PDA

View Full Version : Gamle dataspill

ToRdX95
2. september 2011, 21:46
Hallo!

Har nokon gamle dataspel som ikkje er egna for Windows 7, som er det eg har. Fekk plutseleg lysten på å spela eit gammalt spel kalt "Commandos 3: Destination Berlin", men fekk eg innstalert det? NEI! Står det virker på 98', 2000 og XP. Har ein data her i huset som er XP, men den er du heldig vist du klarer å skru på utan at den havner ut vindauga.

Så er lurar på om nokon veit korleis dette kan gå ann? Innstalere gamle dataspel på Windows 7?

Takk på forrhånd!

Erlnd
2. september 2011, 21:47
Når du har installert spillet, høyreklikk på ikonet og klikk egenskaper. Deretter så kommer du til noen innstillinger, og der kan du velge "Start i Windows XP" elns

Waffaz
2. september 2011, 21:48
Prøv å høyreklikk på programmet(spillet) og velg properties -> compatability -> run this program in compatabillity mode windows xp

ToRdX95
2. september 2011, 21:50
Når du har installert spillet, høyreklikk på ikonet og klikk egenskaper. Deretter så kommer du til noen innstillinger, og der kan du velge "Start i Windows XP" elns

Det er greit, men eg får ikkje innstalert det ein gong... Kjem til 74% så er det stopp og så kjem det opp ein feilmelding og det lukker seg..

Jaja, får vell bare si hade og farvell til gamle gode dataspel...

Knäppgök
2. september 2011, 21:51
Bygg bil med mulle mekk! Prøver å få det til å på win 7, men funker ikke

Mith
2. september 2011, 21:53
Hallo!

Har nokon gamle dataspel som ikkje er egna for Windows 7, som er det eg har. Fekk plutseleg lysten på å spela eit gammalt spel kalt "Commandos 3: Destination Berlin", men fekk eg innstalert det? NEI! Står det virker på 98', 2000 og XP. Har ein data her i huset som er XP, men den er du heldig vist du klarer å skru på utan at den havner ut vindauga.

Så er lurar på om nokon veit korleis dette kan gå ann? Innstalere gamle dataspel på Windows 7?

Takk på forrhånd!

http://store.steampowered.com/app/6840/
Koster under 50 spenn for originalen på steam. Gi meg litt tid skal jeg sjekke om det funker.

EDIT: Yes, installen funker fint og spillet fyrer. Startet tutorialen og det så ok ut.

ToRdX95
2. september 2011, 21:53
Bygg bil med mulle mekk! Prøver å få det til å på win 7, men funker ikke

Prøvde det nokon gonger tidlegare i veka (tysdag trur eg), men fekk det ikkje til å virke det heller.. Sukk..

http://store.steampowered.com/app/6840/
Koster under 50 spenn for originalen på steam. Gi meg litt tid skal jeg sjekke om det funker.

Ta den tiden du trenger :D. Ville blitt overlykkelig om jeg fikk det til.

visualn00b
2. september 2011, 21:57
Må bare si:
Jeg trenger en disket leser, fant doom på tre disketter :O er ikke DET gannelt vet ikke jeg :P

Mith
2. september 2011, 21:58
Har testa på w7 nå, det starter hvertfall ok og hadde ingen problemer med å starte tutorialen.
Hvis du er interessert i å spille Commandos 1 så har jeg en exe-fil som fikser problemet med hastigheten.

ToRdX95
2. september 2011, 22:13
Har testa på w7 nå, det starter hvertfall ok og hadde ingen problemer med å starte tutorialen.
Hvis du er interessert i å spille Commandos 1 så har jeg en exe-fil som fikser problemet med hastigheten.

Nei ellers takk. Men tusen takk for at du testa Commandos 3 for meg! :)

aleksstaner
3. september 2011, 16:57
Må bare si:
Jeg trenger en disket leser, fant doom på tre disketter :O er ikke DET gannelt vet ikke jeg :P

http://www.123spill.no/spill/2305.php

Der har du det originale doom!!
disketter trengs ikke:)
quake har de og om jeg husker riktig:):bergenser: