PDA

View Full Version : Freak.no app?

WayGone
3. desember 2011, 05:48
Sitter å lurer på om jeg skal hive meg i gang med å programmere et app til både AppStore og AndroidMarket.

For det første lurer jeg på om jeg i det hele tatt har lov å gjøre det, med tanke på copyright å stuff (fra freak.no sin side altså).
For det andre, er det noen interresse for det ?

For det tredje, finne det fra før? Har iallefall ikke funnet noe.

Hadde vært kult for oss freakere i farten :)

Jonta
3. desember 2011, 06:03
For det første lurer jeg på om jeg i det hele tatt har lov å gjøre det, med tanke på copyright å stuff (fra freak.no sin side altså). Copyright er amerikansk lovgivning. Åndsverksloven beskytter automatisk, og hver bruker her inne har rettighetene til egne innlegg i tråd med nevnte lov.Ymter meg forsiktig frempå her nå, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skal kunne være mulig.For det andre, er det noen interresse for det ?Ja. Se t.d. neste punktFor det tredje, finne det fra før? Har iallefall ikke funnet noe.AFAIK nei. Tapatalk (http://www.tapatalk.com/) har blitt foreslått, men avvist.

WayGone
3. desember 2011, 06:09
Okok, jeg tengte å programmere et app som er helt 100% freak.no. Ikke Freak.no i noe underkategori i et annet app. Men simpelten et app som heter Freak.no som gjør det letter for iPad's, iPhones, iPods og Androids å bruke forumet. Er mye zoom in å zoom ut å diverse nå.

Må sjekke litt videre om hva jeg har lov til å ikke lov til. Har ikke tengt å gjøre noe annet enn at du logger inn som vanlig å kan kun lese/skrive som vanlig bruker, så ser ikke for meg at det ikke skal være lov. Men så er det jo Norges lover å regler det er snakk om da.

skal forsåvidt også være gratis-app.

Spankyboii
3. desember 2011, 07:41
Er ikke verre en å spørre admins, Nso for eksempel.

Dr_Alzheimer
3. desember 2011, 08:07
Jeg ser ikke helt poenget med en app.. Freak fungerer fint i iOS, skriver på iPhone nå :)

WayGone
3. desember 2011, 08:21
Synes det blir litt rotete jeg. F.eks på "søk" kan jeg bare skrive en bokstav av gangen så hopper skjermbildet opp til venstre hjørnet av bildet. Også er det mye zoom inn og zoom ut for å treffe diverse "Siter" "Muti-Quote" osv.

Det er også grunnen til at jeg opprettet denne tråden, for å se om freaksa vil ha app, eller om det bare er meg.

xcitu
3. desember 2011, 08:26
Jeg hadde lett lastet ned og brukt det flittig på min iPhone. :)
Sørg for å få iPhone støtte opp først da, siden iPhone er best...(høhø)

WayGone
3. desember 2011, 08:27
Har akkurat gått til innkjøp av iPod Touch så blir nok å fikle med Apple sin versjon først ja, med tanke på at jeg får testet det for hvert eneste skritt. Skal fikse Android app når jeg har kjøpt den nye Tableten til Asus som kommer over nyåret en gang :)

Jhonnyboy
3. desember 2011, 08:44
Bra idè, og bra initiativ. Hadde lett lastet ned denne appen. Er på freak mye på iphone, og som flere sier, det blir mye zooming.

Lonelycrab
3. desember 2011, 08:49
Har RSS feed på min nokia.

Grix
3. desember 2011, 11:40
Ser ikke poenget.. Freak.no har allerede er flott app, nemlig nettleseren.

Sjokomelk
3. desember 2011, 11:42
Freak.no for mobil er ikke akuratt helt 100% en app for dette hadde vært konge.

Skateward
3. desember 2011, 11:45
Kjør på! Har lenge ønsket meg dette.

snowdog
3. desember 2011, 11:48
Hadde gjerne brukt denne på min iPhone og iPad :D

Nekroper
3. desember 2011, 11:50
Hadde nok tatt en titt på det hvis du fullførte en app ja.

Shitbreak
3. desember 2011, 12:26
Jeg hadde lett lastes den ned.

SwagSir
3. desember 2011, 12:42
Vil ha! Blir mye zooming ut og inn, får ikke hele teksten i skjermen, uten at jeg må zoome endel ut. Lag en app, jeg hadde lastet ned!

etse
3. desember 2011, 12:42
Jeg lurer på hvordan admins hadde stilt seg om du hadde solgt nevnte app for 6 eller 10 kroner på app-store. Jeg hadde helt klart vært villig til å betale en slik sum om appen var temmelig funksjonibel og lett å bruke, da jeg irriterer meg over masse små ting når jeg surfer på mobilen.

solrikioo
3. desember 2011, 12:44
Tapatalk er jo veldig lett å legge til da, krever ingen endring omtrent for å få det til å funke. Og mange nordmenn bruker allerede tapatalk.

etse
3. desember 2011, 12:47
Tapatalk er jo veldig lett å legge til da, krever ingen endring omtrent for å få det til å funke. Og mange nordmenn bruker allerede tapatalk.
Støtter den freak.no på nåværende tidspunkt? eller må admins legge inn støtte for det på siden, for i så fall skjer nok ikke det med det første.

Spirituell
3. desember 2011, 12:56
Grunnen til at jeg skal kjøpe galaxy 2 er for å browse freak... kommer det en app på iphone innen kort tid blir det nok iphone, lol

Sinken
3. desember 2011, 13:14
Eller vente på android appen?

Spirituell
3. desember 2011, 13:15
men da må jeg vente... hehe alt for freak

Flowerpower79
3. desember 2011, 13:16
hadde lett lastet den ned om du hadde programmert den til iOS og :)

Fleff
3. desember 2011, 13:21
Det finnes allerede 3-4 tråder om akkurat dette, det blir ikke noe med mindre noen brukere selv tar initiativ.

Ser uansett ikke vitsen med dette, da det finnes nettlesere som optimaliserer nettsider veldig bra på mobile enheter.

nikita
3. desember 2011, 14:06
Er jo ikke dyrt i det hele tatt å få indere til å programmere slikt. Vi snakker noen skarve tusenlapper. La oss få i gang en kronerulling for dette så det kan bli kjøpt inn til felles glede!

Sinken
3. desember 2011, 14:11
Eller så kan TS gjøre det...

xcitu
3. desember 2011, 14:34
TS mekker, legger den ut på appstore/android market til 6 kr. Null problem. :)

WayGone
3. desember 2011, 16:49
Flott å se at folk er interresserte. Blir nok å sette meg ned å fikle litt med det i natt :) Noen som er villige testkaniner når jeg kommer så langt?

Testkaniner får applikasjonen når det er ferdigutviklet å trenger ikke betale 6-10kr.
Har også tengt å gjøre slik at alle pengene går til freak.no, er ikke interresert i denne type bi-inntekt.

Settoz
3. desember 2011, 16:55
Lag noe slikt ja! :) Blir å laste det ned med en gang det kommer ut!
Webhostingtalk.com har jo en finfin mobil side, om du hadde laget det noe slikt :)

boblesaft
3. desember 2011, 17:00
Bra tiltak!
Jeg kan godt være "testkanin".
Har HTC Desire Z

Settoz
3. desember 2011, 17:07
Kan også være testkanin :) Har en Galaxy S2.

spidercrouch
3. desember 2011, 17:14
Dette har jeg savnet, men aldri orket og gjort noe med. Så derfor håper jeg du får fullført appen ;) Kan lett teste, har iphone 4 ;)

Skateward
3. desember 2011, 17:34
Melder meg som testkanin. Er på lan så er oppe hele natten også.

iPod touch 3 generasjon (32GB)

Forbanna
3. desember 2011, 17:49
Flott initiativ, skaffer gjerne denne appen. Kan også være med å teste/komme med tilbakemeldinger. Har iPhone 4S.
Satser på at det blir noe av, ettersom det har vært snakk om slikt tidligere uten at noe skjedde.

xcitu
3. desember 2011, 18:05
Har ikke noe imot å være testkanin, iPhone 4s. :)

Sjølvaste
3. desember 2011, 18:16
Testkaniner får applikasjonen når det er ferdigutviklet å trenger ikke betale 6-10kr.
Har også tengt å gjøre slik at alle pengene går til freak.no, er ikke interresert i denne type bi-inntekt.

Hvorfor skal du ta betalt for den om du ikke vil ha pengene selv?

Melder meg anyway som testkanin med min Galaxy S2.

fy0phn
3. desember 2011, 18:55
Dette høres strålende ut! Selv har jeg nesten gitt opp freak.no på min HTC Desire HD, en app hadde gjort susen! Og jeg melder meg gjerne som testkanin når den tiden kommer!

Mith
3. desember 2011, 19:03
Du kan antageligvis ikke kalle appen din for en offisiell freak.no app eller noe i den duren. Jeg tviler på at nso godkjenner bruken av freak.no-navnet uten videre. Freakreader eller lignende burde derimot fungere bra.

t_ben
3. desember 2011, 19:10
Har ikke noe imot å være test kanin, har iPhone 3Gs og iPad 1 :)

psch
3. desember 2011, 19:12
Ja! Tar gjerne i bruk appen hvis du skulle få tid å lage en.
Kan også være tester, bare å sende PM det! :D

iPhone 3Gs
iPad 2
iPod touch

Leikaringen
3. desember 2011, 19:22
Wow! Digger ideen! Ligger alltid 1-2 timer i sengen og browser freak.no på min ipod4 rett før eg legger meg!
Kan også være tester, vil være tester fordi eg ikkje får kjøpt noe med min ipod :/

Skateward
3. desember 2011, 19:24

Kan du ikke bare gi den ut gratis?

Spirituell
3. desember 2011, 19:38

ja, er ikke alle som faktisk har mulighet til å betale med visa og kjøpe apps, la det være gratis, for hva er nå 6 kr liksom... la oss si 200 stk kjøper appen (veldig mye), det blir 1200 kroner
er den gratis vil du få noen tusen downloads

Settoz
3. desember 2011, 19:42
ja, er ikke alle som faktisk har mulighet til å betale med visa og kjøpe apps, la det være gratis, for hva er nå 6 kr liksom... la oss si 200 stk kjøper appen (veldig mye), det blir 1200 kroner
er den gratis vil du få noen tusen downloads

Kan jo også legge inn reklame når appen starter :) (Den må gå vekk)

WayGone
3. desember 2011, 19:43
Hvorfor skal du ta betalt for den om du ikke vil ha pengene selv?

Melder meg anyway som testkanin med min Galaxy S2.

Du kan antageligvis ikke kalle appen din for en offisiell freak.no app eller noe i den duren. Jeg tviler på at nso godkjenner bruken av freak.no-navnet uten videre. Freakreader eller lignende burde derimot fungere bra.

Grunnen til at jeg tenker å ta en liten sum (5-10kr) for den er for å støtte freak.no så vi fortsatt skal få lov å ha et slikt et flott nettsted hvor folk kan spørre om hva som helst å få hjelp, og for at jeg kanskje da får muligheten å kalle appen "Freak.no" (?) noe som hadde gjort det letter for nye freaks å "snuble" over den.

Trenger kun "testkaniner" som har Apple produkter nå før nyttår, og hadde ikke tengt å ha flere enn 5 maks. Føler at testere må ha litt erfaring fra freak fra før og han/hun må være konstruktiv med tilbakemeldinger. Se ting med skråblikk. Ser for meg noen som kan gå inn i appen med "det her er noe dritt" mentalitet. Det er som regel de som har mest å pirke på. Mer å pirke på, jo bedre blir appen.

Blir å sette meg ned i natt å tukle litt med det, så i løped av uken som kommer, senest neste helg har jeg mest sansynelig fått til en BETA av no slag.

bendikz
3. desember 2011, 19:45
Jeg melder meg på som testkanin, har en iPhone 4.
For å i det hele tatt få nok tilbakemelding bør du nok ha flere enn 5 testkaniner med iOS altså.
Men dette er et spennende prosjekt, stå på og lykke til!
Gleder meg!

Skateward
3. desember 2011, 19:47
http://freak.no/forum/showthread.php?t=196034
http://freak.no/forum/showthread.php?t=205458

I'm just sayin'; nso og crew har ikke vist stor interesse for å tjene mer penger på freak av det jeg har sett. Du kan jo spørre nso, men jeg stemmer for å holde den gratis.

WayGone
3. desember 2011, 19:50
http://freak.no/forum/showthread.php?t=196034
http://freak.no/forum/showthread.php?t=205458

I'm just sayin'; nso og crew har ikke vist stor interesse for å tjene mer penger på freak av det jeg har sett. Du kan jo spørre nso, men jeg stemmer for å holde den gratis.

Skal høre litt rundt etterhvert som appen er nogenlunde brukbar, vil han ikke ha spenn men lar meg bruke Freak.no som navn på appen så er det greit for meg. Jeg er ikke ute etter å tjene noe på det så

bendikz
3. desember 2011, 19:55
Ja, det er vel bedre å holde den gratis.
Tapatalk koster 21 og Freak.no koster 0kr; da vil nok de fleste bruke Freak.no appen.

Jeg kan også gi gratis reklame for appen på siden min når/hvis det ønskes :)

Mith
3. desember 2011, 20:02
Grunnen til at jeg tenker å ta en liten sum (5-10kr) for den er for å støtte freak.no så vi fortsatt skal få lov å ha et slikt et flott nettsted hvor folk kan spørre om hva som helst å få hjelp, og for at jeg kanskje da får muligheten å kalle appen "Freak.no" (?) noe som hadde gjort det letter for nye freaks å "snuble" over den.
For å få lov til det må du avklare det på forhånd med eieren av forumet/navnet, nemlig nso. Han har vært rimelig restriktiv med denne typen bruk av navnet tidligere, forståelig nok.

bendikz
3. desember 2011, 20:07
Du bør for eksempel ha rundt 5-10 testere, syns jeg.
Appen må testes grundig før den legges ut, og for i det hele tatt kunne bruke "Freak.no" som navn

Hoat
3. desember 2011, 20:30
Jeg kan også være tester, har iPod Touch 4.

Appelsinhud
3. desember 2011, 20:40
Du bør forhøre deg med nso uansett, spesielt om du har tenkt til å bruke navnet freak.no. Hvis du ikke har planer om å tjene penger på appen synes jeg du bør holde den gratis.

Jeg melder meg for øvrig som tester. Har iPhone 4.

birrho
3. desember 2011, 21:05
Så vidt jeg kan se er forumet lagd med vBulletin ?
De selger jo også mobil app av forumene for android og iphone osv. https://www.vbulletin.com/index.php?do=mobile

Uansett, jeg vil tror det er vanskelig å lage en app uten å få tak i API etc. Og det får man av admin på freak eller vbulletin folka? Jeg kan svært lite om det, så skal ikke si så mye, men tror det er tungvindt å starte fra scrath.

flexd
3. desember 2011, 21:09
Det er jo bare en nettside.. Du kan veldig enkelt lage noe som enten kaller direkte på nettsiden og parser så det blir i passende format. Evt. kan man ha en "proxy"-tjeneste der man har en server som sporer forumet og formaterer data for mobilappen. Hell, du kan jo bare laste nettsiden i et custom browservindu (da altså en app som har browser-element) som legger til custom CSS som gjør forumet egnet for mobil :-)

WayGone
3. desember 2011, 22:01
Hell, du kan jo bare laste nettsiden i et custom browservindu (da altså en app som har browser-element) som legger til custom CSS som gjør forumet egnet for mobil :-)

noe slikt jeg har sett for meg faktisk :)

Angående betatesting; Skal appen bli gratisvare kan jeg ha ubegrenset guinniepigs, da det ikke er noe å tape på det for noen. Kommer tilbake til det når samtale med nso er gjort. Skal først få gjort en beta og testet den litt ut å rettet eventuelle irritasjonsbugs, for så å break it down for han/henne. Vil ha et produkt å vise fram før jeg kontakter han/henne, så personen vet hva det går i. Så han/hun ikke bare tror det er en random noob som maser om rettighet til å bruke navnet osv.

Jonta
3. desember 2011, 22:27
1: Jeg foreslår at du hvertfall får dekket kostnadene dine ved å legge ut appen (:
2: Jeg melder meg som betatester for Android-versjon, når den kommer. Har litt erfaring på nFF, stor interesse og kresenhet på brukeropplevelse, og en 7" Samsung Galaxy Tab.

WayGone
3. desember 2011, 23:26
1: Jeg foreslår at du hvertfall får dekket kostnadene dine ved å legge ut appen (:
2: Jeg melder meg som betatester for Android-versjon, når den kommer. Har litt erfaring på nFF, stor interesse og kresenhet på brukeropplevelse, og en 7" Samsung Galaxy Tab.

Kostnadene mine er lik null, så da er vi jo enig :p eneste det koster meg er tid, og det har jeg nok av nå da jeg har ferie hele mnd så kan likesågodt gjøre noe produktivt mens jeg sitter her forran på pcn å puffer jays :p

sh0rtie
3. desember 2011, 23:50
Dersom du tar betalt på noen som helst måte, så får du nok ikke legge den ut, uansett om pengene går til freak eller ikke. Mener å huske nso sa noe slikt.

Kan forøvrig også betateste, iPad og random xperia med android.

WayGone
6. desember 2011, 03:00
Kommer nok dessverre til å ta litt lengere tid enn jeg hadde håpet. Er ikke så lett som å legge et nytt css-style sheet over så er det klapp ferdig nei :( Må nok lage alt fra grunnen av, kommer til å ta tid. Jeg er forsåvidt akkurat ferdig med å kode loginscreenen (http://bildr.no/view/1044416).

Noen som har noen innvendinger? Lurer på hva dere mener, skal jeg kjøre den orginale freak.no stilen, altså plain and simple mtp på farger og div.? Eller skal jeg lage helt nytt design?
Jeg liker den vanlige stilen jeg, men er jo ikke bare jeg som skal bruke appen.

WayGone
6. desember 2011, 03:00
Blir nok ikke beta-testing før nermere nytt-år om det skal ta 2 dager å kode en screen :s

Jonta
6. desember 2011, 03:26
Jeg tipper mange vil like et litt mørkere tema. Dette var standarden i gamledager, og det har blitt lovt at det kommer tilbake.

Lyse farger sliter på øynene, og gjør at man ikke kan lese like lenge (:

WayGone
6. desember 2011, 03:29
Okok, skal se om jeg får til noe annet tema da :) Litt mørkere, men still plain and simple :)

Forbanna
6. desember 2011, 03:34
Liker enkelheten, prøv å holde på den gjennom hele appen, gir et kvalitetspreg. Er enig med Jonta i at du kan ha mørkere farger, grå aktig muligens? De gangene jeg personlig bruker Freak.no på telefonen er i senga før jeg legger meg, da i et mørkt rom.

Gleder meg til å se ditt videre arbeid.

WayGone
6. desember 2011, 03:40
Jeg tengte jeg kanskje kunne kjøre standard iPhone bakgrunn. Noe slikt som dette (http://bildr.no/view/1044419), da det ikke er serlig slitsom for øynene.
Vet at logoen er kokt på det bildet der, men det er bare hurtig-hurtig. Kun for at dere skal skjønne hva jeg mener.
Hva mener DU?

etse
6. desember 2011, 03:45
Du kan jo inspirere deg av Old'skewl theme, mange av oss som fortsatt liker det best. Ikke lenger offisielt støttet; men du kan få lurt det inn:

http://userstyles.org/styles/32694/freak-no-oldskewl

WayGone
6. desember 2011, 03:49
Hvor mange da? :p Likte stilen, men ser litt uprofft ut synes jeg.

etse
6. desember 2011, 03:50
Hvor mange da? :p Likte stilen, men ser litt uprofft ut synes jeg.
vel, som i navnet mange av os "Old'skewl nff-ere. Altså vi som har vært medlem en god del år får vel mye nostalgi ut av den ^^.

WayGone
6. desember 2011, 03:51
Installs (this week) 0
Installs (total) 159

Tok det fra linken din. Det var ikke så mange da :/

men så er det vel kanskje ikke så mange som vet om det style-sheetet heller?
Er jo ikke umulig å gjøre så man kan velge style selv heller, når jeg først må lage alt fra bunnen så, er det bare snakk om å endre på et par fargekoder her å der.

etse
6. desember 2011, 03:54
Installs (this week) 0
Installs (total) 159

Tok det fra linken din. Det var ikke så mange da :/
Er nok ikke så mange som har instalert den i det siste ^^ Den var i hvertfall godtatt når tråden ble lansert.

Release tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=120251&highlight=skewl

Oppdatering av forum en gang i tiden, folk vil ha old'skewl muligheten tilbake.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=117765&highlight=skewl

anyways, gå for et design du liker selv; er tross alt du som lager det.

Forbanna
6. desember 2011, 03:56
Om det ikke blir alt for mye arbeid kunne det vært en bra ide å kunne velge mellom to, tre stiler i "settings" på appen.

WayGone
6. desember 2011, 04:02
Om det ikke blir alt for mye arbeid kunne det vært en bra ide å kunne velge mellom to, tre stiler i "settings" på appen.

Var noe slikt jeg hadde sett for meg. Er ikke mye arbeid i det hele tatt. Er bare et par fargekoder som må endres, ikke verre enn det.

Kan jo si det med en gang: Dere kommer til å få velge mellom flere themes, på logon-screenen. Deriblandt old'skewl for oldisene ;p

Munchies
6. desember 2011, 07:37
Har håpa på en Freak-app en stund nå, så om du får til det laster jeg det ned uten tvil :) :party:

WayGone
6. desember 2011, 07:48
In the making :)

McLovin
6. desember 2011, 07:56
Du kan jo inspirere deg av Old'skewl theme, mange av oss som fortsatt liker det best. Ikke lenger offisielt støttet; men du kan få lurt det inn:

http://userstyles.org/styles/32694/freak-no-oldskewl

Støtter denne. Følte for å felle en tåre når jeg logget inn og, til min store forskrekkelse, fikk se at old skewl var borte!

griped
6. desember 2011, 07:58
Den blir gledelig betalt og lastet ned ja! :D

Nikon01
6. desember 2011, 08:06
Du bør ha en plain and simple theme på en gratisversjon også en betal versjon der du kan velge mellom themes. Du må jo ha litt fortjeneste på det. Og jeg tror du fint kan sette prisen til 15kr pr stk.

Siden det blir kanskje 100-600 nedlastinger + - selvsagt, men det er fortsatt noen kroner i lommeboken din for vell utført arbeid :)

Halalgeir
6. desember 2011, 08:25
Hvis jeg var deg, ville jeg holdt det enkelt. Ikke gjør det vanskelig for deg selv. Jeg syns forslaget ditt med natvie bakgrunn så fint ut. Old-Skewl er det bare noen få av oss aktiv som har et forhold til, så det vil etter min mening virke unaturlig for de fleste brukerne. Poenget er at du raskt må kunne oppdatere appen den dagen nFF skifter skifter design, noe som skal være på trappene.
Selv om "på trappene" i nFF-sammenheng ikke betyr denne siden av dette tiåret.

WayGone
6. desember 2011, 08:32
Du bør ha en plain and simple theme på en gratisversjon også en betal versjon der du kan velge mellom themes. Du må jo ha litt fortjeneste på det. Og jeg tror du fint kan sette prisen til 15kr pr stk.

Siden det blir kanskje 100-600 nedlastinger + - selvsagt, men det er fortsatt noen kroner i lommeboken din for vell utført arbeid :)

Nei ass :p er ikke ute etter å tjene noe som helst på dette. Dette er kun en hobby, har jobb jeg tjener penger på. Å vil jo hvertfall ikke at de som har vært her lengst plutselig skal bli nødt å betale for å få det etterlengtet Old'Skewl temaet, det er jo bare feil. Pluss at freakforumet vil automatisk få flere brukere med at det er gratis, siden man er nødt å logge inn/registrere seg for å gå videre til selve nettsiden.

Hadde først tengt å ha det gratis i en mnd ca så de som virkelig vil ha appen skulle kunne få det, for så å ta ca 10kr, men droppa det.

Hvis jeg var deg, ville jeg holdt det enkelt. Ikke gjør det vanskelig for deg selv. Jeg syns forslaget ditt med natvie bakgrunn så fint ut. Old-Skewl er det bare noen få av oss aktiv som har et forhold til, så det vil etter min mening virke unaturlig for de fleste brukerne. Poenget er at du raskt må kunne oppdatere appen den dagen nFF skifter skifter design, noe som skal være på trappene.
Selv om "på trappene" i nFF-sammenheng ikke betyr denne siden av dette tiåret.

Det som er med css er at det tar maks en halvtime å lage et nytt tema. Blir å ha det slik at du skal få 5-10 themes å velge mellom, deriblandt "Old'Skewl". Så alle skal finne en de føler seg mest behagelig med :)

Å når freak skal oppdatere theme, så er det ikke sikkert at jeg blir å bruke det temaet i det hele tatt. Hadde ikke tengt å lage et theme som ser ut som freak.no ser ut i dag heller, med mindre jeg får mange forespørsmål om å ha et theme som ligner på dette.

reklame
6. desember 2011, 08:50
Liker veldig dette prosjektet. Old skewl hadde vært artig!

KRS93
6. desember 2011, 09:43
Det er da vel ingenting som sier at det er forbudt å lage en app mot freak.no dersom man bare bruker API-et?
Det eneste som er forbudt, er å kopiere innlegg (Jada, jada, vet at det ikke er særlig mye som er verdt åndverksloven) og bruke det uten tillatelse.

flexd
6. desember 2011, 10:01
Det er da vel ingenting som sier at det er forbudt å lage en app mot freak.no dersom man bare bruker API-et?
Det eneste som er forbudt, er å kopiere innlegg (Jada, jada, vet at det ikke er særlig mye som er verdt åndverksloven) og bruke det uten tillatelse.

Og hvilket API snakker du om? nso bestemmer hva som er lov eller ikke lov med forumet.

Jonta
6. desember 2011, 12:14
Forslag til funksjon: Kunne hake bort underfora man ikke er interessert i fra forsiden.

Dette var en funksjon på forumet for undergrunnsdelen en stund, og mange uttrykte interesse for å utvide den, slik at man kunne velge bort hvilke som helst.

Jeg for eksempel er aldri innom pyroteknikk.

WayGone
6. desember 2011, 12:21
Forslag til funksjon: Kunne hake bort underfora man ikke er interessert i fra forsiden.

Dette var en funksjon på forumet for undergrunnsdelen en stund, og mange uttrykte interesse for å utvide den, slik at man kunne velge bort hvilke som helst.

Jeg for eksempel er aldri innom pyroteknikk.

Den likte jeg :D Skal se om jeg får det til :)

Til alle: kom gjerne med forslag :) Jeg er helt i starten av programmeringsfasen, så nå er tida for å komme med forslag :)

Leikaringen
6. desember 2011, 17:12
Den likte jeg :D Skal se om jeg får det til :)

Til alle: kom gjerne med forslag :) Jeg er helt i starten av programmeringsfasen, så nå er tida for å komme med forslag :)

Dette høres drittbra ut!
Kan du si andre ting som blir nytt med appen?
Uten om temaene selvfølgelig :)

WayGone
6. desember 2011, 20:22
Har ikke jobbet mer med det siden i natt. Blir nok å jobbe mer på det i natt :)

Spirituell
6. desember 2011, 20:28
Sørg for å skrive Old School istedenfor Old Skewl da!

Super innsats, TS! Ventet lenge på dette!

Halalgeir
6. desember 2011, 20:31
Sørg for å skrive Old School istedenfor Old Skewl da!

Super innsats, TS! Ventet lenge på dette!

Det er totalt of topic og bare en detalj, men det har seg sånn at det temaet man kunne velge på nFF en gang het old skewl...

Jonta
8. desember 2011, 20:11
Forslag til funksjon: Laste ned hele tråden som leses, slik at man kan fortsette å lese selv om man mister tilkobling til Internett.

Sjølvaste
8. desember 2011, 20:13
Hva med å fjerne avatar og signatur? Føler det blir litt overflødig på en liten mobilskjerm.

robojot
8. desember 2011, 21:22
Hva med å fjerne avatar og signatur? Føler det blir litt overflødig på en liten mobilskjerm.

jeg liker litt å se avataren til folk jeg så hvorfor ikke ha en funksjon der du kan slå det av hvis du ønsker?

etse
8. desember 2011, 21:29
jeg liker litt å se avataren til folk jeg så hvorfor ikke ha en funksjon der du kan slå det av hvis du ønsker?
problemet er ho at de tar så stor plass når man har en så liten skjerm å se på.

Settoz
8. desember 2011, 21:29

Synes heller du skal kunne trykke på navnet for å se avataren.

Sjølvaste
8. desember 2011, 22:07
Om det ikke er mye arbeid som skal til, er jeg for å ha en funksjon som kan slå av avatar/signatur. Da får alle som de vil:)

Vegard004
8. desember 2011, 22:28
Gleder meg. Har ventet så altfor lenge på en app til freak!
Kan du lage en beta først? uten så mye funksjoner osv. Vill gjerne ha den snarest mulig (!!)

Jonta
8. desember 2011, 22:48
Synes heller du skal kunne trykke på navnet for å se avataren.Man identifiserer jo lettere folk via avatar.

Da er jeg heller enig med Sjølvaste, selv om jeg kunne tenkt meg å slå av kun signaturer.

Krypton
8. desember 2011, 22:59
Hadde vært fint å velge ha muligheten til å slå av avatarer o/e signaturer for å spare plass(og muligens spare litt penger for de som bruker WAP). Støtter også forslaget om å kunne laste ned tråder. Alltid kjekt å ha en lang Freak-tråd å lese på bussen e.l.

Har en Huawei U8800 hvis du trenger tester senere. Laster vel ned på iPoden om appen blir tilgjengelig for iOS først. Har ingenting imot å betale litt for appen. Ser at noen apps lanserer to apper som er identiske, men lar den ene være gratis slik at de som ønsker å donere litt penger kan kjøpe. Det går jo an å gjøre det slik at de som vil betale får en eller annen form for bonus(mulighet til å skifte bakgrunn eller noe annet småtteri).

Hoat
15. desember 2011, 19:55
Hvordan går det med Freakappen? Kan ikke vente! :bergenser:

nso
15. desember 2011, 19:59
Hadde vært fint å velge ha muligheten til å slå av avatarer o/e signaturer for å spare plass(og muligens spare litt penger for de som bruker WAP). Støtter også forslaget om å kunne laste ned tråder. Alltid kjekt å ha en lang Freak-tråd å lese på bussen e.l.Vil anta at appen uansett må laste ned hele innholdet på siden for så å parse det og spytte det ut i annet format. Eneste alternativet, slik jeg ser det, er å ha en server et sted som parser det om og spytter ut i formatet appen krever, men det tviler jeg på er tilfellet her.

Forbanna
17. desember 2011, 00:43
Er spent på en liten oppdatering på arbeidet med appen!
Sitter nå på iPhone og browser. Når jeg skulle søke frem til denne tråden brukte jeg selvfølgelig søk funksjonen.
Har merket at denne ikke fungerer optimalt i Safari i iOS. Jeg klarer å skrive en bokstav i søkefeltet før telefonen zoomer inn og tar meg til toppen av vinduet. Dette fører til at jeg må lete meg ned til søk knappen igjen for så å skrive en ny bokstav og gjenta det hele igjen. Noen andre som har dette problemet?

Lurer på hvor mye arbeid som ligger i å implementere en brukbar søkemotor i appen.

WayGone
17. desember 2011, 10:35
Vil anta at appen uansett må laste ned hele innholdet på siden for så å parse det og spytte det ut i annet format. Eneste alternativet, slik jeg ser det, er å ha en server et sted som parser det om og spytter ut i formatet appen krever, men det tviler jeg på er tilfellet her.

Trenger ikke server. Skriver koder slik at den bare omformer siden slik at den blir mobil/pad-vennelig.

Blir forsåvidt også å gjøre slik at du kan skru av avatarer og signaturer om du ønsker dette :)

Er spent på en liten oppdatering på arbeidet med appen!
Sitter nå på iPhone og browser. Når jeg skulle søke frem til denne tråden brukte jeg selvfølgelig søk funksjonen.
Har merket at denne ikke fungerer optimalt i Safari i iOS. Jeg klarer å skrive en bokstav i søkefeltet før telefonen zoomer inn og tar meg til toppen av vinduet. Dette fører til at jeg må lete meg ned til søk knappen igjen for så å skrive en ny bokstav og gjenta det hele igjen. Noen andre som har dette problemet?

Lurer på hvor mye arbeid som ligger i å implementere en brukbar søkemotor i appen.

Har selv opplevd dette, det er noe man kan irritere seg grønn over. Blir å gjøre slik at søkemotoren kommer i et eget vindu, så den ikke hopper fram og tilbake å lever sitt eget liv.

Har ikke programmert så mye på appen de siste dagene, har vært lat. Må vell sette meg ned en dag, and make an evening of it.

Fuzzybossen
17. desember 2011, 10:57
Du har ikke mulighet for å bruke Opera mobile på Iphone da?

Jeg bruker det på Android, og merker ingen slike problemer..

WayGone
17. desember 2011, 17:19

Vet at det finnes, men vet ikke hvordan den er indrift. Bruker bare safari

bendikz
18. desember 2011, 16:37
Når kan man få prøvet appen av de som har meldt seg som frivillig?

WayGone
19. desember 2011, 01:29
Når kan man få prøvet appen av de som har meldt seg som frivillig?

Betatestingen ser jeg for meg blir i nyårstidene :) Tok litt lengere tid enn planlagt, da jeg ikke kunne force en css kode på siden, men må kode ALT fra grunnen av for å få vist innholdet å kunne interact (mangel på norsk ord xD), men dere vil alle få beskjed her på tråden. De som også har sendt meg pm vil få svar på pm i tillegg.

Har ikke jobbet med appen på flere dager nå, da jeg er hos min mor på besøk for jula.

Rectyg0o
14. januar 2012, 22:54
Sitter å lurer på om jeg skal hive meg i gang med å programmere et app til både AppStore og AndroidMarket.

For det første lurer jeg på om jeg i det hele tatt har lov å gjøre det, med tanke på copyright å stuff (fra freak.no sin side altså).
For det andre, er det noen interresse for det ?

For det tredje, finne det fra før? Har iallefall ikke funnet noe.

Hadde vært kult for oss freakere i farten :)

Det hadde vært strålende om det kom noe sånn på markedet, selv har jg iPhone så en til app store i iTunes hadde vært strålende!

Når d gjelder rettigheter og den biten er det vel bare å komme i kontakt med de som driver siden, de vil sikkert være hypp på det. Fler og fler kobler seg opp mot nett med smart phones osv. Så det burde ikke være noe problem slik jeg ser det.

Lykke til og gi beskjed når den er på vei

KSF
14. januar 2012, 23:09
Kan godt teste til android :)

Shudo
14. januar 2012, 23:25
Dette ser veldig bra ut, håper du har fortsatt med arbeidet og kommet litt lengre. Slik at det kanskje ikke er så alt for lenge til vi kunne sett noe til dette :D

gr1\/
14. januar 2012, 23:53
Jeg kan godt teste ut appen din både på iOS og Android... :)
Har iPad 2, HTC Incredible S, Samsung Galaxy Tab og iPod touch 4g

Sjokomelk
15. januar 2012, 13:57
Håper appen snart blir ferdig, har vært litt stille i denne tråden.

Appelsinhud
30. januar 2012, 01:42
Nå er det veldig stille her Mr Trådstarter, kan du bekrefte om det kommer noen app eller om det har kokt opp i kålen for deg?

Hvis du gjennomfører prosjektet så har jeg en idé som mods kanskje setter pris på (hvis noen mods har iPhone), at de kunne få push notification når noen rapporterer regelbrudd.

Det kanskje blir litt slitsomt, jeg vet ikke hvor ofte det blir rapportert.

cookiesRGood
30. januar 2012, 01:59
Freak går nesten raskere på iPhonen enn på pc-en, men hadde vert fett med en egen app til det :) Kjør på!

Mkvarner
30. januar 2012, 02:17
Har en følelse på at han er død eller lei av nFF.

Lenge siden han var aktiv.
Siste aktivitet: 21. januar 2012 00:25

Overdrev litt med død kanskje...

flickzade
1. februar 2012, 17:14
Fikk samme idè, søkte det opp og fant denne tråden.

Hvis TS har gitt opp, er det ikke noen andre som er villig til å gjøre jobben?

Spirituell
1. februar 2012, 17:28
Er ikke første gangen sånn plan går shaiss... er litt intr. i å lære meg utvikling i android for å lage en hersens freak-app! Litt kjipern å alltid måtte zoome og snu på tlf for å lese en tråd... galaxy S II btw

Fuzzybossen
1. februar 2012, 17:43
Er ikke første gangen sånn plan går shaiss... er litt intr. i å lære meg utvikling i android for å lage en hersens freak-app! Litt kjipern å alltid måtte zoome og snu på tlf for å lese en tråd... galaxy S II btw

Dobbelttapp for å zoome til et bra nivå når du kommer inn på freak. Det å snu telefonen har jeg aldri hatt behov for.

PS på freak bør du bruke Opera mini.. ikke mobile!

Spirituell
2. februar 2012, 16:24
Dobbelttapp for å zoome til et bra nivå når du kommer inn på freak. Det å snu telefonen har jeg aldri hatt behov for.

PS på freak bør du bruke Opera mini.. ikke mobile!

dobbeltapper, men i tråder må jeg anstrenge meg litt for å lese den bitte lille skriften med stående-mobil-bredde

opera mini skal testes

Buddapower
6. februar 2012, 05:33
Dobbeltapp fungerer generelt dårlig for meg. Eneste stedet det er plass er imellom navnet på tråden og hvilken person som sist postet. Men ender som regel opp med å trykke på en av disse ufrivillig -.-

KSF
6. februar 2012, 07:14
Pleier å treffe en link når jeg dobbeltapper jeg og.

etse
7. februar 2012, 01:08
Jeg vurderer for tiden å kanskje lage en versjon av denne appen til windows phone - men er i tvil om det er noe marked for denne?

robhol
7. februar 2012, 06:25
For noe som helst på Windows Phone, tenker jeg vi sier. That'd be a "nope". :p

Klart, det bør ikke nødvendigvis være noen hindring.

Skateward
10. mars 2012, 10:36
Har du gitt opp eller?

saftus
10. mars 2012, 10:39
Håper virkelig det blir gjennomført en app til windows phone :D

Mandokir
10. mars 2012, 10:50
Ja, jeg hadde også satt pris på en til Windows Phone.

faceplants
10. mars 2012, 10:53
Ser faktisk ikke vitsen med en app mår det funker like greit på browsern på mobilen

etse
10. mars 2012, 15:11
Holder på med en windows phone versjon. Men har hatt litt å gjøre i det siste så tar litt tid. Blir en stund til jeg er ferdig, men jobber på den.

olaPola
10. mars 2012, 15:27
Hva kommer funksjonene til å være?
Syntes mobilversjonen funker helt ok, bortsett fra at det blir en del zooming og ymse :)

Yutao
10. mars 2012, 16:13
Ser faktisk ikke vitsen med en app mår det funker like greit på browsern på mobilen

Fordi apps er kult:cool:

Syntes mobilversjonen funker helt ok, bortsett fra at det blir en del zooming og ymse :)

Notifikasjoner på abbonerte tråder og pm hadde jo vært fint f.eks :)

WayGone
10. mars 2012, 18:16
Hallo freaks :) Har sittet i fengsel en stund så har ikke jobbet med appen på "lenge", men skal se om jeg for revet meg til å fortsette med den!
Stay tuned!

etse
10. mars 2012, 20:39
Tenkte forst og fremst å lage det for min egen del for å slippe zooming i ulike tilfeller. Enkelte mobiler jeg har vært borti sliter med å finne en grei størrelse. Det er også mye unødvendig på siden. I tillegg, ved å ta i bruk appen slipper du unna med mindre båndbredde - siden den ikke vil laste ned så mye unødvendige bilder.

Vurderer og å legge til Push-notifications ved PM og innlegg du velger at du ønsker PUSH-notifications i.

Rectyg0o
10. mars 2012, 21:44
Hallo freaks :) Har sittet i fengsel en stund så har ikke jobbet med appen på "lenge", men skal se om jeg for revet meg til å fortsette med den!
Stay tuned!

Shit happens! Det er jo ikke noe stress, vi har ikke savnet den før så hvorfor nå. Men blir bra når den kommer...

IRead
7. april 2012, 23:38
Yo har begynt å jobbe med appen eller? For jeg er dritlei å bruke freak på android mobilen min der må jeg zoome inn hver gang for å lese og søkmodusen funker aldri må alltid gå inn på avansert søkmodus for å søke etter stoffer som jeg er intessert i. Så takker hvis du kan melde oss hvor langt du har kommet nå. Jeg tror på deg og er villig å doner penger til deg for å jobbe med appen:)

ssindreb
7. april 2012, 23:43
håper Freak kommer til iOs og Android

Ru11er
7. april 2012, 23:51
Bruker ikke dette forumet forumsystemet vBulletin? Da skulle det vel vært en smal sak for de å legge til mobilsupport, fins vel plugin som gjør det.

Fuzzybossen
8. april 2012, 00:45
Yo har begynt å jobbe med appen eller? For jeg er dritlei å bruke freak på android mobilen min der må jeg zoome inn hver gang for å lese og søkmodusen funker aldri må alltid gå inn på avansert søkmodus for å søke etter stoffer som jeg er intessert i. Så takker hvis du kan melde oss hvor langt du har kommet nå. Jeg tror på deg og er villig å doner penger til deg for å jobbe med appen:)

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, så anbefaler jeg å bruke Opera mini til Freak. Jeg bruker Opera mobile til alt annet.

Med Opera mini kan du bruke søkefunksjonen på Freak på normal måte.

Edit: Ser jeg har skrevet Opera mobile tidligere, men med forskjellige oppdateringer som har kommet etterhvert så er mini-versjonen best den dag i dag. (I mine øyne)

MaG9z
8. april 2012, 00:49
Hva skal man med en Freak-app? På mobilen så går jeg jo bare inn på freak.no på nettet.. hva mer trenger jeg?

Fuzzybossen
8. april 2012, 00:52
Hva skal man med en Freak-app? På mobilen så går jeg jo bare inn på freak.no på nettet.. hva mer trenger jeg?

Helt enig, men med standard nettleser er det ikke alltid så greit på mobilen, det er derfor jeg prøver å få folk til å laste ned en nettleser som faktisk gjør jobben.
Da trenger man ikke noen app.

Leikaringen
8. april 2012, 01:29
Er delvis enig med deg MaG9z.
Ja, man kan greit browse freak.no på mobilen.
Men grunnen til at mange vil ha en freakapp tror eg er pga tileggsfunksjonene.
F.eks muligheten til å laste ned en diskusjon som du videre kan lese på bussen, skole and so on. (uten internett-tilgang.)
En annen grunn er nok å gjøre det enklere for mobilbrukere å sende melding, poste innlegg og lage tråder via freak.

øyvind95
8. april 2012, 16:16

Funker ikke og bruke opera mobile, siden da ser freak helt mongo ut.

Ru11er
8. april 2012, 16:18
Opera fungerer fint på Android. :-)

KingFezz
8. april 2012, 16:20
støtter prosjektet !! bare lag til android med det samme og da? eller fortest mulig etter en eventuell iOS release? :)

øyvind95
8. april 2012, 16:25
Vis du lager ferdig appen bør du legge til en funksjon som lar deg laste opp bilder fra telefonen.

Cyzla
13. april 2012, 13:17
Handler kanskje ikke bare om å lage en Freak-app, men å LAGE en Freak-app. jeg vet ikke, men om du gjør det for utfordringen er det jo et kult konsept ettersom det ikke er gjort før. Ellers fungerer det fint i nettleser

Rectyg0o
28. april 2012, 01:59
Er det noen app på gang? Jeg mener freak.no trenger det

ekoli
28. april 2012, 02:03
Hadde vært fett med en freak-app, men det er jo ikke nødvendig.
Freak funker helt fint på vanlige safari som føler med på iphone!

Oddiii
28. april 2012, 02:30
Støtter dette fulgt ut :) Få igang en kul freak app :)

HuskaIkke
28. april 2012, 02:51
Hadde vært kult med en Freak-app til android og ios. Er veldig tungvint å søke, lage tråder og svare på innlegg på telefonen. :)
Er det ingen gode programmerere der ute som tar på seg dette oppdraget?
Kunne lett betalt litt penger for en slik app!

reklame
28. april 2012, 07:50
Tråden ble opprettet 1.desember 2011. Jeg tviler på at ts i det hele tatt har planer om å lage denne appen.

Det virker derimot som at det er en viss interesse for en slik app her på forumet. Jeg tipper at kanskje 2-300 brukere kunne kjøpt en slik app til en 10er. Så det er sikkert noe penger i det for de som måtte kunne dette.

Settoz
3. mai 2012, 12:03
Hvorfor ikke bruke vBulletin sin mobilside? https://www.vbulletin.com/index.php?do=mobile
Sett opp en donasjonside og tjen inn de 1100 kronene.

Da kan man bytte mellom mobilsiden og den vanlige siden. =)

Turbolego
3. mai 2012, 12:04
Hvorfor ikke bruke vBulletin sin mobilside? https://www.vbulletin.com/index.php?do=mobile
Sett opp en donasjonside og tjen inn de 1100 kronene.

Da kan man bytte mellom mobilsiden og den vanlige siden. =)

hmm... hva med en http://www.kickstarter.com/ ? :)

ivioynar
3. mai 2012, 12:14
Siden trådstarter ikke forfølger dette prosjektet aktivt, stenger jeg tråden.