PDA

View Full Version : UMB vs UiN - Siviløkonom

Erlend fra
8. august 2011, 20:57
Hei!

Jeg kom opprinnelig inn på 5-årig master i Øk. og administrasjon i Bodø, på Universitetet i Nordland. Jeg har fått meg leilighet her, men foreløpig ikke undertegnet noen kontrakt.

Nå nylig fikk jeg også tilbud fra UMB, på Ås (sør for Oslo), på den samme studien. Her vil jeg muligens få problemer med sted å bo, men jeg ønsker aller helst å bo på østlandet.

Hvilken skole vurderes best av UMB og UiN? Personlig ser jeg på dem som ganske like. Jeg har frist til torsdag på å bestemme meg, alle innspill tas imot med glede.

absinthcat
8. august 2011, 22:44
Vet ikke så mye om Universitetet i Nordland, men jeg har vært på studieveil. hos UMB og sett på akkurat den linjen du har kommet inn på. Det virket som et veldig spennende studie - og dessuten er UMB kjent for meget gode forelesere, samt har et av norges beste karaktersnitt.

Kjenner et par som snart er ferdige med masters fra UMB og de sier det er kjempebra der. Supert studentmiljø, mye som skjer og bedre klima enn i Nord?

Om du sender meg en PM så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg med en leilighet, ettersom jeg kjenner et par studenter, og familie med leilighet.