PDA

View Full Version : Trådløst headset med mikrofon

Nightwolf722
31. oktober 2011, 21:59
Hei.
jeg har i flere timer lett etter et trådløst headset som har mikrofon.
jeg har lest en del om Logitech g960 og komet fram til at problemet med bakgrunns støy ikke er noe for meg. (om ingen kan avkrefte denne feilen)

derfor spør jeg nå dere. hvilket alternativer er det som passer disse kravene:
-Trådløs (must)
-mikrofon (must)
-god støyreduksjon (must)
-5.1/7.1 surround
-god rekkevidde

kommentarer, erfaringer og innspill er noe jeg setter stor pris på :)

tak for hjelpen på forskudd

Skauman
31. oktober 2011, 22:04
regner med at du mener g930?
Det har jeg;)
Kan du utdype hva du mener med bakgrunnstøy?
At de ikke isolere ørene eller at det er støy i klokkene fra før av?

Cheroxx
31. oktober 2011, 22:09
Må du ha surround?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363806

Nightwolf722
31. oktober 2011, 22:13
ops skrev lit feil her :P mente g930 ja.

så vidt jeg har forstått så de noe som heter "noise canceling" og dette har tyderlig vis vært store problemer for de som har hatt både g930 og g35.

med noise canceling mener jeg at headesettet tar vekk taste lyder og stemmer fra andre i bakgrunnen. det sies at den siste oppdateringen fra logitch ikke hjalp problemet i det hele tatt

Må du ha surround?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363806

har du prøvd eller har dette headsettet?
isåfall. hva er din erfaring med dette produktet?

Skauman
31. oktober 2011, 22:29
Jeg har hatt mitt g930 siden i sommer.

Generelt veldig fornøyd med det, kan ikke si jeg merker no særlig ting som tastelyder og slikt. Bare hvis du sitter med det på uten lyd, men det gjør jeg lite.
Bruker det på kveldene og slikt for ikke å plage hus kameraten min.

Vil si lyden er veldig god, kringlyden er fin men altså det er et headsett og ikke høytaller ute i rommet.
Men det var en kveld jeg satt her og kastet meg etter volumknappen på skrivepulten i en hektisk scene i en film. var så høyt og god lyd at jeg på refleks trodde anlegget mitt var på:P

Synes det er veldig behagelig og ha på over lengre tid. Det er lett og kjennes nesten ikke mot hode.

Elsker det at det er trådløst, da kan jeg faktisk gå på do eller på kjøkkenet mens jeg hører på musikk i spotify. og jeg kan bytte sanger med de knappene på siden! også veldig deilig og kunne ligge i senga om natta å se på film uten å tenke på de som bor rundt her og slik;) også da kan jeg sette filmen på pause mens jeg ligger i senga.
Du bare laster ned en sånn plugin for og få den til å funke med VLC og spotify, gikk smertefritt.

Synes det stenger lyd ute ganske okay, hører ikke om folk beveger seg inn på rommet mitt feks......(Ganske lett og bli skremt da)

Synes ikke det trengs lades så ofte heller, men nå bruker jeg det ikke konstant. Det tar ikke lang tid og lade det heller, ca 2 timer;)

Mye kule ting med micen, en kan ha stemme fordreiing og slikt.

Nei jeg vil anbefale g930 hvis du skal ha et trådløst headsett;)

Nightwolf722
31. oktober 2011, 22:46
hvordan er det for folk som hører på? hører de tastelyder fra deg? og hvis tven din står på i bakgrunnen eller andre prater i bakgrunnen. vil dette fanges opp av mikrofonen?
akkurat dette har vært et veldig stort problem av det jeg har lest. mye av det på det officielle forumet for logitec og mange andre plasser.
http://forums.logitech.com/t5/Headphones-Headsets-Microphones/Has-G930-mic-issue-been-addressed-by-Logitech/td-p/492550

Skauman
1. november 2011, 09:14
Jo har hvert noe det skal jeg innrømme, men kan ikke si folk har reagert veldig på det.

Er jo noen innstillinger en kan gjøre for og unngå de værste lydene å.