PDA

View Full Version : Mistet mobil

Carlos277
2. juni 2011, 13:28
Hei, jeg har mistet mobilen min da jeg var på klasse tur tidligere denne uken, jeg mistet den da jeg og en kompis gikk opp på en liten topp et lite stykke ved siden av campen, jeg fant ut at jeg hadde mistet mobilen ca kl 23 00 når jeg skulle ta et bilde fra toppen av det berget/haugen vi hadde klatret opp på. jeg skjønte ganske fort at jeg ikke ville finne mobilen min så vi så ganske fort over rundt omkring i myra der vi trodde vi hadde gått.

Senere ca kl 09 00 dagen etter fikk jeg lånt en mobil for å prøve å ringe meg selv for å se om det var en siste sjanse at jeg skulle få den tilbake før vi skulle gå hjem. Da jeg endelig hadde funnet dekning så ringte det et par ganger, noen svarte og sa "hallo" jeg sa hallo og spurte hvem jeg hadde kommet til, jeg fikk ikke noe svar fordi jeg hadde mistet dekningen etter "hallo". jeg et par ganger til og når jeg endelig fikk nok dekning hørte jeg noen sa "hallo ja", jeg mistet uheldigvis dekningen etter "hallo igjen", mobilen gikk tom for strøm og jeg gikk ned til campen for å prøve igjen med en annen mobil, da jeg ringte så fikk jeg beskjed om at mobilen min var tom for strøm eller at den ikke hadde dekning.

Noen som har noen forslag på hvordan jeg skal klare å kontakte en person jeg ikke vet hvem er.

iMoan
2. juni 2011, 13:53
Ring igjen når du bedre dekning?

mp34567
2. juni 2011, 14:01
Få politiet til å spore mobilen din evt? Eller sperr imeien så får i allefall ikke noen andre noen glede av den

Ivar
2. juni 2011, 14:35
ikke sperr den, fyren som har mobilen din prøver ikke å stjele den! Det første en gjør når en stjeler/finne og vil beholde en mobil er å kaste ut det gamle simkortet!

Ikke ork en gang med politiet, du skulle heller ha sendt en sms om hvem du er (eier av mobil, og eventuelt en måte for han å kontakte deg på)

Nå som mobilen din er tom for batteri (og du sikkert har pinkode på sim) så er mobilen borte!

mp34567
2. juni 2011, 17:39
Mobilen er ikke borte sånn sett, du kan fortsatt spore mobil på imei.
Om han bruker den er det akkurat det samme som tyveri. Hittegods skal snarest leveres inn til nærmeste politi stasjon. Uten opphold.
Blir vel Heleri om du ikke gjør det, om du finner en mobil i skogen i en myr burde du skjønne at noen faktisk eier den og ikke kaster den vekk med sim og alt i behold.
Du kan sperre imei og evt få politiet til å spore den.

shitrich
2. juni 2011, 18:28
Jeg tror virkelig ikke at politiet bruker ressurser på å spore opp telefonen din. Du må nok belage deg på å kjøpe deg en ny, hvis ikke den nye "eieren" leverer den til politiet vel og merke.

mp34567
2. juni 2011, 19:02
De har vært flere steder her i bygda og hentet stjålne mobiler. Om de kan peile den til et nytt simkort feks er det stor sjangs for at de gjør det jo.
Har vært plenty av saker i media der de dukker opp døra til folk og presenterer dem et forelegg og henter mobiltelefon. De er heldigvis relativt enkle og spore.
Beste er dog og sperre den. Og for guds skyld om du har abbonement og ikke kontantkort få det sperret før du blir fakturert for en eller annen sex telefon fyren som fant mobilen har kost seg med

Neh
2. juni 2011, 19:46
Tror du må si farvel til telefonen din, med mindre personen som fant den finner ut hvem som eier den (deg).
Hvis han/hun har stjålet den bytter personen ut simkortet med engang, det er garantert.

Det er ingen vits å kontakte politiet, de bruker ikke ressurser på mobiltelefon som er mistet. Snakker av erfaring.

Liverbird
2. juni 2011, 19:50
Et godt tips til samtlige her inne er å legge en lapp med navnet ditt, alternativt telefonnummer du kan nås på og adresse inni dekselet.

Neh
2. juni 2011, 20:49
Det hadde jeg ikke tenkt på selv, genialt ;) litt kjipt hvis jeg mister galaxy s2 ^^