PDA

View Full Version : Capri sonne: Kjempegodt i egen forpakning, billigjuice uten

Braci
20. mai 2010, 15:26
Nylig, så oppdaget jeg noe utrolig rart. Her om dagen, når jeg skulle ta meg en capri sonne, så klarte jeg å lage hull gjennom hele posen så jeg måtte klemme ut saften i et glass(typisk meg). Når jeg drakk fra glasset, ble smaken heeeelt en annen. Har hørt tidligere av, at produsenter bruker masse triks på produktene for å få oss til føle/smake det de selv vil, og at de bruker det mot underbevisstheten vår. Kan dette være tilfelle? En annen teori, kan være at sugerøret spiller en rolle.. Uansett, så smakte det DEFINITIVT bedre i sin egen forpakning, og billigjuice i glasset. Veldig rart.. Noen som har en anelse?

Aaatcho
20. mai 2010, 15:29
For min del syntes jeg drammen smaker sterkere med sugerør, så det er godt mulig det er noe i det

datagutten
20. mai 2010, 15:31
Har opplevd det samme selv, smaker ikke like godt i glass som av sugerør.

Killuminati
20. mai 2010, 15:33
billigjuice uten - tilsetninger?

Den store hemmeligheten er at sugerøret er stappa med sukker! Busted

waf
20. mai 2010, 15:34
Kan være så enkelt som mengden: dess mer veske, dess mer smak. Ergo smaker det ikke så veldig godt, men i små mengder gjør det det likevel.

Nath
20. mai 2010, 15:38
Føler det blir samme som med cola på glassflaske. Syns det smaker mye bedre.
Har jo litt med plast vs. glass også, men men.
Ikke prøvd capri sonne uten pakka den kommer i så har ikke lagt merke til det.

Turbolego
20. mai 2010, 15:50
Sugerør forhindrer at vesken treffer alle smaksløkene, den treffer for det meste de bakerste smaksløkene og de på siden.
Drikkevarer designet for drikking fra sugerør, som capri sonne, har sikkert blitt smaksdesignet for bitter/sure smaksløker.
Eller så har det kanskje med at du tilsetter mer luft ved å drikke capri sonne fra glass, i motsetning til drikking fra sugerør, hvor du drikker "i et vakum" :p

http://0o2471.net//16703.jpg (http://0o2471.net/16703)

Braci
20. mai 2010, 15:56
Jeg tror faktisk dette stemmer, siden den er mer sur når drukket fra sugerør;)