View Full Version : Jeg fant, jeg fant - Marijuana
Erikaction
18. september 2010, 09:17
Jeg starter tråden med at jeg ønsker tilbakemelding fra folk som har litt peiling og ikke masse vås av folk som ikke kan noe om evnet.
Saken er den at jeg har funnet en god del Marijuana planter ute. Det er rett og slett plantet ca 10 planter ute i skogen like ved et jorde. Jeg, grådig som jeg er så mitt snitt til å stjele disse plantene. Så jeg undersøkte en god del og fant ut at det er hun og han planter. Det man ønsker er hun plantene, hvor det springer ut ''buds''. Det virker som det bare er en av alle plantene som har gjort det. Så det er den det mest å høste av!? Er alle de andre bare skrot? Og hvordan skiller jeg en ho og han plante? kanskje flere av de vil skyte i ''blomst'' senere?!
Som sagt så står de ute og de begynner å tape seg ser jeg, sikkert pga temraturen og mangel på sol. Hva bør jeg gjøre? Det er hvertfall et par uker til ''budsa'' er klare til høsting/tørking for man ser de så vitt nå. Vil de overleve ute fram til høsting?
De er ganske store så ikke så lett og håndtere vell verdt å merke.
Takk for svar.
RESpekt
18. september 2010, 10:22
Veldig surt å miste en avling pågrunn av grådige folk. Men du kan jo klippe av alle blomstene og lage olje av dem. OG så la stilkene stå. Da transporterer du bare blomstene liksom, hvis det har begynt å komme krystaller nå da. Beste er å gjøre det på natten;) Kanskje er du heldig og får gjort det i fred vettu
Erikaction
18. september 2010, 10:35
Det var ikke privat eindom. Like ved en tur sti faktisk, så rart de ikke har blitt lagt merke til tidligere.
Ja noen blader begynner å gulne. Jeg tror at blomstene ikke er ferdige enda. De har så vitt sprunget og er hvertfall ikke begynt å brunes. Vil det ikke være alt for tidlig å klippe de av?!
Er ikke så lett og bare ta en 1,5 meter plante uten potte med seg hjem. Hvis jeg skulle gjort dette dukker et helt nytt problem opp. Lukt, frakt og den raske klima forandringene på planten hadde kanskje tatt knekken på den. Men jeg kan ikke alt for mye om det, så spytt ut om noen har kunnskap.
Jeg har hvertfall tenkt å ta stiklinger av planten. Så jeg sikrer meg fremtidige hun kjønn planter. Noen som kan noe om dette?
Erikaction
18. september 2010, 13:14
Takk for et par relevante svar.
Jeg bør la de stå ute fortsatt da med andre ord? Se hva som skjer og om det blir bra vare. Da tar jeg hvertfall så mange stiklinger som mulig. Så har jeg sikret meg riktig type kjønn om jeg skulle starte å dyrke selv.
Vet det er masse info om dyrking, men vanskelig å finne ut av utedyrking i norge. Litt spesielt og en noe spesiell situasjon. :P
Batabusa og andre, jeg har sagt pent ifra flere ganger nå. Så da prøver jeg meg på en litt grovere verson.
Jeg driter i hva du syntes er moralsk rigtig eller feil. Skriv det til noen som bryr seg isteden for å forsøpple tråden.
Som Ygg sier er det offentlig jord, så hvis plantene hadde betydd så mye for han og han ikke ønsket risikoen for at de skulle bli tatt burde han dyrket det i sin egen hage, evt inne hos seg selv.
ivioynar
18. september 2010, 13:16
Neste tulling som blir sinna fordi en fyr plukket noen planter blir utestengt i en uke. Moralisering har ikke noe i denne tråden å gjøre. (Hadde han, slik enkelte av postene kunne få det til å virke, faktisk puttet en baby i en miksmaster kunne saken selvsagt vært annerledes)
lookster
18. september 2010, 13:17
det er ikke noe vits og ta stiklinger hvis du ikke er sikker på om du skal starte å dyrke, og hvis du absolutt skal ta de, så bare ta damebusken, er ikke nødvendig og ta han plantene.
Erikaction
18. september 2010, 13:26
Takk for det administrator!!!
Yes lookster, jeg er klar over det med kjønn. Har jeg stiklingene er det jo tilrettelagt hvis jeg skulle ønske å begynne å dyrke. Ellers kan jeg jo sikkert selge de.
Noen som vet hva pris anntydning burde være på en liten plante?
Batabusa
18. september 2010, 13:28
Uten at du vet strain? Minimalt til ingenting.
Prognisse
18. september 2010, 14:02
Tviler på at det blir noe ut av de plantene der, nå som høsten har kommet.
Det er for sent å dyrke ute nå, så du kan jo prøve å flytte et par planter inn? Sier et par fordi det krever veldig stor plass for 10 fullvoksne planter. På denne måten respekterer du jo også de som faktisk har dyrket plantene.
Men, med tanke på at det er så sent på året som det er kan det jo sies at disse plantene er fortapte uten din tapre hjelp ;)
Du kan jo prøve å se om det er indica eller sativa hvertfall? Vet lite om dette, men mener nå at en sativa strain er mye høyere en det en indica strain er. Indica er igjen mye bredere i omkrets.
lygra
18. september 2010, 14:40
Dette er jo et ugress som vokser mer eller mindre over hele kloden 10 stk fra eller til spiller ingen rolle. Tror nok gartneren er klar over risken. Erikaction: tørk alt sammen, 10 planter gir en del hekto i lommepenger uansett kvalitet:)
Prognisse
18. september 2010, 15:17
Kan du forklare meg fordelene med å tørke planter uten buds? Er det ikke bedre å få de til å "spire", for å så selge de? Ihvertfall et par av de. Kan jo lett få en kilo ut av de der! 1kilo=30 000,- Ca$h is King, cash rules everything.
lygra
18. september 2010, 15:43
For og si det på en annen måte: garantert noen her på nFF som etter handel, har endt opp med Norges dyreste pizza krydder. Selvfølgelig må kvalitets sikring av planter til eget bruk gjennomføres. ;)
Karsy
18. september 2010, 15:52
Her finner du alt om dyrking av marjiuana: http://www.weed.no/grow.php
caperno
18. september 2010, 15:53
Kan du forklare meg fordelene med å tørke planter uten buds? Er det ikke bedre å få de til å "spire", for å så selge de? Ihvertfall et par av de. Kan jo lett få en kilo ut av de der! 1kilo=30 000,- Ca$h is King, cash rules everything.
Har man én kg, så selger man ikke denne til 30 000, med mindre man selvfølgelig opererer med kg om gangen. Man kan fint omsette god vare for 10000,- pr. 100g).
Uansett så er nok 1 kg litt optimistisk for disse plantene dersom det er slik at de knapt har begynt å blomstre. Jeg hadde ventet litt før jeg tok dem. Men, så blir det jo bare kaldere og kaldere ute nå..
Prognisse
18. september 2010, 17:41
Har man én kg, så selger man ikke denne til 30 000, med mindre man selvfølgelig opererer med kg om gangen. Man kan fint omsette god vare for 10000,- pr. 100g).
Uansett så er nok 1 kg litt optimistisk for disse plantene dersom det er slik at de knapt har begynt å blomstre. Jeg hadde ventet litt før jeg tok dem. Men, så blir det jo bare kaldere og kaldere ute nå..
Jeg spørr ikke om prisene, disse er jeg fult inneforstått med. LES POSTEN :)
...har man 1kilo selger man denne ENE kiloen for 30 000,-~
Skal man selge ett og ett, selger man ett og ett g. -> 150 000. Så ja, jeg vet hva det koster.
Om du leser enda litt mer ser du fort at jeg mener at det er for sent til at plante får vokst seg noe særlig større. Derfor gir jeg et tips til trådstarter og ber han flytte de inn om han vil ha noe mer ut av de. Så, kan du svare på spørsmålet mitt, og ikke bare skyte snikk-snakk?
Awareness
18. september 2010, 17:57
Du kan jo ta plantemateriale og lage hasj med gumby metoden av det. tror det er det eneste du kan gjøre for å få noe røykbart vis du ikke vil ta med deg planta hjem og fortsette å dyrke den hjemme.
Mulig du kan få litt olje ut av det hvis du bruker gassmetoden, men det blir minimalt isåfall.
caperno
18. september 2010, 19:06
Jeg spørr ikke om prisene, disse er jeg fult inneforstått med. LES POSTEN :)
...har man 1kilo selger man denne ENE kiloen for 30 000,-~
Skal man selge ett og ett, selger man ett og ett g. -> 150 000. Så ja, jeg vet hva det koster.
Om du leser enda litt mer ser du fort at jeg mener at det er for sent til at plante får vokst seg noe særlig større. Derfor gir jeg et tips til trådstarter og ber han flytte de inn om han vil ha noe mer ut av de. Så, kan du svare på spørsmålet mitt, og ikke bare skyte snikk-snakk?
At du er prisbevisst er fint, men nå skrev jeg dette da det sikkert finnes noen som ikke er så opplyst på dette området. 30 000 var så lavt at jeg mente jeg måtte få frem hvor store inntekter som er i nettopp cannabis. På godt og vondt:)
Jeg er enig at det er for sent. Kunne kanskje stått én eller to uker til. Jeg er også enig i at det kan være en idé å ta de inn, så fremt man har lamper til det, hvis ikke så er det lite poeng i gjøre det.
For å svare deg på spørsmålet så er det helt klart bedre å vente til de blomstrer før man høster de. Lite vits i å høste dersom det bare er en stilk og noen blader. Da kan man likegodt bare la de stå.