View Full Version : Røyskatt som kjæledyr?
Hei, satt nettopp og så på bilder av røyskatter. jeg synes de er noen utrolig kule dyr,også lurte jeg på om det er mulig og kjøpe røyskatter? isåfall hvor? og hvor mye koster de per stk? går det an og temme de? og hva spiser disse egentlig? og ikke minst, er det lov?
men dette er ikke en troll tråd.
mvh- fanzypanzyy
pocolocos
29. mai 2011, 02:30
Tror du skal la de fine røyskattene være de ville dyrene de er, jeg..
meitemark
29. mai 2011, 02:31
Det er ikke lovt til å ha villdyr som kjæledyr i Norge, så det er vel stort sett bare å glemme.
toxicity
29. mai 2011, 02:51
Men du kan ha Ilder som er i samme familie som røyskatten og ser rimlig lik ut.
Vegard004
29. mai 2011, 03:10
Hva ska du egentlig med en oversized mus som bare biter og pisser?
Hva ska du egentlig med en oversized mus som bare biter og pisser?
De biter nesten ikke og er renslige. (http://www.ilder.no/publicpdf/Introduksjonshefte.pdf) Ha faktane klare før du uttaler deg.
Ilderen er heller ikke gnager, de er kjøttetere.
Settoz
29. mai 2011, 04:31
Disse dyrene er så sykt ville! Skaff deg en katt, deilig og ha vesiden av deg en lørdagskvel. :P
Ilder er nærmeste du kommer ;)
mp34567
29. mai 2011, 10:14
Du kan alltids fange deg en røyskatt men hvor happy den vil bli en leilighet og innesperret er en annen sak. Tror heller ikke den blir særlig tam. Av hensyn til deg selv, inventar og røyskatten gå for en ilder isteden...
Mandokir
29. mai 2011, 10:17
De biter nesten ikke og er renslige. (http://www.ilder.no/publicpdf/Introduksjonshefte.pdf) Ha faktane klare før du uttaler deg.
Ilderen er heller ikke gnager, de er kjøttetere.
Han spurte jo uansett etter en røyskatt, ikke en ilder.
fxxked
29. mai 2011, 10:18
Ilder er et flott dyr å ha, de spiser mus, og dreper rotter.
Men det er en stinkmår, så tenk litt på det før du bringer en/ei i hus.
Husker naboen til en venn av meg hadde en ilder som var bundet i hagen. Hissig krabat.
Skrekkugle
29. mai 2011, 12:39
Har 9 ildere selv og du skal vite hva du driver med før du tar ansvar for et sånt dyr. Dette er ikke et burdyr og det trenger mer oppmerksomhet enn de fleste andre norske kommersielle innedyr, så tenk deg godt om før du skaffer deg en. Er man up for it er det de råeste kjæledyra ever!
Når det gjelder lukta så lukter hunnene mindre enn hanner og man blir fort vandt til det. Bikkjer lukter ogå dritt hvis man ikke er vandt til dem for å si det sånn.. Problemet er vel at folk sjeldent har sjangsen til å bli vandt til ilderlukt.