View Full Version : Kalkulator tast?!
Settoz
29. desember 2010, 23:43
Som noen kanskje har fått med seg har jeg kjøpt meg en HP pavilion dv6 og denne PC1 har En kalkulator og Skriv ut tast rett ved siden av CTRL og når jeg spiller counter strike så trykker jeg mange ganger når jeg spiller på kalkulator tasten slik at spillet legges ned og en kalkis kommer opp..
Da Dør jeg jo på cs. hvordan fjerner jeg denne tasten slik at den IKKE virker?
(Samme med "Skriv ut" tasten..)
AtXbYeA
29. desember 2010, 23:47
Hotkeysoftwaren burde kunne deaktivere disse, denne ligger vel på kontrollpanelet by default, men jeg må påpeke at du har spesielt lite fingerkontroll mens vi er inne på temaet.
Settoz
29. desember 2010, 23:55
Er det at jeg er såpass vant til at jeg skal ta lillefingeren helt bortest på tastaturet når jeg skal klikke shift eller CTRL.. :l
Jeg finner ikke det dære Hotkey programmet
johante
30. desember 2010, 01:01
Skrujern og hammer XP
Fra spøk til revolver: Hør på AtXbYea. Som signaturen hans sier, han har peiling på seiling ;)
steinarlima
30. desember 2010, 01:07
Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Finn et program utvilket av HP med et navn som høres ut som det riktige -> Avinstaller. Sannsynligvis kan du ikke gjøre noe særlig galt uansett, da HP og andre produsenter av datamaskiner stort sett bare propper maskinene med dritt før de selger dem.
Gromega
30. desember 2010, 01:45
På min HP pc hadde jeg problem med at alle F tasten var noe på.
For å deaktivere disse mått jeg inn i bios å slå av.
AtXbYeA
30. desember 2010, 16:06
Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Finn et program utvilket av HP med et navn som høres ut som det riktige -> Avinstaller. Sannsynligvis kan du ikke gjøre noe særlig galt uansett, da HP og andre produsenter av datamaskiner stort sett bare propper maskinene med dritt før de selger dem.
Avinstallering av programmet fører ofte bare til at tastene går til en defaultfunksjon, derimot har jeg ofte sett som nevnt over at man kan disable knapper via softwaren istedet.
På min HP pc hadde jeg problem med at alle F tasten var noe på.
For å deaktivere disse mått jeg inn i bios å slå av.
Du skrudde mao bare av F-lock by default i BIOS ? Istedet for FN+f-lock ?
Gromega
21. juni 2011, 01:55
Du skrudde mao bare av F-lock by default i BIOS ? Istedet for FN+f-lock ?
F-lock er en knapp jeg ikke har :p