at det var bare masse rar filer , spilla var hverken pakka opp eller installert, så det kan ikke ha noe med piratkopiering og gjøre.

Shirack
5. april 2004, 01:25
Har akkurat hatt samme problemet. Om du sjekker etter har du sikkert mange *.CHK-filer en eller annen plass. Om du kjører GetDataBack kan du få tilbake noe om du er heldig. Mulig det er måter å få alt gjennopprettet fra *.CHK-filene men jeg fant ingen måte da jeg lette som en gal.

BakkiZ
5. april 2004, 02:05
sikkert noe med at bitene har blitt kuttet geil eller noe.

Jeg tenker meg det slik at Scandisk har forskyvd en bit eller noe slik at hele mappa har fått en endret byte som gjør at Windows forstår den som en fil. For dataene ligger jo der det er bare at Windows (eller hvilket annet OS og da forøvrig) ikke leser den som ei mappe, bare at nå tror OSet ditt at det ikke er meningen at det skal være noe data som du vil ha. Og dermed må du passe på at du ikke overskriver det med noe annet.

For å fikse det kan du jo sjekke om den Windows recovery/restore tingen tar tibake det scandisk har gjort. hvis ikke kan du jo prøve Slette-recoveryprogrammer eller formaterings-recoveryprogramer.
iRecovery (format) er et jeg kommer på i farten. Og Drive Resque(Slett)

Edit: jeg har iallefall opplevd at CHK filer bare er en kopi av "den filen" men den er renamet til *.CHK

CobraM
5. april 2004, 02:51
Har formatert OS-partisjonen? Det kan skje etter man formaterer og da vil disker over 137GB bli "feil". Legg inn SP1 så får du nok filene "tilbake".

BcD
5. april 2004, 10:11
Jeg har alt av windows oppdateringer, incl. SP1 . Men jeg prøver med et av programmene som Bakkiz anbefalte.

Deezire
16. april 2004, 16:02
Sikkert mappa som er 32, men resten er slettet. Virus? kan være de som har laget spillet som har bygget inn en bakdør som sjekker med internett om du har piratversjon og laster ned en pakke som sletter alt. Mange programvareleverandører begynner å bli aggressive nå!

Vet det er litt sent og poste, men hva faen babler du om ?!

Det har de faen meg ikke lov til. Brudd på menneskeretts loven.

nso
16. april 2004, 16:41
brudd på menneskerettsloven? hahahaha

SharQ
16. april 2004, 17:20
Opprinnelig postet av DeeZire
Det har de faen meg ikke lov til. Brudd på menneskeretts loven.

Det heter "UN Universal Declaration of Human RIghts", eventuelt "FN's menneskerettighetskonvensjon", og om du faktisk har lest dette dokumentet (du finner den her om du ikke er kjent med den (http://kamps.org/g/?abff)), så finner du ut at det ikke står noe som helst om at det ikke er lov å straffe programvaretyver på egen hånd.

Du vet sikkert at mange minibanker er tyverisikret med maling. Om du prøver å sprenge en minibank, så sprenges en kapsel med meget sterkt fargestoff over pengene - og trolig over tyven også. Selv om det i loven står at det er ulovlig å bedrive hærverk mot annen mann's eiendom, så tror jeg ikke det nytter å sende regning til banken fordi malingen i minibanken ødelegger klærne dine idet du prøver å sprenge minibanken.

Bruk hodet, mann.

h

steinarlima
16. april 2004, 18:09
For å sjekke om filene dine virkelig er borte, kan du bare sjekke om ledig hardisk plass har endret seg radikalt siden de ble borte. 70 spill tar tross alt mye plass..

Nichotin
16. april 2004, 19:26
hvis filene fortsatt ligger på disken i urørt stand, men uten TOC, kan du bruke easy recovery pro, testdisk eller annen programvare for å få tilbake stasjet. det kan rett og slett hende at noe bøgware har herpa toc på disken (filene ligger der, men de er ikke registrert lengre og synes derfor ikke).

forøvrig kan hkh brenne i helvete med sin totalt ubrukelige og unødvendige post.