PDA

View Full Version : Beats eller AKG K840KL

Splittr
23. juni 2011, 20:18
Eg har tenkt lenge på dette og greier ikkje å bestemme meg. Skal eg gå for Beats Solo HD eller AKG K840KL?
Eller har dykk andre forslag til gode hodetelefoner? Dei skal ikkje vere så store, gjerne berre sånne som ligg utanpå ørene, og ikkje rundt heile liksom :D

Takk for svar !

SemiColon
23. juni 2011, 20:42
Gå i butikk og prøv de, vil egentlig ikke si Beats eller AKG da det er du som skal bruke de. Du må tenke på komfort og lydkvalitet. Er kjekt med trådløse hodetelefoner, da ledninger fort kan bli et jævla herk. Men har aldri prøvd AKG K840KL, så jeg skal ikke uttale meg om lydkvaliteten. Solo har en kraftig bass, så vil ikke anbefale de hvis du høler på akustisk musikk, men hører du på hip hop, rap, hardstyle, dubstep, dance, techno etc så vil jeg anbefale de.

Vil heller ikke si at K840KL er et dårlig valg, da det er trådløse hodetelefoner som går på 2.4ghz, noe som ikke vil svekke lydkvaliteten. Men som sagt, prøv i butikk ;) Soundgarden har de ihvertfall, har du ikke mulighet for å teste de i butikk. Bestill begge og returner det du ikke liker, men da må du kjøpe på de via en nettbutikk.

Her er forresten test til AKG 840KL http://www.dinside.no/861238/akg-k-840-kl-traadlose-hodetelefoner

Test av Beats: http://www.dinside.no/857800/beats-solo-by-drdre

Splittr
23. juni 2011, 20:57
Hører for det meste på hip hop, rap, jazz og lounge. Er ikkje sann kjempe musikk kjenner, trur du det er veldig stor forskjell på dei to? Eller berre for dei med fin innstilte ører?

Har og hørt at Beat'sa blir fort ødelagte, stemmer det?
http://www.youtube.com/watch?v=xZE3J3ZykAw&feature=fvwrel

SemiColon
23. juni 2011, 21:03
Hører for det meste på hip hop, rap, jazz og lounge. Er ikkje sann kjempe musikk kjenner, trur du det er veldig stor forskjell på dei to? Eller berre for dei med fin innstilte ører?

Har og hørt at Beat'sa blir fort ødelagte, stemmer det?
http://www.youtube.com/watch?v=xZE3J3ZykAw&feature=fvwrel

Det der er en produksjonsfeil til Monster. Knekker de så får du det på garantien, men det er bare på originale Solo. Kjøper du Solo HD så har de forsterket bøyle, og ja de tåler mye. En ansatt hos Soundgarden bøyde de så de var nesten helt flate, og de knakk ikke. Så de har gjort en god jobb med den nye bøylen.

Det er for de litt mer fin innstilte ører, men jeg merker når jeg gikk over til mitt Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm at jeg hører detaljer mye bedre, og når jeg bruker Koss PortaPro så merker jeg at kvaliteten er mye dårligere. Så ørene dine tilpasser seg litt når du har et skikkelig par hodetelefoner. Dette er noe jeg tror og mener, men det kan variere.

Vil tro at AKG klarer å levere bedre lyd når du skal høre på jazz og lounge, men til hip hop og rap så vil Beats gjøre en bedre jobb. Har du en Soundgarden butikk i nærheten av deg? Hvis ikke så bestiller du bare begge parene og returnerer det du ikke liker, som jeg nevnte tidligere. Det er du som skal bruke de, og derfor må du ta de du liker best ;)

Splittr
23. juni 2011, 21:06
Ok, takk ! Får vente til eg skal til "storbyen" med å shoppe da :P Så får eg prøvd dei ut før eg kjøper dei!

Kom til å tenke på noe.. Har du noen gang prøvd Wesc Oboe? Eg har nemmlig det no. Kan du sei noke om lyd kvaliteten på dei to nemte headsettene i forhold til det eg har no?

SemiColon
25. juni 2011, 11:14
Ok, takk ! Får vente til eg skal til "storbyen" med å shoppe da :P Så får eg prøvd dei ut før eg kjøper dei!

Kom til å tenke på noe.. Har du noen gang prøvd Wesc Oboe? Eg har nemmlig det no. Kan du sei noke om lyd kvaliteten på dei to nemte headsettene i forhold til det eg har no?

Wesc er de største og overprisa fjortis hodetelefonene du noen gang vil få, det og Skullcandy. Lydkvaliteten er "helt grei", men de er ikke bra i den forstand. Beats og AKG hodetelefonene er en helt annen klasse enn Wesc hodetelefoner.

Splittr
25. juni 2011, 16:55
Skjønner! Eg er 14 år og uvitandes XD Trur eg statsar på beats sidan dei har god bass, og passar bra til hiphop/rap, og slikt.