PDA

View Full Version : PS3: Black Ops (NAT) Problemer!?

maggii
25. desember 2010, 20:57
Hei, har lest på forumet, men kom ikke fram til noe god løsning.

Problemet er at jeg kan spille online, men får ikke til å spille zombie med venner, via game invite osv osv.. NAT Type er Strict i spillet, og på PS3`n står det at NAT = Type2.

Har Telenor med SpeedTouch 780WL modem (DRIT) UPnP er aktivert. Har også prøvd å følge en guide om hvordan sette ps3 i DMZ, men jeg finner ikke DMZ instillinger i routeren/modemet. Jeg bruker KUN SpeedTouch modemet, og ikke noe router.

Noen som kan hjelpe?

Virkelig ingen som vet noe som helst? :( Ringte telenor, sa at de ikke kunne hjelpe.. Desperat!

Fyllingz
20. april 2011, 20:17
Hei.

Klarte du å fikse dette?
Har samme problemet selv!

Ketenna
21. april 2011, 06:49
Mener å ha les at NAT har ingenting med det å gjøre, og at det ikke blir noe bedre av å fikse det.

Fant kilden: http://www.cod4boards.com/forum/showthread.php?150242-Modern-Warfare-2-quot-Strict-NAT-quot-problem-possible-FIX

Snikke
21. april 2011, 09:45
Har du skrudd av brannmuren på modemet ditt?

Om det ikke går kan du prøve å fikse NAT type 1 ved å sette modemet ditt til å "bridge" istedet for å "route".
Det kan hende du må ringe Telenor og spørre om DNS osv. Jeg gjorde dette og fikk hjelp til å sette det opp av min ISP (Internet Service Provider) og alt fungerer som om jeg skulle ha plugga alle maskiner jeg bruker på nett rett i veggen.
Ikke hatt noen problemer med Black Ops på PS3 etter jeg gjorde det heller.

Fyllingz
21. april 2011, 17:44
Har du skrudd av brannmuren på modemet ditt?

Om det ikke går kan du prøve å fikse NAT type 1 ved å sette modemet ditt til å "bridge" istedet for å "route".
Det kan hende du må ringe Telenor og spørre om DNS osv. Jeg gjorde dette og fikk hjelp til å sette det opp av min ISP (Internet Service Provider) og alt fungerer som om jeg skulle ha plugga alle maskiner jeg bruker på nett rett i veggen.
Ikke hatt noen problemer med Black Ops på PS3 etter jeg gjorde det heller.

Er det smart å skru av brannmuren på modemet da? :O

Haha, visst bare er det ^^