View Full Version : Posten
frodo94
2. september 2010, 19:33
Hei
visst jeg bestiller noe, som blir sendt gjennom posten kan jeg da be dem sende sms istedenfor å sende lapp i postkassa mi?
davste
2. september 2010, 19:38
Ja, men dette er det forhandleren som bestemmer om de ønsker å støtte.
frodo94
2. september 2010, 19:42
Forhandleren som jeg kjøper med eller "postforhandleren"?
danielsk
2. september 2010, 19:44
Avsender bestemmer dette.
frodo94
2. september 2010, 19:48
Jeg holder på å bestille noe her. Og her står "kommentar til ordren"
Da får jeg sms istedenfor visst jeg spør om det?
davste
2. september 2010, 19:50
Det kan hende. De fleste nettbutikker spør etter mobilnummeret ditt, og sender dette til posten. Andre butikker vil spørre deg om hvilket alternativ du ønsker.
robbi13
2. september 2010, 19:51
Jeg fikk SMS uten å spørre engang.
frodo94
2. september 2010, 19:52
Jeg fikk SMS uten å spørre engang.
Fikk du lapp i tillegg da eller?
mo3
2. september 2010, 19:57
Du får ikke lapp om du rekker å hente pakken før de leverer ut posten. Eks i min by kommer alltid pakker i 9-tiden på morgen. Da får jeg sms og henter pakken. slik får jeg ikke henteseddel, men lar jeg det gå over dagen får jeg en henteseddel i posten. Om du ikke vil at mor og far skal vite at du har bestilt noe så bare sjekk pakkesporing hver dag. Så en morgen ser du at pakken har ankommet postkontoret. Da skriver du ned kollinr og henter pakken før de leverer ut henteseddel.
frodo94
2. september 2010, 20:06
Du får ikke lapp om du rekker å hente pakken før de leverer ut posten. Eks i min by kommer alltid pakker i 9-tiden på morgen. Da får jeg sms og henter pakken. slik får jeg ikke henteseddel, men lar jeg det gå over dagen får jeg en henteseddel i posten. Om du ikke vil at mor og far skal vite at du har bestilt noe så bare sjekk pakkesporing hver dag. Så en morgen ser du at pakken har ankommet postkontoret. Da skriver du ned kollinr og henter pakken før de leverer ut henteseddel.
Takker for mange gode svar:)
Men ikke helt sikker på om jeg forstod deg. Får jeg henteseddel samme dag som sms? Eller får jeg sms en dag, og neste dag får jeg henteseddel?
mo3
2. september 2010, 20:08
Etter planen skal man få henteseddel samme dag som sms, men smsen får du med engang de har registert at pakken har ankommet postkontoret ditt. Henteseddel blir da sendt ut seinere på dagen via vanlig postrunde om du da ikke har rukket å hentet pakken din allerde da.
frodo94
2. september 2010, 20:11
hmh, ok.:\
mo3
2. september 2010, 20:13
Er det enda noe som er uklart? :)
frodo94
2. september 2010, 20:15
Nei, er nok ikke det. Ville bare ikke få den lappen
mo3
2. september 2010, 20:17
da foreslår jeg at du sjekker posten.no hver dag, slik at du er oppdatert på når pakken kommer til deg. Hvor i landet bor du?
frodo94
2. september 2010, 20:18
da foreslår jeg at du sjekker posten.no hver dag, slik at du er oppdatert på når pakken kommer til deg. Hvor i landet bor du?
Litt i utkanten av ålesund.
mo3
2. september 2010, 20:21
Har du erfaringer på hvor lang tid det tar for en pakke da? 2-3 dager?
frodo94
2. september 2010, 20:23
Ja, fra 2-4 dager mener jeg på.
Eneste problemet er at om morgenen er det så vidt jeg rekker skolen, og kommer hjem 5-10 minutter etter mamma og pappa:(
Fleinaren
2. september 2010, 20:27
Er det lov og spørre hva du skal bestille ? :P
frodo94
2. september 2010, 20:32
Ja det kan du.:D
Det er bare et effektanlegg til mopeden min. Mamma og pappa er bare veldig imot det.
Mathsterk
2. september 2010, 20:44
Ja, fra 2-4 dager mener jeg på.
Eneste problemet er at om morgenen er det så vidt jeg rekker skolen, og kommer hjem 5-10 minutter etter mamma og pappa:(
kan ikke du tilby deg å hente posten for foreldrene dine?
frodo94
2. september 2010, 20:47
kan ikke du tilby deg å hente posten for foreldrene dine?
Jo, har alltid brukt å gjort det. Men når henter de den selv siden de kommer hjem før meg
Cikey
2. september 2010, 20:51
Forsåvidt greit å ta med at det ikke nødvendigvis er mottagerpostkontoret som sender ut hentelappen. Da hjelper det fint lite å følge med på posten.no
Pakkelappen blir generert hvor postomdelingen forgår lokalt. Ofte betyr det at når pakken legges i korgen som skal til postkontoret neste morgen blir pakkelappen skrevet ut og sendt til postfordelingen den samme dagen. Da vil du få hentelapp på pakken, om du er aldri så tidlig med å hente den.
Sk!ppy
2. september 2010, 20:55
Bare si at det gir renere lyd, i did :)